Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:39

Ik hoorde het al. :P Haha wat dacht jij? Yes. :P

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:43

Ook dat ja :o :D . Maar stiekem had ik er ook wel een klein beetje zin in, ondanks dat ik al sinds de afspraak stond met knikkende knieën rondliep :+ .

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:46

Dat heb ik ook vaak, een heel dubbel gevoel is dat. :+ Maar als ik dan eenmaal op stal ben dan wil ik niet meer hoor. :')

Wel jammer, ach we hebben nog zoveeeel dagen. :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:49

De rest van de week gaat waarschijnlijk ook niet lukken, dus voorlopig zit lessen er even niet in vrees ik :=

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:54

:= volgende week misschien? En dat meisje die hem eerst zou rijden, ziet die er ook vanaf?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:56

Volgende week gaat het waarschijnlijk ook niet lukken -O-

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:59

Ohh nou komt wel goed hoor! Je kan je beter nu even heel lang poedersuiker voelen dat je er niet op kan, deste 'makkelijker' maak je de stap hopelijk straks voor jezelf.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:14

Ik ga er gewoon van uit dat het uiteindelijk allemaal goed komt :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:15

Dat is het beste inderdaad. :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 12:18

Maar SB, jij bent zo dapper bezig...jij kan Goldz er toch "even" bij nemen ;) :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:22

Nou neeeeeee. :P

Weetje ik weet van deze mensen dat Goldz dus ECHT hoog en eng bokt. :P Ik vertrouw Ilonka en haar (ook mijn) lesgeefster dus neehh dan stap ik daar niet op hoor. :P

Ik zou er wel op stappen als ik niet zulke verhalen had gehoord en ik de persoon ook niet goed zou kennen en dat deze mij zou vertellen dat hij weleens hoog kan bokken. :o

Tenminste. Een paar jaar geleden deed ik dat wel, mensen vroegen of ik erop wilde want niemand durfde meer op dat paard (waren ze aan het inrijden) omdat hij zo hoog bokte dat ze erafvielen. Ik heb erop gereden en hij gaf wel een bok maar voor mijn gevoel was dat meer een bokJE. Daarna heeft dat dier het gewoon nooit meer gedaan en gingen anderen er weer op rijden.
Dat vond ik trouwens best gaaf.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 12:47

In 2009 heb ik nog een keertje in de sneeuw op een reus van iemand anders gezeten (zodat ik met een vriendin en onze beide dochters een ritje kon doen) die een flinke bok gaf (en ik bleef zowaar zitten...daar was ik nog meer verbaasd over dan de bok zelf :'))....maar een eigen paard dat dat regelmatig doet, dat zou ik niet kunnen handlen. Ik rijd daar ook veel te weinig voor denk ik, je hebt dan betere 'zadelplak-kwaliteiten' nodig :D

Ilonka als ik dat filmpje in je profiel al zie, dan denk ik echt..."mens je bent zoveel dapperder dan je zelf weet!!!!"

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:20

Zou je dat dan ook even aan mijn knikkende knieën en gierende zenuwen willen vertellen dat ik dapper ben :+ . Die willen daar namelijk helemaal niks van weten := .

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:27

:= :))

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 16:23

*zet Ilonka's knikkende knieën en gierende zenuwen op een stoeltje en spreekt ze ernstig toe*

Okay, nu moeten jullie even goed naar me luisteren, vanaf nu geen geshake, gebibber en gegier meer anders weet ik jullie te vinden....

*twijfelt nu of dreigen helemaal knie-en-zenuw-pedagogisch verantwoord is*

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:33

Mijn lachspieren hebben in elk geval al een duidelijke reactie gegeven := . Of het werkelijk heeft geholpen zal ik, helaas, pas weten als ik er weer een keer op ga :o .

_O-

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:24

Hebben jullie het topic over KLEEFSPRAY al ondekt?????
Kun je gewoon bestellen bij agradi, voor een stevige en betere zit in het zadel...............

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:27

..... :\ ? :? :+ :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 01:29

Dat spul is alleen alles behalve gezond voor je zadel, en ik heb geen geldboom in de tuin :+

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 08:17

marjootje schreef:
Hebben jullie het topic over KLEEFSPRAY al ondekt?????
Kun je gewoon bestellen bij agradi, voor een stevige en betere zit in het zadel...............

Meen je niet? het word ook steeds gekker. (stiekem denk ik dat edward gal dat gebruikte op totilas, wie zit zulke gangen nou uit? :D haahahhah grapje *D

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:24

kleefspray? klinkt goed. is dat hetzelfde waardoor je makkelijk door kan zitten>
hmm heb wle een duur zadel dus als het gebruik funest is voor je zadel is het eigenlijk geen optie

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:35

Maandag was het prima weer dus even in de bak rijden dacht ik, alleen was meneer wat druk dus ik zeg tegen mijn stalgenoor, die net 2 uur in Meijendel had gereden, wil jij niet!
Ze begon te lachen en zei streng, nee je gaat er nu op en ik wil je niet eerder zien dan over een half uur!
Ik toch maar met knikkende knieen naar de bak gegaan en erop en ja hoor meneer ging beetje dribbelen beetje voor hupjes maken en ik balen.
Toch doorgezet en na 5 min had hij zoiets van hmm dit werkt vandaag niet dan maar gewoon braaf zijn, ondertussen was mijn stalgenoot zogenaamd de paddock aan het mesten had haar paard er nog even ingezet om mij te ondersteunen dit vond ik erg aardig van d'r en dan wil je je ook niet laten kennen.

Andere stalgenoot mag alleen maar 10 min stappen dus die ook in de bak en na 10 min dus weer weg en meestal gaat ie dan klieren, help ze laten me in de steek, maar vandaag ook niet hij bleef lekker lopen en ik was blij dat mijn stalgenoot even streng tegen mij was geweest heb ik toch nog lekker gereden.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:58

Ik meld mij ook aan, verhaaltje komt nog..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:38

Fijn dat je lekker gereden hebt Rumay! :) Lief van je stalgenoot dat ze er even bij bleef en dat ze je heeft laten doorzetten. :))

Ik moet vandaag ook rijden, maar heb alleen niet zoveel zin. :=

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:13

Hoi allemaal.
Ik heb sinds eind 2009 een highlandpony van toen 1,5 jaar (nu 3,5 jaar)
Hij was erg mak alleen op de weg.. heb voor zomer 2010 een plekje gezocht waar hij met een jaarling haflinger en wat volwassen paarden zou komen te staan.
Mijn angst met hem is om met hem langs de weg te lopen.
Wij wonen in een dorp met weinig berm en veel vrachtverkeer.
Waar hij naar toe ging kon ik met hem en een verkeersmak paard van de vrouw waar ze stonden over het fietspad wandelen en was het grote verkeer wat verder weg.
Helaas hebben ze daar maar 3 maanden gestaan, was de haflinger voor de tijd dat mijn pony's daar zouden komen verkocht en mochten ze niet bij de kudde van die vrouw.
Ze stonden dus samen op een heerlijk stkje land met zijn 2en
Afbeelding
de vrouw haar grasmaaier was stuk dus wat deden ze: eten eten en nog eens eten.
Ik gunde ze meer ruimte als dat wij thuis hebben, maar mijn shet werd ziek van het te veel eten.
Dierenarts bloed laten onderzoeken (was niks te vinden) maar volgens de dierenarts was hij behoorlijk te dik, dikke nek enz, dus schraler gezet door het land af te zetten en ze elke dag een metertje erbij te geven.
Helaas ging het nog niet echt beter.
Hij leek hoefbevangen, maar zijn vet kon geen kant meer op waardoor hij moeilijk liep.
Daarna liep mijn highlandpony opeens vreemd (knie op slot)
dus die moest meer lopen. Tja als ze alleen maar eten daar en het voor mij bijna niet te doen was met school van mijn dochtertje en 30 km rijden hebben we ze weer thuis gezet.
Zijn knie gaat heel af en toe nog op slot, maar als ik dan over de weg loop en zijn hoeven afrond gaat het weer goed.
Vorig jaar schrok hij een keer van een auto en vlogen wij bijna samen de sloot in.
Maar ik moet met hem lopen, dus heb ook bij de buren gevraagd of ik bij hun over het pad mag lopen.
Dus dat doen we wel.
Maar na de bijna sloot ervaring ben ik wel angstiger geworden.
En voor zijn eigen veiligheid ben ik ook wat banger geworden. 2 weken terug nog onderuit gegleden met hem samen.
Maar we komen er wel.
Vooral de zondagen pak ik om met hem te wandelen.
Van de zomer ga ik pas op hem rijden, en ga ik lid worden bij een vereniging zodat ik daar de bak kan gebruiken.