Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:52

He Arabiertje,

Heb je zelf een nieuw adresje gevonden voor je Haf of ga je haar inruilen?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:58

Geen zorgen hoor, ze halen haar er wel af. Maar ik denk dat de paarden er zowiezo op blijven staan tot je bevestiging geeft na twee weken proeftijd. :j Ik mag zeker zijn dat [***] er nog is zaterdag, staat op papier dus maak me geen zorgen erover.

Nee geen nieuw adresje voor mijn hafje helaas Nouks. Heb dan ook nog wat problemen mee gekregen, waardoor het al iets sneller moest gaan als verwacht. Heb dan ook een heel drastische beslissing gemaakt in m'n leven, helemaal omgekeerd. Siska gaat naar JVDH maar hij heeft me beloofd goed voor haar te zorgen, en me meteen de contact gegevens te geven van de (toekomstige) nieuwe eigenaar. En dat hij er voor ging zorgen dat ze een goed thuisje ging krijgen. :j

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:12

:( heel jammer dat je geen leuk baasje voor siska hebt gevonden...

beetje zonde dat ze naar daar gaat vind ik

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:17

Ik heb geen andere keuze meer Nathe, ik vind het zelf ook heel erg. Maar ben er van overtuigd dat ze bij JVDH een goed baasje gaat vinden, of het baasje haar zal vinden... Weet dat je na (alles) nog steeds niet te spreken bent erover.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:18

nathe schreef:
:( heel jammer dat je geen leuk baasje voor siska hebt gevonden...

beetje zonde dat ze naar daar gaat vind ik

Ja, is misschien wel maar soms lopen dingen anders als je verwacht :P
Geloof niet dat de paarden het slecht hebben bij JVDH.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:19

Nee dat geloof ik ook nog steeds niet... Altijd in de stapmolen of in de paddock, deftige stallen, lekker altijd wat te knabbelen. :j Ik kan je plekken tonen waar de paarden het slechter hebben, en dat is dan nog geen handelstal.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:21

IK hoop het voor voor Siska, Want beloven kunnen ze wel, die handelaars, maar het ook doen?
Maar het is uw beslissing, jij moet er vrede mee hebben, ik niet.
Dus veel succes.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:22

het gaat er me eigenlijk meer om dat Siska geen kinderpony is maar een leuke sportpony.

De garantie dat ze nu daar de kans voor gaat krijgen is er niet. Als je zelf kon zoeken dan had je iets meer zekerheid...

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:26

Ach komt allemaal wel goed Arabiertje. Maak je niet te veel zorgen. Je weet waar ze staat,
je hebt gezien hoe ze daar staan. Als jij je er grotendeels goed bij voelt is het prima.
Het is nooit leuk om afscheid te nemen van je paardje.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:26

Nu, je mag er zeker van zijn dat er ook wel wat ruiters zijn met ambitie die daar naar toe gaan. Heb al die twee keer dat ik er naar toe ben gegaan, veel mensen leren kennen die opzoek zijn naar een sportpony/sportpaard. So what, de dressuurruin die Z niveau liep. Was er niet meer Maandag, was de dag nadat ik hem geprobeerd heb meteen verkocht, en ben er zeker van dat Siska daar ook wel snel een baasje gaat vinden. Ik moet ook een verhaaltje maken met foto's, en filmpjes die ze dan op de website zullen plaatsen, ook zodat de nieuwe (toekomstige) eigenaar weet wat er ondertussen allemaal gebeurd is, of hoe ze gereden wordt en zo van die dingen. Wat ze nodig heeft, van eten of iets anders. :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:29

Siska is wel heel gaaf, die vind wel een plekje :j

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:16

nathe schreef:
het gaat er me eigenlijk meer om dat Siska geen kinderpony is maar een leuke sportpony.

De garantie dat ze nu daar de kans voor gaat krijgen is er niet. Als je zelf kon zoeken dan had je iets meer zekerheid...

Alsof het die pony nou uitmaakt of die op wedstrijd gaat of niet. Als zij maar goed verzorgd wordt.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:17

van karakter bedoel ik

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:47

Hallo allemaal.

Mag ik even inbreken in dit topic om jullie een vraagje te stellen? Ook ik ben recent op zoek gegaan naar een paard, na alle tegenslagen het afgelopen anderhalf jaar verdien ik wel eens een opstekertje.

Vereisten bij aanvang waren : braaf, merrie, ong 1,68m en dressuur minimaal niveau M-Z. Niet echt met de intentie om een hyper-de-luxe wedstrijdpaard te kopen.

Eerste paard was erg braaf, merrie, iets onder het gewenste niveau (net M klaar) maar niet te duur. Zij zette in feite de zoektocht in gang, ik zag haar bij het snuisteren op sporthorses en dacht "och kom, ze staat niet veraf en proberen kan geen kwaad". Omwille van bepaalde twijfels en toch niet helemaal het niveau dat werd beweerd is deze koop afgesprongen.

Toen dacht ik "laat ik eens informeren bij een handelsstal". Op die manier krijg je de kans om met 1 verplaatsing meerdere paarden te zien. Prijzen vrij hoog, maar kom, op die duurste worden we toch niet verliefd en gaan kijken kan altijd. Niks is minder waar, het eerste ritje met een zwarte achtjarige ruin van 1.70m was meteen een klik. Helaas alleen de duurste van de stal, flink boven budget (maar niet onhaalbaar). Paard is echter heel braaf, gewend aan groot verkeer, braaf op wedstrijd (ik ben accidenteel de echte eigenaar tegengekomen op bokt) en een enorme knuffel in de omgang. In alles dus het perfecte paard, alleen een ruin en geen merrie. Het enige waar ik over twijfel is de prijs.

Natuurlijk geef je wat meer omdat je het paard via een bemiddelaar koopt, maar wat vinden jullie nu een realistische prijs voor een achtjarige zwarte ruin van 1.70m, die aardig vlot beweegt, goede wedstrijdresultaten kan voorstellen, bovenal heel lief en braaf is, niveau Z geschoold (enkel de changementen zitten er nog niet helemaal op, paard zou echter nog eventjes in training blijven staan voor dat geld) en gewoon heel fijn rijdt. Het is het eerste paard van een dergelijk kaliber waar ik naar ga kijken.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:02

Citaat:
Jawel hoor, ze staat er gewoon nog op denk ik. Ik ga der zaterdag oppikken, maar neem ik afscheid van mijn hafje op diezelfde dag... Dus het is een dag met twee verschillende gevoelens, verdriet en geluk... Veranderd dan ook nog eens van omgeving dus dat gaat ook wennen zijn.

Ik zou niet TE veel op de ruil bij betalen hoor! Je haf is een prima (gezonde) knappe sport pony, niks mis mee. Sterker nog ik vind haar er beter uitzien dan diegene die je gaat kopen :).

Het is dat ik al een leuk paard heb anders had ik je Haf zo overgenomen.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:40

Weet ik Randie, had er graag meer voor gehad maar het gaat om het geluk van m'n paard... Siska heeft veel afwisseling nodig, elke dag weidegang liefst van s'morgens tot s'avonds en dat heeft ze nu niet. Het doet mij pijn om het te zien... Ik heb dan wel een drastische beslissing genomen, maar ik geloof best dat [***] het geld wel waard is. Ze heeft M gelopen, heeft alleen te lang mogen profiteren bij vorige eigenaar en niets meer gedaan. Ja, nu moet het er weer ingereden worden en dat uitesten er uitgereden worden. Maar met les, moet dat lukken. Als de klinische keuring volledig in orde is, en ze staat mij in die twee weken proefperiode aan dan betaal ik de vraagprijs.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:25

Ook een M paard wat een poosje niks heeft hoeven doen moet zo de oefeningen kunnen hoor! Verkijk je daar niet op...! Als een paard al narrig doet bij een overgang naar galop kan het best eens zijn dat ze niet zo leuk en lief is wanneer je haar eens echt achter de vodden aan gaat zitten... Dus kijk daar mee uit.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:42

Is niet altijd zo hoor, en heb haar ook echt wel eens een goei lodder verkocht om het zo te zeggen. En de tweede keer deed ze braaf van wat ik vroeg.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:45

Arabiertje, laat bij het ophalen haar bloed eens nakijken op verdovende middelen!
Misschien Is het niks, maar ik zie het te vaak. Je kan het maar gedaan hebben.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:49

:$ JvdH gaat zeer goede zaken doen ;)
1 ) hij verkoopt een middelmatig paard voor een royale prijs
2) hij krijgt een goede inruil (voor weinig) die hij uiteraard heel leuk kan verkopen :$ :$ :$ .

Ik denk dat ts er een paar 1000 euro op toelegd.....

haar keus maar straks niet gaan zeuren...

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:49

Youngster geeft een goede tip, zelf doe ik altijd een onaangekondigt bezoek :j

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:51

Jvdh is niet achterlijk en handelaren beloven een hoop, maar ik geloof er geen woord van. Enige wat zij willen is snel geld verdienen. Jvdh is daar echt geen uitzondering op.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:34

Was ik van plan Youngster.

Misschien dat handelaren veel beloven, en geld willen verdienen er aan. Maar JVDH is wel heel eerlijk, bij alles. Anders zou ik mijn eigen paard er nooit naar toe laten gaan, vriendelijk, eerlijk, oprecht, en er valt te onderhandelen. En deze stal gaat absoluut niet het risico lopen om iemand in het zak te zetten, daar hebben ze teveel klanten voor...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:40

Daar zou je van verschieten, het is niet omdat ze veel klanten hebben, dat ze geen klanten in het zak zetten.
Handelaars hebben maar 1 ding voor ogen en dat is winst maken, op welke manier dan ook.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:45

Denk je dat iedereen nu echt het zelfde is? Logisch dat elke handelaar geld uit een paard klopt. Maar niet ELKE handelaar, laat een paard naar een slechte thuis vertrekken. En zeker JVDH niet, daar komt zelfs niemand slechts binnen. Ik vind absoluut niet dat je er over moet oordelen, als je er niet geweest bent en al zeker niet als je ze niet kent. Maar eindeloze discussie, ik weet het mijne ervan. En die mening behoud ik ook.