Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:19

Met Ferro gaat het goed. Hij is goed in kudde weer opgenomen, er zit een haflinger die gemeen doet tussen maarja die kent hij toch al. Wel is hij wat dunnetjes dus hij moet even beetje bijgevoerd worden...

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 07:33

Alweer een vosje, wel een leuk beest! :D
Ik versta trouwens niet heel veel van die vrouw, limburgs ofzo? :P

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:12

Tijdje niet veel van mij laten hoor maar ik heb nieuws :D
gisteravond konden we naar de 3 jarige ruin kijken,
ik ben samen met mijn zus geweest en we zijn helemaal verliefd.
vanavond ga ik samen met iemand die er verstand van heeft,
en als dat goed gaat en hij vind hem geschikt dan gaan we over tot keuren :o
hij is zooo geweldig <3

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:15

@ Yelly: ja hij heeft wel een fijne galop, lekker ruim! Ik ga eerst nog naar een ander paard kijken en dan beslis ik of ik terugga
@ Jotoma: ze weet dat ik nog niet zo veel ervaring heb en daarom wou ze waarschijnlijk wat tips geven, het waren er alleen wat veel :P
@ Lauste: nee niet echt Limburgs maar wel een ander accent als mij

@ Twilight1: super! Altijd goed dat je nog iemand meeneemt die even onafhankelijk kan kijken
@ EllaBellaah: gelukkig is hij goed opgenomen in de kudde, is toch vaak even moeilijk

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:17

Elynia, ik vind het een erg leuk paard! Ja hij heeft misschien een wat lange bouw, maar het ziet er naar uit dat hij prima bij elkaar te rijden is.

@ Twilight, super hoor! Ben benieuwd wat voor paard het is ;-)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:02

Twilight: Ben benieuwd wat die andere er vandaag van zegt! Hebben we wel eens foto's van dit paard gezien??

Ja hij kent deze groep al dus dat scheelt een hoop. Maarja toch even weer laten weten wie ook al weer de baas was. Hij is dikke vriendjes geweest altijd met de 2 shetten en bij hen vond ik hem gisteren ook in de wei :)! Zo even voer voor hem halen, ze hebben bij die winkel geloof ik 32 verschillende soorten dus gaat nog lastig worden haha :P

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:10

@ Twilight; Wat leuk! Hoop dat die gene die metj ullie mee gaat hem ook goed vind!

Gister zijn we onderhandeling geweest met de prijs.. we zijn opzich wel nader elkaar gekomen maar ze raadde me aan om er wel even goed over na te denken, even laten bezakken aangezien het wel hoger is dan ik eigenlijk wil. Maar goed, tis zo'n leuk paard gewoon..
Hun gaan nu 2 weken op vakantie en tot die tijd kome ner ook geen nieuwe kopers.
Maar heb al op inet gespeurd en gedaan, maar er zit niet zo veel tussen wat mij aanspreekt haha! Dus denk dat ikm aar voor deze ga!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:26

@romanoff: erg lastig hoor. Ik zit af en toe ook te speuren, maar kom ook niets meer tegen. Waar zijn alle paarden gebleven? T is toch tijd van t jaar om te verkopen.
Ik geloof alleen niet dat je helemaal achter dit paard staat, want het doen omdat er toch niets beter is op het moment.....

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:31

Ik denk dat dat vooral met het feit dat het paard net boven budget zit, te maken heeft. En ik begrijp wel dat je dan nog even kijkt of er niets anders is voor minder. Voordeel is wel dat je nog 2 weken kunt nadenken!

Roelien ik ben erg benieuwd nog steeds haha!

Elynia, vind het lange erg meevallen, zo ziet Courage er ook uit als hij met zo'n vrij lange teugel er niet doorheen komt. :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:45

Ja dat hij boven budget is, dat is 1 ding, maar hij had toch ook een chipje? Of was dat niet dat paard van Romanoff?

Is het al bijna half 3? Iedereen op stal gaat er al vanuit dat hij komt.. zn box is al ingericht en zelfs zn naam staat al op naambordje voor de box..
Zo ff lunchen, om 13u naar stal en om 13.45 naar kliniek!

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:02

even alles bij gelezen, ben ziek geweest.

@EllaBellaah, nog gefeliciteerd met ferro.
@ Lauste, heb je hem al gekocht ? :P
@romanoff, je kan nu goed nadenken die 2 weken. succes met keuze maken.

heb 2 afspraken voor volgende week.
Zit moment erg te twijfelen wat ik wil. en dat ik straks wel goede keuze maak.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:09

Lioony schreef:
Ik denk dat dat vooral met het feit dat het paard net boven budget zit, te maken heeft. En ik begrijp wel dat je dan nog even kijkt of er niets anders is voor minder. Voordeel is wel dat je nog 2 weken kunt nadenken!

Roelien ik ben erg benieuwd nog steeds haha!

Elynia, vind het lange erg meevallen, zo ziet Courage er ook uit als hij met zo'n vrij lange teugel er niet doorheen komt. :)

O oké :) ik vond het er ook niet echt uit verhouding ofzo uitzien. Ben nu nog wat aan het twijfelen of ik eerst
nog eens naar hem ga of eerst nog een ander paard ga bezichtigen. Ben echt een eeuwige twijfelaar, zo geraak ik nooit aan een paard ;(

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 12:46

Comique was gister weer op wedstrijd twee keer eerste.
We gaan nog wel even kijken bij een ander paard, ook in de buurt.
Maar ik ben eigenlijk al zeker van mijn zaak. :')
Tot het einde van het jaar rijdt die meid hem nog en brengt hem uit op wedstrijd enzo.
Daarna kijken we verder, maar wij zijn wel gewoom officieel eigenaar als we voor hem kiezen.
Dus we mogen er ook voor kiezen om hem uit de training te halen, maar dat doen we niet.
Hij wordt nu keurig opgeleid en ik kan mooi geleidelijk aan hem wennen. :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:48

Vind je dat eigenlijk niet een beetje vervelend? :=

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:48

En mag je hem intussen dan al rijden?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:50

Ik wou het ook net vragen, ik zou liever zelf of samen gaan trainen. Maar sowieso zelf op wedstrijd uit willen brengen.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 12:53

Nee, we trainen dan wel samen hoor!
Dat zij hem uitbrengt vind ik niet erg, doet hij al mooi wat ervaring enzo op.
Op wedstrijd krijgen ze ook telkens de vraag of hij te koop is, mooi niet. :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:56

Ok, ik zou het erg lastig vinden als iemand kan pronken met mijn paard ;). Ik kan mijn dan ook moeilijk delen :).

Ik ga jullie nu verlaten, denk dat de keuring rond 16.00 uur klaar is. Dus ik laat het wel weten :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:57

Hmm tot 2012 is wel nog erg lang! := Het lijkt me dat hij ook nog niet erg veel gereden wordt per week en zo houd je natuurlijk niet veel eigen paard over haha! :=

Succes jotoma!!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:00

Succes Jotoma!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:03

Ik heb even snel ingelogd op kantoor om Jotoma nog even succes te kunnen wensen. Ik duim voor je.

Gisteravond Bumble voor de tweede keer gereden en ik kreeg al de vraag of hij misschien te koop is. Ik kon nog maar een antwoord geven: voor geen goud.
Gevolg is wel dat ik vandaag al de hele dag met een big smile achter de pc zit. Hij was gisteren veel rustiger, niet meer zo gestresst, rijden ging fijn en we hebben nu al een berg fans op stal. Zucht. I'm in love.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:03

@ Jotoma heel veel succes, hopelijk staat je nieuwe aanwinst straks opstal.

@Lauste en stel he..stel het paard bezeerd zich op concours/trailer toen die andere mensen ermee weg waren..hoe ga je dat dan doen?? (jij bent dan immers al eigenaar....).
of stel het paard wordt kreupel door bv te veel belasting.

(tuurlijk kan dat ook bij jou gebeuren...maar het voelt nu eenmaal wel heel anders als het door een ander komt.................en hoe ga je daar dan mee om). Als het door jezelf komt denk je stom maar door een ander...lijkt mij een hele juridische rompslomp worden. (en bijna niet af te dekken...jij bent immers eigenaar dus verantwoordelijk of je iemand dan persoonlijk aansprakelijk kunt stellen zal ook niet makkelijk worden, jij hebt immers toestemming gegeven)

PS ik zou ook geen zin in hebben om mijn paard te delen :D

@Twilight ik ben ook benieuwd!!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:06

Mikkie schreef:
Ik heb even snel ingelogd op kantoor om Jotoma nog even succes te kunnen wensen. Ik duim voor je.

Gisteravond Bumble voor de tweede keer gereden en ik kreeg al de vraag of hij misschien te koop is. Ik kon nog maar een antwoord geven: voor geen goud.
Gevolg is wel dat ik vandaag al de hele dag met een big smile achter de pc zit. Hij was gisteren veel rustiger, niet meer zo gestresst, rijden ging fijn en we hebben nu al een berg fans op stal. Zucht. I'm in love.

hihi altijd leuk om te horen! Me want more pfoto's! :D

Studiemiep, daar zeg je wat.. Dat kan inderdaad een lastige situatie worden..

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:31

Jotoma; succes!

Ik zou ook niet graag mijn leuke nieuwe paard delen met een ander.. Wel lekker dat ie ervaring opdoet natuurlijk, maar ik zou liever zelf op concours gaan. Maar wel fijn dat je er zo goed als zeker van bent dat het Comique wordt!

studiemiep; Ik heb springen gekeken in Aken, m'n vriend is groom bij een van de springruiters dus vandaar ;). Nog wel even het losrijden van Totilas gezien, totale gekte daar haha. Kan het alleen niet echt goed aanzien, hij liep bij Edward wel 10x beter.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:52

LETS schreef:
studiemiep; Ik heb springen gekeken in Aken, m'n vriend is groom bij een van de springruiters dus vandaar ;). Nog wel even het losrijden van Totilas gezien, totale gekte daar haha. Kan het alleen niet echt goed aanzien, hij liep bij Edward wel 10x beter.

Ben ik weer. Ik doe aan werk-ontwijkend-gedrag. :o
Dan had je Aken vorig jaar moeten meemaken toen Edward Gal Totilas binnenreed. Laat ik het zo zeggen dat de Nederlanders compleet uit hun plaats gingen en de Duitsers er niks grappigs aan vonden. Ze hadden nu dus iets te compenseren schat ik zo in.

Zo en nu ga ik echt werken.