[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 10:34

Hi Veldbloem, dank je, we staan er goed in op dit moment. Goede flow.

Hai Assebassie, ik ga op zoek naar goede info over kaakgekruist, zal het aan Dabo de maker van het hoofdstel vragen en zal het delen in dit topic, dan hebben anderen er ook wat aan.

Ik had jullie een filmpje beloofd van dus kaakgekruist rijden en speelgrondwerken, maar vanmorgen heb ik eerst een filmpje gemaakt van het ochtendritueel dat we nu hebben. Ik had het beschreven in een relaas van Callas, maar vanmorgen het dus gefilmd. Ze was niet zo fanatiek maar ze deed wel weer precies het ritueel zoals alle dagen, je kunt het verhaaltje ernaast leggen, bijna identiek. Het filmpje staat volgens YouTube om 26-4 om 11u op mijn YT kanaal https://www.youtube.com/watch?v=BuZ1SbBz12I

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:39

Monique1963 schreef:
...

Ik heb nog wel een vraag (eventueel voor Ellen van Dabo) over het principe van kaakgekruist rijden aan jullie. Ik had het idee dat een release echt was dat de riempjes weer los kwamen te hangen onder haar kaak. Maar dat gebeurt niet. Alleen het gewicht van de teugels al zorgt ervoor dat onder haar kaak aangesloten blijft. Is dat wel of niet de bedoeling en wat moet er gebeuren met een release?

Even een korte reactie van mijn kant. Ik lees ook nog steeds mee maar heb de laatste weken erg weinig tijd om geregeld te reageren.
Maar fijn Monique, dat je weer zulke fijne ervaringen hebt met Callas

Toen ik de jonkies een paar jaar terug ging inrijden ben ik ook met kaakgekruiste hoofdstellen begonnen. De 2 oudere paarden rij ik nog steeds met een pelhambitje met leren mondstuk. Ideaal, past zich helemaal aan de vorm van de mond aan :) Maar in het kader van nog meer paardvriendelijk te willen rijden dus de 2 jonkies op kaakgekruist. Bij de merrie ging het de eerste paar keer super maar ik merkte dat ze toch steeds meer de grens ging opzoeken en stoppen of halthouden net iets langer ging duren dan wat de bedoeling was. Vooral bij buitenritten. Ik moest haar met steeds meer druk op de teugels gaan rijden terwijl ik gewend ben met doorhangende teugels te rijden. Met haar ben ik al vrij snel met kaakgekruist gestopt en zij gaat nu ook op een leren bit.

Bij de ruin was het nog anders. Die liep vanaf het begin absoluut niet voorwaarts. Net of er constant een rem op zat. Dus super lichte teugels aan het kaakgekruiste hoofdstel gemaakt maar hij werd maar niet voorwaartser. Hij had dus duidelijk een probleem ermee dat de kaakgekruiste riempjes, hoe weinig druk dan ook steeds aangesloten bleven tegen zijn kaak. Hij is zo supergevoelig en die minimale druk zette hem op de rem. Later is hij ook op een pelhambit gegaan met leren mondstuk en ging hij zoveel beterder en plezieriger lopen.
Voor mij geen kaakgekruist rijden meer :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:47

Bitloze optomingen als kaakgekruisd werken op druk / geen druk principe, daarom is de release zo belangrijk. Meer of minder druk is verwarrend en het verschil voelen is niet altijd makkelijk + nog wel eens vertraagd qua signaal in de hersenen, zeker als er meer druk nodig was en je terug schakeld naar minder. Een bit die goed in balans ligt (zoals een stangbit dat past bij rijstijl/hoofdhouding paard) en past, heeft een duidelijke neutraalstand.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 10:50

Hi Henny, dank voor je uitleg. If all else fails dan klinkt dat leren bitje dat zich naar de mond vormt ook heel interessant. Op dit moment heeft Callas er helemaal geen problemen mee voorwaarts te zijn, lol. Ze is erg goed voorwaarts. Hoef nooit te drijven.
En ik heb het dan goed begrepen dat de riempjes altijd aan de kaak aangesloten liggen. Dank voor je uitleg!

hoi Tamary, dat is ook heel helder wat je vertelt. Kan me voorstellen dat het tot verwarring zou kunnen leiden. Ik heb Dabo gevraagd hoe precies de release eruit moet zien.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 10:56

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:23

<3 leuk filmpje van een prachtige omgeving.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 11:51

Thanks Pien, ja het is hier inderdaad heel erg mooi. Bloesem op dit moment, wauw.

Wat ik zo leuk vind van Callas, is dat ze zo expressief is. Shadow en Poupette doen hun eigen ding, Shadow is wat meer op mensen gericht dan Poupette (die interesseert het geen h*l), maar Callas daarentegen vertelt echt wat ze wil. Dat meelopen lijkt Shadow ook te doen, maar het is meer omdat Callas hem als het ware drijft, want hij gaat gelijk staan grazen. Hij blijft echt niet 20minuten treuren tot ik weer terug ben van de hondenwandeling.

En dát maakt haar voor mij speciaal. Ik heb nog geen paard gehad dat zo doet als zij. Thor was enorm introvert. Shadow is nog wel het meest extrovert dan, op Callas na dan, van alle 7 paarden die ik heb (gehad). En hem boeit het echt niet of ik ga wandelen, hij gaat wel eten. Callas niet. Die blijft op mij wachten.

Ik heb niet de illusie dat dat om mij is, maar ze weet heel goed dat ik 'eten' beteken, of naar stal haar favoriete plek. Maar ik vind zo'n interactief paard wel erg veel leuker dan wat ik gewend ben.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:46

Dat is heel herkenbaar hoor, heb hier ook 2 extraverte paarden staan, die zijn echt zo leuk :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 15:27

Hi Achterom, ik vond Shadow altijd al heel karaktervol, daarom riep ik wel ik wil een shet om op te rijden, haha. Maar het karakter van een Shet en dan boven de 145m, dat leek mij toppie. Callas heeft dat allebei en nog meer karakter. Ook wel het str*nt eigenwijze, lol, dat dan weer wel.

Zo ging ik zojuist oefenen onder het zadel op het erf, tuin, veldje en bij de garage. Mijn vriend wilde graag aan zijn boot werken en ik wilde graag op Callas rijden en ik wil ook graag dat mijn vriend in de buurt is, dus die dingen zijn alleen te combineren als ik dan in de buurt van de garage train. Dat is dan op de oprit, begin veldje en de tuin beneden naast de garage en het erf. Het was, laten we zeggen, een interessante ervaring.

Het waait. Maar de zon schijnt. Zal ik wel of niet. Callas was met poetsen en opzadelen haar brave zelf, dus deze graadmeter was ok. Opstijgen bij het blok. Ruzie. Ze wilde tot twee keer toe weglopen! Zijn we nu helemaal een haartje betoeterd! En dat zette de toon. Vandaag was ze dwars. Niet bang of schrikkerig, maar eigenwijs. Hm. Ik heb haar gelijk maar op het bit gepakt. En wat heb ik lekker gereden!!! Ik heb jullie wel eens verteld dat als Callas had geknetterd dat ze erna zo heerlijk gaat. Ze had nu niet geknetterd, was wel dwarsig en dan gaat ze zo fantastisch. Ze zit dan zo heerlijk, ze draagt haar hoofd zo mooi, maar ja, ik heb wel heel veel in de hand dan om haar niet naar stal te laten stieren, want dat is wat ze eigenlijk wil.

Maar dat mocht uiteraard niet van mij, dus veel oefeningen gedaan als zijwaarts, hop wat gaat dat dan makkelijk als mevrouw zo'n drang tot bewegen heeft. Achterwaarts is dan weer een stuk minder vlot, dat is dan logisch, als je voorwaarts wilt zijn, maar ja, dan moet je toch luisteren. Veel cirkeltjes gereden, en ze luistert wel netjes, maar je voelt dat ze je er zo bij de neus wil nemen. En draven doorzitten, ik zou een tien hebben gekregen in een proef. En mijn rug vond het prima. Nog een aantal keren het blok gedaan, altijd gaaf als je erop zit en je voelt die kracht omhoog komen. En ze stapte keurig terug achterwaarts. Een minuut of 20 zo intensief getraind en stiekem genoten van de power die je voelt (me geen moment onveilig gevoeld overigens) en toen vond ik dat ik haar genoeg geplaagd had en terug naar stal om af te zadelen.

Toch? Ja, tuurlijk, maar ze staat altijd los op de poetsplaats. Dus ik zadel af. Hoofdstel af. En normaal blijft ze lekker los staan en wachten tot ik haar knuf of poets of whatever. Ik draai me om om het halster te pakken om haar en de twee kleuters naar het land te brengen, besloot madam dat ze best zelf al naar het land kon gaan lopen. Ik zag het gebeuren vanuit mijn ooghoeken en verdomd op het moment dat zij draaide en de spurt inzette om naar buiten te galopperen, was ik sneller voor de uitgang van de deur (omdat ik bij de halsters was). Oeps, dat was een verrassing voor haar. Heel boze stem opgezet en ze ging keurig zelf terugstaan op de poetsplaats. Ik heb haar niet beloond, ook niets gezegd, maar gewoon het halster omgedaan. En dan had je haar gezicht moeten zien, ze kan dan zooooo zielig kijken. Echt, ze trekt dan haar oogleden omhoog in een soort driehoekje en haar mond staat dan echt sip. En wat was ze dan weer braaf. Geen een poging meer om ondeugend te doen, ze was op haar plek gezet. Inwendig moet ik dan lachen.

En ik heb dan weer genoten van een laten we zeggen zeer actieve trainingssessie!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:55

Mo zou het kunnen dat Callas braaf is als ze zin heeft in werken? Je hebt nu paar keer met haar gewerkt kort op elkaar en zie vandaag een dwarse Callas. Het is een vraag die bij me opkomt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:04

Of ze wordt braaf omdat je dan streng bent en zij geen zorgen meer heeft over hoe op wat te reageren. Ze krijgt dan werk (gecontroleerd bewegen om spanning kwijt te raken) en daarmee een stuk veiligheid. Gecontroleerd bewegen maakt nadenken nl wel mogelijk, blind rennen niet, dat voedt enkel de angst. Niet alle paarden kunnen ontspannen aan een lang teugeltje lopen, daar zit voor sommige dieren meer verantwoordelijkheid aan vast dan ze aankunnen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 16:21

pien_2010 schreef:
Mo zou het kunnen dat Callas braaf is als ze zin heeft in werken? Je hebt nu paar keer met haar gewerkt kort op elkaar en zie vandaag een dwarse Callas. Het is een vraag die bij me opkomt.

Dat denk ik wel zeker Pien, als ze geen zin heeft, zoals vandaag, dan is ze dwars. Heeft ze mooi pech, ik heb ook wel eens geen zin in koken en dan moet het toch ;-) EDIT Maar ik snap wat je bedoelt, Pien, ze heeft 11 weken min of meer rust gehad, in ieder geval niet ohz en nu 3 dagen achter elkaar circa 20minuten ohz, dat kan idd teveel voor haar koppie zijn. Ik zal haar minder vaak ohz pakken zodat ze tijd krijgt om het te verwerken.

tamary schreef:
Of ze wordt braaf omdat je dan streng bent en zij geen zorgen meer heeft over hoe op wat te reageren. Ze krijgt dan werk (gecontroleerd bewegen om spanning kwijt te raken) en daarmee een stuk veiligheid. Gecontroleerd bewegen maakt nadenken nl wel mogelijk, blind rennen niet, dat voedt enkel de angst. Niet alle paarden kunnen ontspannen aan een lang teugeltje lopen, daar zit voor sommige dieren meer verantwoordelijkheid aan vast dan ze aankunnen.

Vind ik een prachtige insteek. Zou zomaar kunnen.

Op een dag als vandaag had ik zooo graag in een bak getraind, ik denk dat het dan 100% perfect zou zijn geweest. We gaan het zien in de toekomst!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:50

Sorry dat ik niet eerder reageerde, ik zit niet zo vaak meer op bokt...
Over de release.. Iemand anders zei het hierboven ook al, de riempjes blijven idd wel altijd aangesloten, de releas kan miniem zijn, maar je paard zal het wel voelen. Echter het ene paard of het andere... Ze vinden het niet allemaal een fijn systeem.
Uiteraard bij het maken van het eerste kaakgekruiste hoofdstel dit zelf ook uitgetest om het koppie van mijn eigen merrie. Die gaf al snel aan dat ze het geen fijn systeem vindt. Teveel druk om haar hoofd, kaak, neus, achter de oren.. nup, geen systeem voor ons. Die loopt dan weer super met een kingekruiste. En in de zomer goed te rijden met sidepull. :-)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 12:23

Hallo, het schijnt koningsdag in NL te zijn. Bizar, voor mij is Koninginnedag nog gewoon 30 april. Wat een onzin om dat dan 3 dagen eerder te doen. Al die kalenders die veranderd moesten worden. Dan noem je 30 april dan toch gewoon koningsdag. Afijn, ik ben al ruim 20 jaar weg uit NL. Hahaha, ik ken de koning alleen van die persiflagefilmpjes, van lekkere kroketjes. Ik dacht echt dat hij zo'n accent had.

Afijn, met de corona is er weinig te doen voor jullie, dus misschien vinden jullie het grondwerkspeelfilmpje met Callas wel leuk, dat ik jullie beloofd had.

https://www.youtube.com/watch?v=KnX7WC6wYNI

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:44

tamary schreef:

Ik ben het met bovenstaande helemaal eens :)

Monique, ik proef uit je beschrijving dat je even zoiets had van Callas je kan me wat. Zin of niet, IK beslis. Op zo'n moment ben jij de leider en schikt ze zich om in de veilige modus te gaan.
Er zijn nou eenmaal paarden die als je ze een vinger geeft, daar prima mee overweg kunnen maar er zijn er ook die gelijk je hele hand pakken. Met alle gevolgen van dien. Ik heb het idee, dat Callas best veel energie heeft en eigenlijk het best te pas is als ze die energie goed kwijt kan in flink werken. Ik snap best dat je na de valpartijen daar niet toe in staat bent maar als ik me goed herinner schreef je een aantal pagina's terug nog dat je met haar het eerste jaar best veel gedaan hebt qua langere buitenritten en dat ze toen heel veel enge dingen accepteerde. Correct me, if I'm wrong :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 13:49

henny_w schreef:
tamary schreef:

Ik ben het met bovenstaande helemaal eens :)

Monique, ik proef uit je beschrijving dat je even zoiets had van Callas je kan me wat. Zin of niet, IK beslis. Op zo'n moment ben jij de leider en schikt ze zich om in de veilige modus te gaan.
Er zijn nou eenmaal paarden die als je ze een vinger geeft, daar prima mee overweg kunnen maar er zijn er ook die gelijk je hele hand pakken. Met alle gevolgen van dien. Ik heb het idee, dat Callas best veel energie heeft en eigenlijk het best te pas is als ze die energie goed kwijt kan in flink werken. Ik snap best dat je na de valpartijen daar niet toe in staat bent maar als ik me goed herinner schreef je een aantal pagina's terug nog dat je met haar het eerste jaar best veel gedaan hebt qua langere buitenritten en dat ze toen heel veel enge dingen accepteerde. Correct me, if I'm wrong :)

Nope, I'm not going to correct you LOL. Ik denk dat veel doen Callas goed helpt om lief te zijn. Op dit moment heeft ze weinig uithoudingsvermogen, dus wat meer longeren en aan de gang met trainen. Het veldje vind ik te klein, maar op de oprit kan ik toch mooie lange stukken rechtgericht rijden. Kan alleen niet galopperen. Niet op het veldje, ja drie sprongen, en op de oprit vind ik te link. Dus dan maar niet de galop oefenen, daar moet ik nog op wachten tot na de verhuizing.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:22

Monique1963 schreef:
Nope, I'm not going to correct you LOL. Ik denk dat veel doen Callas goed helpt om lief te zijn. Op dit moment heeft ze weinig uithoudingsvermogen, dus wat meer longeren en aan de gang met trainen. Het veldje vind ik te klein, maar op de oprit kan ik toch mooie lange stukken rechtgericht rijden. Kan alleen niet galopperen. Niet op het veldje, ja drie sprongen, en op de oprit vind ik te link. Dus dan maar niet de galop oefenen, daar moet ik nog op wachten tot na de verhuizing.

Precies, lange stukken en dan het liefst flink tempo maar ja dan zit je toch weer aan buitenritten. Wellicht nu aan de conditie werken en straks op het nieuwe adres volop mogelijkheden tot flinke buitenritten
.
Mijn lastige import Fjordenmerrie jaren terug werd pas op haar 12e echt normaal 'handelbaar' toen ik lange afstandswedstrijden met haar ging rijden. En dus ook trainen door de weeks. Daar zou ik met longeren echt niet de tevele energie mee weg krijgen. Die liep op een gegeven moment de 85 km. afstanden met 2 hoefjes in d'r neusgaten. Maar wat werd het toen een schat van een paard en alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Van Drakepit naar het betrouwbaarste Fjordenpaard wat je je maar voor kunt stellen :D

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:57

Hi Mo,

Weer even eruit geweest maar ondanks de bizarre tijd toch een operatie achter de rug waardoor ik even wat minder online was/ben!

Nee, we hebben helaas nog geen huis in Frankrijk op het oog en als ik ‘alleen’, zonder ouders, moet gaan kijken red ik het financieel helaas (nog) niet haha. Maar we houden hoop, want l'espoir fait la vie!

Jeetje zeg, jullie hebben wel echt enorm hoge pieken, maar ook hele diepe dalen..
Ik snap heel goed dat je gaat kijken naar een paardje erbij of een andere oplossing want steeds zo op je hoede zijn als je wil rijden, is ook niets..
Wel heel goed van je dat je gewoon doorgaat en dat je wel je zegeningen telt die jullie samen hebben! Denk dat dat ook heel belangrijk is om in het oog te houden!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:12

Monique1963 schreef:
Hallo, het schijnt koningsdag in NL te zijn. Bizar, voor mij is Koninginnedag nog gewoon 30 april. Wat een onzin om dat dan 3 dagen eerder te doen. Al die kalenders die veranderd moesten worden. Dan noem je 30 april dan toch gewoon koningsdag. Afijn, ik ben al ruim 20 jaar weg uit NL. Hahaha, ik ken de koning alleen van die persiflagefilmpjes, van lekkere kroketjes. Ik dacht echt dat hij zo'n accent had.

Afijn, met de corona is er weinig te doen voor jullie, dus misschien vinden jullie het grondwerkspeelfilmpje met Callas wel leuk, dat ik jullie beloofd had.

https://www.youtube.com/watch?v=KnX7WC6wYNI

Weinig meegekregen de laatste jaren zeker:):). 30 april was de verjaardag van Juliana en Koninginnedag.
Beatrix hield 30 april aan als Koninginnedag(zelf 31 januari jarig, winter,kou dus niet handig voor een feestje).
Na inhuldiging Willem-Alexander, 27 april jarig, is Koningsdag gekomen op zijn verjaardag.
Dus geen onzin, en de kalenders zal geen enkel probleem zijn geweest.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 12:54

CharleyT schreef:
Weinig meegekregen de laatste jaren zeker:):). 30 april was de verjaardag van Juliana en Koninginnedag.
Beatrix hield 30 april aan als Koninginnedag(zelf 31 januari jarig, winter,kou dus niet handig voor een feestje).
Na inhuldiging Willem-Alexander, 27 april jarig, is Koningsdag gekomen op zijn verjaardag.

eh jawel, alle (verjaardags)kalenders waar gedrukt stond Koninginnedag 30 april, konden allemaal in de prullenbak.

En voor de rest, ja gelukkig hééél erg weinig meegekregen van wat er in NL gebeurt. Ben niet voor niets geëmigreerd. Maar ik vind het persoonlijk onzin om een landelijke feestdag die al twee koninginnen lang duurt, slechts 3 dagen eerder te verplaatsen. Ik zou het gewoon zo gelaten hebben. Maar het zal wel mannetjesgedrag zijn.

@Benthhh o wat jammer dat je nog zoveel geduld moet hebben! Maar houd vast aan je droom. Het gaat ooit lukken!

Nu weer even On Topic. Callas gisteren een rustdagje gegeven nav Pien haar opmerking. En vandaag heeft ze min of meer ook rust want we hebben haar achtervoeten geknipt en ik ga niet met haar werken als haar voeten net gedaan zijn. Morgen weer meer.

Jullie hebben nog 1 filmpje van me tegoed wat ik beloofd had, het kaakgekruist stappen. Dat ga ik nog maken en on line zetten. Misschien nog vandaag. (Dan hebben jullie ze alle drie gehad, ochtendritueel, grondwerkspelen en kaakgekruist stappen)

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:20

Ik vind het altijd fijn om te lezen hoeveel tijd en rust jij Callas gunt! <3

Ja,ik ben er ook van overtuigt dat het ons/mij gaat lukken! Ik heb zo’n voorgevoel erover namelijk... :=

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 10:46

Hallo allemaal op Koninginnedag, hahaha. Ik had jullie nog een filmpje beloofd van kaakgekruist stappen. Dat staat nu on line. https://www.youtube.com/watch?v=OqvyBa6iVWE Het filmpje is niet opgemaakt, gewoon even snel aan jullie laten zien dat in stap in ieder geval de knopjes van kaakgekruist op Callas zitten. Sturen, stoppen, achterwaarts en "wendingen" (achterhand ook, maar staat niet op et filmpje.) die knopjes zitten erop. Het grappige is dat ze div keren kauwt op het bit alsof ze ontspant. Terwijl de teugels van het bit dus los hangen. Volgende keer ga ik ermee draven.

Gisteren een paardrijdwandeling gemaakt met vriend en shadow mee. Het was heerlijk weer. Ze was weer zo braaf met opzadelen, ik wilde haar schoenen aan want die route die ik wilde lopen is stenig. Maar ik kreeg haar schoenen niet aan. Haar voorvoeten zijn kort geleden nog gedaan, maar toch te groot eigenlijk. Vriendje gevraagd te helpen en wat hebben we staan K*tten want ik kreeg het niet aan en ook niet meer uit. En callas maar braaf staan en al dat gesjor boeit haar dan niet. Uiteindelijk alles netjes aan.

We vertrokken goed. Komen we beneden in het dal blijkt het hek van de buren open te staan en hun gevaarlijke hond liep los op straat en begint te schreeuwen tegen onze paardjes en wil aanvallen. Moeilijk kiezen gelukkig uit twee paarden dus hij wist niet hoe hij dat zou aanpakken en Callas is zoooo cool dan met honden, toen de hond Callas koos heb ik de hele tijd haar gezicht naar hem gestuurd en zo bleven we staan en cirkelen tot de buuv eindelijk haar schoothondje (grote kruising herder + bredekakenhond) kon pakken. Had ze hem vast, lopen wij weg, haalt hij nog even uit naar Shadow zijn achterhand, kan zij hem niet houden en wordt meegesleurd, maar gelukkig misgehapt. Poehé dat was niet grappig.

Hoe cool Callas dan ook is, de toon is gezet en het lukte me niet meer haar te laten ontspannen tot heel lang erna. Ze had geen schrikjes of brrrs of zo, maar ze was logischerwijs erg opgefokt. Ik zou een stuk hebben willen gaan draven, maar het pad dat we ingingen bleek helemaal omgewoeld te zijn! In die 11 weken staat de bosbouw ook niet stil en het hele bos met het mooie pad is weg. Dat was voor mij een natuur shock, voor Callas was het ook niet leuk want veranderingen zijn gewoon niet haar ding. Dus rustig werd ze niet.

Terug langs de beek was het wel allemaal vertrouwd en kon ze haar hoofd wat meer laten zakken. We konden ook een stuk naast elkaar lopen en dat is ook gezellig. Erna heb ik haar een poos voorop laten lopen en dat deed ze prima. Wel errug voorwaarts want ze wilde wel graag naar het veilige huis, maar ik wilde perse blijven stappen. Mijn rug was niet zo denderend en mijn rechter ex gebroken voet ook niet. Langs de voetbalvelden was er gemaaid, ook dat nog, ook al zo raar vond Callas, alles ineens helemaal kaal! En we moesten dan weer langs de hond, die dan dit keer wel achter zijn hek zat maar enorm moest schreeuwen. Dat boeit haar dan niet, uiterlijk dan, want ik weet niet wat het inwendig met haar doet. Het laatste stuk naar huis laten draven, toch, om wat spanning eruit te krijgen en inderdaad kon ik het allerlaatste stuk met lange teugel rijden.

Overigens al vanaf het gedoe met de hond op de heenweg had ik haar op het bit genomen. Ik vond het superstoer hoe ze de gebeurtenis met de hond deed. Dan ben ik weer trots op haar.

Nu doet ze haar beautyslaapje en zometeen ga ik dan een beetje klieren op het veldje. Misschien morgen weer rijden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:50

Scholieren zijn er blij mee dat de Koningsdag is verplaatst. (die naam vind ik nog altijd wat raar klinken :) )
Ze hebben nu meestal 2 weken vakantie in deze periode.
Fijn dat het weer zo goed gaat met jou en met Callas.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:44

Monique1963 schreef:
CharleyT schreef:

eh jawel, alle (verjaardags)kalenders waar gedrukt stond Koninginnedag 30 april, konden allemaal in de prullenbak.

En voor de rest, ja gelukkig hééél erg weinig meegekregen van wat er in NL gebeurt. Ben niet voor niets geëmigreerd. Maar ik vind het persoonlijk onzin om een landelijke feestdag die al twee koninginnen lang duurt, slechts 3 dagen eerder te verplaatsen. Ik zou het gewoon zo gelaten hebben. Maar het zal wel mannetjesgedrag zijn.

@Benthhh o wat jammer dat je nog zoveel geduld moet hebben! Maar houd vast aan je droom. Het gaat ooit lukken!

Nu weer even On Topic. Callas gisteren een rustdagje gegeven nav Pien haar opmerking. En vandaag heeft ze min of meer ook rust want we hebben haar achtervoeten geknipt en ik ga niet met haar werken als haar voeten net gedaan zijn. Morgen weer meer.

Jullie hebben nog 1 filmpje van me tegoed wat ik beloofd had, het kaakgekruist stappen. Dat ga ik nog maken en on line zetten. Misschien nog vandaag. (Dan hebben jullie ze alle drie gehad, ochtendritueel, grondwerkspelen en kaakgekruist stappen)

Beetje zuur typje? Alleen verjaardagkalenders kun je evt. weg doen en nieuwe halen. Gewone kalenders worden elk jaar opnieuw gedrukt dus geen enkel probleem. Er zijn meerdere feestdagen in het jaar die elk jaar van datum wisselen, dus 30 naar 27 april is niet zo'n ding voor de drukker.
In ieder geval fijn dat je geemigreerd bent, nu nog even niet zo zeuren over ''mannetjesgedrag'', Waar gaat het over.
En maar niets meer volgen uit Nederland anders ben je misschien weer ''boos''.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:51

CharleyT schreef:
Monique1963 schreef:

Beetje zuur typje? Alleen verjaardagkalenders kun je evt. weg doen en nieuwe halen. Gewone kalenders worden elk jaar opnieuw gedrukt dus geen enkel probleem. Er zijn meerdere feestdagen in het jaar die elk jaar van datum wisselen, dus 30 naar 27 april is niet zo'n ding voor de drukker.
In ieder geval fijn dat je geemigreerd bent, nu nog even niet zo zeuren over ''mannetjesgedrag'', Waar gaat het over.
En maar niets meer volgen uit Nederland anders ben je misschien weer ''boos''.

Om eerlijk te zijn vind ik jou nogal zuur reageren. Mo is niet voor niets naar Frankrijk vertrokken, en uit alleen maar haar verbazing over iets hier in Nederland. Dat jij zo reageert dat ze dan niets meer moet volgen uit Nederland vind ik ook een bizarre reactie. Dat zou betekenen dat wij ook niets meer zouden mogen volgen uit andere landen, want we wonen heel bewust hier en niet daar? Dat we niet meer verbaasd zouden mogen zijn als een land een feestdag 'ineens' verplaatst? Mo heeft vast nog genoeg vrienden en familie hier wonen, en heeft het waarschijnlijk niet zo in haar systeem zitten dat die nu 27 i.p.v. 30 april een feestdag hebben.