Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mick75 schreef:Gast9373, heb jij er wel eens een ander op gezet met bit?
Cinnepin schreef:ik zouz elf overigens liever ook druk over me gehele hoofd verdeeld hebben dan een stuk ijzer in mn mond hoor
KiWiKo schreef:veel koudbloeden kunnen daar juist weer wel tegen........ lees tinkers, fjorden en haffies
ik weet zeker Gast9373 dat ik zo wegrij op jouw paard met bit :} en dat hij er niks ergs aan vind
Cinnepin schreef:KiWiKo schreef:veel koudbloeden kunnen daar juist weer wel tegen........ lees tinkers, fjorden en haffies
ik weet zeker cinnepin dat ik zo wegrij op jouw paard met bit :} en dat hij er niks ergs aan vind
ik denk dat ik mijn paard beter ken dan jij en ik weet dat zij t bit niet fijn vind
Als een paard dat aangeeft, geeft het dat aan. Ik kan idd eihgenwijs zijn en haar met bit doorrijden uiteraard ff streng zijn, maar dan nog blijft t bij mij knagen dat ze t niet fijn vinden bitloos gaat t prima
we vinden t beide fijn, dat vind ik vel belangrijker
ThePast03 schreef:Anoniem schreef:ik zouz elf overigens liever ook druk over me gehele hoofd verdeeld hebben dan een stuk ijzer in mn mond hoor
En dat is precies de grootste fout die ik steeds zie maken in dit soort discussies. Paarden vermensenlijken en denken dat wat jij niet fijn vindt voor een paard ook niet fijn is. Zo kun je nooit goed aanvoelen wat je paard je probeert te vertellen.
Verder ben ik nu inmiddels ook wel benieuwd naar foto's waarop je echt aan het werk bent met je Fjord.
Tot nu toe ben ik alleen foto's tegengekomen waarop je weinig tot niets van je Fjord vraagt.
Cinnepin schreef:een bit ligt op de lagen waardoor t als niet fijn ervaren kan worden, een bit geeft altijd druk, een bitloos hoofdstel zeker nietteugels los, druk weg
Cinnepin schreef:ik denk dat ik mijn paard beter ken dan jij en ik weet dat zij t bit niet fijn vind
Als een paard dat aangeeft, geeft het dat aan. Ik kan idd eihgenwijs zijn en haar met bit doorrijden uiteraard ff streng zijn, maar dan nog blijft t bij mij knagen dat ze t niet fijn vinden bitloos gaat t prima
mick75 schreef:Helaas zie ik toch veel te vaak dat diegenen die consequent bitloos rijden vaak heel onrustig met de handen zijn.
ThePast03 schreef:Anoniem schreef:ik denk dat ik mijn paard beter ken dan jij en ik weet dat zij t bit niet fijn vind
Neem de uitdaging dan aan en laat Kiwiko een keer op jouw Fjord rijden.
Van mij hoef je niet met bit te gaan rijden, alleen je onderbouwing waarom jij niet met bit wilt rijden komt niet logisch over en ook op de foto's zie ik hele andere dingen dan dat jij verteld.
Ben het er eigenlijk wel mee eens dat het wel heel erg overkomt alsof je je eigen onervarenheid wilt afschuiven op het bit.
Les hebben zegt ook niet alles, ligt er maar van wie je les hebt natuurlijk. Je zult altijd iemand kunnen vinden die verteld wat je wilt horen. Maar plaats dan eens foto's waarop ze echt aan het werk is, kan toch niet zijn dat het toevallig allemaal foto's zijn geworden waarop ze weinig tot niets hoeft te doen?
Anya schreef:Laat me raden. Paard natuurlijk?
Ik wens je veel succes en een fijne periode met je paard toe
En dat meen ik echt.