Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Tendance schreef:Ik kon het in het Z1 niet zonder sporen en S&T en het gaat me straks met dit jonge paard ook niet lukken als ik hem zover heb.. Misschien wel zonder S&T, maar vast niet zonder sporen.

Electra63 schreef:Tendance schreef:Ik kon het in het Z1 niet zonder sporen en S&T en het gaat me straks met dit jonge paard ook niet lukken als ik hem zover heb.. Misschien wel zonder S&T, maar vast niet zonder sporen.
Eigenlijk ben je (net als Anky, Edward etc) dus een dierenmishandelaar met S&t en sporen (en dan ook nog je paard naar Gert gebracht, oei, het is vast een sportpaard die maar 7 jaar wordt).
Volgens veel pennymeisjes hier wel ja. _Esther_87_ schreef:jongens, respect dat jullie het zolang volhouden met uitleggen in dit topic (oa easygoing en tendance)
Eskegirl, dat je zonder sporen een Z paard kunt rijden klopt helemaal, ik kan prima op die van mij stappen zonder spoor en gewoon lekker rijden. Echter krijg ik hem nooit zo fijn, licht en met zoveel schwung aan het lopen als met spoortje...dus nee, imo kan je geen goede Z proef rijden zonder sporen.
Als jou mening is dat dat wel kan zou ik het je graag zien doen (filmpje) want ik denk ten eerste niet dat je daarover kan oordelen zonder het geprobeerd te hebben, en ten tweede ben je dan één van de heel weinigen die dat kunnen en dat zou ik dus graag zien.
_Esther_87_ schreef:jongens, respect dat jullie het zolang volhouden met uitleggen in dit topic (oa easygoing en tendance)
Eskegirl, dat je zonder sporen een Z paard kunt rijden klopt helemaal, ik kan prima op die van mij stappen zonder spoor en gewoon lekker rijden. Echter krijg ik hem nooit zo fijn, licht en met zoveel schwung aan het lopen als met spoortje...dus nee, imo kan je geen goede Z proef rijden zonder sporen.
Als jou mening is dat dat wel kan zou ik het je graag zien doen (filmpje) want ik denk ten eerste niet dat je daarover kan oordelen zonder het geprobeerd te hebben, en ten tweede ben je dan één van de heel weinigen die dat kunnen en dat zou ik dus graag zien.

EskeGirl schreef:_Esther_87_ schreef:jongens, respect dat jullie het zolang volhouden met uitleggen in dit topic (oa easygoing en tendance)
Ik bedoelde niet dat sporen slecht zijn, maar bedoelde: ze zijn niet verplicht, iedereen doet het, dus het blijft een soort van verplicht.

Tendance schreef:_Esther_87_ schreef:jongens, respect dat jullie het zolang volhouden met uitleggen in dit topic (oa easygoing en tendance)
Eens!!! Ook uit eigen ervaring!
EskeGirl schreef:Ik bedoelde niet dat sporen slecht zijn, maar bedoelde: ze zijn niet verplicht, iedereen doet het, dus het blijft een soort van verplicht.
superwoman schreef:Verder, als de sporen niet als verfijning worden gebruikt, zijn ze bot op je been en dus ook bot op je spoor - daar helpt de spoor echt niet bij als "oplossing".
mylittlejoy schreef:superwoman schreef:Verder, als de sporen niet als verfijning worden gebruikt, zijn ze bot op je been en dus ook bot op je spoor - daar helpt de spoor echt niet bij als "oplossing".
Maar toch zet dat de mensen dan weer niet aan het denken en gaan ze vrolijk door op een groter/scherper spoortje, net zolang tot ze een halve schroothoop aan de laars hebben hangen.