Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:50

hahaha ik mocht vroeger op een camping al meer met de paardjes doen dan andere kinderen op die camping. Ik had op een shetje gereden en wou die weer terug doen in de wei, daar stond nog een shetje en 3 fjorden. Maar de shet wou niet naar binnen, want vlak voor de ingang was gras, enja iedereen weet weet wel dat shetjes heel koppig kunnen zijn! Tijdens dat ik bezig was om die shet naar binnen te loodsen had ik het touwtje van de omheining iets laten vieren, enja het andere shetjes sprong erover heen en al snel volgden de 3 fjorden. Dus ik stond daar, huilend, toen rende ik naar de stal en pakte wat voer. En zo heb ik ze in mijn eentje, op 8 jarige leeftijd allemaal weer netjes terug gekregen binnen de omheining. maar t'was wel even schrikken!

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:19

Ik was vroeger niet zo van vreemde pony's rijden.
Op de manege een keer opgesloten samen met een vriendin in de stal van een pony door een paar meisjes.
Dat soort momenten, dan was ik echt een soort van Steve Irwin. Heel langzaam bewegen, dan raakt hij niet in paniek en valt je niet aan.
Dat beest was 25 jaar oud en was rustig van wat hooi aan het eten. Wij met onze rug tegen de staldeur aangeduwd en heel rustig proberen de deurklink los te krijgen.
:')
Alsof het arme beest een levensgevaarlijke leeuw was ofzo.

Ook toen een klasgenote een pony kreeg (op het schoolplein 8)7 ) ik de hele school waarschuwen dat ze niet achter de pony langs mochten lopen. Ik het goede voorbeeld geven en ruim 10 meter om die shetlander heen lopen :')

Vroeger beschouwde ik pony's ook echt als levensgevaarlijk door 1 pony genaamd Silvia. Maar dat was ook echt een kleine duivel. Maar ik bleef van ze houden.

Anoniem

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:26

Niet echt misdadig, maar mijn vader heeft vroeger van houten planken 2 boxen gemaakt van beide 60/70 cm2 :')

Gewoon zo: |_|_| <<Zo dus, en dan die open stukken met touwtjes dichtmaken, en maar paardjespelen met de buurmeisjes! Op het gras in de tuin, op het terras (Poetsplek) echt geweldig! Het heeft er 3 jaar gestaan!

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:53

Haha dat is grappig!

Wij hebben ooit met onze stokpaarden bij een buurman voor de deur gestaan om te vragen of we paardje mochten spelen op hun tuinpad, wat bestond uit van die houtsnippers die vroeger ook in de manegebak lagen. Wij vonden het het einde!

Het paadje liep ook nog eens in een mooie bocht, dus wij zagen onszelf al in volle galop door de 'bak' scheuren. Helaas mocht het niet...

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:19

Ik heb ook wel eens dingen gedaan, waarbij ik denk van: "oliebol, had ik dat maar niet gedaan!" Ik voel me soms nog steeds schuldig enorm.... maar vroeger wist ik niet anders. Alle penny meisjes waren zo, en dat kreeg ik mee.

Ik heb bij mijn eigen pony wel eens zijn manen, staart en sokken mishandeld. :') Heb het gelukkig nooit in mijn hoofd gehaald om andere te doen.

Ook heb ik wel eens op bokt geplaatst dat ik Z1 was met mijn Fjord.... Terwijl ik toen nog net L1 reed.... :o Achja, was bijna Z1 met hem, 2 WP ernaast. :Y) Daar heb ik nog wel altijd spijt van.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:30

Ik zat vroeger op 2 forums, mijn eigen, verzorgerspraat, en fjordenpraat. Op mn eigen forum prate ik natuurlijk als mijn verzorgpaarden, maar bij Fjordenpraat had ik het mezelf makkelijk gemaakt door gwn te praten als mijn eigen paarden. Toen ik eens reclame voor mn eigen forum maakte op fjordenpraat ben ik dus wel aardig betrapt.. :o

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:12

Oeh Tinkerfunss dan ben ik heel benieuwd wie je op FP was. Ik ben daar vroeger best actief geweest.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:27

Meganyr schreef:
Oeh Tinkerfunss dan ben ik heel benieuwd wie je op FP was. Ik ben daar vroeger best actief geweest.

zelfde als nu eigenlijk, Tinkerfun. Ik had toen een arabier als verzorgpony (voor het gemak zij ik dus mijn pony) een vos Daisy, en een bonte dikke shetlander, Bob.

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:58

Rianne_Tuck schreef:
Weet nog wel dat ik altijd droomde over een eigen paard... Tja moet je terug fietsen van de manege en dan ga je lichtrijden op de fiets en in de verlichte zit voor een hobbeltje... En vooral je fiets aanmoedigen om in galop te gaan :+ En altijd je cap op :)

dat doe ik nu nog steeds hoor :o

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:51

marijepagter schreef:
Rianne_Tuck schreef:
Weet nog wel dat ik altijd droomde over een eigen paard... Tja moet je terug fietsen van de manege en dan ga je lichtrijden op de fiets en in de verlichte zit voor een hobbeltje... En vooral je fiets aanmoedigen om in galop te gaan :+ En altijd je cap op :)

dat doe ik nu nog steeds hoor :o

Wat, dromen over een eigen paard of je fiets adoreren? :')

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:20

Rianne_Tuck schreef:

Hahaha die fiets bereiden!! geweldig! Deed ik ook altijd! en dan sprong ik met mijn voorwiel over de strepen op de grond! de 'balkjes'. en altijd keurig met mn hakken omlaag, en tenen naar binnen op de fiets. Poetskist achterop, kap op mn kop, en zweep in de hand zoals ie hoord! Ik heb ook nog een paar keer met 'teugels' aan mn fiets gefietst, en dan aan die teugels sturen! levengsgevaarlijk eigenlijk! :')

LMMNVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:19

Ik wist niet eens dan sommige het in hun hoofd halen om staart + manen af te knippen %)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:37

Staarten en manen knippen vond ik als kind altijd al doodzonde, ik droomde namelijk altijd van paarden met van die mega lange manen. Hoe langer en voller hoe beter(jahoor ook bij de echte dressuurpaarden, haha)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:07

en dan heb je zelf zo'n paard met een zielig voorplukje :(:) haha
maar ik zou het persoonlijk ook niet in m'n hoofd halen om aan andermans paarden te zitten. Ik ben wel een keer door een madam het weiland van m'n verzorgpaarden uitgemieterd omdat het mijn paarden niet waren, toen zei ik dat ik die van de eigenaar (een handelaar) mocht verzorgen, kreeg ik me toch een partij woorden over me heen := ben daar nooit meer terug geweest, was onwijs bang van dat mens.

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:16

Citaat:
Wat, dromen over een eigen paard of je fiets adoreren? :')

doen alsof je fiets een paard is :o mensen kijken me dan echt raar aan hoor, haha

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:25

Ik ging altijd maiskolven die groeide op een stuk land als ze rijp waren, stelen en aan mn shetties geven :o
En zonder zadel/hoofdstel erop en iemand de pony laten opjagen.
Verder kan ik me niet echt veel herinneren
:D
Maar vind alle reacties wel erug leuk hihihi

liza_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:17

Ik was een brave penny.
In de buurt lagen een hoop weilandjes met pony's maar veel meer dan gewoon aaien en gras geven heb ik niet gedaan.
Was te bang om betrapt te worden dus ben nooit echt de wei ingeweest.

Heb wel een keer samen met een vriendin een stuk of zeven shetjes te verzorgen gehad waar we dan mee gingen wandelen etc terwijl de heflt nog maar twee jaar oud
en nooit de wei uitgeweest was.
En ik heb ook een keer bij de pony van de buren toen zij op vakantie waren en ik ervoor zorgde geprobeerd er op te gaan zitten.
Had touwtjes aan zn halster geknoopt en wou er op stappen maar dat zag de pony niet zo zitten,
beestje bleek niet zadelmak te zijn en rende en bokte telkens weg dus heb ik het maar opgegeven. :P

sommige mensen hier zijn wel echte pennycrimineeltjes geweest :+

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:46

Ik was volgensmij ook wel een lieve penny, ik heb in elk geval geen gemene streken uit gehaald.
Toen ik 6 jaar oud was, deed ik nog helemaal niks met paarden, liep het virus pas op mijn 8ste op.
Maar als we dan naar de hondensportclub gingen, stonden daarnaast allemaal paarden.
Ik ging ze dan altijd gras voeren.
Ik vond het maar vreemd hoe ze die lippen gebruikten enzo.
Toen ging ik stukjes hout tussen de plukjes gras stoppen, ik dacht dat de paarden het op zouden eten, omdat ze zo dom eruit zagen :+
Maar nee hoor, ze aten alles op, en lieten het houtje weer vallen.
Ik was van stomheid geslagen. Ik dacht dat het gewoon toeval was.
Dus ik heb het daarna nog wel tig keer geprobeerd, maar het is me nooit gelukt :+

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:55

Ik ben nooit een penny geweest, mijn hele familie zit vol paarden, en leerde dus gelijk wat ik wel en niet moest doen. Ik ging gelijk met mijn neus in de boeken en leerde alles over paarden. Verkeerde dingen heb ik nooit met zin gedaan, nouja 1 keer.
Ik moest met ponys lopen op een rommelmarkt.
Alleen het begon te regenen, dus iedereen die hielp had de pony's losgezet en ging naar binnen (camper)
Alleen ik had iets van ' Dan kunnen ze grazen met het bit in! dus ik dacht, ik zet hem vast.
Alleen het paard schrok en trok het hele hek mee.
Gelukkig was ik er als de kippen bij en had ik haar zo los.

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:55

Wat ik echt erg vind wat ik gedaan heb: Op de manege waar ik reed, werden de paarden regelmatig in hun buik getrapt bv. als er 1 dreigde te slaan naar iemand in zijn stand of niet luisterde. Ik zag de volwassenen dat doen, ook mijn instructeur en wist niet beter, dacht dat dat hoorde, dus menig pony heeft wel eens een trap in zijn buik gehad de 1e 1.5 jaar dat ik met paarden omging. Daarna ging ik naar een andere manege en daar deed niemand dat. Ik ben helemaal geen sla of trapperigtype van mijzelf en achteraf heb ik mij daar echt wel schuldig over gevoeld. :o

Ook het meppen met de zweep met rijden, bleh. Dat staat mij nu zo tegen, dat ik echt principieel niet met zweep rijdt, ook niet als aantikstokje.

Laily_Cappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:27

Ik ben wel eens in een wei waar pony's en paarden stonden gestapt en ze hooi gegeven (natuurlijk ze hadden honger duuh! :j )en natuurlijk aaien en knuffelen *D

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 19:36

Typische penny dingen Allietje, als je dit topic leest :P

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:56

tinkerfunss schreef:
Rianne_Tuck schreef:

Hahaha die fiets bereiden!! geweldig! Deed ik ook altijd! en dan sprong ik met mijn voorwiel over de strepen op de grond! de 'balkjes'. en altijd keurig met mn hakken omlaag, en tenen naar binnen op de fiets. Poetskist achterop, kap op mn kop, en zweep in de hand zoals ie hoord! Ik heb ook nog een paar keer met 'teugels' aan mn fiets gefietst, en dan aan die teugels sturen! levengsgevaarlijk eigenlijk! :')

ik ook had aan een oude fiets teugels gemaakt: ik had een stuur en dan aan allebij de kaneten touw knopen zo kon je echt sturen :j
wel vaaak gevallen, en dan op mijn paard/fiets balkjes, in verlichte zit , hakken omlaag en figuren rijden
uiteraard met cap en bodyprotector :')

daarna werd het noch erger ik kwam op het iedee om mijn schaap in te rijden
een halster met teugels in maatje veulen
een zelf gemaakt zadel
en een eigen poetskist compleet met hoefvet en al
ze had zelfs bandages om :+
en toen wilde ik min schaap/pony aan een vriendin laten zien
dacht er even snel op te springen, begon mijn schaap te galoperen en bokken ( ja dat kan hoor )
viel eraf in de strond, mn vriendin zich kapot aan het lachten
ik was toen 8 a 9jaar

toen ik te groot werd voor mijn schaap ben ik een verzorgpony gaan zoeken en gevonden
toen in het na jaar mocht ik het kapsel kiezen van de eigenaar ( shetlander )
normaal deed de eigenaar de manen kort
nou ik ging ze lekker lang laten
ik dach een beetje bij knippen
oef een beetje scheef, daarna nog scheef enz uitendelijk toch nog een ''fjordenkapsel''

nu ben ik geukkig geen penny meer *\o/*

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:58

Wat komen er grappige acties voorbij :')
even een stipje, iets te veel om in 1x te lezen!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:37

Ik heb ook genoeg dingen uitgespookt. Werd meer 'meegesleurd'

Groep shetlanders een eindje verder op ' verzorgen ' Eigenaar vond het goed dat we poetsten.. Hoppa halstertje mee en rijden maar.

Vriendin dacht eens toen ze 12 ofzo was de hengst op de manege 'die zo sielughhh was' in de bak te zetten. Maar meneer was zo gefixeerd op de merries dat toen ze hem in de bak hadden hem niet meer terug durfde te zetten.. Uiteraard stond ik in de zadelkamer omdat hij eng was..

Stiekem in de wei op de manege pony's gaan zitten en de berg op en af galopperen met het halster...

Heb zelf wel meegemaakt 4 jaar geleden bij mijn toenmalige verzorghengst (eponytje lief beestje) dat telkens als ik op de wei kom dat hij klets nat was.. Ik wist níét waarom.. Er lag boven op een plank in zijn schuilstal zijn halster.. maar dat konden ze toch nooit vinden?

Uit eindelijk kwam ik bij de wei en ik zag 4 meisjes in de wei met hun eigen roze halster op hem zitten en hem de wei door jagen..
Toen ik in een sprong over het hek was schrokken ze zich toch echt helemaal wild.. En toen ik vroeg wat dit betekende was het ' is mijn eigen pony ' heb hem weekje geleden gekregen? Ik zo oh ja hoe heet hij/zij? Ja het is een merrie en ze heet Melodie... Ik zo nou fout tis een hengst en hij is van ******
Toen gingen ze maar heel snel.. Later kwam ik erachter dat ze dus stukken uit zijn manen geknipt hadden en zijn staart springmodel hadden gegeven.. Zeer lekker..