Sees schreef:Mariska85 schreef:Je hebt gelijk als je zegt 'de manege is verantwoordelijk voor de paarden.' Dus die manege moet kijken of de 'zwaardere' ruiter het paard niet in de weg zit, dat de ruiter de bewegingen niet belemmerd. Al zitten ze er als een hobbelende zoutzak erop, tsja dan geef ik ze gelijk dat ze er niet op mogen. Maar (ik heb het geloof ik al voorin dit topic gelezen) als je een wat grotere volwassen kerel hebt, dat begint denk ik pas bij 90 kg.dus zo'n grotere volwassen kerel zou niet mogen leren paardrijdenAls jij 1.90 bent kan je wel eens net zo zwaar zijn als iemand van 1.60 alleen dan valt het niet op en dan hoor je de mensen bijna niet.
Mariska, heb je dan de rest van het topic ook gelezen? 90kg is 90kg, of het nou aan een persoon van 2m of aan een persoon van 1.10m zit. Dat maakt voor het paard niks uit. Het gewicht blijft hetzelfde.
En ik herhaal de oh zo ware uitspraak van een van de medeposter nog maar eens: paardrijden is geen recht maar een VOORrecht. Je kunt niet alles willen..
dus jij zegt dat een man van 1.90 met een gewicht van 90kg niet mag leren paardrijden?!
ik vind niet dat een manege eigenaar zoiets mag verbieden, dan wil ik niet zeggen dat je iemand van 60kg op een shetlander kan zetten maar je kan wel paarden uitkiezen die bij het gewicht van de klant past. en ze eerst op een weegschaal te laten staan vind ik echt belachelijk !! als je een paard wil besparen moet je ze ook niet in de manege lessen laten lopen en gewoon paard laten zijn zonder er op te rijden ect.
Als jij 1.90 bent kan je wel eens net zo zwaar zijn als iemand van 1.60 alleen dan valt het niet op en dan hoor je de mensen bijna niet.
) paardrijden is een VOORrecht, GEEN recht.
), zodat hem niet alles in 1 keer ontnomen werd, maar als hij niet binnen een bepaalde tijd afviel dan hoefde hij ook niet meer te komen.