Verkleed paardrijden, Pas de Deux & Kür op muziek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:32

miss_lizje schreef:
Fenna_s schreef:
Ik moet in maart een Kür doen met als thema western. Erg moeilijk, kan niet echt geschikte muziek vinden waar ik ook meteen iets bij in mn hoofd heb.

Misschien kijken naar verschillende western films en daar soundtracks van probleren te krijgen? Beetje knippen en plakken en dan moet er vast wel wat moois te maken zijn.

deze bijv. http://www.youtube.com/watch?v=m6BQKFs3-VM

Goed idee bedankt!

ponyparadijs

Re: [centraal] Pas de Deux / Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:35

Is er hier iemand die mij aan een kur op muziek kan helpen. Z1 niveau. Graag met de mogelijkheid om hem ook in de Z2 te gebruiken.

anne1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:14

had toch gehoopt op iets meer foto's of filmpjes voor inspiratie maar verder super om te lezen hoe jullie het doen

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:02

demo_love schreef:
Typfoudt schreef:
Wie heeft er nog ideeën voor stoere muziek :D (voor een grote, stoere Fries :)) )

Iets van Enya of Era? Bijv. The mass?

http://youtu.be/t-WnjVUBDbs

edit, in ameno van Era zit ook een heel fijn 'galopstukje'

Dankjewel, zulke muziek zoek ik inderdaad :j Een beetje dreigend, maar ook een beetje 'klassiek'. Als er nog meer suggesties zijn: laat het dan vooral weten :D Thanks ook voor jou reactie LoveMickey: ''Eye of the Tiger'' zou eventueel wel kunnen, ''He's a Pirate'' is niet meer zo origineel...& ''Born this Way'' gaat weer net wat te vlug en is - vind ik - niet zo passend bij een flinke Fries met ruime gangen en een ''stampende'' draf :D

Fenna_s: kijk eens naar muziek van Ennio Morricone :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:18

Voor de galop zou ik Ameno niet kiezen... Dan beter Enae Volare Mezzo (ook van Era)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:56

anne1999 schreef:
had toch gehoopt op iets meer foto's of filmpjes voor inspiratie maar verder super om te lezen hoe jullie het doen

Hoeveel wil je er hebben? Heb genoeg foto's van onze gekke verkleerdpartijtjes :')

Joyce8_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:49

Hallo allemaal,

Heeft iemand een tip voor muziek bij een B-kuur met 2 paarden?
Het begin is in stap, het midden vooral draf en een stukje in galop, het einde is weer in draf en stap..

De paarden zijn beide niet de snelste :D

Wij hebben een wedstrijd op de manage zelf waar wij rijden.
Het gaat ons niet alleen om de punten maar meer om de lol om een keer een wedstrijd te rijden..

Als we laatste worden, hebben we alsnog gewonnen = 3e plaats
Er doen niet zoveel volwassenen mee namelijk :D :D

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:38

Heeeey
Wij hebben binnekort een carrousel met 12 man daar moeten wij ook verkleed gaan op onze manege.
Heeft iemand tips voor verkleden, muziek en een groet(niet alleen de opstelling maar ook hoe we der origineel bij kunnen komen)
Alvast bedankt :)

Dylan_Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:14

Ik heb een klein vraagje voor dit topic C:
Zelf ben ik een enorme fan van kur op muziek, heb vorig jaar voor het eerst solo gedaan, met het thema 'Angels' (link) op de muziek van Narnia. Pas in juni is de volgende kur op muziek, heb nog niet echt een idee wat ik ga doen... Maar, ik ben alvast naar leuke nummers enzo aan het zoeken. Dus de vraag is... Ik heb hier dus een paar voorbeelden, en ik zou graag willen weten wat jullie bokkers ervan vinden, en of jullie goeie ideeen hebben voor themas.
Selig ~ Helium Vola
Een soundtrack van een game, toch erg leuk, zit te denken aan iets van ridders, of 'warriors'.
Nara ~ E.S. Posthumus
The Island Sountrack ~ My Name is Lincoln
Een of ander nummer van Lord of the Rings dat iemand zelf in elkaar gezet heeft, maar wat wel erg mooi klinkt.

Daarnaast wil ik ook vragen of iemand, als hij/zij/het hier nou niks aan vind, nog andere ideeen heeft voor een kur? Ik heb ook zitten denken aan Muziek van the Horse Whisperer, maar dat is helaas te kort. Het moet minimaal vier minuten duren... Graag wat galop, misschien doe ik er wat wissels bij... Heeft iemand een ideetje?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:08

Dylan_Nadine schreef:
Ik heb een klein vraagje voor dit topic C:
Zelf ben ik een enorme fan van kur op muziek, heb vorig jaar voor het eerst solo gedaan, met het thema 'Angels' (link) op de muziek van Narnia. Pas in juni is de volgende kur op muziek, heb nog niet echt een idee wat ik ga doen... Maar, ik ben alvast naar leuke nummers enzo aan het zoeken. Dus de vraag is... Ik heb hier dus een paar voorbeelden, en ik zou graag willen weten wat jullie bokkers ervan vinden, en of jullie goeie ideeen hebben voor themas.

Selig ~ Helium Vola

Daarnaast wil ik ook vragen of iemand, als hij/zij/het hier nou niks aan vind, nog andere ideeen heeft voor een kur? Ik heb ook zitten denken aan Muziek van the Horse Whisperer, maar dat is helaas te kort. Het moet minimaal vier minuten duren... Graag wat galop, misschien doe ik er wat wissels bij... Heeft iemand een ideetje?

Heee, dat is bij m'n verzorgpony (Happy) op stal! :))

Dylan_Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:12

Ja, inderdaad. Happy de Haflinger, hmm?

Maarreh... Ik denk dat dit een beetje spam is C:

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:43

De Haflinger ja.

Misschien de muziek van Hans Zimmer of van Avatar ofzo? Twilight misschien? Wel moeilijk om met zulke muziek een thema eraan te koppelen.

Dylan_Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:23

Ja, dat is het nu juist. Muziek zat, maar de vraag is wat een leuk thema is... Daar breek ik me nu het hoofd over sinds... De laatste onderlinge wedstrijd C:

Wieske_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:59

Dylan_Nadine schreef:
Ja, dat is het nu juist. Muziek zat, maar de vraag is wat een leuk thema is... Daar breek ik me nu het hoofd over sinds... De laatste onderlinge wedstrijd C:

Wat zoek je in je thema's? Moet het vooral mooi zijn, of mag het ook grappig zijn?

Ik weet niet of het bij de muziek past, maar je zou bijvoorbeeld als hindoeïstische godin kunnen gaan.

Ik denk trouwens dat je de muziek van Ólafur Arnalds ook mooi zou vinden:

Dylan_Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:36

Wieske_S schreef:
Dylan_Nadine schreef:

Wat zoek je in je thema's? Moet het vooral mooi zijn, of mag het ook grappig zijn?

Ik weet niet of het bij de muziek past, maar je zou bijvoorbeeld als hindoeïstische godin kunnen gaan.

Ik denk trouwens dat je de muziek van Ólafur Arnalds ook mooi zou vinden:

Nou, mooi zou wel leuk zijn, ja C:

Nou, ik heb een bepaald aantal stappen die ik neem voor een kur... Ik kies eerst de muziek uit, dan baseer ik daar mijn thema op en dan pas schrijf ik de kur zelf...

Oh, en ik kan ook op verschillende manieren een kur rijden... Ik kan zonder zadel, zonder hoofdstel, zonder allebei, lange lijnen, een miniscuul beetje vrijheidsdressuur... Etc. Ik heb ook nog een vriendin die misschien wel mee wil doen, wat nog niet helemaal zeker is.

Maar, ook daarvoor heb ik eerst een thema nodig, denk ik...

sannie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:26

Ik meld me ook even!
Ga ook Pas de Deux doen, maar we weten geen thema!
Het zijn 2 fjordjes met lange manen.
Kom maar op met die ideeën!!!!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:38

Bassie&Adriaan?
Bruid&Bruidegon
Maxima&Willem Alexander (zou je evt ook bruiloft na kunnen doen op die argentijnse muziek)
Ehhh... even denken nog :)

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:59

Hoi allemaal, het duurt nog even maar in april hebben wij parenwedstrijd. Waar wij aan mij gaan doen met de hele les (10 personen) we zoeken alvast naar een thema, muziek, kleding en extra dingen. Vorig jaar hadden wij als thema clowns en hebben een shetlander vrijheidsdressuur laten doen aan het einde, daarmee hadden we gewonnen :)... maar anyone een idee???

*edit: het hoeft niet heel serieus te zijn, het is vooral voor de lol...

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:11

Wij doen dit jaar The Voice of Holland (inlc auditie :D)! Als 'reserve'-thema hadden we Harry Potter, misschien qua kleding wat lastiger, maar er is zoveel mooie muziek van!

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:15

Harry Potter is wel een goed idee!!!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:49

Amerika, Masai-stam, Suske en Wiske... Poeh, je wilt niet weten wat we allemaal bedacht hebben :))

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:08

Ik lees even mee!
Binnekort wou ik even een kur op muziek maken om te oefenen.

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:37

Ik ben nu bezig met een B kur. Gewoon voor de lol. Nu moet ik alleen nog stukjes voor de draf hebben.
Ik heb voor de stap en galop, intro en einde era gebruikt. Wat vinden jullie passende draf muziek?

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:16

Edit: heb al wat gevonden. Van avanatr

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:30