Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:58

Nemurin schreef:
Oooh nee ik geef de combinatie geen commentaar. Meestal horen ze me toch niet.

Op Anky van Grunsven na, die een keer tijdens een demo mijn moeders opmerking wel degelijk hoorde... te grappig gewoon.

Nou ben ik ook wel benieuwd.. :o

Nummus

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:33

Nou Anky gaf een demonstratie hier in de buurt en mijn moeder en ik stonden langs de kant... ik was geloof ik iets van 14 ofzo.
En zij deed zo'n oefening voor en toen ging ze van "Ja kijk heel makkelijk!" of iets dergelijks.

Zegt mijn moeder (iets te hard natuurlijk) "Ja voor haar is het wel makkelijk!"
Toen hoorde Anky dat, zegt ze "Ok nou kom maar hier en klim er maar op!"

En toen zei mijn moeder heel stom dat ze al jaren niet meer op een paard had gezeten en niet meer op een paard wilde stappen. HALLO je paardrijdende dochter die toen nog nergens bang voor was stond naast je... :')
Ik had gewoon een rondje op die vos kunnen hobbelen destijds.

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:09

Ooh.. Dat was leuk geweest als je daarop mocht!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:43

Ja... Alex ofzo? Was toen een nieuwe vrij jong paard dat het al heel goed deed, die was ze aan het trainen. Ik geloof in de tijd dat ze nog niet had besloten of het Salinero werd of niet.
En een vos dus. Ik hou van vossen. <3
En hij was heel erg lief zei ze maar ja wist zij veel of mijn moeder ooit gereden had. Dus dat ze zei dat die er zo op kon klimmen zei al heel wat over dat paard z'n karakter. :')

Maar ja mijn moeder heeft een iets grotere smoel dan ik. Nog groter ja. _O-
In ieder geval dat is 13 jaar geleden. :') *is oud*

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:32

Ik moest vandaag ook zo lachen. Ik reed op een groot Iers jachtpaard die zelfs voor het ras best wel stevig gebouwd is. Komt er een klein meisje van 11 op me af en die zegt wijs tegen haar vriendinnen: 'Ik denk dat dat een Engelse Volbloed is'. Ik kwam haast niet bij, ik zie hem al gaan over de renbaan xD

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:39

Ik had van de week ook weer een leuke. Ik zat ziek thuis, en ik had mijn vriend (nog niet heel erg ingewijd in de wereld en wijsheid rondom paarden) gevraagd of hij op stal mijn cap wilde halen, zodat ik toch alvast mijn nieuwe helmcamera er op vast kon maken.

Hij kwam terug met de cap, en had een foto gemaakt van mijn paard en haar weidemaatje die heel enthousiast op hem af kwamen rennen. Hij was nog even bij mijn paard langs gegaan om een fotootje te maken zei hij.
Vriend: "En ik heb ze ook nog een hondenkoekje gegeven."
Ik: "Huh, hoezo hondenkoekje??"
Vriend: "Die stonden in je kast, ik dacht dat die voor het paard waren. Jij geeft ze toch ook altijd koekjes? Wat doen die koekjes daar anders?" >;)
Ik: "Die zijn voor de hondjes op stal, en mijn paard krijgt weidekoeken."

Hij heeft ze ieder maar 3 koekjes gegeven (zijn van die beloningsbrokjes van de Albert Heijn). Mijn kannibalen-paard en kannibalen-weidemaatje hebben ze nog gewoon opgegeten ook :') :Y)

Ik vind het wel enorm lief dat hij, in afwezigheid van mij, toch nog mijn paard een koekje gaat brengen. <3 Zelfs al is het dan een hondenkoekje :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:40

Hahahhaha prachtig! _O- ach die paarden zullen het echt niet zo snel proeven hoor :')

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:00

Snadrem schreef:
Ik had van de week ook weer een leuke. Ik zat ziek thuis, en ik had mijn vriend (nog niet heel erg ingewijd in de wereld en wijsheid rondom paarden) gevraagd of hij op stal mijn cap wilde halen, zodat ik toch alvast mijn nieuwe helmcamera er op vast kon maken.

Hij kwam terug met de cap, en had een foto gemaakt van mijn paard en haar weidemaatje die heel enthousiast op hem af kwamen rennen. Hij was nog even bij mijn paard langs gegaan om een fotootje te maken zei hij.
Vriend: "En ik heb ze ook nog een hondenkoekje gegeven."
Ik: "Huh, hoezo hondenkoekje??"
Vriend: "Die stonden in je kast, ik dacht dat die voor het paard waren. Jij geeft ze toch ook altijd koekjes? Wat doen die koekjes daar anders?" >;)
Ik: "Die zijn voor de hondjes op stal, en mijn paard krijgt weidekoeken."

Hij heeft ze ieder maar 3 koekjes gegeven (zijn van die beloningsbrokjes van de Albert Heijn). Mijn kannibalen-paard en kannibalen-weidemaatje hebben ze nog gewoon opgegeten ook :') :Y)

Ik vind het wel enorm lief dat hij, in afwezigheid van mij, toch nog mijn paard een koekje gaat brengen. <3 Zelfs al is het dan een hondenkoekje :)

Achj.. die van mij een hamburgers.. van de macdonalds.. alle soorten en patatjes (maar wel alleen als er saus op zit)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:20

zo heb vandaag echt een leuke gehad! ik ging mijn pony zadelen. kwam er zo'n ieniemienie beginnertje langs: dat doe je niet goed! ging ze eerst proberen de benen te brostelen met een rosborstel. ik: nee dat mag niet die is te hard. en daarna was het: oke ik zadel hem wel op! (paard van 1,60(beginner ongeveer 1,30?) dus zij haalt het dekje weg en probeert zo dat zadel op zijn rug te kwakken lukt het niet zegt ze: je rijd maar zonder vandaag en ze ging bij degene die het paard naast de mijne opzadelde de les lezen. dus zij werd helemaal boos beginnertje loopt kwaad weg. en na de les flikt ze het gewoon weer. mijn paard stond even in de stal ik breng het zadel weg kom ik terug: Pony weg? dus blijkt dat ze zijn deken af gedaan had (heeft ze hulp bij gevraagt en gezegd dat het moest van mij) en daarna met (luister goed) een dekje in de wei gezet. dus dekje vies pony met touw en al in de paddock! kon er later wel om lachen maar kon niet kwaad worden want ze was net opgehaald door haar vader.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:31

liliekska schreef:
zo heb vandaag echt een leuke gehad! ik ging mijn pony zadelen. kwam er zo'n ieniemienie beginnertje langs: dat doe je niet goed! ging ze eerst proberen de benen te brostelen met een rosborstel. ik: nee dat mag niet die is te hard. en daarna was het: oke ik zadel hem wel op! (paard van 1,60(beginner ongeveer 1,30?) dus zij haalt het dekje weg en probeert zo dat zadel op zijn rug te kwakken lukt het niet zegt ze: je rijd maar zonder vandaag en ze ging bij degene die het paard naast de mijne opzadelde de les lezen. dus zij werd helemaal boos beginnertje loopt kwaad weg. en na de les flikt ze het gewoon weer. mijn paard stond even in de stal ik breng het zadel weg kom ik terug: Pony weg? dus blijkt dat ze zijn deken af gedaan had (heeft ze hulp bij gevraagt en gezegd dat het moest van mij) en daarna met (luister goed) een dekje in de wei gezet. dus dekje vies pony met touw en al in de paddock! kon er later wel om lachen maar kon niet kwaad worden want ze was net opgehaald door haar vader.

Penny-alarm !! :D

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:41

ja zo'n klein meisje wat alles beter weet!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:53

Met een dekje in de wei? :')

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:50

lag het er nog op dan?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:22

Whahaha, zeer ernstig gevalletje van Penny !
Wat dat dekje betreft: ik kan me er iets van herinneren dat Rakker of Kobus (in de Penny, ja ja) ook met zo'n dekje op in de wei stonden... ?!

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:24

jaa dat herinner ik me ook nog wel!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:28

renskep schreef:
Whahaha, zeer ernstig gevalletje van Penny !
Wat dat dekje betreft: ik kan me er iets van herinneren dat Rakker of Kobus (in de Penny, ja ja) ook met zo'n dekje op in de wei stonden... ?!

Rakker had een rood dekje open hij was zelf zwart.
En Kobus is wit en die had een geel dekje :j

:')

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:59

ja rakker heeft een rood dekje op (heb hier penny's van me zusje liggen)
maar nee dat dekje was er dus afgegleden toen mijn paard met grote bokkesprongen de paddock in kwam.

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:42

Tja, je had niet het magische dekje van Rakker. :')

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:42

nee blijkbaar niet dus (helaas) gelukkig mocht het in de wasmachine op stal!

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:34

liliekska schreef:

_O-
Geweldig!

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:38

nog erger, een uitspraak van een manege houder.
de pony die ik reed ging verkocht worden en de dochter van een manege eigenaar kwamen de pony proberen. de pony ademt af en toe erg zwaar, ik heb daarbij vermeld dat de pony niet van mij was en ik niet weet of dit cornage is.
Maar de koper wist zeker, neuhhh cornage kan niet, dat hebben alleen sportpaarden met lange hals .... OMG

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:49

... :')
Cornage is trouwens stembandverlamming, vaak van 1 van de 2 stembanden. Dan gaan ze dus duidelijk een raar geluid maken en niet alleen maar zwaar ademen.
Is mij verteld... ik moet nog praktijkervaring opdoen.

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:55

Nemurin schreef:
Cornage is trouwens stembandverlamming, vaak van 1 van de 2 stembanden. Dan gaan ze dus duidelijk een raar geluid maken en niet alleen maar zwaar ademen.

Klopt, pony had topconditie maar ademde toch anders dan een wat echte cornage heeft naar mijn idee maar wat het precies was geen idee.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:48

Nemurin schreef:

Cornage hoor je ook goed met hinniken. Dit is dan zonder/weinig geluid.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:52

Dat klopt Coquette, omdat er dan maar 1 of geen stembanden meedoen krijg je er weinig uit. _O-
Raar hinnikje of helemaal niks.

Overigens is cornage meestal alleen een cosmetisch probleem.