Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Autumnn

Berichten: 8119
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:35

Wat vervelend, sterkte. Helaas zelf ook meegemaakt

Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:51

IndianSu schreef:
Ik ben net met proefrijden zo hard van een paard gevallen dat ik nu bij de huisartsenpost zit. Gaat weer lekker dus -O-

Ah jemig, dat is idd flink pech hebben. Hoop dat het meevalt met de schade :(:)


Ik heb net ook proefgereden. Alleen dan niet op een potentieel eigen paard, maar op een paard dat ik mag gaan bijrijden :D
Was een spanjaard, superlief dier. Meteen een rondje buiten geweest (eigenaresse was mee op de fiets). :D

N0a
Berichten: 4773
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:04

_Tarzan schreef:
IndianSu, oke dat klinkt wel heel vreemd :') Ik zou mij daarvoor ook bedanken!
xSCWx wel lief van je moeder! :D


Gisteren wezen kijken bij 2 paardjes.
Ik ging eigenlijk voor de vos maar dat was hem niet voor mij (Zul je altijd zien :') )
Maar de schimmel die ze had staan was daarentegen wel erg leuk. Wel nog erg groen maar hij gaf mij meteen een vertrouwd gevoel en was verder ook braaf.

Ik heb een heel positieve ervaring gehad, die meid klonk heel eerlijk, vertelde eerlijk dat hij soms het opstappen nog wat spannend vind en dat hij nog erg groen is met rijden en zij voornamelijk alleen vooruit heeft gewerkt met hem. Ik gaf eerlijk aan dat ik het wat spannend vond en ik wat lastiger kan opstappen (bekkeninstabiliteit) Dus hebben we het opstappen vanaf het blok gedaan, wat het paardje nog niet kende maar hij bleef braaf staan. Ze is even een paar rondjes meegelopen en heeft hem vast gehouden om even het gevoel te krijgen, dat vond ik wel erg prettig. Daarna kon ik zo aandraven en galopperen ging allemaal prima, ze stelde zelf nog voor om een stukje naar buiten te gaan dus dat hebben we ook gedaan en daar even wat gestapt en gedraaft.
Het gevoel voor het paardje zit dus wel goed alleen zit er toch nog wat twijfel omdat hij nog zo groen is, of ik daar dan wel de geschikte persoon voor ben of dat ik dan toch beter een al meer bevestigd paard kan kopen. Dus ik ben nog met mijzelf in beraad :')



Heel eerlijk. Niet doen! De combi met je eigen situatie als in de plek om te stallen, jouw bekkeninstabiliteit en het groene van het paard. Hou er rekening mee dat je overal hulp bij nodig zult hebben. Het is niet zo opstappen en wegrijden.

Mijn vorige paard had een opstap probleem. Daar op locatie super braaf. Hier kon ik niet eens in de buurt komen... Door de spanning van de verhuizing werd het nog erger. Ik had altijd iemand nodig om vast te houden, ik stond op pension maar was alsnog lastig. Na 6 maand oefenen lukte het mij op een gegeven moment om binnen 10min er zelf op te zitten. Inparkeren cursus etc, mocht allemaal niet baten. En werd er zelf ook steeds zenuwachtiger van. Het was echt horror. Nu ik een makkelijk paard heb merk ik pas wat voor een verademing het is :+

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:19

Ik heb er ooit een gekocht ,al een oudje,waarvan bij de bezichtiging werd vermeld dat hij niet stilstond met opstappen.Ik zei toen heel optimistisch:"daar werken we aan!" maar tot aan zijn overlijden op 31-jarige leeftijd is hij het blijven doen.Ik moest altijd iemand vragen hem even vast te houden bij het opstijgen,of hem in een hoek zetten en dan heel snel erop. Maar het was een heerlijk paardje ,verder heel gemakkelijk en braaf in alles.Alleen dit ene.

stitchlover

Berichten: 2616
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:28

@Indiansu beterschap! Wat vervelend

Opstapproblemen zijn heel lastig en zou ik zelf echt laten staan, zeker als je iets makkelijks voor jezelf zoekt.

Ik ben echt een aardige held, van sensibel tot discussiepaard. Maakt me niet uit verder. Opstapproblemen zijn naast onhandig ook nog potentieel gevaarlijk.

Heb er bij mijn jonkie ook heel secuur in geweest. Opstappen zonder hulp op de grond eerst goed leren en dan pas verder met inrijden.

IndianSu

Berichten: 228
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:03

Het blijft gelukkig bij wat beurse spieren, en een deuk in mijn ego #) Ik ga toch maar op zoek naar een wat minder sensibel paardje :+

Marus
Berichten: 2334
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:04

@indiansu: ohhh wat een akelige ervaring!!
Ik hoop dat het mee valt. Sterkte ermee

Mijn dochter van 12 had dit vorige week ook met een E pony. Ze vloog zo over de omheining, daar lag ze in het land. Gelukkig goed afgelopen. Eerste wat ze zei : het is duidelijk dat wij geen klik hebben :D . De eigenaar was helemaal verbaasd en zei wil je aan de longe? Uhh ik zei nou nee want kopen doen we deze toch niet..
Maar ik denk nu toch wel ff goed na voordat ik haar weer ergens op zet.
Al is het soms van te voren niet altijd makkelijk in te schatten.

Marus
Berichten: 2334
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:05

IndianSu schreef:
Het blijft gelukkig bij wat beurse spieren, en een deuk in mijn ego #) Ik ga toch maar op zoek naar een wat minder sensibel paardje :+



Voelde je het aankomen?
Ik zag bij mijn dochter dat hij dan weer onder haar vandaan draafde en dan weer niet vooruit te branden.... en toen sprong ze aan in galop en daar ging ze

Gini
Berichten: 17992
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:06

IndianSu, gelukkig zeg! Maar jee, als verkoper sta je op zo een moment toch ook met een ei in je broek.

IndianSu

Berichten: 228
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:08

Marus schreef:
IndianSu schreef:
Het blijft gelukkig bij wat beurse spieren, en een deuk in mijn ego #) Ik ga toch maar op zoek naar een wat minder sensibel paardje :+



Voelde je het aankomen?
Ik zag bij mijn dochter dat hij dan weer onder haar vandaan draafde en dan weer niet vooruit te branden.... en toen sprong ze aan in galop en daar ging ze


Hij leek gelijk al vrij druk toen ik er op zat. Ging uit zichzelf draven bijv, maar toen kreeg ik hem wel weer terug. Toen ik zelf ging draven sprong hij ineens aan in galop, dus ik stuurde hem op de volte. Dat ging redelijk, maar terug naar draf ging niet, dus ik besloot hem in een 8je sturen. Dat was een domme beslissing want toen ging hij ineens aan de kletter en maakte vervolgens een bocht van 180 graden :')

Marus
Berichten: 2334
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:27

Hij leek gelijk al vrij druk toen ik er op zat. Ging uit zichzelf draven bijv, maar toen kreeg ik hem wel weer terug. Toen ik zelf ging draven sprong hij ineens aan in galop, dus ik stuurde hem op de volte. Dat ging redelijk, maar terug naar draf ging niet, dus ik besloot hem in een 8je sturen. Dat was een domme beslissing want toen ging hij ineens aan de kletter en maakte vervolgens een bocht van 180 graden :')[/quote]


Tsja dan heb je niet veel meer in te brengen helaas......... ben blij voor je dat het zo is afgelopen! Heel vervelend beurse plekken maar dat hersteld gelukkig. De nare ervaring laat vaak wel zn sporen achter helaas
Mijn dochter bleef keurig achterover zitten en op de volte maar deze ging ook echt finaal aan de kletter. Tsja dan is het op gegeven moment in een scherpe bocht boem

xSCWx

Berichten: 7099
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:29

Ach dat is balen IndianSu! Gelukkig alleen een gekneusd ego.

Ik heb iets soortgelijks gehad, was ook de reden dat ik 8 jaar geleden stopte met paardrijden. Een draver die ik wilde laten galopperen, hij ging steeds harder draven, ik raakte mijn evenwicht en beugels kwijt, paard sloeg links af en ik recht door tegen het hek.

Eef_Bam

Berichten: 4135
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:49

Indiansu: Wat een pech, gelukkig met een sisser afgelopen.
Tarzan: als je situatie zo lees zou ik het niet doen, hoe jammer ook.

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:46

IndianSu schreef:
Ik ben net met proefrijden zo hard van een paard gevallen dat ik nu bij de huisartsenpost zit. Gaat weer lekker dus -O-

Oef, blij te lezen dat je niks hebt maar leuk is anders, sterkte! :=

En even al jullie vragen beantwoorden:
ikke, hulp is niet zo moeilijk, vriendin met ervaring met jonge paarden zou wel willen helpen (zij was gisteren ook mee)

Gini, die eis was er niet echt, ik zoek gewoon een leuk paardje waar het mee klikt en waar ik het vertrouwen mee heb om mee op buitenrit te gaan.

Ik moet wel zeggen dat ze zei dat hij opstappen spannend vond maar bij ons beide niets deed. Zij stapte gewoon erop en ja je zag aan zijn houding dat hij gespannen was maar deed niet meer dan boos kijken :+ Het karakter over het algemeen was super, heel nuchter dier die niet van veel opkeek. Ja hij keek wel naar de mensen langs de bak en het zadel op de bakrand maar meer als een pasje naar binnen komen deed hij niet en liet zich hier ook goed in corrigeren. Hij was zeker NIET schrikachtig oid (want dan was ik er niet op gestapt.) Hij deed niks bij het opstappen maar ze raadde mij aan dat mocht ik hem kopen hem in het begin te laten vasthouden bij het opstappen. Maar zoals gezegd hij deed verder niks en stond heel netjes stil. Verkeersmak weet ze gewoon niet omdat daar geen verkeer is, vond dus wel fijn dat ze daar gewoon eerlijk op antwoordde! Het was ook absoluut geen paard dat snel ergens onder de indruk van was had ik het idee, stond netjes stil met alles en stond ook voor zo'n groen paard netjes aan de hulpen. De rem was ook heel goed bevestigd. Het dier komt uit spanje dus zal wel al het een en ander meegemaakt hebben, wel pas hier door die meid ingereden.
Maar snap echt wel dat je zegt niet doen hoor, maar hij was stiekem wel echt leuk :')

Autumnn, hij gaf mij wel een heel fijn gevoel ja en toen ze vroeg wil je even een stukje naar buiten hoefde ik ook niet na te denken, voelde gewoon goed :j

Dilan, wat leuk voor je *\o/*

Noa en eef_Bam, dankje voor jullie eerlijke mening, die worden ook zeker gewaardeerd :D

Maar een écht probleem was het niet dus, hij vind opstappen alleen wat spannend, dus alleen daarvoor zou ik hem niet laten staan.

Nog iemand bezichtigingen opstaan?

Marus
Berichten: 2334
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:57

@tarzan: volg je gevoel.. hoe voelde het opstappen? Bekkeninstabiliteit is erg vervelend, herkenbaar. Maar ik vind het toch al wel een pre dat hij opstappen met krukje accepteerde.


Zoals het nu lijkt ga ik morgen bij een 14 jarige pre kijken. Moet erg braaf zijn...

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:59

Opstappen was geen probleem, die meid had hem naast het blok gezet en hield hem vast, ik kon zo opstappen. Ze zei zelf dat ze nog nooit met blok was opgestapt dus ze wist ook niet hoe hij ging reageren, maar deed dus niks. Opstappen voelde ook niet eng ofzo. Had ook niet het idee dat hij weg wilde schieten of gek wilde doen. Hij vind het "gewoon" spannend.
Ik moet zeggen dat ik het heel lastig vind om een keuze te maken :')

Oeh leuk Marus, klinkt goed!

Marus
Berichten: 2334
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:10

_Tarzan schreef:
Opstappen was geen probleem, die meid had hem naast het blok gezet en hield hem vast, ik kon zo opstappen. Ze zei zelf dat ze nog nooit met blok was opgestapt dus ze wist ook niet hoe hij ging reageren, maar deed dus niks. Opstappen voelde ook niet eng ofzo. Had ook niet het idee dat hij weg wilde schieten of gek wilde doen. Hij vind het "gewoon" spannend.
Ik moet zeggen dat ik het heel lastig vind om een keuze te maken :')

Oeh leuk Marus, klinkt goed!



Dat lijkt mij ook een lastige beslissing..
Heb je altijd iemand in de buurt die vast kan houden? Als het verder voelt als Het paard. En je hebt zelf geen probleem met opstap spanning tsja dan zou ik zeggen wat houdt je uiteindelijk tegen?
Maar anderzijds zeg ik ook meestal bij twijfel niet doen

Balou_k

Berichten: 14118
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:18

Ik ga volgende week zondag bij een PRE merrie van 12 jaar kijken. Eigenlijk wil ik wat jongers, maar met deze merrie is heel zuinig gedaan.

Is in Nederland/België gefokt en geboren. Is mee gefokt en wordt nu voornamelijk buiten gereden. Is in 2018 Apto gekeurd.

Ze staat nog niet officieel te koop. Ik heb al erg leuke foto’s ontvangen. Ik heb er echt reuze zin in!

Marus
Berichten: 2334
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:46

Balou_k schreef:
Ik ga volgende week zondag bij een PRE merrie van 12 jaar kijken. Eigenlijk wil ik wat jongers, maar met deze merrie is heel zuinig gedaan.

Is in Nederland/België gefokt en geboren. Is mee gefokt en wordt nu voornamelijk buiten gereden. Is in 2018 Apto gekeurd.

Ze staat nog niet officieel te koop. Ik heb al erg leuke foto’s ontvangen. Ik heb er echt reuze zin in!



Super leuk!!ik hoop voor je dat de klik er is

Ik heb zelf ook liever wat jonger ( die ik ga bekijken is 14). Maar tsja braafheid en allround is in ons geval ook wat waard!
Maar vind het spannend dat hij nog niet lang in N L is... paspoort ook niet nederlands. Dus moet ook nog geregeld . En voorpluk is geschoren. Blijkt daar in Spanje normaal te zijn
Wel fijn dat ik een relaxte spanjaard op film zie ipv een race monster

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:02

IndianSu schreef:
Net bij een paard wezen kijken dat onwijs zenuwachtig was tijdens het voorrijden, volgens de verkoper kwam dat door mij (??) dus ik mocht er niet op. Nu wilde ik dat toen ook al niet meer, maar echt een vreemde toestand.


Mag ik jou een PB sturen? Naar aanleiding van de informatie die daarna naar voren komt, lijkt het of ik ook bij dat paard ga kijken. Voorkom liever direct een teleurstelling :P (als je daar zin in hebt hoor, lees net je berichtje dat je van een paard gevallen bent, sterkte! :(:) )

IndianSu

Berichten: 228
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:44

Caboby schreef:
IndianSu schreef:
Net bij een paard wezen kijken dat onwijs zenuwachtig was tijdens het voorrijden, volgens de verkoper kwam dat door mij (??) dus ik mocht er niet op. Nu wilde ik dat toen ook al niet meer, maar echt een vreemde toestand.


Mag ik jou een PB sturen? Naar aanleiding van de informatie die daarna naar voren komt, lijkt het of ik ook bij dat paard ga kijken. Voorkom liever direct een teleurstelling :P (als je daar zin in hebt hoor, lees net je berichtje dat je van een paard gevallen bent, sterkte! :(:) )


Ja hoor, tuurlijk!

upendo

Berichten: 22328
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 22:07

elinedeau95 schreef:
Ik denk dat mijn zoektocht ten einde komt! Heb echt een leuk paard gevonden. Alleen nog keuren. Kent iemand een goede dierenarts in de regio van Deventer?

In ieder geval niet Hellendoorn Nijverdal. Zou dan eerder gaan voor Emmeloord. Of de Graafschap in Vorden. Als je daarheen gaat, PB even, dan laat ik je weten welke DA je moet hebben. :)

Matheno

Berichten: 7974
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:08

upendo schreef:
elinedeau95 schreef:
Ik denk dat mijn zoektocht ten einde komt! Heb echt een leuk paard gevonden. Alleen nog keuren. Kent iemand een goede dierenarts in de regio van Deventer?

In ieder geval niet Hellendoorn Nijverdal. Zou dan eerder gaan voor Emmeloord. Of de Graafschap in Vorden. Als je daarheen gaat, PB even, dan laat ik je weten welke DA je moet hebben. :)


Als je voor Emmeloord kiest dan sowieso Ellen vragen :j

upendo

Berichten: 22328
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 22:15

Tarzan, een groen paard met jouw faciliteiten zou ik niet aanraden. :)

upendo

Berichten: 22328
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 22:15

Wat ruk dat je gevallen bent IndianSu, hopelijk valt het mee.. :(:)