Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 08:43

Haha stresskipjes, blij dat ik ervanaf ben!

Mijn newbie voelt zich geloof ik al goed thuis:
Afbeelding
Afbeelding

Heb 'm gisteren een keer de hele stal laten zien, de pistes, .. en vanavond een eerste ritje wagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:10

Safire: Inderdaad erkende DA’s uit je omgeving zoeken, en dan kan je altijd nog even op internet kijken hoe de ervaringen zijn!
Lioony: Héb je je droompaard gevonden, kan je nog een hele maand wachten haha. Komt vast wel goed, hoop dat het allemaal goed is op de foto’s.
Bromfiets: (ik wordt helemaal blij van je naam haha, gister geslaagd voor mijn theorie! ) Ik heb ook niet echt ervaring met veulens kopen en contracten. Ja, ik zou hem ook laten keuren op zijn 3e, vlak voor hij ingereden wordt. Nee, ik vind niet dat dat raar is – juist terecht. Dalijk krijg je een zorgenkindje waar je zo elke maand 5000,- aan kwijt bent, heel vaak naar de kliniek mag, en het paard niet voor je doeleinde kunnen gebruiken.. Nee hoor, vind dat juist heel goed dat je ‘m toch even wilt na laten kijken!
Twilight1: Je bent wel heel geduldig! En jij maar denken dat ze zwaar christelijk thuis zat maandag (en zondag), was ze gewoon op het NK haha. Nouja, hoop dat je snel meer hoort.
JulieDR: Ziet er goed uit!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:47

JulieDR: Prachtig paardje zeg! Die voelt zich al thuis volgens mij ;)!

Dat paard wat ik op het oog heb word woensdag wss gekeurd.. maar weer op een tijdstip dat ik weer vrij moet vragen op het werk.. zucht.. Ze zien me weer aankomen :')
Hoop dat dit dan de laatste keer was..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 09:54

Ik hoop het voor jou! Nog een weekje geduld :)

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:59

JulieDr : leuk paard. Beetje meer info ivm leeftijd, niveau, afstamming,... ?

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:54

Ik ga morgen kijken, ben benieuwd!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 16:07

Hij is 10 jaar, springgefokt (haha en dat voor een dressuurmiep) : Palestro van de begijnakker x Gottwald. Hij heeft LRV gelopen, L2 dressuur, L springen en B cross. Een echte allrounder met een braaf karakter, ook mijn vriend die beginner is kan er leuk mee wegrijden. Doel is om hem dressuurmatig wat beter te maken. Hij heeft niet de bewegingen die mijn merrie heeft, maar is dan wel veelzijdiger en kan makkelijker een keer een paar dagen stilstaan, wat voor ons precies was wat we zochten.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:55

Klinkt als een superpaardje! Precies wati k ook zoek, maar dan geen vos hahaha!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 17:08

Nee ik wou ook absoluuuuuut geen vos :D Maar goed, alle paarden die ik al hadden gezien hadden een "maar", en dan vond ik de "maar hij is vos" de minst erge.. Want ik had al paarden gezien die ik te oud vond, te groot, te weinig allround, te beperkt, niet braaf genoeg, te duur .. en dan bedacht ik dat de kleur toch niet zo'n groot probleem was, al moet ik er ook wel aan wennen hoor!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:11

En mooi vos is niet lelijk :D Hij is knap hoor :))

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:16

JulieDR schreef:
Nee ik wou ook absoluuuuuut geen vos :D Maar goed, alle paarden die ik al hadden gezien hadden een "maar", en dan vond ik de "maar hij is vos" de minst erge.. Want ik had al paarden gezien die ik te oud vond, te groot, te weinig allround, te beperkt, niet braaf genoeg, te duur .. en dan bedacht ik dat de kleur toch niet zo'n groot probleem was, al moet ik er ook wel aan wennen hoor!

Jammer dat het een "hij" is..... }:)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 17:18

Dat stond ook op m'n wensenlijstje ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:20

JulieDR schreef:
Dat stond ook op m'n wensenlijstje ;)

Wat? Het moest een je-weet-wel kereltje zijn?

Daar heb ik dus zelden iets mee. Ik ben blijkbaar een merriemens.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 17:24

Ik krijg toch net iets vaker ruzie met merries dan met ruinen ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:33

JulieDR schreef:
Ik krijg toch net iets vaker ruzie met merries dan met ruinen ;)

Ik vind ruinen saai (de enkeling uitgezonderd).
Ik ken tientallen geweldige merries om mee te werken; ik ken maar een enkele ruin die ik leuk genoeg vind om op te willen stappen.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:35

Leuk paard hoor JulieDR! :D

Ik ging in eerste instantie ook voor een merrie, had echt niks met ruinen, behalve dat ik ze gruwelijk irritant vond.. :')
Heb volgens mij uiteindelijk maar 1 merrie gezien en er vielen alleen ruinen in de smaak. _O-

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:35

@JulieDR: Aaaah wat leuk joh! Ik heb Modena pas vandaag voor 't eerst rollend gespot.

Hihi hier nog een merriemens.

Vandaag modena bij de groep gegooit. Eigenaar van de wei kent de paarden wel een beetje, dus zij was er bij. Ze zei nog, er zijn 2 merrie's (1 zwart en een bruin) en 1 ruin (zwart) die dominant is, die ruin maakt nieuwelingen soms behoorlijk het leven zuur, maar gelukkig komt het ene bruine merrietjes wel voor ze op.

Er was dus gewoon niets aan de hand haha. Heerlijk. Draadje open, en het was zo van oké leuk nu kunnen we elkaar beter kriebelen. Ze is momenteel hengstig dus die ruin is heeeelemaal verliefd op haar. Ook het zwarte merrietje kan ze het wel mee vinden. Het bruine merrietje jaagt haar juist weg. :+ (Grappig zicht, is gewoon een E pony geloof ik en modena loopt er voor weg.)
Ze doet ook onderdanig naar de rest toe, maar gelukkig niet zo dat ze zich op haar kop laat zitten. Ze is eigenlijk meteen al populair, zeker die twee zwartjes staat ze al mee te kriebelen en ernaast te dutten.
Ik wou ook nog filmen, maar eigenlijk was er dus helemaal geen actie. :')
Achja gelukkig ook maar.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 17:38

Altijd fijn als ze makkelijk geaccepteerd worden! Was ik ook een beetje bang voor, maar hier ook geen problemen gelukkig :)

Ik ben eigenlijk altijd meer voor ruinen geweest. Finesse is dan wel een merrie, maar toen zocht ik eigenlijk ook een ruin. Ahja, een leuk paard had ik niet laten staan omdat het een merrie was, maar ben toch blij dat ik een saaie ruin heb gevonden :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:46

Oh das mooi, ja idd erg fijn.

Ik heb btw mijn pot soulmate binnen. Het ruikt erg euh appart, ga bedenken hoe ik het ga voeren. Aangezien ze geen brok krijgt.... Moet er 25 gram per dag van geven. Mis koekjes bakken met het poeder erdoor? Iets anders kan ik echt niet bedenken. :')

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:58

Wat fijn dat het bij jullie zo goed gegaan is!!
Vind het wel spannend al om daar aan te denken := Aangezien het paard nu niet buiten komt en ook nooit buiten staat met anderen samen, iig niet op een kudde. Hij komt hier samen met nog 6 andere ruinen op een groot stuk weiland te staan, dus toch wel even spannend moment :P

Kun je niet wat muesli wat verder niet echt veel toegevoegde waarde heeft voeren met de poeder er doorheen? :)

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:03

Gypsy schreef:
Ik heb btw mijn pot soulmate binnen. Het ruikt erg euh appart, ga bedenken hoe ik het ga voeren. Aangezien ze geen brok krijgt.... Moet er 25 gram per dag van geven. Mis koekjes bakken met het poeder erdoor? Iets anders kan ik echt niet bedenken. :')

Door wat appelmoes mengen?! :Y)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:13

Eujjj appelmoes da's een goede!
Of hier in de buurt kun je een giga zak wortels voor 2,50 kopen. Wortelmoes met poeder is dan het goedkoopst, en dan weet ik ook zelf wat er precies inzit.
Ik bedoel als ik troep zoals appelmoes moet geven elke dag kan ik net zo goed geen supplement geven. :P
Ga ook een streepje op haar hoeven zetten, en begin en eind foto's proberen te trekken. Lijkt me interessant om te zien.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:17

Gypsy schreef:
Oh das mooi, ja idd erg fijn.

Ik voer knoflook en magnesium bij en dat gaat door de luzerne/zemelen.
Luzerne en zemelen doe je in de volumeverhouding 4:1 (4 delen luzerne op 1 deel zemelen). Daar het poeder overheen en dan een heel klein beetje water om het poeder te binden.
De luzerne met zemelen is om de mineralenverhouding goed te houden (calcium/fosfor), zodat de magnesium beter wordt opgenomen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:33

Aaah oké, maar dat word me wel wer erg duur... Dit is puur om haar hoefjes even een boost te geven, ga ze van de week nog even bijvijlen en dan hoop ik dat gewoon rustig buitenritjes op asfalt opbouwen voldoende is.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:38

Gypsy schreef:
...Ik bedoel als ik troep zoals appelmoes moet geven elke dag kan ik net zo goed geen supplement geven. :P...

Het was maar een vriendelijk bedoelde suggestie... Y;(