verwaarloosde friese jaarling

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:23

wat fijn dat het zo goed met hem gaat, en wat een prachtig gezicht zo'n groot paard met die bal en de hond aan het spelen :D

janique

Re: verwaarloosde friese jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:37

Super! Hij ziet er geweldig uit, dit gaat een mooie hengst worden! :)) Super om hem zo te zien spelen, het is wel een karaktertje he!

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 23:48

Jah tis me er eentje ppff een paard met ballen.....letterlijk en figuurlijk, en ik moet hem ook erg kort houden momenteel. ;)
Maaar ik ben zo blij dat hij nu buiten staat en speelt!!
Hij is in stal en zo heel lief tegen me, maar buiten bij de andere dan ziet hij me als zijn merry hahahaha, dan wil hij ff domineren maar ik zet hem meteen weer terug op zijn plek.
Vind het wel goed met meneer en heb geen zin in een paar hoeven in mijn nek.
Als ik m op zijn plek heb gezet ziet hij me weer als mama en is ie weer braaf voor zolang het duurt.
Ik kan nu proffiteren van het contact en de band die we hebben opgebouwt want voor anderen is hij minder makkelijk momenteel.
Tja zo ben ik zijn mama en dan weer zijn speeltje hahaha t zijn net mannen.....................ppffff hahahahaha mens en dier zijn toch wel gelijk aan trekjes en onderdanigheid als het er op aan komt.... :D

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:47

Een echte puber :P
Geweldig filmpje. Mag hij er nu iedere dag uit of moet hij toch ook nog rust houden?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:53

leuk om te zien hoe hij met de bal speelt. Hoe gaat het nu met lopen? Loopt hij onregelmatig of is er bijna niks te zien?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:34

Zo eindelijk naar buiten. Hij geniet er echt van zo te zien. Leuk dat hij het goed kan vinden met jullie hond en de andere paarden over het hek heen. Heeft hij toch een beetje contact.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:43

jee wat gaat hij goed!
en die hond...wat een schatje!
je hebt het heel mooi voorelkaar daar hoor!
mooie afrasteringen enzo!top!
Auke doet mij een beetje denken aan mijn fries toen hij die leeftijd had...die heeft flink gepubert toen hij 17 maanden was...even duidelijk geweest toen en nu is hij 14 nog steeds hengst en heel lief...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:48

Fijn dat het zo goed gaat, en dat hij nu lekker naar buiten kan......
Hopelijk blijft hij zo goed vooruitgaan.......
Heel veel succes.

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 12:50

Ik heb alles even doorgelezen en vind het echt geweldig wat je voor hem gedaan hebt, waren er maar meer mensen zo als jou!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 14:29

Zoooooo, ik moet je gewoon feliciteren!!!!
Het valt me alleen maar mee hoe hij nu dat been al belast. Soepeler wordt hij vanzelf wel weer.
Heerlijk wakker dier, echte hengst!!!!
Wat een andere omstandigheden he, toen we over en weer zaten te mailen met de röntgenfoto's, jij, Kiwiko en ik.....
Wat ga je in de loop van dit jaar met hem doen, lekker op de wei zetten als hij daar straks voldoende voor is aangesterkt?

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 12:30

hoihoi lieve mensen.....Ja als het gewoon meezit met het weer en het niet te nat buiten is mag ( moet ) auke gewoon de heel dag naar buiten toe, want bewegen is beter dan stilstaan op het moment.
Dankje sul hij doet het tot nu toe erg lekker, alleen loopt hij toch nog redelijk onregelmatig, maja het gips is er ook pas een ruime maand vanaf he.
Maaaaaar hij belast het been wel super goed moet ik zeggen!!!!En het is een hele leuke spontane wakkere hengst aan het worden, wat een verschil van dag en nacht tegenover de dag dat ik hem kreeg joh!!! tis niet normaal wat een verwaarloosd dier zich laat hangen van pijn en verdriet....sniff sniff |(
Hij is brutaal maar toch erg lief , vooral tegenover mij erg lief en ik merk gewoon dat hij aan me hangt als een kleuter.
Als hij idd erg goed aangesterkt is zou een wei heel goed zijn voor hem en zijn ontwikkeling.
Ik heb hem nog geprobeerd samen te zetten met anderen , maar meneer heeft teveel hormonen in zijn lijf momenteel want hij wil alles dekken....... :+: en de tegenpartij zag dat helemaal niet zo zitten en begon bijna te trappen _-:( dus fout idee %) ....hihihi .
Binnenkort meer foto`s of filmpjes van de puberende herstellende auke.
En dank jullie wel voor alle lieve stimulerende ,motiverende reactie`s en vooral advies van jou suleilitha en meerdere paardengekken +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:37

Graag gedaan Sazz, de hersens kraakten hardop een paar maanden terug hierzo maar wat is dit een fijne beloning om te zien dat hij nu al zo goed is hersteld!
Hij loopt natuurlijk nog niet goed maar dat was ook wel te verwachten. Hij moet gewoon opnieuw leren weer normaal te lopen. Maar dat gaat wel lukken. Verder is duidelijk te zien dat hij niet weifelt om met zijn gewicht normaal op het been te staan en dat is al een hele winst!
Lekkere apekop met zijn dekneigingen, woehahaha, dan moet je hem inderdaad maar eeeeeven alleen laten staan. Je wilt tenslotte niet dat hij een mep gaat krijgen.
Ik denk dat hij niet in een kudde met jonge hengsten moet over een tijdje, ik zou zelf het risico te groot vinden dat hij wederom een mep oploopt. Wie weet is het een optie om hem ergens met wat ruinen te gaan weiden?
O ja, ik hoop wel dat je hem nog een tijd hengst laat overigens. Ik heb de foto's goed bekeken en denk dat als hij al ras zou worden gecastreerd, het een hele grote slungel zal worden. Als je hem lekker hengst laat, wordt ie compacter en krijgt ie meer body.
Super te lezen dat hij nu elke dag naar buiten gaat!
Ik denk dat als je over een week weer een filmpje zou maken, het verschil dan alweer te zien zal zijn kwa bewegen.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:53

Woooow echt RESPECT! Sazz.. Ik lees dit nu pas :o.. Maar echt wat een mooi verhaal! Tenminste.. wat super dat je deze mooie fries hebt gered!!! Jij hebt echt het hart op de juiste plaats. Vind het knap dat je zo'n grote overweging hebt genomen.!
Echt super dat het goed met hem gaat! Geweldig om te lezen. Heel veel geluk en plezier met hem! Ik blijf jullie volgen hoor ;) Ben spontaan fan van je! +:)+

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 13:05

Dankje dankje nooit gedacht dat ik ooit een kneusje zou kopen op een markt wat misschien uitgroeit tot een spetter van een lieve hengst, want hij is en blijft hengst !!! :D Tenminste als hij zich zo blijft ontwikkelen als een gemanierde kerel!!
Was zijn karakter anders of te moeilijk voor hem of wie dan ook dan kunnen we hem altijd nog ruinen.....maar liever niet!! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:08

Ruinen kan inderdaad altijd nog de komende jaren, ik zou het bij deze dus ook nog lang niet doen, eerst maar groot paard laten worden. En jij voedt hem wel op en houdt hem kort genoeg, niks mis mee zou ik zeggen.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 17:15

Zooowww..... de osteopaat is bij auke geweest en ze heeft zijn rug op 3 plaatsen losgemaakt en gezet.
Hij liep eventjes als een dronkeman die 7 slokken teveel ophad hihi, maar daarna liep hij al stukken beter!!!
Het is de bedoeling dat het nu berg opwaarts gaat met m en als alles mee zit dan gaat t ook lukken volgens haar.
Dat was ff een snelle up date van auke......groetjes sazz ;)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:10

Ok dus zijn rug was vast gaan zitten. Fijn dat je hem zo weer op weg hebt kunnen helpen.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 08:10

Auke is aan goed aan het ontwikkelen hij wordt steeds brutaler en stoeit met een 7 jarige hengst ( wel achter het hek) anders komen er ongelukken van .....
Kijk maar eens goed naar zn achterbeentje, het gaat al redelijk goed .Groetjes sazz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:44

Sazz, hier ben ik even een moment helemaal stil van geweest. Geweldig hoe hij nu al is hersteld, geweldig hoe de stand van de voet is bijgetrokken. Hij laat het ook niet na wat malle capriolen uit te halen. Weet je wat ik denk? Dat je hier over een jaar weinig meer van terug ziet. De stap met het been in kwestie toont nog erg kort, maar dat is niet vreemd, hij heeft de spieren ook lange tijd niet goed kunnen gebruiken en ook die moeten weer wennen, soepel en sterk worden. (en zo te zien is meneer al lekker bezig zichzelf te trainen :D )
Mijn favo Fries van stal liep twee maanden voor aankoop slechter dan Auke nu op het moment doet.... (op toen bijna drie jarige leeftijd) en echt, dit geeft me weer des te meer hoop voor de jouwe!
Wat ik verder zie staat mij erg aan :D bij Auke, al loopt hij nog niet perfect natuurlijk, maar hij laat wel een lekker los voorbeen zien en hij laat ook zien dat hij verder behoorlijk los door het lijf loopt, voor zover je dat van zo'n filmpje kan zien.
Ik denk, dat je over een jaar een ontzettend mooie driejarige hebt, die ook nog eens beschikt over hele goede gangen.
Toppie meid, ik denk dat zoals het nu gaat al een kadootje voor jullie is maar dat de beloning alleen maar groter zal gaan worden.

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:03

Wat een ongelooflijk verhaal, hier moet je een boek over schrijven.

Jij verdiend een dikke pluim :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:28

Wauw wat loopt ie lekker! En wat een boef is het! Prachtig hoor lijkt me dat dit alle moeite dubbel en dwars waard was. geniet van hem

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 11:55

Thnx ik besef ook dat ik erg bof met hem als maatje en het feit dat hij zo goed hersteld doet mij ook SUPER goed!! :D
Ik vind ook al jullie lieve bemoedigende berichten heel erg toppie, dat doet me ook goed!
Ik blijf jullie op de hoogte houden......groetjesssss ;) *D
Laatst bijgewerkt door sazz op 20-04-09 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:08

Ik zit nu op mijn werk en ga vanavond even lezen..
Fijn dat het de goede kant opgaat. (heb wel stiekum een beetje gelezen :o )

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:31

wow het gaat super zo. Fijn dat hij nog een kans gekregen heeft en nog mooier dat jullie voor de gok die jullie genomen hebben hopenlijk iets heel moois terug krijgen.

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:09

WAUW, wat ziet hij er goed uit zeg!!!!
Wat ontzettend goed zeg, petje af!!!!!!