De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimW

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:11

Niet :o

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:46

Echt gevallen was het niet :p maar ik voelde dat ik opzij schoof, dus ik pakte snel de bakrand vast terwijl paardje lekker doordraafde, daar stond ik dan op de grond :p ik weet nog altijd niet waarom dat mijn eerste reactie was :o

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:28

ik 2 weken terug nog.. Ik wou opstappen.. zat half en paard schoot weg dus ik lig eerst op me buik en toen bleef die staan dus ik dacht ik ga zitten.. Toen schoot die weer weg toen hing ik aan de verkeerde kant te bungelen.. en uiteindelijk maakte ik een sprong en stond weer met beide benen op de grond maar met me kont naar zijn hoofd :')

NaomiToet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 08:19

Tijdens een strandritje vond het paardje waar ik op zat het een goed id om te gaan rollen in de duinen.. lag ik dan in de prikkelbosjes...

Fiction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:25

De genantste vind ik toch wel dat toen ik op mijn toenmalige verzorgpony wou gaan zitten (zonder zadel), ik er aan de andere kant weer afgleed tegen het hek aan. :')

OfToTheWoods

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:28

het was nietecht vallen, ik gleed steeds verder naar beneden haha. het was tijdens mn eerste keer springen, was vlak voor de hindernis en toen reed de pony letterlijk onder me weg, ik kon me nog net om het zadel klemmen en gleed er uiteindelijk langzaam af, absoluut geen pijn, lachte me dood :')

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:33

1. Proberen zonder zadel op een paard te klimmen en er dan af glijden (vind ik niet als vallen tellen)
2. Hond beet in (hyperactief) haflingerpaardje waar ik op zat, die aan de kletter (tjees wat ging die hard :') ), gleed uit over losliggende stenen en ik vloog mooi aan de zijkant eraf en schoof nog lekker door over het asfalt. Heb er nu nogsteeds (het is nu 3 maanden geleden) een mega interne bloeduitstorting bult aan overgehouden.

Lonnekelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:00

Als Penny helaas niet zo goed aangesingeld. Ik stijg er op en glij er met zadel en al aan de andere kant vanaf :')

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:24

toen ik op mijn verzorgpony reed zonder zadel, ging ze oppeens galoperen. ze wend links af, dus ik hang al half naar links, schiet ze oppeens naar rechts xd dus hing ik om haar nek haha, zij kei hard weg galoperen, en ik moest wel los laten (hield het niet langer vol) en toen viel ik onder haar... toen stapte ze op mijn gzicht en nu heb ik nog steeds (2 jaar later) 2 grote littekens op me gezicht... nouwja, als ik in de spiegel kijk en ik zie die litekens, moet ik steeds lachen :D

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:55

Liesjeex schreef:
toen ik op mijn verzorgpony reed zonder zadel, ging ze oppeens galoperen. ze wend links af, dus ik hang al half naar links, schiet ze oppeens naar rechts xd dus hing ik om haar nek haha, zij kei hard weg galoperen, en ik moest wel los laten (hield het niet langer vol) en toen viel ik onder haar... toen stapte ze op mijn gzicht en nu heb ik nog steeds (2 jaar later) 2 grote littekens op me gezicht... nouwja, als ik in de spiegel kijk en ik zie die litekens, moet ik steeds lachen :D

Ben wel benieuwd naar de littekens... heb je een foto?

jippie161

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:43

Ik zat op mijn vroegere lievelingspony, zat in stap en schoot opeens uit de beugel. Die pony bleef gewoon braaf doorstappen alleen ik moest me wel laten vallen want ik hing scheef :P

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:52

Tussen het Hek door vallen en in de wei belanden zonder het hek zelf te raker :D
Hoe ik dat voor elkaar heb gekregen geen idee!!

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:24

MarZarascha schreef:
Mijn grappigste 'val' is trouwens: Ik reed op mijn paard en wilde er via haar kont af, dus ik zat op haar kont en toen begon ze te bokken. Ik werd in de lucht gelanceerd, paard bleef staan en ik landde op mijn voeten onder een luid applaus van mijn ouders en broertje, die dachten dat ik het haar zo geleerd had.

hahahha die is wel echt grappig! had ik ook een keer, reed zonder zadel, zat vrij ver naar voren en toen ging ze oppeens gras eten, dus ik glij naar voren, schrikt ze gooit haar hoofd in de lucht, en ik vloog toen eventjes :)

lisannehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:31

Ik reed nog maar net, was heel klein qua lengte en zat op het grootste paard van stal.
Ik vond het helemaal leuk en daar gingen we in galop, maar toen struikelde hij, ik vloog over zijn nek en maakte een salto. En jahoor ik belande op mijn voeten :) beetje jammer dat ik toen alsnog mijn evenwicht verloor en achterover viel :+ . Paard stond me aan te kijken, ik steeg weer op en we gigen verder .. paardrijles om nooit te vergeten!

lisannehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:34

Lonnekelon schreef:
Als Penny helaas niet zo goed aangesingeld. Ik stijg er op en glij er met zadel en al aan de andere kant vanaf :')

hahaha :')

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:29

Op de manege gingen we een keer springen en ja ik zat niet op het allerliefste paard ik kwam in galop aan rijden en zonder dat ik het had verwacht maakte het paard een noodstop vlak voor de sprong en deed zen hoofd naar beneden ik vloog er zo met een salto naar voor :')

En ook ging zonder zadel paardrijden kreeg een voetje van iemand en glee er zo aan de andere kant weer af :P

Fleurlovexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:50

Ik ging zonder zadel en met een halster rijden we galoppeerden in een groepje degene voor mij ging harder en ik schoof steeds meer naar z'n nek, hij wilde niet meer stoppen dus ik zei tegen degene voor me , stoooppp ! Toen maakte ze een schijnbeweging om mij te stoppen en toen viel ik zo in het zand .. Het was op vakantie en ik had best pijn dus wij in gebrekkig Duits / Engels / Nederlands vragen om een glas water , maar uiteindelijk hebben wij er heel hard om kunnen lachen !

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:38

de raarste keer en ook een van de pijnlijkste was denk vorige zomer toen ik een paard aan het zadelmak maken was. ik ging voor het eerst los in de bak. en het ging eigenlijk heel goed tot hij opeens uit het niets stopte en ik voor over schoot door de vaart maar op het zelfde moment mijn baas met de zweep er al achter was en hem voorwaarts dreef waar hij op reageerde en zijn hoofd omhoog gooide en ik en kopstoot kreeg waardoor ik achterover er afging. wat resulteerde in een gebroken kaak en een fikse herenschudding

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:58

Ik viel er altijd wel redelijk normaal van af :P

Vorig jaar wilde mijn paard me eraf hebben, dus die ging zo lang mogelijk bokken/steigeren tot ik er naast ging om vervolgens a-la rodeo paard de bak door te gaan.. Stond wel even raar te kijken.. want ze leek zo braaf.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 00:14

had gisteren een bijna raarste val ooit!!

Had een fotoshoot, ik met paard naar een larkje, en op het ruiterpad zou ik dan ff gaancrossen em fotograaf zou fotos schieten. Eerst van beide kanten er langst gestapt zodat paardje wist dat er iemand in het gras zat/stond.
Ik eetste x erlangs crossen. Gebeurde niks, paardje keek niet eens op van fotograaf.
Toen de terug weg, opeens schrikt paard van fotograaf, paard apringt letterlijk zn 3/4 meter opzij en ik dus half naast me paard hangemd. Paard nog in rengalop, schiet ze weer terug en hupt ze me zo weer het zadel in:) ik heb het gelukkig overleefd!!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 00:37

Met een mooie salto! Paard wilde niet van een heuveltje richting sloot springen, op het laatste moment nam ze een enorme sprong, kwam met haar voorvoeten in de sloot en draaide direct weg. Ik maakte dus een salto en kwam op mijn bips, met mijn voeten in de sloot terecht! Ik moest verschrikkelijk lachen, paard vond er niks aan....

celina_bruce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:52

De raarste was toen ik naar zijn hoeven ging kijken en zo voorover viel haha!
De grappigste was toen ik zonder zadel naar het strand ging en hij mij er af gooide. Hij galoppeerde super hard weg en ik probeerde er achter aan de rennen (eerst kroop ik en toen strompelde ik er achteraan). Maar gelukkig was ik met een vriendin en die had hem te pakken. Toen ik er weer op zat lachte ze me uit omdat ik dacht dat ik kans maakte toen ik er achteraan kroop hahaha!!

kusjekusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:56

niet :)

LizSunFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:43

Haha geweldige verhalen hier ! Ik zat een keer op mn verzorg pony en wou afstappen maar ik had pijn in me voet dus ik stapte er niet af maar viel zo op de grond .. mn vriendin en ik hebben in een deuk gelegen haha :')

MariKariS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:07

ik heb een keer een salto voorover van een paard af gemaakt, over zn hals heen XD. Hij galopeerde op de draad af en ik hield hem niet meer en toen stopte hij in een keer, ik hing op de kop in de draad haha had gelukkig nergens last van, het paard ook niet :D