Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bulck schreef:Paardrijden is een dure hobby! Aankoop is 1 ding, dan pas begint het. Mijn haren komen overeind als ik verhalen hoor als ' moet binnen het financieel plaatje passen' of wat ik tussen de lijnen lees van slecht passend tuig etc. Als dat niet kan, wat mogelijk en begrijpelijk is, maar berg dan de idee van een eigen paard houden op. Wat ik wel kort door de bocht vind is de commentaar richting de lesgever. Als ts en het paard beginners zijn, dan krijg je dat niet op 123 opgelost. Er zelf niet op willen kan ik best begrijpen. Ts en haar moeder hebben dit paard gekocht, dus de trainer hoeft zijn of haar nek niet te riskeren. Ik kruip zelf ook niet meer op elk paard. ( heb mijn eigen paarden en doelen, en het zou niet de eerste keer zijn dat ik verongeluk door de onkunde gecreëerd door anderen). Ik zou zowieso het paard laten trainen door een professional en dan pas te koop aanbieden. Dan krijgt het paard hopelijk een leuke eigenaar waar hij tot zijn recht kan komen en kunnen jullie op zoek naar iets nieuw.
minimelona schreef:Je gaat een zadel niet door een intructeur laten nakijken punt. Ja als degene toevallig ook zadelmaker is... En er niet op durven is 1 ding, maar het vertellen komt blijkbaar ook niet over en ga er dan al helemaal niet achteraan lopen en het paard tikken verkopen met een zweep als de eigenaar erop zit, dat is wel zo gemakkelijk...
cyrus schreef:Kan Nico Avezaath het paard niet gewoon terugnemen? Het is van hem ook geen slimme keus geweest het paard aan jullie te verkopen.
Jullie zouden een ouder "kant en klaar" paardje moeten hebben en dan gewoon één keer in de week les om bij te leren en dan liefst van een ervaren instructrice.
canela schreef:minimelona schreef:Je gaat een zadel niet door een intructeur laten nakijken punt. Ja als degene toevallig ook zadelmaker is... En er niet op durven is 1 ding, maar het vertellen komt blijkbaar ook niet over en ga er dan al helemaal niet achteraan lopen en het paard tikken verkopen met een zweep als de eigenaar erop zit, dat is wel zo gemakkelijk...
Inmiddels slaat ze hem niet meer, en loopt ze er ook niet meer achteraan te sjorren met de longeer zweep![]()
Volgensmij had ze door dat we daar geen fan van waren en is ze gestopt.
Het vertellen komt bij mij wel over, alleen kan ik het dan niet 1 2 3.. Kost bij mij ( ik weet niet hoe het bij andere zit.. ) wel een paar lessen om dat gewoon helemaal goed te doen.
geerke schreef:ik zou zelf persoonlijk niet weten hoe ik iemand zonder veel ervaring les zou moeten geven op een groen paard....Dat is toch haast niet te doen?

hij heeft ook heel erg vaak in het eenspan gelopen ( nog vaker dan in 2 span ) heb ik gehoord van nico. Kan ook heel goed alleen een heel eind met hem gaan wandelen en hem in een weiland laten grazen en ernaast gaan zitten toekijken. minimelona schreef:Maar wat is dan eigenlijk wel "jouw ding" Canela? Is serieuze vraag hoor, niet sarcastisch bedoelt...
geerke schreef:iedergeval mooi dat hij 'normaal' doet.
Waarom vind je het rijden op hem niet leuk?Een paard is toch een paard?De een is wat anders dan de ander,maar daar moet je je als ruiter bij aanpassen.
geerke schreef:voor sommige 'klikken' moet je moeite doen en de tijd nemen.Ieder paard heeft zijn 'leuke' kanten en de wat mindere kanten.Ik heb altijd wat moeite met het woord 'klik'.