Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cozey schreef:Damn, hoopte om baby (lees veulen) nieuws te lezen...
Als ik jou was zou ik er eerder vanuit gaan dat ze wel drachtig is... Zeker aan het filmpje te zien, heeft de DA dat filmje ook gezien?
Amy77 schreef:Maar stel nou dat ze niet drachtig is of nog langer moet dan vermoed, dan is merriebrok voeren niet echt prettig..de melkproductie kan al op gang komen en kan weer tekenen van spierbevangenheid gaan geven, als zij het nog niet nodig hebben..(vriendin heeft hier ervaring mee, afschuwelijk was dat).
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel een kwalijke zaak vind van je VA en ook een beetje van jou, dat je een merrie laat wachten tot na 1 januari, welke bruin slijm verliest..het schrijven is moeilijk, omdat het heel anders gelezen kan worden dan ik bedoel..maar das dan niet anders
Citaat:Als ik en merrie tot 2 x toe laat opvoelen én 1x scannen dan ga ik er vanuit dat een veearts me kan zeggen of ze drachtig is of niet.Hij voelt en ziet nix en denkt dus niet drachtig.Ik ben een leek hierin,hij is veearts,dan ga ik toch uit van hem?Hij voelde alleen de rand v.d. baarmoeder,verder kwam die niet.
Ik ga sowieso maatregelen treffen dat de merrie op stal kan,al is het maar een schuilstal,zodat ze toch bij haar groep kan blijven.Ik denk dat ze helemaal gek word als ze uit de groep word gehaald en op stal moet.En samen met de ruin op stal kan niet,die ruin word apatisch als die op stal moet.
gohya schreef:Nou weet je,de kosten vind ik nog niet zo erg,maar de onzekerheid.
En dan puur omdat ik moet weten of ze int land kan blijven staan of op stal moet.
Eigenlijk is zijn diagnose exact hetzelfde als vorige keer,hij kan nix voelen.Nu erbij nog, ook niet zien.
Brainless schreef:Merriebrok wordt ook gegeven aan niet drachtige paarden, dus dat ze daar spierbevangen van kunnen worden, dat heb ik nog nooit van gehoord.
De hengsten in de opfok krijgen ook merriebrok bijgevoerd.
zoekend76 schreef:sneu voor je dat er nog niks uit is gekomen.
toch ben ik het er wel mee eens dat er zsm iemand moet komen die er wel verstand van heeft. idd voor de voeding van de merrie maar ook dat ze je niet in 1 keer verrast en er dan een veulen naast staat in de vrieskou.
er bestaat een test die je kunt doen tot dag 300 van de dracht. kijk op http://www.wee-foal.com/nederlands/Bestellen.html zou toch de moeite waard zijn misschien voor 25 euro