Nemurin schreef:Oooh nee ik geef de combinatie geen commentaar. Meestal horen ze me toch niet.
Op Anky van Grunsven na, die een keer tijdens een demo mijn moeders opmerking wel degelijk hoorde... te grappig gewoon.
Nou ben ik ook wel benieuwd..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Snadrem schreef:Ik had van de week ook weer een leuke. Ik zat ziek thuis, en ik had mijn vriend (nog niet heel erg ingewijd in de wereld en wijsheid rondom paarden) gevraagd of hij op stal mijn cap wilde halen, zodat ik toch alvast mijn nieuwe helmcamera er op vast kon maken.
Hij kwam terug met de cap, en had een foto gemaakt van mijn paard en haar weidemaatje die heel enthousiast op hem af kwamen rennen. Hij was nog even bij mijn paard langs gegaan om een fotootje te maken zei hij.
Vriend: "En ik heb ze ook nog een hondenkoekje gegeven."
Ik: "Huh, hoezo hondenkoekje??"
Vriend: "Die stonden in je kast, ik dacht dat die voor het paard waren. Jij geeft ze toch ook altijd koekjes? Wat doen die koekjes daar anders?"![]()
Ik: "Die zijn voor de hondjes op stal, en mijn paard krijgt weidekoeken."
Hij heeft ze ieder maar 3 koekjes gegeven (zijn van die beloningsbrokjes van de Albert Heijn). Mijn kannibalen-paard en kannibalen-weidemaatje hebben ze nog gewoon opgegeten ook![]()
![]()
Ik vind het wel enorm lief dat hij, in afwezigheid van mij, toch nog mijn paard een koekje gaat brengen.Zelfs al is het dan een hondenkoekje
liliekska schreef:zo heb vandaag echt een leuke gehad! ik ging mijn pony zadelen. kwam er zo'n ieniemienie beginnertje langs: dat doe je niet goed! ging ze eerst proberen de benen te brostelen met een rosborstel. ik: nee dat mag niet die is te hard. en daarna was het: oke ik zadel hem wel op! (paard van 1,60(beginner ongeveer 1,30?) dus zij haalt het dekje weg en probeert zo dat zadel op zijn rug te kwakken lukt het niet zegt ze: je rijd maar zonder vandaag en ze ging bij degene die het paard naast de mijne opzadelde de les lezen. dus zij werd helemaal boos beginnertje loopt kwaad weg. en na de les flikt ze het gewoon weer. mijn paard stond even in de stal ik breng het zadel weg kom ik terug: Pony weg? dus blijkt dat ze zijn deken af gedaan had (heeft ze hulp bij gevraagt en gezegd dat het moest van mij) en daarna met (luister goed) een dekje in de wei gezet. dus dekje vies pony met touw en al in de paddock! kon er later wel om lachen maar kon niet kwaad worden want ze was net opgehaald door haar vader.
liliekska schreef:zo heb vandaag echt een leuke gehad! ik ging mijn pony zadelen. kwam er zo'n ieniemienie beginnertje langs: dat doe je niet goed! ging ze eerst proberen de benen te brostelen met een rosborstel. ik: nee dat mag niet die is te hard. en daarna was het: oke ik zadel hem wel op! (paard van 1,60(beginner ongeveer 1,30?) dus zij haalt het dekje weg en probeert zo dat zadel op zijn rug te kwakken lukt het niet zegt ze: je rijd maar zonder vandaag en ze ging bij degene die het paard naast de mijne opzadelde de les lezen. dus zij werd helemaal boos beginnertje loopt kwaad weg. en na de les flikt ze het gewoon weer. mijn paard stond even in de stal ik breng het zadel weg kom ik terug: Pony weg? dus blijkt dat ze zijn deken af gedaan had (heeft ze hulp bij gevraagt en gezegd dat het moest van mij) en daarna met (luister goed) een dekje in de wei gezet. dus dekje vies pony met touw en al in de paddock! kon er later wel om lachen maar kon niet kwaad worden want ze was net opgehaald door haar vader.
Nemurin schreef:...
Cornage is trouwens stembandverlamming, vaak van 1 van de 2 stembanden. Dan gaan ze dus duidelijk een raar geluid maken en niet alleen maar zwaar ademen.
Is mij verteld... ik moet nog praktijkervaring opdoen.