Wat voor ras zou je nooit kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:31

NatasjavE schreef:
Yezzi schreef:
Dat hoofd vind ik echt verschrikkelijk lelijk.

Ik vind ze wel wat hebben. Ik stoor me niet zo aan een ramskop....al zie ik liever een rechtprofiel.

Als ik eerlijk ben vind ik ze best mooi haha

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:35

Heimdallr schreef:

Het zijn hele markante koppen. Zie je bij PRE's en Lippizaners ook nog wel eens.

En bij Gelderse zie je het soms ook nog wel eens.(steeds minder vaak)

Als het maar een mooi droog hoofd is met een mooi groot oog erin.

Ik zie liever een grote kop(bijpassend bij het lijf) dan een ienieminie pony hoofdje op een groot paard.

Nou..ik heb er een staan met een deftig koppie...poeh...

Ik zie liever de grotere kop van mijn merrie.

Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Mdominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:42

Blue_Berry die is echt leuk niet zo lomp en toch zie je wel dat t een tinker is en dan ook nog een mooi hoofd :)
Ik vind dat die paarden (weet even niet meer hoe ze heten) in verhouding wel een mooi lijf hebben alleen ben ook niet zo weg van dat hoofd bij arabieren vind ik het vaak ook niet mooi als ze echt zon zeepard hoofd hebben en dit ook niet echt maar toch hebben ze iets :+

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:07

Bomba schreef:
Oei, dat wordt een aardig rijtje bij mij.. :')

Tinker, Fries, Shire, Fjord, Haflinger, Draver, IJslander, Arabier, Ahkal Teke, Quarter, Lipizzaner, Falabella of Criollo. Kort samengevat geen koudbloed en absoluut ook geen paard met lange manen en behang aan de benen :')

Manen kan je knippen :') :') :')

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:08

xRiiannex schreef:
Bomba schreef:
Oei, dat wordt een aardig rijtje bij mij.. :')

Tinker, Fries, Shire, Fjord, Haflinger, Draver, IJslander, Arabier, Ahkal Teke, Quarter, Lipizzaner, Falabella of Criollo. Kort samengevat geen koudbloed en absoluut ook geen paard met lange manen en behang aan de benen :')

Manen kan je knippen :') :') :')

:j

N_Quirro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:16

Tinker, Fjord, Haflinger, Shire

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:22

Ik zou nooit een akhal teke, arabier of zoiets duns kopen, ben veel te snel bang dat er iets kapot gaat. Maar ik zou ook nooit een ijslander kopen. Eerder iets stoers en groots. Een mooie shire zou ik nog wel doen maar een fries of fjord of haflinger ofzo zou ik ook niet zo snel doen. Ik wil wel iets aparts :P

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:29

NatasjavE schreef:
Heimdallr schreef:

Het zijn hele markante koppen. Zie je bij PRE's en Lippizaners ook nog wel eens.

En bij Gelderse zie je het soms ook nog wel eens.(steeds minder vaak)

Als het maar een mooi droog hoofd is met een mooi groot oog erin.

Ik zie liever een grote kop(bijpassend bij het lijf) dan een ienieminie pony hoofdje op een groot paard.

Nou..ik heb er een staan met een deftig koppie...poeh...

Ik zie liever de grotere kop van mijn merrie.

Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Ik vind een ramshoorn echt heerlijk op een fors paard zoals de andalusier, lippizaner etc.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:30

Clemency schreef:
Ik zou nooit een akhal teke, arabier of zoiets duns kopen, ben veel te snel bang dat er iets kapot gaat. Maar ik zou ook nooit een ijslander kopen. Eerder iets stoers en groots. Een mooie shire zou ik nog wel doen maar een fries of fjord of haflinger ofzo zou ik ook niet zo snel doen. Ik wil wel iets aparts :P

_O- _O- Dat vind ik echt heel leuk gesteld! Straks valt z'n oor eraf, of hij wil niet meer aan, stel je voor :))

Hopke89

Re: Wat voor ras zou je nooit kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:36

Ik heb het ook niet zo op paarden met benen als rietjes. Vind het gewoon eng :P
Ook kan ik wel aan mijn lijstje toevoegen dat ik nooit een paard/pony onder de 1.65 zal kopen voor mezelf omdat ik best lang ben. Toch moest ik daarbij wel zeggen dat mocht ik later kinderen krijgen en die willen een pony en ze zijn oud en wijs genoeg.. dat er misschien wel iets uit die categorie komt.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:39

Heimdallr schreef:
Tigra_ schreef:
Wat maakt het nu uit dat andere dravers niet zo geweldig vinden. Genoeg mensen die haflinger en fjorden lomp vinden, friezen kunnen niet springen en horen alleen voor de kar, arabieren zijn heethoofden. En alleen degene met dravers voelen zich aangesproken dat ligt niet aan de mensen die hun mening geven.

nou ik denk het wel want het is altijd hetzelfde liedje met de draver. Arabieren zijn geliefd onder vele hoor. Maar een draver, nee als je daar dressuur of weet ik het wat mee wilt rijden kan je beter naar de hell lopen.

Dravers worden meestal wel ouder dan dressuurpaarden die tot hun 18de of weet ik het hoe oud nog ZZ dressuurproeven moeten neerzetten...

even duidelijk:

ook hier iemand die gewoon niets heeft met dravers, maar ik zou nooit op iemand neerkijken die toevallig een draver heeft.
en wij kunnen er hier niets aan doen dat jij vroeger "gepest" bent omdat je een draver had.
Als er hier mensen zijn die een draver (onder het zadel) minder aantrekkelijk vinden, so be it.
ik ben gek op mijn shetlanders, maar er zijn ook genoeg vooroordelen over shets, net zo goed als over arabieren, tinkers, KWPN'ers of trekpaarden.

echt, zolang jij blij bent met je paard is het toch goed?
Verder moet je dit topic niet te serieus nemen, want het gaat niet om een belangrijke kwestie zoals een paard kopen bijvoorbeeld.
ik ben er van overtuigd dat niemand dan een paard afwijst waarmee hij/zij een enorme klik heeft, alleen omdat het paard niet het juiste ras heeft

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:42

Ik zou nooit een Shetlander of een Welsh kopen. Ik vind ze soms wel schattig, maar ik heb er gewoon niks mee :)

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:34

xHaithi schreef:
Clemency schreef:

_O- _O- Dat vind ik echt heel leuk gesteld! Straks valt z'n oor eraf, of hij wil niet meer aan, stel je voor :))

Ja ik vind het ook best wel ielige beestjes hoor met van die ielige beentjes en zon slanke bouw. Niet dat er iets kapot gaat maar dat je er niet goed op kan rijden, maar dat zit tussen mijn oren want over het algemeen zie ik allemaal arabieren voorbij komen in endurance foto's :P felle donders

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:37

Heimdallr schreef:
Doei, zeikers....

JIJ bent de zeiker. JIJ blijft doorzeiken. JIJ neemt dit topic te serieus. doei dan.

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:38

Van die iele paardjes vind ik ook niks. Doe mij maar een lekkere stoere Fries of een leuke kwpn'er :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:40

Ik heb niks met KWPN-ers. De meeste vind ik gewoon saai.
Te iele arabieren met een te diepe knik in de neus vallen ook af. Net als die minipaardjes die me doen denken aan teacup chihuahua's.

Verder niet rasgebonden, maar ik houd absoluut niet van maanogen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:47

Ik reed vroeger veel strandritten op dravers. Ik vond het daar superfijne paarden voor. De meeste deden niet aan dressuur, maar sommige wel en dat ging ook prima. Ik heb zeker niets te dravers.

Ik zoi zelf nooit een tinker kopen. Ik hou niet van bont (over het algemeen) en niet van teveel haar en te grove bouw.
Ik ben dan ook een echte arabier liefhebber. Dus ja wel een beetje het andere uiterste. Maar eigenlijk moet je nooit nooit zeggen, want je weet niet wat er op je pad komt en waar je dan toch ineens voor valt.

Grappig dat mensen arabieren breekbaar vinden. Ik vind ze juist sterk en stoer en toch ook elegant :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:50

Ik heb prachtige arabieren gezien waar ik echt van kon genieten, maar sommige zijn gewoon te doorgefokt zeg maar en die vind ik echt verschrikkelijk lelijk.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 22:56

Love_Swing schreef:
Heimdallr schreef:
Doei, zeikers....

JIJ bent de zeiker. JIJ blijft doorzeiken. JIJ neemt dit topic te serieus. doei dan.

Zullen we het gezellig houden Ik opende een topic omdat ik graag wilde weten wat iedereen nou niet zou kopen! Ik wilde niet weten of een draver beter is dan een kwpn of wat dan ook.
Iedereen heeft ze eigen mening laat dat lekker! Is maar goed ook.
Iedereen die wat te zeuren heeft gaat maar lekker in een ander topic lopen zeiken!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:16

Heimdallr wat ga jij een enorm zwaar leven krijgen als je al volledig overstuur raakt als iemand een draver niet leuk vindt. Er moet bij de meeste mensen (gelukkig) wel iets meer gebeuren om zo hysterisch uit de slof te schieten.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:44

Gerritt schreef:
xHaithi schreef:

Ja ik vind het ook best wel ielige beestjes hoor met van die ielige beentjes en zon slanke bouw. Niet dat er iets kapot gaat maar dat je er niet goed op kan rijden, maar dat zit tussen mijn oren want over het algemeen zie ik allemaal arabieren voorbij komen in endurance foto's :P felle donders

Hihi, ze zien er soms erg fragiel uit, beetje afhankelijk van het type natuurlijk.
En dat er power in zit klopt wel. Ik heb ooit op een youtubefilmpje een nogal 'gezette' ( :o ) arabier op zo'n volbloed zien racen door de woestijn. Ik had enorm medelijden met het beest maar verdorie, wat een snelheid kon die nog halen! :oo Ondanks die vent die hij mee moest slepen. Ik stond er behoorlijk van te kijken. Jammer genoeg kan ik het niet meer vinden, hoewel het qua rijstijl toch niet echt bokt-proof was :')

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 06:50

Jildau schreef:
Heimdallr wat ga jij een enorm zwaar leven krijgen als je al volledig overstuur raakt als iemand een draver niet leuk vindt. Er moet bij de meeste mensen (gelukkig) wel iets meer gebeuren om zo hysterisch uit de slof te schieten.

Zullen we hier nu even over ophouden? Ik spring niet uit mn slof. En ik heb wel meer dingen meegemaakt in het leven. Oordeel niet als je niks van mij weet! Mijn leven is een hell, dus hou op! Ik ben allang gekapt met zeiken, beetje jammer dat er mensen door blijven gaan.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 07:44

Hier voorlopig een slotje om te voorkomen dat er nóg meer off topic, scheld en geschreeuw ontstaat. Er gaat hier een aantal mensen buiten proporties tekeer.

Er moet dus al flink wat rotzooi door mij opgeruimd worden hier en ik heb daar vandaag verder geen tijd voor, dus helaas.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:16

Besloten dit topic definitief op slot te laten. Met een dergelijke negatieve insteek (welk paard wil je niet) is het ook niet verwonderlijk dat er mensen beledigd raken. Helaas wordt er dan vervolgens vaak flink op terug gereageerd en dat komt de sfeer absoluut niet ten goede en ik heb er geen vertrouwen in dat heropenen nog iets goeds gaat opleveren hier.