Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:30

Je gaat een zadel niet door een intructeur laten nakijken punt. Ja als degene toevallig ook zadelmaker is... En er niet op durven is 1 ding, maar het vertellen komt blijkbaar ook niet over en ga er dan al helemaal niet achteraan lopen en het paard tikken verkopen met een zweep als de eigenaar erop zit, dat is wel zo gemakkelijk...

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 08:53

bulck schreef:
Paardrijden is een dure hobby! Aankoop is 1 ding, dan pas begint het. Mijn haren komen overeind als ik verhalen hoor als ' moet binnen het financieel plaatje passen' of wat ik tussen de lijnen lees van slecht passend tuig etc. Als dat niet kan, wat mogelijk en begrijpelijk is, maar berg dan de idee van een eigen paard houden op. Wat ik wel kort door de bocht vind is de commentaar richting de lesgever. Als ts en het paard beginners zijn, dan krijg je dat niet op 123 opgelost. Er zelf niet op willen kan ik best begrijpen. Ts en haar moeder hebben dit paard gekocht, dus de trainer hoeft zijn of haar nek niet te riskeren. Ik kruip zelf ook niet meer op elk paard. ( heb mijn eigen paarden en doelen, en het zou niet de eerste keer zijn dat ik verongeluk door de onkunde gecreëerd door anderen). Ik zou zowieso het paard laten trainen door een professional en dan pas te koop aanbieden. Dan krijgt het paard hopelijk een leuke eigenaar waar hij tot zijn recht kan komen en kunnen jullie op zoek naar iets nieuw.

ik bedoel met het financiele plaatje niet dat we het niet kunnen betalen.. kan prima, maar het moet wel een beetje leuk en reeel blijven. Mijn vader heeft 0,0 met paarden en schok al van de aankoop prijs, toen alle toebehoren er nog bij.
Nou hadden wij niet verwacht dat dit zou gebeuren, en dachten we oke.. of we doen het zelf met les of laten het doen.
Kozen we voor zelf doen om wat te leren.. Toen heeft de oude eigenaar de instructriese die we nu hebben aangeraden en dat het daar gewoon mee zou moeten lukken. Maar blijkbaar toch niet.. En aangezien we nu al heel erg veel geld hebben uitgegeven, en we dan nu ook nog een andere erop zouden laten gaat dat echt tever voor paps. Nu kun je denken ja dat is dan jammer, als je het kunt betalen moet je dat doen, je hebt hem gekocht jammer dan. Maar aangezien er ook nog geen klik is met het paard en hij te hoog gegrepen is voor ons, verkoop ik hem liever aan iemand die hem wel aankan en hem zo een leuk leven kan bieden..

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 08:55

en jongens alsjeblieft. Dat het zadel niet goed licht is helemaal niet zeker.. Dus daar liever geen commentaar over

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 08:59

minimelona schreef:
Je gaat een zadel niet door een intructeur laten nakijken punt. Ja als degene toevallig ook zadelmaker is... En er niet op durven is 1 ding, maar het vertellen komt blijkbaar ook niet over en ga er dan al helemaal niet achteraan lopen en het paard tikken verkopen met een zweep als de eigenaar erop zit, dat is wel zo gemakkelijk...

Inmiddels slaat ze hem niet meer, en loopt ze er ook niet meer achteraan te sjorren met de longeer zweep :)
Volgensmij had ze door dat we daar geen fan van waren en is ze gestopt.

Het vertellen komt bij mij wel over, alleen kan ik het dan niet 1 2 3.. Kost bij mij ( ik weet niet hoe het bij andere zit.. ) wel een paar lessen om dat gewoon helemaal goed te doen.

cyrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:13

Kan Nico Avezaath het paard niet gewoon terugnemen? Het is van hem ook geen slimme keus geweest het paard aan jullie te verkopen.
Jullie zouden een ouder "kant en klaar" paardje moeten hebben en dan gewoon één keer in de week les om bij te leren en dan liefst van een ervaren instructrice.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:44

ik zou zelf persoonlijk niet weten hoe ik iemand zonder veel ervaring les zou moeten geven op een groen paard....Dat is toch haast niet te doen?

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 09:47

cyrus schreef:
Kan Nico Avezaath het paard niet gewoon terugnemen? Het is van hem ook geen slimme keus geweest het paard aan jullie te verkopen.
Jullie zouden een ouder "kant en klaar" paardje moeten hebben en dan gewoon één keer in de week les om bij te leren en dan liefst van een ervaren instructrice.

Dat zouden wij ook dolgraag willen.. Morgen komt hij kijken hoe het gaat ( gok zelf dat het goed gaat omdat er niet gereden word en het longeren gaat weer goed ), jammergenoeg ben ik de hele week weg en kan ik er niet bij zijn. Dus als casper gewoon lekker casper is die dag krijgt nico het te zien en hopen we erop!

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:37

Ik wil je eventueel ook wel een keer komen helpen met je paard en dan gelijk kijken naar je zadel. Ben geen zadelmaker ofzo, maar kan wel in grote lijnen kijken of het zadel goed ligt. Heb bij iemand gewerkt die zadels verkocht en daar veel van geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:02

canela schreef:
minimelona schreef:

Inmiddels slaat ze hem niet meer, en loopt ze er ook niet meer achteraan te sjorren met de longeer zweep :)
Volgensmij had ze door dat we daar geen fan van waren en is ze gestopt.

Het vertellen komt bij mij wel over, alleen kan ik het dan niet 1 2 3.. Kost bij mij ( ik weet niet hoe het bij andere zit.. ) wel een paar lessen om dat gewoon helemaal goed te doen.

nee hoor meiss dat is bij iedereen zo, de kunst van les geven en krijgen is herhalen, herhalen en nog eens herhalen! Als we nu allemaal pc's in ons knarretje hadden had het anders geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:06

geerke schreef:
ik zou zelf persoonlijk niet weten hoe ik iemand zonder veel ervaring les zou moeten geven op een groen paard....Dat is toch haast niet te doen?

heb jij een goed punt Geerke; groen + groen is net als + en + = -
Maar dit hebben we met zijn allen al gelijk aan het begin van dit topic gemeld...

cyrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:11

Dat zouden wij ook dolgraag willen.. Morgen komt hij kijken hoe het gaat

Laat je moeder er dan op aandringen dat hij Casper terugneemt. Eventueel nemen jullie je verlies (alsof je hem geleased hebt zeg maar) Nu blijft het veel geld kosten, terwijl het paard waarschijnlijk beter af is bij een ervaren menner.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 15:07

Even een vraagje..
Vandaag ging mn moeder rijden en ik helpen, in de bak weer wat protest maar het was aan de longe en maar 10 minuten dus ging het nog wel goed! Daarna gingen we met een ander paardje buitenrit maken maar daar was hij ontiegelijk braaf. Oren naar voren, rustig aan en 0.0 protest tegen wat dan ook :)
Toen vroeg ik me af, vind hij het werk in de bak niet gewoon ontiegelijk stom..
Toen kwam mn moeder met de oplossing : dan gaan we toch alleen maar buiten rijden? nja het is een oplossing alleen wil ik heel graag in de bak wat presteren.. mja voor mn moeder is het helemaal kaasje

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:18

Ik zei toch? Echte tuiger...

cyrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:24

Buiten is natuurlijk wat hij gewend is en dan met 2e paard erbij net tweespan :) Zal hij ook alleen makkelijk van huis gaan? Misschien een keer een lesje van Bianca Hildebrand, eens vragen wat zij ervan denkt. Rustig opbouwen met het dressuurwerk.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:30

Maar ja je kan niet altijd buiten rijden.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 17:38

@cyrus, alleen kan ook :) hij heeft ook heel erg vaak in het eenspan gelopen ( nog vaker dan in 2 span ) heb ik gehoord van nico. Kan ook heel goed alleen een heel eind met hem gaan wandelen en hem in een weiland laten grazen en ernaast gaan zitten toekijken.

@kohtje, inderdaad.. en aangezien dat ook niet echt mijn ding is, nu vind ik in de bossen crossen of over een weiland racen eens in de zoveel tijd hadstikke leuk, zou dit voor mij niet echt ideaal zijn ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:38

Maar wat is dan eigenlijk wel "jouw ding" Canela? Is serieuze vraag hoor, niet sarcastisch bedoelt...

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 18:55

minimelona schreef:
Maar wat is dan eigenlijk wel "jouw ding" Canela? Is serieuze vraag hoor, niet sarcastisch bedoelt...

njaa, wat ik graag doe..
in de bak lekker kunnen rijden, wel echt serieus met les om steeds beter te leren rijden. Als het mag af en toe een wedstrijdje maar dat gebeurt denk ik niet.
daarnaast vind ik het wel leuk om 1 x in de 1 a 2 weken een tochtje buiten te maken en af en toe in de bak/wei zonder zadel kunnen hobbelen en soms een sprongetje. Zegmaar reacreatief maar wel serieus in de bak :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:21

En hoe gaat het nu ? Al besloten wat jullie doen?

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 10:28

nou, mn moeder is afgelopen week helemaal verlieft op hem geworden.. en ik heb nogsteeds niks met hem. Dat heb ik haar gister verteld en ze vind hef echt heel erg vervelend dat ik er nu niks mee heb en zei er helemaal gek op in terwijl hij eigenlijk voor mij bedoeld was.. Toen wilde we het er aan tafel met papa over hebben maar hij zeo gelijk : hier gaan we het niet over hebben.
Dus dan komen we nogsteeds nergens -_-..
Het rijden gaat nu wel beter, geen gebok en gestijger meer, ik ben wel erg blij dat hij dat niet meer doet maar nogsteeds vind ik het rijden niet leuk, en aangezien mn moeder het wel heel leuk vind lijkt het mij slim om haar er ook vaker op te laten rijden.
Mama heeft aangeboden om een bijrijdpaardje te zoeken, iemand op stal zoekt er een alleen ik vind dat zo enorm zonde van het geld.. dan zou ik ook niet met plesier kunnen rijden dus voor mij os dat denk ik geen optie.
dusja.. veel verder zijn we nog niet

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:30

iedergeval mooi dat hij 'normaal' doet.
Waarom vind je het rijden op hem niet leuk?Een paard is toch een paard?De een is wat anders dan de ander,maar daar moet je je als ruiter bij aanpassen.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 10:35

geerke schreef:
iedergeval mooi dat hij 'normaal' doet.
Waarom vind je het rijden op hem niet leuk?Een paard is toch een paard?De een is wat anders dan de ander,maar daar moet je je als ruiter bij aanpassen.

het maakt me opzich niet uit dat hij net wat anders is dan ik gewend ben, alleen er is totaaaal geen klik tussen hem en mij, klink mischien een beetje raar maar zodra ik daar ben kijk ik volgens mn moeder gelijk niet meer blij, zeg bijna geen word meer.. Nou heb ik dat zelf niet door.. Maar ik vind het ook bijna gewoon niet leuk meer om te gaan, en daarom vind ik het rijden ook niet zo leuk.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:40

voor sommige 'klikken' moet je moeite doen en de tijd nemen.Ieder paard heeft zijn 'leuke' kanten en de wat mindere kanten.Ik heb altijd wat moeite met het woord 'klik'.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:44

geerke schreef:
voor sommige 'klikken' moet je moeite doen en de tijd nemen.Ieder paard heeft zijn 'leuke' kanten en de wat mindere kanten.Ik heb altijd wat moeite met het woord 'klik'.

Idd. Een klik kun je nog krijgen,maar je moet er wel voor open staan. vind het eigenlijk nogal verwend over komen aangezien menig kind graag een paard zou willen.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 10:46

nou ik doe mn uiterste best, ga iedere dag en een paar x per week zelfs 2x om nog te knuffelen/spelen.
Ik vind hem gewoon niet leuk, natuurlijk heeft hij leuke kanten, hij is super lief, nieuwschierig en een enorme schat. Maar nogsteeds is hij niet mijn type paard waar ik helemaal gek op ben.