Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Doanique schreef:Ik heb er weer een paar!
Een (of twee.. kan me niet herinneren) meisjes die op een stal zijn, ik heb geen idee meer waarom. Maar daar hangen ketens aan de muur en die rammelen 's nachts, blijkt er een spookpaard te staan.
Die laten ze dan vrij
En die twee meisjes op die haflingers. Het ene meisje komt een ander meisje tegen, die op vakantie is, en die mag bij haar komen paardrijden. Zij heeft een haflingerstoeterij en het vakantie-meisje gaat naar de vader van het eigenaar-meisje, in de bergen, en het gaat stormen etc. En dan raakt ze verdwaald.
En de RAPpers geloof ik, die gaan rijden op het ijs en dan zakt dat paard van hun door het ijs.
En dat paard dat in dat ravijn viel en met de rivier is meegegaan. Dat meisje krijgt verhalen door een dromenvanger oid...
En ik weet niet of het een ander is dan Dusty de mijnpony, maar dat meisje dat haar huur moet betalen en fruit verkoopt, en om aandacht te trekken bindt ze een bel aan het been van haar pony...
En Donder en Bliksem! De shet en het veulen.
Donder, Bliksem en Flits...
Een (of twee.. kan me niet herinneren) meisjes die op een stal zijn, ik heb geen idee meer waarom. Maar daar hangen ketens aan de muur en die rammelen 's nachts, blijkt er een spookpaard te staan.
Die laten ze dan vrij
En die twee meisjes op die haflingers. Het ene meisje komt een ander meisje tegen, die op vakantie is, en die mag bij haar komen paardrijden. Zij heeft een haflingerstoeterij en het vakantie-meisje gaat naar de vader van het eigenaar-meisje, in de bergen, en het gaat stormen etc. En dan raakt ze verdwaald.
En de RAPpers geloof ik, die gaan rijden op het ijs en dan zakt dat paard van hun door het ijs.
En dat paard dat in dat ravijn viel en met de rivier is meegegaan. Dat meisje krijgt verhalen door een dromenvanger oid...
En ik weet niet of het een ander is dan Dusty de mijnpony, maar dat meisje dat haar huur moet betalen en fruit verkoopt, en om aandacht te trekken bindt ze een bel aan het been van haar pony...
En Donder en Bliksem! De shet en het veulen.
Donder, Bliksem en Flits...
franka75 schreef:eclair98 schreef:ik heb een keer een verhaal gelezen over een meisje dat een ongeluk had gehad met haar paard waardoor ze in bed moest blijven liggen (??). ze miste haar paard en een kunstenaar ging alle mooie momenten op een muur schilderen tegenover haar kamer (??).
herkent iemand dit verhaal?
Ja dat was een oude kozak die allemaal tekeningen uit zijn tijd en met dat meisje op een witte muur tekende die haar uitzicht waren, ze wilde niet weer naar die witte muur kijken en toen ze dan toch maar haar gordijnen opende zag ze de compleet veranderde muur. En dat hielp haar om beter te worden
Kazim schreef:Via een zoektocht op Google naar oude Penny's hier op dit forum beland - ik ben relatief nieuw hier. Ook ik ben een verwoed Penny-lezeres (geweest) en ik was als kind vooral erg nieuwgierig naar de manier waarop de paarden in de strips getekend werden. Helaas heb ik een hoop strips niet meer in mijn bezit, maar ik zou dolgraag weer een aantal oude jaargangen onder ogen willen zien, en dan vooral uit eind jaren 80- begin jaren 90.
Overigens heb ik hier al wat verhalen voorbij zien komen die ik herken, waarvan ik er een aantal fysiek in mijn bezit heb. Dusty de mijnpony bijvoorbeeld en het verhaal (heel oud al) over Patchwork, de onhandelbare bonte pony die 'heropgevoed' wordt. Mocht iemand ze willen herlezen, kan ik ze altijd inscannen en digitaal versturen.
Zelf had ik ooit een omnibus met oa een verhaal over een arm cowboymeisje Kit en haar pony Kat, die over geweldige springcapaciteiten bleek te beschikken. Kit kreeg de smaak te pakken en wilde springruiter worden; echter werd ze steeds tegengewerkt door een snobistisch rijkeluiskind. Om maar een typisch voorbeeld te noemen…herkent iemand dit verhaal nog? Heb het album niet meer in mijn bezit. Het moet omstreeks 1987 - 1988 geweest zijn.
Doanique schreef:*Opvlieging*
Oh! En een meisje dat een verwaarloosde pony krijgt/vindt, en die in de tuin zet maar ze mag er nog niet op rijden,
en dan zet ze die 'wei' af met banden oid. maar ze wordt thuis ook mishandeld.
En eentje over een meisje wiens paard weg moet en de buurman kijkt altijd zo boos naar buiten, maar dan gaat ie een stal bouwen in de tuin van dat meisje en dan mag ie toch blijven.
En over vikingen, met fjordenpaard Thor en het meisje dat op die boot blijft omdat ze Thor niet wil missen.
Tesoro, maar die had ik al gezegd geloof ik, over het circuspaard dat kwijt raakt.
Die laten ze dan vrij