nieuwe roemeense paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:56

Mallodie schreef:
Sorry maar hier kan ik gewoon niet mee om, uitzenden die troep!! in alle EU landen op de nationale tv.

Precies!

Dat zou zeker moeten gebeuren!

Mallodie

Re: nieuwe roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:22

Anderzijds nogmaals: mooi werk dat er door de medebokkers verricht wordt voor deze lieve dieren!

Maar ik kan er met mijn verstand niet bij waarom hier niets aan gedaan wordt... we leven in 2009 dacht ik toch?

Romhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:57

Ik ben zelf dagen van slag geweest door dat filmpje terwijl mijn computer vol staat met soortgelijke fimpjes en foto's van honden. Ik bewaar alles zodat ik altijd bewijzen heb, mocht er ooit een politicus interesse tonen. Ik heb mijn Roemeense collega's gevraagd een website te maken met alle bewijzen op een rij per provincie gerangschikt. De link: http://www.protectiaanimalelor.ro
Roemenië is lid van de Europese Unie en het is uiteraard wettelijk verboden om op deze wijze paarden te doden. Het filmpje is overigens op de Roemeense televisie uitgezonden, maar er verandert daarmee niets. De oppassers doden nog steeds paarden op deze manier, maar dan zonder dat iemand het kan zien. Mocht er iemand van jullie connecties hebben met verslaggevers en/of cameramensen met lef, dan hoor ik het graag. Ik zou niets liever willen dan op verschillende plaatsen tegelijk opnames te maken. In dodingstations voor honden, slachthuizen en dierentuinen. Ik had niet gedacht, dat jullie zouden kijken, dus bedankt. Misschien begrijpen jullie ietsje beter hoe frustrerend deze strijd is.

Groetjes,
Nathalie
www.sosdogs.ro

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:00

Romhorses schreef:
Ik ben zelf dagen van slag geweest door dat filmpje terwijl mijn computer vol staat met soortgelijke fimpjes en foto's van honden. Ik bewaar alles zodat ik altijd bewijzen heb, mocht er ooit een politicus interesse tonen. Ik heb mijn Roemeense collega's gevraagd een website te maken met alle bewijzen op een rij per provincie gerangschikt. De link: http://www.protectiaanimalelor.ro
Roemenië is lid van de Europese Unie en het is uiteraard wettelijk verboden om op deze wijze paarden te doden. Het filmpje is overigens op de Roemeense televisie uitgezonden, maar er verandert daarmee niets. De oppassers doden nog steeds paarden op deze manier, maar dan zonder dat iemand het kan zien. Mocht er iemand van jullie connecties hebben met verslaggevers en/of cameramensen met lef, dan hoor ik het graag. Ik zou niets liever willen dan op verschillende plaatsen tegelijk opnames te maken. In dodingstations voor honden, slachthuizen en dierentuinen. Ik had niet gedacht, dat jullie zouden kijken, dus bedankt. Misschien begrijpen jullie ietsje beter hoe frustrerend deze strijd is.

Groetjes,
Nathalie
http://www.sosdogs.ro

waarom doen ze het op deze manier?

als ze het vaker doen ,moeten ze toch wel weten hoe een keel door te snijden?

dit is echt heel erg om zo een dier te doden,hoeveel messteken heeft het paard wel niet gehad :oo
dit is martelen!!!

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:07

Dat begrijp ik ook niet Mirgino.. Kicken ze erop? vinden ze het leuk? reageren ze zo hun frustraties af?
Dit is niet door onwetendheid hoor, maak je me niet wijs..

In België loopt er een serie over een man die echt voor niets bang is, een reporter die echt in de gevaarlijkste en meoilijkste situaties gaat filmen. Ik vraag mijn vader hoe die man noemt.. misschien is dat iets? Zeker als je hem de films kan laten zien Nathalie

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 23:09

Ik ga het filmpje niet kijken, ik weet hoe ze daar met dieren omgaan en vind het niet nodig om mezelf misselijk te laten worden. Tis zowiezo afschuwelijk en ik ben het met je eens Nathalie, dat de paarden daar beter humaan geuthanaseerd kunnen worden als langzaam verhongeren of een andere nare dood sterven.
Van mij mogen ze ook (hoe hard het ook klinkt) de paarden een kogel geven, maar dan wel in 1 keer goed, zodat het paard in 1 keer weg is. Maar ja peuter dat die mensen maar eens aan het verstand.
Mocht het toch weer nodig zijn om paarden te redden, ik sta weer klaar om adoptanten te zoeken

Ik heb wel die site bekeken, en ondanks dat ik dondersgoed weet wat er gebeurt en ondanks dat ik al heel veel beelden en foto's heb gezien, blijf ik een brok in mijn keel krijgen als ik weer zoiets zie. Waarom kunnen mensen toch niet gewoon met dieren omgaan, wat bezielt iemand om een dier zo te laten lijden. Is het nou pure onwetendheid of gewoon pure gemeenheid. Ik begin steeds meer naar het tweede te neigen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:22

Filmpje gezien. Ik ben geschokt. Filmpje duurt 4,5 minuut. Paard is daarvan zo'n 4 minuten aan het lijden. Afschuwelijk. Kogel zal wel te duur zijn :( .
Maar is er dan werkelijk geen andere manier te verzinnen door die achterlijke dierentuinmedewerkers?
Op die manier kunnen ze het dier net zo goed zo in de leeuwekuil gooien. :(

En als je dan toch nog die oortjes van dat paard ziet, die nog steeds naar voor gaan, als die man er weer aankomt met zijn mes.... |( .

Wat kost nou een pistool met pin vraag ik me af. Kunnen ze zich dat nu echt niet veroorloven? Sparen ze zich een paar messen mee uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:49

ik krijg die beelden maar niet uit mijn hoofd ben er zo kwaad om!!!!
heb er zelfs nachtmerries van gehad!!!
ik weet niet wat ik er verder op moet zeggen zouden dan alleen maar woorden komen te staan die niet mogen op bokt!!!!!!! BAH!!

Romhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:13

Hallo allemaal,

Als we er achter zijn waarom mensen dieren laten lijden, dan zou er waarschijnlijk een oplossing voorhanden zijn. Ik weet echt niet waarom ze dit doen. Ik vertrek vrijdag naar Roemenië voor een paar dagen maar. Ik ga onder andere in een andere dierentuin kijken. Ik ben er al een keertje eerder geweest en ga kijken of er wat verbeterd is. Ik hoop, dat ik niet te veel ellende zie.

Groetjes,
Nathalie
www.sosdogs.ro

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:46

wens je veel succes romhorses, en hopelijk zie je positieve veranderingen, en niet veel verwaarloosde dieren

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:43

Zoals Rockwitch al wist, kon ik Romanov door wat probleempjes tijdelijk niet hier houden. Hij is nu bij mijn vriendin Tanja, en daar blijft hij nu, ze is helemaal verliefd op hem. Tanja woont in Zweden, dus Romanov is gisteren met de vrachtwagen naar Tanja gegaan. Het was wel weer een lange reis voor hem, maar hij heeft het supergoed bij haar. Alles is super gegaan, en Romanov heeft zich voorbeeldig gedragen.
Romanov zal het hartstikke goed hebben, en uiteraard houd ik jullie op de hoogte! Je kunt ook al met hem rijden, dat doet hij alof hij dat al jaren gedaan heeft, we denken dat hij beleerd was voor de wagen in roemenie.
Hier 2 foto's van hem toen hij net aangekomen was bij Tanja:

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:47

Waarom helemaal in Zweden? Sorry wil echt niet gemeen zijn maar waarom adopteer je zo'n paard als dit om hem weg te doen. Je zegt door problemen maar is het niet zo dat als je iets zoals dit wilt doen dat je zeker moet weten dat je hem/haar altijd kan houden?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:50

breezy er kunnen altijd dingen voordoen waardoor je je paard dus niet kan houden.

Vind het alleen wel een beetje te ver gaan om hem al te rijden, het dier is net goed en wel uit de ellende en word direct onderworpen aan een zadel hoofdstel en een ruiter op z'n rug.
sorry maar vind dat not done, laat zo'n dier eerst even lekker weer paard worden voordat je van zulke fratsen gaat uithalen.

Vind Zweden om hem weg te brengen ook wel een beetje overdone, er waren genoeg mensen die hem hier ook wel zouden willen adopteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:53

Ik weet dat er altijd rare dingen kunnen gebeuren dat jij je paard niet kan houden maar als IK een paard zou "redden" dan zou ik ervoor zorgen dat het beest ook nooit meer bij mij weggaat. Zeker bij paarden die al zo'n opdonder hebben gehad in hun verleden

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:04

Nou sorry hoor, maar deze reacties zijn wel een beetje erg "not done". Rockwitch weet ervan, en anders was hij naar iemand via haar gegaan en dat was in Belgie dus, maar ik ken Tanja en had daar een goed gevoel bij.
Tanja is een hartstikke lieve meid, ze is nederlands en woont sinds 2 jaar in Zweden. Hij heeft het daar hartstikke goed, dus wat is er mis met dat hij in Zweden is. En Romanov is al heel erg opgeknapt, en hij vind het leuk om wat voor je te doen, dus als je erop gaat zitten. We hebben hem ook niet vaak "gereden" hoor, en er zat een meisje van 13 op die nauwelijks 45 kilo weegt die er denk welgeteld 3x heeft opgezeten, en Romanov vond het prachtig. Romanov is erg mensgericht, en dus absoluut ook niet eenkennig.
Over de probleempjes die er waren waarom Romanov hier tijdelijk niet kon blijven bij mij ga ik hier niet in discussie. En niemand heeft zekerheid dat je een paard of pony voor eeuwig kan houden toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:08

Ik hoef je problemen ook niet te weten, dat gaat mij niets aan. Het enige wat ik niet snap is dat je toch een paard red als je die geen zekerheid kan bieden. Ok zekerheid is een relatief begrip maar als ik een paard zou redden dan zou ik echt wel zorgen dat ik meer dan genoeg centjes op de bank zou hebben zodat het paard altijd kan blijven ( is trouwens ook de reden dat ik geen eigen paard heb)

edit; ik weet natuurlijk niet of jou problemen financiel zijn maar dan nog, je red een paard niet om daarna weg te doen en daarmee misschien in het handelscircuit te belanden.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:11

@Breezy302 Het gaat hier niet om een geldkwestie, even voor de duidelijkheid. En Romanov heeft bij Tanja een baasje waarbij hij niet meer weg zal gaan (Maar ook hier geldt, het kan altijd gebeuren dat je in een situatie komt dat je het beestje niet kan houden) Dus de reactie die je nu plaatst laat wel zien dat het een erg kinderachtige reactie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:15

Hoezo kinderachtig? Die opmerking slaat echt kant noch wal. Omdat ik vind dat je als een paard red die in zo'n erge toestand waren als deze paarden waren je ze niet moet redden als je ze geen zekere toekomst kan bieden! Ik ga hier maar niet meer op in voordat ik een topic verziek

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:17

Dat kan toch niemand met zekerheid zeggen ofwel?! Dat bedoel ik met die reactie van jou!
Ik dacht ook niet dat het de bedoeling was dat je dit topic ging verzieken, het is bedoeld voor foto's en verhaaltjes over de pony's. En ik dacht dat het toch wel 2 leuke foto's waren van Romanov, met een hele blije Tanja erbij?!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:42

Briljant dat jullie hiermee bezig zijn.
Ik zou graag willen helpen Romhorses, ik ben ook blij met je bijdragen... ze klinken doortimmerd.
Mijn moeder heeft veel vrijwilligerswerk gedaan in Roemenië, en zowel mens als dier leven daar stiekem op enkele km van onze voordeur in een hel. Voor dieren, zieken en gehandicapten is geen geld... met alle gevolgen van dien.
Misschien is dat programma van Veronica iets? Lauren verslaat.
NOVA is serieuzer en dus een beter kandidaat.
Alle goeds voor iedereen die voor deze paarden zorgt!

Ik zou met de adoptanten wel betere afspraken maken. Wanneer iemand door, uitzonderlijke, omstandigheden ineens toch niet meer voor het paard kan zorgen dient het paard weer overgedragen te worden aan de stichting (als jullie dat zijn). Als je iedereen zo'n document laat tekenen voorkom je dat eeuwige gesleep met dieren. Dan blijven dieren eigendom vd stichting en kunnen slachthuizen/ markten of verkoop aan derden voorkomen worden.
Ik heb persoonlijk ook wel moeite met het feit dat 1 van de paarden nu alweer verhuisd is, ook buiten het oog van degenen die het paard naar NL hebben gehaald (al hebben dieren het in Zweden meestal beter dan hier). Er kan altijd iets ergs gebeuren waardoor je geen keuze hebt, maar dit lijkt heel ad hok... misschien lijkt dat alleen maar zo.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 14:40

Ho wacht even voordat iedereen silverbrumby aanvalt. Er zijn afspraken gemaakt dat als je om wat voor reden dan ook het paard niet kan houden, gaan we op zoek naar een ander adres. Wij zijn geen stichting en wij kunnen ook niet beloven om de paarden gelijk terug te nemen aangezien wij ook geen grote boerderij hebben waar we genoeg ruimte hebben of geld.
Als de adoptant en wij als plaatsers iemand hebben gevonden waar we het allebei over eens zijn, is het natuurlijk geen enkel probleem dat het geplaatst wordt. We verwachten niet dat iemand die een paardje opvangt om het beter te maken het diertje ook voor altijd kan houden, als het kan is dat mooi, maar je kan nou eenmaal niet in de toekomst kijken en er kunnen altijd dingen voorkomen waardoor je in een situatie komt waardoor je een dier niet kan houden.

Verder over het berijden, zoals silverbrumby al zegt is het een heel licht meisje (ik heb dat meisje zelf gezien toen ze Romanov kwamen halen) Romanov heeft veel zwaardere dingen gedragen of getrokken als dat kleine grietje. Verder, als de paarden in een goeie conditie zijn, vinden wij het geen probleem als ze een beetje gaan werken. Het zou zonde zijn om zo'n jong paard, waar verder weinig mis mee is en hij is weer helemaal fit, om die dan al met pensioen te zetten terwijl het gewend is om te werken. Als het paardje nu op een leuke manier bereden wordt, is daar gewoon niks mis mee. Romanov was er zowiezo het beste aan toe van alle paarden en hij is nog jong genoeg om lekker ingereden te worden en een positieve toekomst onder het zadel te krijgen. Ik zie daar absoluut geen problemen in.

Dus willen jullie alsjeblieft Silverbrumby niet zo aanvallen, ze namelijk gelijk met mij contact opgenomen toen dit probleem zich daagde en we hebben in overleg besloten dat Romanov naar haar vriendin zou gaan. En ik heb wel als voorwaarde gesteld dat we regelmatig foto's en updates van dit ventje krijgen aangezien dit toch wel een van mijn favorieten was. Alhoewel, ik vond ze allemaal ontzettend leuk en lief. Maar ja bij Romanov zit er nog een heel verhaal achter.
Dus dit is niet achter onze rug om besloten, ik wist ervan en heb ermee ingestemd met bepaalde voorwaarden. Nou zie hier, de foto's staan er al.

p.s. toch nog even als extra info. In eerste instantie hadden we iemand anders voor Romanov. Deze persoon is echter nooit op komen dagen en heeft ook nooit gereageerd op mailtjes, smsjes en telefoontjes van mij toen de datum van aankomst dichterbij kwam. silverbrumby pb'de mij toevallig een paar dagen voor aankomst, dat mocht ik onverhoopt nog iemand nodig hebben, zij wel een paard kon komen halen als het echt nood aan de man was zeg maar. Uiteindelijk heeft ze om 10 uur 's avonds Romanov nog opgehaald, ze heeft hem laten castreren en goed verzorgd. Ik was dus erg blij met haar, want ik stond dus met mijn handen in het haar omdat ik weer eens teleurgesteld was door iemand. Anders had ik namelijk een hengst over gehad, op zondagavond... tja en waar ga je dan naartoe. Dus een beetje meer respect voor silverbrumby, die totaal niet rekende op een extra pony, maar dit toch maar even heeft gedaan om mij uit de brand te helpen.
Zo lang dit paard lekker in Zweden staat en een goed leven heeft, ben ik tevreden als ik maar regelmatige updates krijg.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:05

Super, dat klinkt goed Rockwitch...
Toch misschien goed om mensen iig iets te laten ondertekenen om ellende te voorkomen. Dat ze bijvoorbeeld toestemmen met een zoekperiode van een maand voor jullie om een nieuw adres te zoeken wanneer ze er zelf afstand van willen doen.
Als zo'n dier eenmaal van de hand gedaan is en op de markt terecht komt vind je het misschien nooit meer... dit kan wel een hoop ellende voorkomen.

Zet em op!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 15:08

Van elke keer dat we dit doen leren we weer en krijgen we idd ideeën mochten we weer eens paarden hierheen halen. Dus elke keer gaat het beter, al ben ik tot nu toe absoluut tevreden over hoe het gaat elke keer.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:09

ik val silverbrumby niet aan, dat even als eerste punt. het kan iedereen overkomen dat iemand door omstandigheden een paard niet kan houden.

Ik zeg enkel ook al was Romanov er het beste aan toe van alle paarden, ik het toch niet echt vind kunnen om hem nu al te rijden ook al is het slechts 3x gebeurd. Ze hebben genoeg mee gemaakt in Roemenie en laat ze eerst eens lekker bijkomen en weer paard worden.
Buiten dat om alle respect dat ze je uit de brand geholpen heeft.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:11

rockwitch schreef:
Van elke keer dat we dit doen leren we weer en krijgen we idd ideeën mochten we weer eens paarden hierheen halen. Dus elke keer gaat het beter, al ben ik tot nu toe absoluut tevreden over hoe het gaat elke keer.

Tuurlijk, dat spreekt voor zich... Het iniatief is super, en verdient alle lof!
Er zijn echter al langere tijd organisaties actief op het gebied van zwerfhonden e.d. Zij hanteren vaak bepaalde regels die het opnieuw verhandelen van deze dieren tegengaat.
Misschien goed om eens te kijken hoe zij dit aanpakken.
Enfin; petje af!