Welke kruising jouw interesse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 00:19

ik wil mijn haflinger merrie door een fewspot appaloosa laten dekken.
waarom?
ik ben gek op appaloosa, de hengst is wat groter en vrij smal van bouw.
ik hoop dat het veulen dus iets groter word dan mijn haffie en kwa bouw een beetje van beide krijgt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:19

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 23:00

Ik zie dit topic nu pas en wat een geweldige kruisingen. Nu fokken wij hobbymatig binnen het NMPRS en heb ik zelf een American Miniature Horse x Welsh. GGK dekhengst bij het NMPRS welke Silver Classic Champagne is:

Afbeelding
Afbeelding

Hij heeft nu een merrie gedekt wat een redelijk unieke kruising gaat worden en welke door vele bokkers niet gemaakt zou worden, maar vele zijn benieuwd naar het resultaat(net zoals ik). Ik ben iemand die van experimenteren houd, maar wel met een doel voor ogen(10 jaren plan maargoed haha).

kasi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:27

Welsh cob x quarter, heb er zelf 2. Ik vind de welsh cob af en toe best eigenwijs, en erg sterk. Maar wel erg werkwillig. De quarter is wat eleganter, en in mijn ogen een geweldig ras...mijn 2 kruisingen zijn echt geweldig van karakter, werkwillig, braaf, en niet schrikkerig of snel van iets onder de indruk. Wat mijn welsh cob merrie wel heeft, snel ergens van schrikken, en het dan eng blijven vinden.... :+

dancer_

Re: Welke kruising jouw interesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:30

Hier hebben we een haflinger x arabier! (foto staat in mn profiel) erg leuk diertje. Ga dit topic even doorneuzen voor leuke kruisingen :D

annick12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:05

Connemara x lippizzaner lijkt me gaaf!

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:45

Ik gooi het topic weer even omhoog.

Zou mijn Fries wel willen dekken met een Akhal Teke.
Waarom? Ik fok dan voor de endurance en een wat hoger, slanker paardje.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 11:16

Ymediem, al een Akhal Teke op het oog, Kemsiz toevallig?

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:06

Twee. Een in Schotland kambarbay en in Duitsland kazbek. Beide hengsten perlino.

Ik zoek sowieso stokmaat. Dit omdat mijn merrie heel klein is.

Arabier vind ik ook wat hebben maar daar is al veel van. En de akhal teke is ook met wat ranker en sierlijker.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 16:03

Ja vind je? qua lichaamsbouw vind ik ze nietr per se ranker en sierlijker dan Arabieren. Meer stokmaat heb ik geen idee van :) Ikzelf heb mijn Arabische merrie met een Rocky Mountain gedekt voor een endurance paard, maar daar krijg je geen maat mee.

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:57

Ik weet dat ze wel groter zijn. Ik zag het. Ben heel benieuwd naar de uitkomst. Heb ook nog aan Sam zitten denken. Geweldig paard om te zien.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 19:54

Ik ben zelf ook erg benieuwd. De hengsten die je noemt, heb je die ook op kleur uitgezocht om een valk te fokken?

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 21:20

De kleur is mooi meegenomen. Ik wil in ieder geval proberen om een licht veulen te krijgen. Mijn merrie is Fries maar durf niet te zeggen of ze helemaal homozygoot zwart is.

Ook kijk ik inderdaad wel naar kleur maar de rest is belangrijker. Goed beenwerk en of het verbetert. Ik heb ook nog gekeken bij de halfbloed klepholms ikarion denk dat je het zo schrijft. Die vond ik ook heel interessant.

Maar ik zoek vooral naar sterke rug, geen hoog beenwerk en stokmaat. Al wil ik wel een veulen tussen de 1,50 en 1,60. Heel veel eisen en daarom ook nog geen dekking.