Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Re: Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:50

Ik heb Lucky en poown, heten op papier Neander en Danielle van de kleibergsestraat.

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:50

Mijn paard heet officieel Welmoed. Toen ik dat voor het eerst hoorde, dacht ik dat ze Welmuth heette (zoals is Helmuth Lottie), en dat vond ik wel raar, helemaal voor een merrie! Dus heb ik direct een nieuwe naam voor haar bedacht: Victoire d'Alani (betekenis: de oranje overwinnaar - ze is een 'oranje' vos), roepnaam Dalani/Dal. Inmiddels weet ik dat Welmoed een Nederlandse, ouderwetse meisjesnaam is en vind ik het niet meer raar, maar ze heet nu al Dalani :') ;) Ik ben overigens geen voorstander van mensennamen voor dieren..

Mijn vorige paard heet Deja-Vue, roepnaam Desa, vind ik nog steeds erg mooi. Mijn eerste pony was echt een boefje, dus de naam Robby, past echt goed bij hem!

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:55

Op haar paspoort staat Sirabella, en dit is Sara geworden :)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:13

Mijn haflinger heet anneloes, toen we naar haar gingen kijken hebben we onderweg twee uur na gedacht over een nieuwe naam want 'anneloes voor een paard.. dat is toch niks??'.. toen ik haar zag wist ik meteen twee dingen 'dit is MIJN meisje' en 'dit is een échte Anneloes!'...

Mijn ene mini heet bikkel, op zich vind ik dat geen leuke naam.. maar hij heeft inmiddels meer dan bewezen een echte bikkel te zijn, dus het past perfect bij hem. Wel noem ik hem meestal Baby, want hoe oud hij ook mag worden, hij zal altijd mijn baby blijven..

Mini nummer twee heet officieel riverdance of spotlight, zijn roepnaam is Sammy.. eerst wilde ik dat graag veranderen, maar door een gebrek aan inspiratie heet hij nog steeds Sammy en eigenlijk past het wel bij hem. Na drie dagen bij mij kreeg hij de bijnaam doodles, wat soms nog beter bij hem past!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:17

Mijn fjord heet Wardina -O-

Echt vreselijk, ik vind het echt een naam voor een oude chagrijnige vrouw.
Mijn paard is juist heel energiek. Haar vorige eigenaresse heeft haar Kyra genoemd en
Dat doe ik ook al 4 jaar :) op papier heet ze wel gewoon Wardina.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:22

Mijn Haflingermerrie is geboren als Sanne. Later, toen ze een jaar of 2 was, is dit veranderd in Janneke. Toen ze verkocht werd aan de handelaar is haar naam weer veranderd in Sanne, omdat dit zo in haar paspoort stond. Ik heb haar dus gekocht als Sanne en vond het in het begin maar een stomme naam. Maar moet zeggen, alles went en zou d'r nu echt geen andere naam kunnen geven :D

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:24

Mijn pony heette Calido toen we hem kochten, ik was toen 10 dus dat is Rocky geworden, ik zou hem nu wel anders noemen,

mijn andere paard heet Donnarijke, dat is gewoon Donna haha

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:37

Mijn paard heet Zahir. Maar aangezien hij geen arabische zwarte stoere hengst is, maar een soort abstract expressief kleed, is hij vernoemd naar de schilder Jackson Pollock.
Zie profiel

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:42

Mijn 2 dames hadden ook een vreselijke naam, de ene trynke en de ander black beauty... tjah zwart geboren..
De ene omgedoopt van trynke naar nynke, de ander van black beauty naar bailey.

Wen5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:16

mijn paard is een ruin en heet Senna...

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:21

Mijn paard is de meest relaxte en rustigste knol ooit die liever lui dan moe is en ze heet 'ZOEF' }:0

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:22

mag een hond ook. Onze hond heet op papier ceasare.. voor een stoere jachthond he :7 hebben we ook omgedoopt

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:42

Mijn verzorgpony heet Najego, maar zijn echte naam is Carl :')

De eigenaaresse heeft Najego ook gekregen met de naam Najego, dus dit heeft ze ook aangehouden.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:42

mijn paard heet op zijn paspoort Boxser, maar de vorige eigenaren noemden hem Be Cool.
Ik vond dat niet lekker klinken als ik hem moest roepen aan de wei, en als koosnaampje werd het dan al gauw Koellie...
Dus we hebben hem meteen teruggedoopt naar zijn originele naam Boxser...
En aangezien hij een onuitputbaar energie/temperament heeft (maar wel super lief) vonden we dat ook wel passen bij hem.

miriam2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:50

mijn oude welshje heete bij de eerste eigenaar lady .... voor een HENGST _-:(
Dat is veranderd in kobus en ik noemde hem tobie

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:53

Mijn merrie heet Nicolle's Jewel , Wou het graag veranderen in Flugel .. Maaar ja..... noem der Jewel/Jew/Jewie/of gewoon merrie (als ik boos ben hahaha)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:54

een van mijn paarden heet Royal Blue maar we noemen hem Gerrit :')

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:55

Lousje22 schreef:
Mijn paard heet Katinka, zelf noem ik haar Tink of Tinka dat staat net wat minder mutsig :)

Haha, mijn fjord heet Tinka, staat op haar paspoort, zo heeft de fokker haar genoemd. De naam die zij heeft gekregen bij haar geboorte blijft haar naam. De vorige eigenaresse noemde haar Kyra en bij mij werd het weer Tinka.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:56

mijn pony heette Frans := :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:00

Mijn pony heet Angela,ze wouden haar eerst Angelina noemen. Ik vind het een vreselijke naam,maar na 6,5 jaar zijn we er wel aan gewend. Meestal wordt het ook Angie,Ang of gewoon Pluisje :')
Mijn paard heet officieel Vo de Coeur (betekenis: uit het hart),roepnaam is Vodje,vanwege haar grote oren. Geen vreselijke naam,maar ik noem haar meestal Barbie,dus daar luistert ze ook naar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-11-12 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:04

jus schreef:
Verander nooit de naam van mij paard , hoe stom ze ook heten , in Spanje zeggen ze dat dat ongeluk brengt dus verkorten we het meestal een beetje

Nou, op het paspoort van die van mij staat 'Dirkie' en zo wordt hij al jaren niet meer genoemd, hoor. Dat is toch geen naam voor zo'n stoere pony :') ? Eerlijk gezegd weet bijna niemand die hem kent, dat hij zo heet op papier. :D
Dusssss........ bij deze. :o

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:08

Bassanova- Bassie :r
Wij hebben een show op de manege waarbij ik meeneem, en ik heb hem ingeschreven staan als Bas. Ik ken ook een paard die heet Jonkheer B-)

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:10

Mijn paard heet Biwilarda C ik heb het naar Biwi afgekort

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:10

_Apple_ schreef:
Bassanova- Bassie :r
Wij hebben een show op de manege waarbij ik meeneem, en ik heb hem ingeschreven staan als Bas. Ik ken ook een paard die heet Jonkheer B-)

Vind Bassie dus vreselijk! Vind Bassanova te lang en ik vind Bas wel stoer! Mijn vorige paardje heette Kamal, nou dat werd Mallie. Of Lamak, zijn naam omgekeerd.

En mijn Shettel heet gewoon Lisa.

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:11

Mijn arabje heet Nesj El Ladisha maar noem haar gewoon Dish of badmuts..
Haar hengsten veulen heet Ibiza`s Destino maar luister naar de naam Desh ..
Kortom Dish en Desh heerlijke namen..

Ze staan ook beiden te koop.....