XoNo schreef:russel schreef:Elke dag lijkt er wel weer een kapot paard bij te komen.....kennelijk met juist beslag en supplementen geen probleem. Maar wie wil elke 2maanden dure smidkosten en kostbare supplementen uitgeven aan een onbruikbaar gratis paard?
Is rijden dan echt het allerbelangrijkste wat er is bij het hebben van een eigen paard? Genoeg paarden die ook nog een goede ruiter zoeken...maar is niet van jezelf, maar zo dan ook goed te combineren..
Kwam iets op facebook langs, oud koppel en lang getrouwd....stelling..."vroeger repareerden we wat stuk ging, tegenwoordig gooien we het weg en vervangen het".
Goh, wat ben jij gezellig. En ja, inderdaad met juist beslag en supplementen kan hij nog jaren mee, als je hem maar niet belast. En als er iemand is die hem zo leuk vindt dat ze die kosten voor hem over hebben, dan is dat toch prima? Als die er niet is, dan zal ik wat anders moeten bedenken. Wie geeft jou het recht om over mijn en mijn paard zijn situatie te oordelen?
Noem het hard, maar ik heb mijn paard voor de sport, om mee te rijden. Als hij dat niet meer kan, dan zoek ik een andere oplossing. Ik heb geen geld voor twee paarden.
Waarom zou iemand hem zo leuk vinden en daar geld voor gaan uitgeven, als het bomvol staat met goedkope gezonde paarden op marktplaats? Als je de extra kosten in een jaar uitrekend, heb je de koopprijs van een euk, braaf, lief en makkelijk paard voor amper wat, maar gezond.
Gezellig is het zeker niet, maar verantwoording nemen voor je eigen paard die niet meer voldoet, is nou eenmaal niet gezellig.
Soort gratis af te halen hoek alsop marktplaats...zo gaat dat nu eenmaal niet met dieren...die komen gewoon in de handel, punt uit!
Ik heb inderdaad wel de optie overwogen. Op dit moment gaat mijn voorkeur er niet naar uit, sowieso om het feit dat ik dan alsnog kosten heb voor een paard waar ik (met het doel wat ik met paarden heb!) niets aan heb en daarbij komt dat ik hem dan niet de benodigde aandacht kan geven die hij wel verdient. Echter houd ik het wel in mijn achterhoofd mocht plan A niet lukken.

Die (hoofdzakelijk) meiden weten wat er aan de hand is en hoe hij er nu voor staat en nog denken ze dat het met rijden wel meevalt.
Ik wil hem dat dus niet aandoen. Ik neem mij verantwoordelijkheid tegenover hem. Ik heb hem zelf met de fles groot gebracht en weet wat hij meegemaakt heeft, en nee ik wil hem niet laten lijden.