Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:23

Is dat zo ja? Volgens mij is het wel iets van 15 jaar geleden ofzo dat ik dat verhaal las.

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:40

Ze doen aan herhalen net als de Donald Duck :D

Had vorig jaar een vakantie penny gekocht voor mijn pennyvakantie }:0 en daar stonden toch best wat verhalen in die ik 15 jaar geleden gelezen had :j

CoolHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:46

Haha jaa ik zat net ff in dit topic te lezen en toen zag ik dat er ook nog een ander verhaal bestond over ballet en paardrijden.
Dat is weer een andere dan die ik bedoel, dus het kan best dat dat wel het verhaal van 15 jaar geleden is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:08

Ik heb er weer een paar!

Een (of twee.. kan me niet herinneren) meisjes die op een stal zijn, ik heb geen idee meer waarom. Maar daar hangen ketens aan de muur en die rammelen 's nachts, blijkt er een spookpaard te staan. :oo

Die laten ze dan vrij :j

En die twee meisjes op die haflingers. Het ene meisje komt een ander meisje tegen, die op vakantie is, en die mag bij haar komen paardrijden. Zij heeft een haflingerstoeterij en het vakantie-meisje gaat naar de vader van het eigenaar-meisje, in de bergen, en het gaat stormen etc. En dan raakt ze verdwaald.

En de RAPpers geloof ik, die gaan rijden op het ijs en dan zakt dat paard van hun door het ijs.

En dat paard dat in dat ravijn viel en met de rivier is meegegaan. Dat meisje krijgt verhalen door een dromenvanger oid...

En ik weet niet of het een ander is dan Dusty de mijnpony, maar dat meisje dat haar huur moet betalen en fruit verkoopt, en om aandacht te trekken bindt ze een bel aan het been van haar pony...

En Donder en Bliksem! De shet en het veulen.

Donder, Bliksem en Flits...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:12

Doanique schreef:
Ik heb er weer een paar!

Een (of twee.. kan me niet herinneren) meisjes die op een stal zijn, ik heb geen idee meer waarom. Maar daar hangen ketens aan de muur en die rammelen 's nachts, blijkt er een spookpaard te staan. :oo

En die twee meisjes op die haflingers. Het ene meisje komt een ander meisje tegen, die op vakantie is, en die mag bij haar komen paardrijden. Zij heeft een haflingerstoeterij en het vakantie-meisje gaat naar de vader van het eigenaar-meisje, in de bergen, en het gaat stormen etc. En dan raakt ze verdwaald.

En de RAPpers geloof ik, die gaan rijden op het ijs en dan zakt dat paard van hun door het ijs.

En dat paard dat in dat ravijn viel en met de rivier is meegegaan. Dat meisje krijgt verhalen door een dromenvanger oid...

En ik weet niet of het een ander is dan Dusty de mijnpony, maar dat meisje dat haar huur moet betalen en fruit verkoopt, en om aandacht te trekken bindt ze een bel aan het been van haar pony...

die eerste ken ik ja, dan moeten ze op zn rug klimmen en dan de rit rijden waardoor het paard dood is gegaan. maar ipv het ravijn in te springen leiden ze hem erlangs en hebben de geesten weer rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:21

Ja zo iets :j

En die van die haflingerstoeterij heb ik al gezegd geloof ik... _O-

En het verhaal van Blondie die bij de aboriginals terecht komt ofzo...

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:02

Alle verhalen met tekeningen van Lena Furberg ofzo... Vond ik zo cool, hoe zij paarden tekende :P

Lottie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:28

Ik ben nog helemaal niet zo oud, maar de meeste verhalen ken ik wel!
Dat verhaal van Pepito (Ik weet niet zeker of hij zo heette) de ezel die toen in een ravijn viel,
ik kon wel janken O:)

Voor de rest weet ik nog heel veel andere verhalen uit m,n hoofd geloof ik...
Vooral die over ''sieluge mijnpony's'' gingen vond ik geweldig

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 05:33

Doanique schreef:
Ik heb er weer een paar!

Volgens mij was die van dusty iets anders.. Wat precies weet ik ook niet meer..

Shenanigans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 06:58

Wat apart, de meeste verhalen ken ik niet terwijl ik de Penny wel las. Maar ik was lid van Club Penny eind jaren 90 waar korte verhalen en stripjes in stonden. Sterker nog, ik ken geen een verhaal die genoemd word.
Ik had soms ook een dik boek/blad met verhalen en strips over paarden van Penny maar ik vond de meeste verhalen stom ofzo.
Wel vond ik Rakker en Herby leuk.

Enige verhaal dat me bij staat gaat over een meisje dat gaat logeren bij opa en oma en opa wordt ziek, de telefoonlijn is dood en er heerst een dikke sneeuwstorm, dat meisje gaat met de pony van opa en oma naar de dokter in het dorp en vind dan een veulen in de sneeuw.
De pony heet Cody en het veulen noemen ze Cerst.

Kent iemand dit verhaal en in welke Penny deze stond?

Kazim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:27

Via een zoektocht op Google naar oude Penny's hier op dit forum beland - ik ben relatief nieuw hier. Ook ik ben een verwoed Penny-lezeres (geweest) en ik was als kind vooral erg nieuwgierig naar de manier waarop de paarden in de strips getekend werden. Helaas heb ik een hoop strips niet meer in mijn bezit, maar ik zou dolgraag weer een aantal oude jaargangen onder ogen willen zien, en dan vooral uit eind jaren 80- begin jaren 90.

Overigens heb ik hier al wat verhalen voorbij zien komen die ik herken, waarvan ik er een aantal fysiek in mijn bezit heb. Dusty de mijnpony bijvoorbeeld en het verhaal (heel oud al) over Patchwork, de onhandelbare bonte pony die 'heropgevoed' wordt. Mocht iemand ze willen herlezen, kan ik ze altijd inscannen en digitaal versturen.

Zelf had ik ooit een omnibus met oa een verhaal over een arm cowboymeisje Kit en haar pony Kat, die over geweldige springcapaciteiten bleek te beschikken. Kit kreeg de smaak te pakken en wilde springruiter worden; echter werd ze steeds tegengewerkt door een snobistisch rijkeluiskind. Om maar een typisch voorbeeld te noemen…herkent iemand dit verhaal nog? Heb het album niet meer in mijn bezit. Het moet omstreeks 1987 - 1988 geweest zijn.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:31

Ik kan mij het verhaal van Kit en Kat nog wel herinneren. Volgens mij is er zelfs nog een vervolg op gemaakt. Ik heb die omnibus ook nog wel maar wel ver weg gestopt bij de andere boeken van de Penny.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:48

Ik heb net 2 volle bananendozen vol met penny's vanaf 1980 t/m 1995 weggegeven. Incl ponyclubs en omnibussen.nu ik dit lees heb ik best spijt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:07

Pennyyy! *\o/*

Het verhaal dat mij het meest is bijgebleven ging over twee meiden die een tweeling vormden maar dit niet van elkaar wisten.
Het paard van zus 1 ging uiteindelijk naar zus 2. Op een gegeven moment krijgt een van de dames een ongeluk waardoor de andere zus ook ziek wordt. Ik weet er het fijne niet meer van maar ik vond het erg bijzonder.

Kazim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:32

Jolien, ik denk dat jij het verhaal "Een droom komt uit" uit 1992 bedoelt. Jane Usher en haar zusje Jenny, zegt je dat iets? Ik heb 'm in ieder geval hier liggen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:33

franka75 schreef:
eclair98 schreef:
ik heb een keer een verhaal gelezen over een meisje dat een ongeluk had gehad met haar paard waardoor ze in bed moest blijven liggen (??). ze miste haar paard en een kunstenaar ging alle mooie momenten op een muur schilderen tegenover haar kamer (??).

herkent iemand dit verhaal?

Ja dat was een oude kozak die allemaal tekeningen uit zijn tijd en met dat meisje op een witte muur tekende die haar uitzicht waren, ze wilde niet weer naar die witte muur kijken en toen ze dan toch maar haar gordijnen opende zag ze de compleet veranderde muur. En dat hielp haar om beter te worden

Als iemand deze heeft en wil inscannen? :o

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:36

Dit gaat niet over een stripverhaal maar over de posters...
Vroeger (denk aan 15jaar geleden) zaten er behalve fotoposters,ook vaak fantasy-achtig getekende paarden. Vaak in aquarel (?) geschilderde kuddes witte paarden op gras,of een steigerende witte Andalusiër.

Wie weet hoe ik deze posters terug kan zoeken of wie ze getekend heeft?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:45

Kazim schreef:
Via een zoektocht op Google naar oude Penny's hier op dit forum beland - ik ben relatief nieuw hier. Ook ik ben een verwoed Penny-lezeres (geweest) en ik was als kind vooral erg nieuwgierig naar de manier waarop de paarden in de strips getekend werden. Helaas heb ik een hoop strips niet meer in mijn bezit, maar ik zou dolgraag weer een aantal oude jaargangen onder ogen willen zien, en dan vooral uit eind jaren 80- begin jaren 90.

Overigens heb ik hier al wat verhalen voorbij zien komen die ik herken, waarvan ik er een aantal fysiek in mijn bezit heb. Dusty de mijnpony bijvoorbeeld en het verhaal (heel oud al) over Patchwork, de onhandelbare bonte pony die 'heropgevoed' wordt. Mocht iemand ze willen herlezen, kan ik ze altijd inscannen en digitaal versturen.

Zelf had ik ooit een omnibus met oa een verhaal over een arm cowboymeisje Kit en haar pony Kat, die over geweldige springcapaciteiten bleek te beschikken. Kit kreeg de smaak te pakken en wilde springruiter worden; echter werd ze steeds tegengewerkt door een snobistisch rijkeluiskind. Om maar een typisch voorbeeld te noemen…herkent iemand dit verhaal nog? Heb het album niet meer in mijn bezit. Het moet omstreeks 1987 - 1988 geweest zijn.

O die weet ik toevallig nog, maar "cowboymeisje" ....? :P

Was toch gewoon een op 1 of andere manier wat arm meisje, achterbuurtje of ik dacht eigenlijk zigeuner ofzo? :) Was een bonte pony :j

Ik was veel meer van de Ponyclub en dan vooral de verhalen van Lena Furberg :)

Vond dat toch wat minder kinderachtig en veel aansprekender getekend, bij de Penny zaten bvb. de zadels en hoofdstellen altijd zo raar en die meiden zo raar er op _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:06

Ik vond Donder & Bliksem ook altijd geweldig. Vooral toen Bliksem een veulentje kreeg. :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:10

Ik was lid van de Penny en de Wereld van Pony en Paard.
Daar hoor ik hier niemand over. Daar haalde ik al mijn Penny wijsheden uit. :')

Ik herinner me qua Penny nog een verhaal over Blanca.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:19

De Wereld van Pony en Paard heb ik hier nog liggen, nr 1 t/m 50. Dat waren vertalingen van de oorspronkelijke engelse uitgave. Daarna werd het me teveel nederlands en te kinderachtig. Vond de engelse foto's ook meer aanspreken :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:20

Oh, jij wil ze zeker niet kwijt?
Ze waren inderdaad vertaald uit het Engels. Van die kleine meisjes op Welsh Mountains met stangbitten en dubbele teugels en dergelijke.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:32

Nee ze liggen hier voorlopig prima :P

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:25

Doanique schreef:
*Opvlieging*
Oh! En een meisje dat een verwaarloosde pony krijgt/vindt, en die in de tuin zet maar ze mag er nog niet op rijden,
en dan zet ze die 'wei' af met banden oid. maar ze wordt thuis ook mishandeld.

En eentje over een meisje wiens paard weg moet en de buurman kijkt altijd zo boos naar buiten, maar dan gaat ie een stal bouwen in de tuin van dat meisje en dan mag ie toch blijven.

En over vikingen, met fjordenpaard Thor en het meisje dat op die boot blijft omdat ze Thor niet wil missen.

Tesoro, maar die had ik al gezegd geloof ik, over het circuspaard dat kwijt raakt.

Die bovenste heb ik liggen, is ook een heel mooi verhaal!

Doanique schreef:
Ik heb er weer een paar!

Deze ken (en heb) ik ook! Ze hebben de weide met stallen gekocht ofzo voor hun nieuwe paard (ik ken ze te goed :+ )

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:17

die van dat spookpaard vond ik zo eng vroeger, dan gingen ze een eng huis binnen en vertelde er een oude meneer dat hij dat spookpaard vroeger uit het wild gevangen had en met kluisters in zijn stal opgesloten.