Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:12

Ik kon het in het Z1 niet zonder sporen en S&T en het gaat me straks met dit jonge paard ook niet lukken als ik hem zover heb.. Misschien wel zonder S&T, maar vast niet zonder sporen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:18

EskeGirl schreef:
TinekeHorses schreef:

Dat is niet meer zo. ;) Met sporen rijden is niet meer verplicht, het mag wel. :)

Tja, wij mensen zijn kuddedieren, als er 1 schaap over de dam is, volgen er meer :=.

Sorry hoor maar vind deze opmerking echt kant nog wal slaan eigenlijk.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:22

@ easygoing: Hoeft ook niet... Ze hoeven ook alleen maar de dam over.... En dan de kant of wal te raken..
Maar geef je gelijk, ik snap hem ook niet helemaal....

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:26

Tendance schreef:
@ easygoing: Hoeft ook niet... Ze hoeven ook alleen maar de dam over....
Maar geef je gelijk, ik snap hem ook niet helemaal....

Heb echt mn best gedaan om de opmerking te begrijpen maar helaas.
Denk ook dat het vooral de mensen zijn die geen idee hebben hoe het allemaal echt werkt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:38

Mijn opmerking????
Of die van Elske?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:39

Tendance schreef:
Mijn opmerking????
Of die van Elske?

Die van Eskegirl ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:40

Tendance schreef:
Ik kon het in het Z1 niet zonder sporen en S&T en het gaat me straks met dit jonge paard ook niet lukken als ik hem zover heb.. Misschien wel zonder S&T, maar vast niet zonder sporen.

Eigenlijk ben je (net als Anky, Edward etc) dus een dierenmishandelaar met S&t en sporen (en dan ook nog je paard naar Gert gebracht, oei, het is vast een sportpaard die maar 7 jaar wordt). ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:41

Electra63 schreef:
Tendance schreef:

Eigenlijk ben je (net als Anky, Edward etc) dus een dierenmishandelaar met S&t en sporen (en dan ook nog je paard naar Gert gebracht, oei, het is vast een sportpaard die maar 7 jaar wordt). ;)
:= _O- Volgens veel pennymeisjes hier wel ja.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:43

Denk het wel ja!!!

Maar doe niet aan Rollkur!
En heb wel mijn paard aan haar hart laten helpen, is het dan iets minder erg?
Durf mezelf alleen nooit in 1 zin met Edward en Anky te noemen hoor!! ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 06:49

easygoing schreef:
Tendance schreef:
Mijn opmerking????
Of die van Elske?

Ik bedoelde: Als één iemand het doet, doet iedereen het, even de verkeerde opmerking :oo

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 07:58

Ja, maar wat doen die mensen dan???
Je had het namelijk over de sporen, deze waren vroeger in de hogere klasses verplicht, maar ik denk dat er maar een enkeling is, die ze totaal niet nodig heeft, dus zullen ze het wel gewoon bij het oude laten ondanks dat het anders mag...
Dat heeft toch niets met elkaar nadoen of hetzelfde als een ander doen te maken...
Het zijn Z ruiters hè.. Geen B ruiters.
Hiermee bedoel ik natuurlijk niet alle B ruiters, maar het is gewoon een feit, dat B ruiters sneller iets van een ander overnemen, dan Z ruiters..
Z ruiters doen vaak iets met een reden, maar niet omdat een ander het ook heeft of doet.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:22

jongens, respect dat jullie het zolang volhouden met uitleggen in dit topic (oa easygoing en tendance)

Eskegirl, dat je zonder sporen een Z paard kunt rijden klopt helemaal, ik kan prima op die van mij stappen zonder spoor en gewoon lekker rijden. Echter krijg ik hem nooit zo fijn, licht en met zoveel schwung aan het lopen als met spoortje...dus nee, imo kan je geen goede Z proef rijden zonder sporen.
Als jou mening is dat dat wel kan zou ik het je graag zien doen (filmpje) want ik denk ten eerste niet dat je daarover kan oordelen zonder het geprobeerd te hebben, en ten tweede ben je dan één van de heel weinigen die dat kunnen en dat zou ik dus graag zien.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:29

_Esther_87_ schreef:
jongens, respect dat jullie het zolang volhouden met uitleggen in dit topic (oa easygoing en tendance)

Eskegirl, dat je zonder sporen een Z paard kunt rijden klopt helemaal, ik kan prima op die van mij stappen zonder spoor en gewoon lekker rijden. Echter krijg ik hem nooit zo fijn, licht en met zoveel schwung aan het lopen als met spoortje...dus nee, imo kan je geen goede Z proef rijden zonder sporen.
Als jou mening is dat dat wel kan zou ik het je graag zien doen (filmpje) want ik denk ten eerste niet dat je daarover kan oordelen zonder het geprobeerd te hebben, en ten tweede ben je dan één van de heel weinigen die dat kunnen en dat zou ik dus graag zien.

Eens!!! Ook uit eigen ervaring!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:35

_Esther_87_ schreef:

Ik bedoelde niet dat sporen slecht zijn, maar bedoelde: ze zijn niet verplicht, iedereen doet het, dus het blijft een soort van verplicht.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:38

Als iedereen in de sloot springt, dan hoef jij het toch niet te doen?
Verplicht terwijl het niet verplicht is, dat vind ik zoiets raars.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:13

EskeGirl schreef:
_Esther_87_ schreef:

Ik bedoelde niet dat sporen slecht zijn, maar bedoelde: ze zijn niet verplicht, iedereen doet het, dus het blijft een soort van verplicht.

Ik zou zeggen zorg dat je heel snel op dit niveau bent en dan kan je pas mee gaan praten over hoe het er daar aan toe gaat.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:13

Tendance schreef:
_Esther_87_ schreef:

Eens!!! Ook uit eigen ervaring!

Yes ik ook.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 11:24

Ik heb aan mijn fietsensleutelbod zon spoortje (verkleind) hangen. Nou zat de meester zo te voelen aan dat nep spoortje en toe zij de meester: ''Mensen die zo'n ding gebruiken die kunnen helemaal niet goed paardrijden. Het is gewoon paardenmischandeling. Ik snap niet dat jij daar nog mee rijd (Niet dus!!)''
Dat zijn mijn meester. haha, mensen die sporen gebruiken kunnen Meestal wel goed rijden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:37

Sporen worden ook gebruikt door mensen, die er niet mee weten om te gaan en dat vind ik niet verstandig!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:36

EskeGirl schreef:

Wat een onzin. Je gaat echt geen dingen doen/gebruiken omdat een ander die/dat doet.
Proberen misschien wel, maar het gaat er toch om wat er voor jou en als combi werkt en waar je je prettig bij voelt.
Een zweepje mag niet in de Z,dus vind het wel logisch dat vele met een spoortje blijven rijden. Wist ook niet dat de regel was opgeheven trouwens, maar heb ook al even geen wedstrijden meer gereden.
Voor mij kon het wel eens helpen wanneer er in de bak iets "engs" was, dan is zo'n spoortje een fijn hulpmiddel en gebruik je 'm niet eens correct als verfijning :o :D
Verder, als de sporen niet als verfijning worden gebruikt, zijn ze bot op je been en dus ook bot op je spoor - daar helpt de spoor echt niet bij als "oplossing".

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:17

superwoman schreef:
Verder, als de sporen niet als verfijning worden gebruikt, zijn ze bot op je been en dus ook bot op je spoor - daar helpt de spoor echt niet bij als "oplossing".

Maar toch zet dat de mensen dan weer niet aan het denken en gaan ze vrolijk door op een groter/scherper spoortje, net zolang tot ze een halve schroothoop aan de laars hebben hangen. 8)7

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:43

Juiste instructie is de oplossing voor bijna alle problemen!

Helaas zijn er mensen, die denken dat ze geen begeleiding nodig hebben. En dat terwijl de Top ook gewoon nog begeleiding heeft!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:40

mylittlejoy schreef:
superwoman schreef:

Maar toch zet dat de mensen dan weer niet aan het denken en gaan ze vrolijk door op een groter/scherper spoortje, net zolang tot ze een halve schroothoop aan de laars hebben hangen. 8)7

ach, alleen dit topic al... mensen zijn blijkbaar niet zo slim ;)
Zonder dollen, paardrijden is moeilijk! Men zou meer leren als men meer zou open staan voor commentaar en begeleiding ipv hun oordeel geven.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:45

Ik wil alles wel proberen... Niet allemaal op mijn eigen paard, maar op paarden die het principe kennen. Uit elke manier haal ik dingen waar ik wat aan denk te hebben.
En ik krijg les van 2 instructeurs, die beiden ook deels een andere invulling geven aan de ontwikkeling van mijn paard en mij...
Ik vind het dus heel belangrijk om begeleiding te krijgen!

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:14

Weetje .
Je kan hier gewoon eeuwig over doorgaan .
Ik vind het alleen goed als het paard der niet TE VEEL last van heeft .
Maar dat is mijn mening .
Anky en edward weten heus wel wat ze doen , denk ik dan .