Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:34

Nou wel rot hoor, mijne had het toen gekregen toen hij van de wei kwam en ze zijn brokken in de voerbak hadden laten zitten, hij kreeg dus op een onverwachte tijd en vrat het heel gulzig op.
De mini kreeg het van het hooi, die is wel eens onrustig dus ik denk gewoon niet goed gekauwd.
Maar normaal gesproken zou het juist goed zijn dat ze hun hooi eerst krijgen, dat is wel vreemd.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:53

MirandaMalik schreef:
Hij kon nauwelijks op zijn benen blijven staan dus ik zei al heb je niet teveel gegeven, maar ze zei van niet.

Dus wel, pfff wat een muts, die DA kwam er bij mij niet meer in.

Ik hoop dat het allemaal mee valt en dat het alleen oppervlakkige wondjes zijn.
Ik kan me voorstellen dat je je rot schrok.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:52

Sosha schreef:
MirandaMalik schreef:
Hij kon nauwelijks op zijn benen blijven staan dus ik zei al heb je niet teveel gegeven, maar ze zei van niet.

Dus wel, pfff wat een muts, die DA kwam er bij mij niet meer in.

Ik hoop dat het allemaal mee valt en dat het alleen oppervlakkige wondjes zijn.
Ik kan me voorstellen dat je je rot schrok.

Ja hij was ook heel lang suf (bijna drie uur) en stond te zweten dus ik heb dat alleen gezien als ze teveel verdoving krijgen, was bij mijn ponnietje ook gebeurd.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 00:18

Mijn excuses allemaal, ik was even afwezig omwille alle drukte en wennen aan onregelmatige werkuren..

Door m'n werk heb ik momenteel nog maar 5 keer gereden in 1,5 maand, waarvan de laatste keer bijna 3 week geleden is. Ik heb omwille mijn tijdsgebrek dus besloten om Nino op pension te zetten, waar hij morgen naar toe verhuist. Gelukkig 10min van m'n huis en 20min van m'n werk (ligt op de baan naar het werk). Ik zal vanaf nu ook terug plezier krijgen gezien ik niet telkens bijna 1,5 uur kwijt ben met enkel heen en weer te stappen naar een locatie om te rijden (wat nu wel het geval was..).

Ik knijp hem wel een beetje, want het is voor het eerst dat ik een paard op pension zet. :P

Maar nu zal ik ook alle tijd hebben om mijn andere 2 poowns te doen. :)

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden als ik er vanaf nu terug 'bijspring'?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:52

Nee natuurlijk niet je bent altijd welkom! :)

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:01

Vee arts gister geweest, ik moet het filmen en aan de hand daarvan waarschijnlijk toch een scopie om de slokdarm te bekijken.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:10

Mrs Midnight ja met een scopie kom je tenminste wat te weten. :j

Jolynne welcome back!
Hopelijk bevalt de stalling, zo heb je wel veel meer tijd!

Malik heeft na de val nog een warme kogel dus maar even een paar dagen aankijken.
Ik hoop toch echt niet dat hij er wat aan over houdt.. -O-

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:41

S1993, hoe was de zadelcheck?

MirandaMalik, gave foto's *\o/* Mooie combi zijn jullie!
Wat een suffe actie van die tandarts... Hopelijk is zijn been snel weer genezen.
Enne, fijne feestdagen!

Jodym, loopt hij al weer beter?

Candalisa, ze lijkt helemaal zen na de behandeling.
Hoe gaat het rijden nu?

Vientje weer lekker op haar dressuurzetel. :)

Zit toch ook steeds weer tegen he, PL. Jammer!

Mrs M, vervelend dat die slokdarmverstoppingen regelmatig gebeuren. Bij mijn eerste paard gebeurde het weleens als ze te hongerig was na een dag op een afgegraasde wei. Dan at ze te snel een hap hooi en zat het vast. Scopie kan duidelijkheid geven.

Klinkt als een goede oplossing, Jolynne. Er zitten helaas maar 24 uur in een dag.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:48

Woensdag ben ik weer naar de duinen geweest met Joya. Onderweg nog een spannend moment gehad met een man op een vorkheftruck die niet wilde stoppen en vlak langs ons doorreed. Paarden vonden de heftruck best eng en was ook nog eens op het fietspad van een drukke weg..
Ben maar afgestapt van mijn "wipkip". Als ik eraf ben raakt ze de spanning wel weer kwijt, gelukkig.

Afbeelding

Gelukkig mogen we ook nog trainen in de binnenbak. Bij onze rijvereniging mag je alleen in je eentje in de hal of met twee op het buitenterrein.
Individueel les mag ook maar aangezien ik een Belgische instructeur heb doen we dat al een tijd via Skype. Heel erg Corona-proof :D

Gisteren na afloop van mijn training

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:37

Les via skype... das best goed verzonnen!

Jeetje, wat een idioot dan dat die niet even stopte dan, sommige mensen...

Hier gaat t nu gelukkig wel de goede kant op met Gentle en mij... ik kom steeds makkelijker en sneller door zijn moeilijke stukje heen en hij word steeds minder fel dus dat is fijn!

En ik heb net n showblanket besteld voor als we ooit weer eens op show mogen gaan ;)

Word nog even (on)geduldig wachten want deze komt uit de VS en blijft ook nog even daar... laten verzenden naar een vriend en die neemt m mee als hij (of een andere collega) weer mag vliegen en naar Nederland komt.

Maar ik ben wel heel blij met deze straks:
Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:11

@paint_lover ik zou niet zoveel geduld kunnen hebben :')

@miranda jeetje dat filmpje van Malik.. Wat een fluttandarts zo een zou bij mij niet terug hoeven komen..

@Fransje altijd jammer zulke weggebruikers.. ik ben gelukkig nog niet al te veel idioten tegen gekomen in mijn omgeving.
------------------------------------

Even een update van Mac, hij heeft nog een tweede wormkuur gehad en hij word ook weer steviger gelukkig! Alleen blijft hij vieze billen houden. Zijn mest is stevig het lijkt alleen een kwestie van te veel mestwater te zijn. Gelukkig is hij verder gewoon fit en laat hij zijn billen makkelijk schoonmaken.

Dit is hoe hij er nu uitziet, weer een mooier vol buikje!
Afbeelding

7 november hadden we een fotoshoot :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Echt blij met de foto's <3

Vorig weekend was ik ook heel trots op Mac!! Balkjes draven heb ik al tientallen keren geprobeerd te oefenen met het longeren. Maar hij wilde het nooit snappen. 9/10 keer besloot hij aan te galopperen en over alle balken te struikelen. En als hij wel rustig in draf erop af ging tilde hij zn voeten niet op en sukkelde gewoon door waardoor hij alle balken aantikte of er zelfs gewoon op ging staan waardoor het echt gevaarlijk werd. Nou vorige week lagen er nog wat balkjes in de bak en ik dacht laten we het weer eens proberen. En hóp, meneer ging er eindelijk braaf overheen!!! Ik was zo blij :D
Afbeelding
Beide kanten hebben we meerdere keren gedaan. :)

Sinds 1 november heeft hij dus vakantie. Ik heb 7 november nog voor de fotoshoot gereden. Heb hem in die tijd 2 keer gelongeerd en er 1 keer 5 minuten zonder zadel op gezeten toen hebben we gewoon wat rondjes gestapt door de bak. Aan de hand hebben we wel nog een paar keer wat boswandelingen gemaakt.

Maar nu begin ik het toch wel echt te missen maar ik twijfel of ik nu gewoon morgen het zadel er gewoon weer kan opleggen en gewoon even kan rijden. Kwa braafheid heb ik geen twijfel hoor. Maar meer voor zijn lichaam na deze vakantie. Wat denken jullie? Zou ik morgen gewoon rustig wat kunnen rijden in de bak of zou ik het eerst weer helemaal moeten opbouwen aan de longeerlijn?
Afbeelding

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:48

Sinds vandaag loopt hij eindelijk weer goed! *\o/*
Had eergister avond een nieuwe deken opgegooid. Krijg volgende dag een appje dat de deken af ligt. Kapot -O- baal! Had ik t net voor elkaar met de dekens

Hele gave foto’s hierboven!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:36

Ik denk dat je er best even op kunt Anouk. Beetje rustig stap, draf en evt klein galopje zal hij echt niks van lijden.
Prachtige foto's trouwens <3

Wat fijn dat hij weer goed loopt Jodym *\o/* Is toch altijd weer spannend als ze kreupel zijn.

Hier weinig te melden. Druk, druk, druk...Slagerij en kerst = work, eat, sleep and repeat. Morgen eindelijk weer even naar m'n makkertje toe, even opladen. Dan kan ik er weer tegen tot en met de 24e

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 16:49

Wat een fijne berichten weer zeg! Al schrok ik wel van het incident met de DA.. Ik zit in dezelfde regio, wil je me de naam per PB sturen?

Hier een tijdje weinig te melden gehad. Druk druk druk en met Feyre die weer eens schots en scheef was gegroeid hebben we vooral gewandeld enzo.

Tot vandaag!

Afbeelding

Afbeelding

Onze tweede buitenrit :):) Ging weer super. Andere paard is niet zo’n held, dan neemt ze het zonder problemen over. Toppertje <3

Ze is alleen wel uit haar prachtige Bob Marshall aan het groeien ;( Zo vreselijk zonde...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:57

Kan jullie echt niet bijhouden hoor... Nu vakantie, misschien wordt het dan wat beter.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:17

Is dat je zadel? Sorry bob marshall zegt me niets :D

Wel lekker weer even gereden jij!

Ik heb uiteindelijk toch niet gereden vandaag, wel weer met de trailer geoefend het ging niet echt goed deze keer helaas. Hij maakt er een vervelend spelletje van om er steeds net niet ver genoeg in te gaan en er dan dus steeds weer uit te vliegen. Hij loopt braaf met me mee maar net die laatste 2 passen niet meer, erg frustrerend. Hij staat gewoon te k*tten, eng vind hij het echt niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:22

Haha ja, mijn zadel is een Bob Marshall, een boomloos westernzadel. Héérlijk zadel maar ze is dusdanig massief aan het worden dat hij niet meer past/gaat passen.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 08:07

Ooh dat is wel verschrikkelijk jammer! :(

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:24

Berdien, Ik denk dat je beter een sofa kunt pakken straks :))

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:30

Haha ja zoiets :D

Nog een foto van gisteren. Blij beestje, zó leuk!

Afbeelding

Morgen gaat ze voor het eerst mee naar les. Iets meer stuur en rem is toch wel prettig _O- En ik merk dat ik de spanning die ik buiten heb op mijn jachtpaard mee neem op haar, en dat wil ik niet. Dus daar morgen ook mee aan de slag.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 12:34

Fransje wat een sukkel op die heftruck. >;)
Gelukkig niks gebeurd.
Fijn dat je via Skype toch kan lessen!

Paintlover, het gaat al weer de goede kant op dus dat is mooi, je weet nu ook beter wat er mis gaat, dat helpt ook.
Mooie pad!

Anouk je kan er vast wel even op, oh, dat is al geweest.. :')
Stoute jongen wil niet in de trailer.
Mooie foto's!
En hij moest nog even nadenken over de balkjes maar het kwartje is gevallen!
Hopelijk is dat ook met de trailer.

Jodym fijn dat hij goed loopt!
Wat irri dat hij dekens sloopt, of doen zijn matties het?

Berdien dat groeien heeft wel nadelen, nu past je mooie zadel niet meer.
Maar wel fijn dat je weer gereden hebt, heerlijk zo'n buitenrit!
Braaf paardje!
Les is natuurlijk altijd goed.

Malik heeft nog last van zijn been.
Tenminste, hiet is warm en iets opgezet bij zijn checkligament en zijn kogel is ook warm.
Dus vanmiddag komt de dokter weer.
Hopelijk geen peesblessure anders liggen we er heel lang uit en wordt het leven van Malik een stuk minder leuk.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:31

En Malik heeft besloten nu geen dik/warm been meer te hebben. *\o/*
Dus dierenarts afgebeld en hopelijk blijft het dun.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:34

Ah oliebol MM! Oh toch niet oliebol!!
Berdien balen van je zadel.... Maar wat wordt ze gaaf!
Noisy te druk, hopelijk ben je opgeladen bij je vriendje!
Jodym frustrerend, gesloopte dekens!

Timmie maakt er een spelletje van, twee dagen op rij de verstoppingskansen optimaal gemaakt, vreet ie fluitend door..... zucht. Wel loopt hij weer goed aan de longe dus dat is dan weer iets positiefs.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:49

Jeetje wat een belachelijke actie van de tandarts! Gelukkig gaat het weer beter met Malik :) Heb je er melding van gemaakt? Ben benieuwd hoe zij reageren op zoiets.
Drie uur suf zijn hoort ook niet, toen de tandarts bij Koda was werd hij net iets wakkerder aan het eind van de behandeling en een half uur later probeerde hij de omheining te slopen want hij wilde eten.

Zo'n slokdarmverstopping is echt naar, arme Timmie! Wel fijn als je definitief weet wat het is en er een behandelplan kan komen. Nu blijft het toch lastig, maar fijn dat hij weer goed loopt!

Dat klinkt inderdaad spannend fransje, gelukkig zijn jullie wat gewend en helpt het om af te stappen :) Meestal vind ik chauffeurs van 'ongewone' voertuigen juist goed rekening houden met paarden. Hoe doe je dat trainen via skype? Ben je niet te ver weg om haar te verstaan?

PL gaaf zo'n showblanket! Duurt dan idd nog wel even voor hij komt maar voorlopig mag je hem waarschijnlijk toch nog niet gebruiken (op show iig).

Toffe foto's met Mac! Wij gaan waarschijnlijk volgende maand ergens een fotoshoot doen *D

Leuk berdien, wel jammer van je zadel. Hoort er een beetje bij hè met die jonge paarden....

Ik ben zaterdag naar country mill geweest voor mijn zadel en vermoeden klopte: paste niet meer. Hij is zijn babyvet kwijt en heeft meer vorm gekregen dus het zadel was te breed geworden. Ingeruild voor een ander zadel dat goed past :)

Ook nog een springzadel gepast, maar die prijs vond ik te hoog voor een tweede zadel dat ik alleen af en toe gebruik en waar hij waarschijnlijk ook wel weer uit groeit. Verder leuke complimenten gekregen over hoe goed hij zich ontwikkelt :j Waren wel veel indrukken voor hem, langer op de trailer dan normaal, rijden in binnenbak en dan ook nog met 2 verschillende zadels. Maar ondanks de spanning superbraaf en netjes gedragen *\o/*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:11

Timmie heeft dezelfde tactiek als Malik.. :+
Maar beter natuurlijk als het wegblijft.
Hij dacht, ik moet maar goed mijn best doen anders komt de dokter!

S1993 gelukkig weer een goed zadel!
Super dat hij zo braaf was.
We willen natuurlijk wel een foto zien hoe het staat! :))

De dierenarts is de tandarts, ik heb haar ook gezegd dat als er iets mis was dat ik haar wel verantwoordelijk acht.
Dat begreep ze ook wel en ik kon ook bellen als er iets was.
Mocht dat nou niet goed verlopen zou ik wel een klacht indienen maar toen ik vanmorgen belde waren ze heel meewerkend en vanmiddag heb ik haar ook direct aan te telefoon gehad omdat ik even wilde overleggen.
Ik denk dat ze voortaan wel beter oppast en aan allemaal gedoe heb ik niks, daar los je toch geen blessure mee op.
Nu moet ik alleen mezelf de hele tijd bedwingen om niet de hele tijd naar buiten te lopen om te kijken of zijn been nog dun is. :=