Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 15:17

Whoop je houdt de grootste schok tot het laatst :oo Pretty dekken, die zag ik niet aankomen!
Hou oud was die ook alweer...?

Wel fijn dat man zo duidelijk is in zijn bedragen +:)+

Het lijkt me wel een beetje lastig om nu een merrie aan te nemen zonder er gezelschap bij te hebben.
Om Pret terug te nemen terwijl die noodzaak misschien niet komt (?) vind ik persoonlijk ook wel een dingetje.... ik zou zeggen zij heeft er het plezier van gehad, het is in principe haar verantwoordelijkheid om er nu ook voor te blijven zorgen. En als dat ècht niet (goed) kan dan is het vroeg genoeg om Pret terug te nemen. In het kader van niet te makkelijk andermans verantwoordelijkheden overnemen :(:)

Echter als je het zou zien zitten (echt leuk zou vinden) om nog een veulen van Pret te krijgen, en het ook verantwoord zou zijn, dan kan ik me wel voorstellen dat dat wel een mooie oplossing kan zijn....2 merries met 2 veulens en geen stress meer of ze ineens plotseling terug moet.

Maar ik dacht dat ze al knap bejaard was joh :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 15:36

Pretty is nu 26 dus daarom dat ik ook niet weet of dat deel door gaat gaan. Haar terug halen ongeacht de omstandigheden zodra dat kan zit al in mijn hoofd van haar eerste bericht. Als die merrie zou komen kan ik haar beter nu gaan halen en ze tegelijk op de weide samen zetten.

Het is makkelijk gezegd van te wachten tot de nood aan de man is maar je moet het ook van uit mijn positie bekijken; ik kon een paar maanden geleden zonder waarschuwing ineens gaan zoeken naar een oplossing. Fool me once shame on you. Fool me twice shame on me. Ik zou toch dom zijn om, als ik de mogelijkheid nu heb, Pret te laten staan en dan misschien in de winter ineens een bericht krijgen dat ze toch weg moet. Het probleem is niet opgelost hè. Ze woont bij haar moeder in maar dat is een tijdelijke oplossing.

Nee sorry. Dan ben ik maar een kreng maar zodra ik haar naar huis kan halen en een vriendin kan bieden ga ik haar halen.

Veulen of niet hangt geheel van de situatie af. Ik vind haar eigenlijk oud voor nog een veulen maar ik weet ook dat als het niet het 1e veulen is leeftijd alleen niet de beslissing hoeft te maken. Maar dat kan ik toch pas zien als we haar hier hebben. Het voornaamste zou zijn om haar veilig thuis te hebben en geen stress meer te moeten hebbrn over wanneer ik terug een berichtje krijg dat ze weg moet en mogelijk met minder tijd.

Ik zou een veulen van Pret leuk vinden maar niet ten koste van Pret.. haar gewoon weer veilig thuis hebben is het belangrijkste. Een eventueel veulen zou ‘mooi meegenomen’ zijn maar ze is niet meer jong. Dus over dekken kan ik pas beslissen als hart, longen, benen, rug en haar algehele conditie ruim voldoende zijn. Hoewel het wellicht zo over komt denk ik niet licht over een dracht. De merrie haar lijf moet zowel het dragen als het bevallen en zogen aan kunnen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-06-23 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 15:41

Nee ik vind je juist geen kreng, maar het tegenovergestelde: juist te lief zeg maar.

Een plekje vrijhouden is logisch. Maar terughalen terwijl ze het misschien zelf prima op kan gaan lossen....dan vind ik je juist eerder wat te goed voor deze wereld. Ik snap het heel goed hè :j Maar je snapt wel wat ik bedoel misschien, dat je niet alles op jouw nek hoeft te halen dat niet per-sé nodig is :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 15:46

Goh in feite is Pretty voor mijn gevoel nooit ‘uit’ mijn verantwoordelijkheid gegaan…. Dat wist mijn man ook. Daarom dat hij ook niet discussieerde maar gewoon zei ‘dan gaan we haar halen.’ Ook al weet hij dat Pretty en ik niet perse besties waren. _O- Daarom heb ik haar ook niet verkocht. Ik wilde haar kunnen terug halen als ik zag dat het niet goed zou komen. En nu zie ik het op een of andere manier niet goed komen.. Dan haal ik haar liever nu rustig en goed voorbereid dan over een paar maanden in hectiek. :o Pretty was nooit mijn grote vriendin maar ze is wél mijn verantwoordelijkheid gebleven. Ze verdient zekerheid en ik ook en ik mis die zekerheid nu. Voor dit gebeurde had ik er alle vertrouwen in en ik merk nu dat ik eigenlijk dagelijks de neiging heb om te vragen hoe het zit. :=

Ik ben wat dat betreft wellicht inderdaad wat te zacht…. Ze is een b*tch maar ze is nog steeds mijn b*tch. :o

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 15:56

Geen stress ergens (meer) over hebben is ook heel wat waard :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 16:09

Inderdaad:.. en ze gaat dat niet leuk vinden waarschijnlijk maar ik moet ook wat… heb Pretty mee gegeven omdat ze veilig zou zijn en dat was ook de afspraak. Zodra dat niet meer het geval zou zijn zou ik haar op halen en dat heeft ze nu een beetje in gang gezet. :o dat was waarschijnlijk haar bedoeling niet en ze is nog steeds welkom bij Pretty maar… Nee… ik wil haar terug onder mijn hoede.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:34

Het is nooit saai Kathleen bij jullie. Ik volg het met belangstelling.
26 jaar lijkt me heel oud voor een dracht maar ik ben een leek op dat gebied.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 18:37

Saai is het hier nooit. _O-

Een gezond paard kan dat nog wel aan. Maar als er zelfs maar de geringste twijfel is dan komt er geen veulen meer voor haar. Al sluit ik niet uit dat ze het veulen van de andere merrie pikt. :=
Maar gewoon weten dat ze oké is en ‘thuis’ kan sterven is ook goed. :j als ik kijk naar Rêve kan ik alleen maar dankbaar zijn dat ze me haar gegeven heeft en indirect ook Joy… zonder Pretty was veel nooit gebeurt voor mij ook al hebben we samen niet veel bereikt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 19:52

26 vind ik eigenlijk te oud om nog te laten dekken. Dat betekend op haar 27ste een veulen en met oude paarden weet je nooit wat er kan gebeuren. Nu dat weet je eigenlijk met geen enkel paard is wel gebleken toen ik mijn 12 jarige ineens moest laten inslapen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 20:19

petraaken schreef:
26 vind ik eigenlijk te oud om nog te laten dekken. Dat betekend op haar 27ste een veulen en met oude paarden weet je nooit wat er kan gebeuren. Nu dat weet je eigenlijk met geen enkel paard is wel gebleken toen ik mijn 12 jarige ineens moest laten inslapen.

Idd. Ik heb een 7 jarige moeten laten inslapen. Life is a fickle thing.

Maar een veulen is zeker niet ‘besloten’. Wel dat ik haar terug haal als die merrie komt. De rest is ‘up for discussion’.

Afbeelding
‘Joy waar is uw halster?’

Afbeelding
‘Ik had geen halster baas’
‘Dat had ge wel.’
‘Niet!’
‘Wel!’

Afbeelding
‘Ik denk van niet….’

Halster is gesneuveld trouwens dus nog maar eens nieuwe bestellen gezien ik aan mijn laatste reserve toe ben. _O-

Afbeelding
Vosje zijn buik is al beter vind ik.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-06-23 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:21

Anderzijds staat pretty nu heel riant met een kudde op een paddock Paradise toch? Dat is ook wel wat waard lijkt me om haar daar te laten staan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 20:31

Hannanas schreef:
Anderzijds staat pretty nu heel riant met een kudde op een paddock Paradise toch? Dat is ook wel wat waard lijkt me om haar daar te laten staan.

Dat is voor mij erg ver rijden. Als ik betaal voor haar verzorging wil ik kunnen op volgen. Bovendien is het wat van het zotte om te betalen als je zelf plek hebt. Ik heb ook al meermaals bewezen dat ik het slecht doe met een paard op pension. :=

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:35

Hij kijkt zo van... zo nu kun je een Belg van me maken :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:46

Ik hou van Joy zijn gezichtsuitdrukkingen :D soms lijkt hij een wijze oude man en soms toch weer een klein ventje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 22:48

Zou dat het zijn? _O- waren de kleuren zijn ding niet?

Mars: dat mensen oog maakt hem wel eh… duidelijk…. _O-

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:53

Ayasha schreef:

_O-

Ja duhhh het is geen Hollander :P

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:25

Volg je gevoel wat Pretty betreft, en ook qua andere dingen trouwens. Dat zet jou altijd op het goede spoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-23 00:01

Maflinger_S schreef:
Volg je gevoel wat Pretty betreft, en ook qua andere dingen trouwens. Dat zet jou altijd op het goede spoor.

:+: dankjewel… Ik moet haar zien om te beslissen over veulen of niet. Morgen bel ik met de eigenaar van de andere merrie. Als we ze samen zetten mag hij Pret ook onderzoeken indien ze fit toont. Oogt ze echt als oma dan komt er zelfs geen onderzoek. Dan wordt ze gewoon tante. :+:

Ik ben niet meer geweest omdat ik tot nu vertrouwde op haar welzijn maar ik merk dat ik nu wil gaan kijken naar haar. :o :o dus dat gevoel van vertrouwen is echt weg. :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-23 23:52

Neon schreef:
Ayasha schreef:

_O-

Ja duhhh het is geen Hollander :P

Zijn koningsblauwe halster had hij nog om. >;) hij lijkt me iets duidelijk te willen maken. _O-
De reserve zijn onderweg. Zijn moeder is ook goed in slopen en ze hebben dezelfde maat dus ze gaan sowieso van pas komen. _O-

Vosje is aardig aan het bijkomen nu maar krijgt wel nog af en toe op zijn donder als hij asociaal doet. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 06:47

Die halsters gaan er best vlotjes doorheen bij jou hè.... :=

Als het vosje nou maar wat leert van elke schram en buts, dan komt het vast goed, hij is nog jong gelukkig :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 21:58

pmarena schreef:
Die halsters gaan er best vlotjes doorheen bij jou hè.... :=

Als het vosje nou maar wat leert van elke schram en buts, dan komt het vast goed, hij is nog jong gelukkig :(:)

Laat ik het zo zeggen, ik heb er 10 binnen gekregen en had er al twee terug op weide gelegd. :+ heb nu een weidehalster ook dat maakt ie hopelijk niet stuk als ie het uit doet. :+

Sam was gisteren avond zijn ijzer kwijt (net dat van zijn slechte been.) en Sam is een beschermde diersoort dus manlief had gezorgd dat vandaag de smid er was ook al is ie eigenlijk thuis met medische issues. :+ Maar Sammeke is een uitzondering. _O-

Gek hè dat dat paard denkt dat de wereld om hem draait. _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:14

En hoe mooi dat omgeving (je man, de hoefsmid etc) automatisch mee in beweging komt om Sam ter dienst te staan :D

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:23

Cherm Sammeke! Kan hij zijn draai een beetje vinden in zijn (pre)pensioen?

Waarom hebben de jongeheren allemaal een halster om (24u/d?)
Kan me niet voorstellen dat Joy en Sky nog moeilijk te ‘vangen’ zijn?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:42

Ayasha schreef:
Hannanas schreef:

Dat is voor mij erg ver rijden. Als ik betaal voor haar verzorging wil ik kunnen op volgen. Bovendien is het wat van het zotte om te betalen als je zelf plek hebt. Ik heb ook al meermaals bewezen dat ik het slecht doe met een paard op pension. :=

Bedoel meer dat ze haar omgeving en kudde nu gewend is, ook al zorg jij er goed voor. Komen te staan met 1 merrie samen is dan toch anders. Snap wel dat eigen beheer fijn voelt zodat je niet last minute ineens iets moet bedenken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:43

Ayasha schreef:
petraaken schreef:

Idd. Ik heb een 7 jarige moeten laten inslapen. Life is a fickle thing.

Maar een veulen is zeker niet ‘besloten’. Wel dat ik haar terug haal als die merrie komt. De rest is ‘up for discussion’.

[ [url=m/cbUA0u.jpg]Afbeelding[/url] ]
‘Joy waar is uw halster?’

[ [url=m/XotzX0.jpg]Afbeelding[/url] ]
‘Ik had geen halster baas’
‘Dat had ge wel.’
‘Niet!’
‘Wel!’

[ [url=m/MUAW8g.jpg]Afbeelding[/url] ]
‘Ik denk van niet….’

Halster is gesneuveld trouwens dus nog maar eens nieuwe bestellen gezien ik aan mijn laatste reserve toe ben. _O-

[ [url=m/iYrhWD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vosje zijn buik is al beter vind ik.

Dat hoofd _/-\o_