Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:49

ja klopt die had ik gemaild maar is Vraagprijs is 12,500.
en dat ligt weer boven ons budget :P
en heb een mail terug van die andere :D

delicious is rond de 8000-8500
prijs kan in overleg nog.

jippie morgenavond gelijk aangeven met me zus bespreken vind haar echt super :D

Alice13

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:50

hey leuk, oh dan heb ik er 2 door elkaar gehaald. Had ook een zwarte op mp dan was die "goedkoper"

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:51

http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/76008
dit vind ik ook leuk alleen heel raar hij staat vraagprijs 6-8.000 maar ze vragen 8.800 dusja beetje vreemd zit te twijfelen om te bellen of dat betekent dat er over de vraagprijs gesproken kan worden.
Maar ik wacht even tot morgen dan praat ik eerst met mijn zus erover..

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:55

Saar88 dankjeweeeel! :D

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:58

Graag gedaan :)

Ben benieuwd wat je zus zegt Twilight! Vind die Deense (gehe) erg gaaf, en het is altijd gunstig als er al wordt aangegeven dat de prijs bespreekbaar is.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:07

Ik moet het ook zelf betalen hoor en ik ben net 16. Maar ben ook weer een typetje dat graag zelfstandig is (soms lui en dan doe ik het opeens graag samen) en daarom wil ik het grootste deel ook zelf betalen. Het is tenslotte mijn pony waar ik al jaren om jank. Alleen blijf ik bij mijn vader wel vervelend omdat hij een aantal keer heeft beloofd een paardje aan te schaffen. Gister nog een keer, als ik het geld er voor had. Nou prima.

Vroeger was ik een ramp met geld, klopte de waterman horoscoop altijd perfect, maar nu ben ik heel zuinig. Nu heb ik ook een budget voor mezelf wat ik per maand uit mag geven en dat is niet veel (65) en de rest moet ik sparen. Moet alleen nog even een spaarrekening om het naar over te boeken want nu vergeet ik wel eens dat ik er al over heen zit. Maar de volgende maand geef ik dan onbewust niks uit...

En jeetje wat gaat dit topic snel he! Ga ik even (voor het eerst) aan mijn huiswerk zijn er weer twee paginas bij.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:09

hahaha ja , ik moet ook aan mijn huiswerk denken.. :=
maarja dat is toch niet veel.. O:)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:16

haha ja dat heb ik ook al tijd best een goede ik moet nog een reflectie en een werkproces uitschrijven...

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:18

Pff wat een kletsers zijn jullie. Was net even een uurtje weg en alweer 2 pagina's volgetypt met zelfmedelijden ;)
Heb net mijn nummer 1 gebeld. Z-vosje wordt bezocht door 3 kijkers. Volgende week mocht ik even weer bellen, maar ben bang dat ie voor mn neus weggekaapt wordt!
Nummer 2, 11jarige vosje, heb ik contact mee gehad, maar heb geen telefoonnummer dus kan nog geen afspraak maken.
De donkerbruine wil ik ookg raag zien, staat wel een beetje ver weg!

hmn....tis zooo moeilijk! ;(

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:19

Ik moet gigantisch veel opeens. Leraren hadden het jaar langer ingeschat.
Dus moet vrijdag twee hoofdstukken inleveren. En ga nu drie boek/filmverslagen maken.
Nog 12 teksten van Engels, pfff. Normaal heb ik niks.

Ben blij als ik volgend jaar vakken heb die me interesseren!
En hopelijk een pooony :z

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:23

haha, ik ga volgend jaar ook naar een ander school, dus hopelijk ook meer tijd + leukere vakken + ponyyy :)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:28

haha ik volgend jaar me laatste jaar en dan heb ik een opleiding afgerond hopelijk dat me paardje me kan helpen in zo'n stress jaar (heb ik met mijn pony heel erg gehad alsik verdrietig was of stress had dan moest ik gewoon even naar me pony toe)

Janique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:33

Wat leuk dat er nog iemand is dat paard samen met zus(je) gaat kopen.
Wij hebben altijd zelf paarden gehad.
Altijd hebben ouders alles betaald.
Nu zijn we 16 en 22 en betalen we allemaal een deel.
Bijna een jaar geleden hebben we ons rijpaard en persioenpaard in moeten laten slapen.
Mijn zusje en ik zijn wel de hele tijd aan het zoeken maar zouden wachten tot het zomer was.
Vorig jaar augustus hebben we eeen paard op proef gehad maar dat werd niks.
Nu hebben we een leenpaardje.
Raar genoeg is papa nu ineens sinds een week weer enthousiast om een paard te gaan kopen:D:D
Dus schot in de zaak.

Leuk om dit van iedereen te volgen!
Wij zoeken wel een opknappertje misschien

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:36

leuk joh janique,
ja ik hoor heel veel verhalen dat zussen samen een paard niet goed gaat ook meerdere keren gezien bij ons op de manege maar dt heb ik helemaal niet met mijn zus.
We hebben ook samen een pony gehad en ik heb toen vooral veel aan haar gehad,
maar nu is zij al 2 jaar gestopt en kan ik haar weer meer helpen.
en zo hebben we heel veel aan elkaar, en we zitten nu ook niet op elkaars lip,
mijn zus is getrouwd en woont in de buurt van mij.

Janique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:57

Haha nou mijn zusje is wel veel actiever nu, is ben al 4 gestopt.
Maar vond het wel heel leuk om nog op mijn oude paardje te kunnen rijden.
Wel heel fijn dat de paarden altijd voor mij werden gekocht en niet verkocht hoefden te worden omdat ze naar haar gingen.
Ik wel echt zin om met een leuk paard weer aan de slag te gaan.
Maar dat worden vooral veel buitenritten, om en om erop haha.
En mee met haar als ze weer op les gaat!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:01

Even een keurings vraag,moet ik daar bij zijn of niet? Heb geen idee hoe het werkt?

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:05

Mag ik me ook melden? :D Leuk topic dit, ik ben nu op zoek naar een leuk allround paardje (merrie). Heb al wel een aantal leukerds gezien hier in de buurt.

Wordt trouwens mijn eerste eigen paard, en zusje van bijna 15 zal ook een paard dagen per week mee gaan. :)

Janique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:07

haha nog meer zusjes!

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:09

Jep, ben benieuwd hoe dat gaat lopen haha :')

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:19

Oh weer een leukerd gezien http://link.marktplaats.nl/438627098
Ja ik ben echt een pony mens haha !
Kijken jullie allemaal naar paarden? En ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie 'doel' is. Recreatie of hoger op komen met wedstrijden?

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:21

ik ben ook echt een pony mens maar wil toch wel heel graag proberen de subtop in te komen..
dusja moet wel naar de paarden nu

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:25

wel erg leuke pony jessica maar heel klein daar kan je al snel niet meer op rijden zou toch wel voor een D-E pony kijken als ik jou was

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:26

Wauw, wat een leukerd Jessicajoann! Ik ben ook helemaal een ponymens, maar ik wordt dit jaar 16 en moet dus echt op zoek naar een paardje.. Bij ons in België mag je ook niet starten met een pony tussen de paarden, jammer! want ik had anders toch weer een pony gekocht waar ik nog jaren mee verderkan, zoals een haflinger of andere breedgebouwde pony :)

ik ben dus op zoek naar een paard, maar wel geen grote ( :D ). Of een E-pony, want hier zijn de pony's maar tot D geklasseerd. Ik wil graag hogerop komen in de sport. Vooral dressuur, maar springen lijkt me ook wel leuk om te doen :j

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:35

Ik ben echt een paardenmens, hoe groter hoe beter! Als ik ga zoeken wil ik een paard van minimum 1.70, liefst groter dan 1.80. Ben zelf 1.68 := . Ik heb niet hele sterke wedstrijdambities, maar zeg nooit nooit! Wel heb ik voor mezelf veel ambitie, ik bereik graag wat. Wil dus een paard dat flink kan groeien in zowel de dressuur (al zijn mijn ambities hier het laagst) als in springen en crossen. Het moet dus een erg veelzijdig paard zijn, want ik rijd ook graag in dameszadel, ga graag op buitenrit en doe ook dingen als VD :j

Wat leuk, al die zusjes! Ik heb wel een erg goede band met mijn zusjes, maar zij zijn helaas niet geinteresseerd in paarden. Ja, een keertje buitenrijden ofzo.

Marleen, die keuring zou ik wel bij willen zijn ja! Ik weet ook niet precies hoe het werkt, maar volgens mij wordt de klinische keuring gewoon thuis gedaan. De DA bekijkt het paard in verschillende gangen, doet een algehele check en de buigproef. Voor foto's moet je denk ik naar een kliniek? Daar heb ik verder geen idee van. Maar ik zou er alleen al bij willen zijn om te controleren dat alles goed gaat, je hoort zoveel enge verhalen tegenwoordig..

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:37

Ik ben idd ook opzoek naar een paard (geen groot paard, ben zelf niet zo groot namelijk). Of eventueel een grote E-pony als ik een leuke zie staan :). En qua sport, ik wil wel hogerop komen, vooral in springen. Maar dressuur vind ik ook leuk, tot een bepaalt niveau dan. SGW lijkt me ook wel wat, weet niet of ik wel zoveel lef heb :+. Daarom ook op zoek naar een allrounder