Meest waardeloze paardenproduct

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 02:09

[code][/code]
Femke_Tweety schreef:
Toen er een periode vrij veel reclame was voor die "paardenstofzuigers" heb ik uit nieuwsgierigheid een keer onze gewone stofzuiger mee naar stal genomen.
Zo'n paardending kopen gaat mij mijlen te ver, maar daarbij ben ik ook idioot nieuwsgierig. :+

Dus leuk zuigmondje erop gezet, (Ow, wat klinkt dit ontzettend fout.... O:) ) en een poging gewaagd.

GEEEEN succes. Mijn uberrelaxte, op stal nergens bang voor, zo nuchter als maar kan paard stond te stuiteren alsof ik hem minstens persoonlijk kwam vermoorden op dat moment.... :D

(En je kunt naast hem op stal staan slijpen met een slijptol, de vuurton aanzetten, de gewonde bezem als borstel gebruiken etc. Scheelt hem niks.)

whahaha, klinkt bekend... Maar ook dat is op te lossen. Ik heb een keertje een schimmel gewassen in de winter. Waterzuiger föhn en dekens gebruikt. Een week later was de reactie een stuk rustiger. Wilde niet scheren maar pony had luis

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 02:26

hil5500 schreef:
Ik vind een speciaal hoofdborsteltje zo nutteloos :') ik gebruik altijd gewoon een zachte borstel

Die vind mijn paard niet nutteloos :D

jameyskatje

Re: Meest waardeloze paardenproduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 03:43

het longeertussenstukje voor tussen de bitringen en de longeerlijn. Echt super nutteloos.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 05:54

Eens!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:01

jameyskatje schreef:
het longeertussenstukje voor tussen de bitringen en de longeerlijn. Echt super nutteloos.

Die vind ik nou juist weer super handig!

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:02

Jes schreef:
jameyskatje schreef:

Die vind ik nou juist weer super handig!

+1 ik vind dat longeerstukje juist fijn. :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:34

Dat met die zachte en harde bank, dat is wel heel iets anders ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:52

Longeerstukje is alleen fijn voor aan de hand te lopen. Het geeft namelijk met longeren altijd veel meer druk op de buitenbitring dan de binnenbitring, en dus ben je je paard eigenlijk tegengestelde hulpen aan het geven (einde longeerlijn betekent niet verder naar buiten, maar tegelijkertijd stuur je hem naar buiten toe).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:51

Met een enkele longeerlijn geef je altijd tegenstrijdige hulpen. Er is altijd maar 1 "ankerpunt" en dat punt krijgt altijd meer druk. Dressuurmatig correct trainen kan daarom ook alleen met dubbele longe.
Een bitstukje is dan bij het gebruik van een enkele longe nog het beste wat je kan doen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:52

Gini schreef:
Met een enkele longeerlijn geef je altijd tegenstrijdige hulpen. Er is altijd maar 1 "ankerpunt" en dat punt krijgt altijd meer druk. Dressuurmatig correct trainen kan daarom ook alleen met dubbele longe.
Een bitstukje is dan bij het gebruik van een enkele longe nog het beste wat je kan doen.

Of geheel zonder longeerlijn :D.

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:49

Een hoevenkrabber die helemaal van plastic is. Dus ook het krabber haakje. Waar-de-loos.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:57

Gini schreef:

Ben ik het zeker niet mee eens :n
Longeerlijn door de neusriem en bitring halen of nog beter; halster eronder en daar je longeerlijn aan maken.
Dat laatste doe ik altijd als ik een hulpteugel gebruik.

Bitstukje is nutteloos.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:17

jameyskatje schreef:

inderdaad in longeerde eerder met en ben er sinds kort achter dat het veel fijner is zonder! De mijne draaide zich zegmaar om met dat tussenstukje en rende dan de andere kant op sinds ik zonder tussenstuk longeer heb ik nergens meer last van

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:50

Kyarahh schreef:
Ik vind dit echt waardeloos. Had hem gekocht, maar hielp helemaal niks. Dus die staat nog bijna vol in de kast :+. Bit werd er echt niet schoner/meer glanzend van.
http://www.ej.nl/products/10000016/7980 ... STE+100+ML

Serieus?
Die vind ik best fijn :j Vooral bij de goudkleurige bitten die een tijd niet gebruikt zijn maakt het best veel verschil :j

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:55

Idd :j moet je wel echt goed schrobben, maar dan krijg ik oude HH bitten ook wel prima glanzend :j
Doe het wel altijd met een oude harde tandenborstel :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:00

Kyarahh schreef:
Ik vind dit echt waardeloos. Had hem gekocht, maar hielp helemaal niks. Dus die staat nog bijna vol in de kast :+. Bit werd er echt niet schoner/meer glanzend van.

Beetje tandpasta en een oude tandenborstel. Of gewoon een flinke lepel zand door een beetje afwasmiddel, werkt ook prima.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:00

Dat laatste zal ik eens proberen. Misschien dat het mij dan ook lukt :P.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:16

anneliesdj schreef:
Longeerlijn door de neusriem en bitring halen of nog beter; halster eronder en daar je longeerlijn aan maken.

Ook dan heb je meer druk op 1 bitring. Halster is een oplossing (een die ik meestal gebruik) maar we hadden het natuurlijk over een hoofdstel.

Als je met hoofdstel en een enkele longe aan de slag wilt, dan is een longeerbitstukje het beste wat je kan doen. Ook dan komt er uiteraard voornamelijk druk op 1 bitring, iets anders heb ik nooit beweerd.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:24

Blijheid schreef:
Kyarahh schreef:

Serieus?
Die vind ik best fijn :j Vooral bij de goudkleurige bitten die een tijd niet gebruikt zijn maakt het best veel verschil :j

Ik vind dat ook wel fijn spul voor mijn goudkleurige bitten :j

Over het longeer bit stukje, denk dat mijn merrie dan vrij lief is, trekt namelijk niet naar buiten en valt ook niet naar binnen, bij mij hangt de lijn dus altijd iets in een boogje.
Met omdraaien geef ik haar het commando, dan draait ze om en kunnen we zo verder longeren zonder dat we in de knoop komen samen :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:31

Gini schreef:
anneliesdj schreef:

Ook dan heb je meer druk op 1 bitring. Halster is een oplossing (een die ik meestal gebruik) maar we hadden het natuurlijk over een hoofdstel.

Als je met hoofdstel en een enkele longe aan de slag wilt, dan is een longeerbitstukje het beste wat je kan doen. Ook dan komt er uiteraard voornamelijk druk op 1 bitring, iets anders heb ik nooit beweerd.

Als je de longeerlijn door de neusriem én de bitring haalt krijg je maar weinig druk op de bitring en dat beetje is juist nodig, je paard loopt toch op de volte?
Bij een bitstukje krijg je alleen druk op de buitenste bitring, de constructie van dat ding zorgt er zelfs voor dat je relatief gemakkelijk het bit door de mond trekt. (tenzij je natuurlijk je neusriem en sperriem goed strak trekt)
Dus voor het paard alleen maar tegenstrijdige hulpen dus zeker niet het beste wat je kunt doen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:35

ik vind dekjes met een badstoffen onderkant waardeloos!. Ik heb een prachtig mooi eurostar dekje gekocht, maar ik moet dat rot ding na een paar keer rijden wassen omdat de onderkant vol zit met stof en ik krijg het er niet uitgeborsteld. Nee geen badstoffen onderkant meer voor mij.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:00

anneliesdj schreef:
Als je de longeerlijn door de neusriem én de bitring haalt krijg je maar weinig druk op de bitring en dat beetje is juist nodig, je paard loopt toch op de volte?
Bij een bitstukje krijg je alleen druk op de buitenste bitring, de constructie van dat ding zorgt er zelfs voor dat je relatief gemakkelijk het bit door de mond trekt. (tenzij je natuurlijk je neusriem en sperriem goed strak trekt)
Dus voor het paard alleen maar tegenstrijdige hulpen dus zeker niet het beste wat je kunt doen.

Kan je me een foto bezorgen van wat je bedoelt met door de neusriem.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:03

Er gewoon onderlangs?
Afbeelding
Zoals hier, alleen haal ik hem 2x door de bitring en dan door de neusriem en terug naar de longeerlijn. Maar om het fijn te laten werken moet je eigenlijk een knoop in je longeerlijn hebben waar je clip aan blijft zitten.
Dus ik longeer ook eigenlijk nooit zo maar meestal gewoon met een halster.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 19-03-13 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:06

Dan behoud je toch nog altijd die druk?
Nou goed, ik vind deze discussie eigenlijk nutteloos ;) Ik vind het longeerstukje absoluut niet waardeloos. That's it gewoon.