Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Monique1963 schreef:...
Ik heb nog wel een vraag (eventueel voor Ellen van Dabo) over het principe van kaakgekruist rijden aan jullie. Ik had het idee dat een release echt was dat de riempjes weer los kwamen te hangen onder haar kaak. Maar dat gebeurt niet. Alleen het gewicht van de teugels al zorgt ervoor dat onder haar kaak aangesloten blijft. Is dat wel of niet de bedoeling en wat moet er gebeuren met een release?
pien_2010 schreef:Mo zou het kunnen dat Callas braaf is als ze zin heeft in werken? Je hebt nu paar keer met haar gewerkt kort op elkaar en zie vandaag een dwarse Callas. Het is een vraag die bij me opkomt.
tamary schreef:Of ze wordt braaf omdat je dan streng bent en zij geen zorgen meer heeft over hoe op wat te reageren. Ze krijgt dan werk (gecontroleerd bewegen om spanning kwijt te raken) en daarmee een stuk veiligheid. Gecontroleerd bewegen maakt nadenken nl wel mogelijk, blind rennen niet, dat voedt enkel de angst. Niet alle paarden kunnen ontspannen aan een lang teugeltje lopen, daar zit voor sommige dieren meer verantwoordelijkheid aan vast dan ze aankunnen.
tamary schreef:Of ze wordt braaf omdat je dan streng bent en zij geen zorgen meer heeft over hoe op wat te reageren. Ze krijgt dan werk (gecontroleerd bewegen om spanning kwijt te raken) en daarmee een stuk veiligheid. Gecontroleerd bewegen maakt nadenken nl wel mogelijk, blind rennen niet, dat voedt enkel de angst. Niet alle paarden kunnen ontspannen aan een lang teugeltje lopen, daar zit voor sommige dieren meer verantwoordelijkheid aan vast dan ze aankunnen.
henny_w schreef:tamary schreef:Of ze wordt braaf omdat je dan streng bent en zij geen zorgen meer heeft over hoe op wat te reageren. Ze krijgt dan werk (gecontroleerd bewegen om spanning kwijt te raken) en daarmee een stuk veiligheid. Gecontroleerd bewegen maakt nadenken nl wel mogelijk, blind rennen niet, dat voedt enkel de angst. Niet alle paarden kunnen ontspannen aan een lang teugeltje lopen, daar zit voor sommige dieren meer verantwoordelijkheid aan vast dan ze aankunnen.
Ik ben het met bovenstaande helemaal eens![]()
Monique, ik proef uit je beschrijving dat je even zoiets had van Callas je kan me wat. Zin of niet, IK beslis. Op zo'n moment ben jij de leider en schikt ze zich om in de veilige modus te gaan.
Er zijn nou eenmaal paarden die als je ze een vinger geeft, daar prima mee overweg kunnen maar er zijn er ook die gelijk je hele hand pakken. Met alle gevolgen van dien. Ik heb het idee, dat Callas best veel energie heeft en eigenlijk het best te pas is als ze die energie goed kwijt kan in flink werken. Ik snap best dat je na de valpartijen daar niet toe in staat bent maar als ik me goed herinner schreef je een aantal pagina's terug nog dat je met haar het eerste jaar best veel gedaan hebt qua langere buitenritten en dat ze toen heel veel enge dingen accepteerde. Correct me, if I'm wrong
Monique1963 schreef:Nope, I'm not going to correct you LOL. Ik denk dat veel doen Callas goed helpt om lief te zijn. Op dit moment heeft ze weinig uithoudingsvermogen, dus wat meer longeren en aan de gang met trainen. Het veldje vind ik te klein, maar op de oprit kan ik toch mooie lange stukken rechtgericht rijden. Kan alleen niet galopperen. Niet op het veldje, ja drie sprongen, en op de oprit vind ik te link. Dus dan maar niet de galop oefenen, daar moet ik nog op wachten tot na de verhuizing.
Monique1963 schreef:Hallo, het schijnt koningsdag in NL te zijn. Bizar, voor mij is Koninginnedag nog gewoon 30 april. Wat een onzin om dat dan 3 dagen eerder te doen. Al die kalenders die veranderd moesten worden. Dan noem je 30 april dan toch gewoon koningsdag. Afijn, ik ben al ruim 20 jaar weg uit NL. Hahaha, ik ken de koning alleen van die persiflagefilmpjes, van lekkere kroketjes. Ik dacht echt dat hij zo'n accent had.
Afijn, met de corona is er weinig te doen voor jullie, dus misschien vinden jullie het grondwerkspeelfilmpje met Callas wel leuk, dat ik jullie beloofd had.
https://www.youtube.com/watch?v=KnX7WC6wYNI
CharleyT schreef:Weinig meegekregen de laatste jaren zeker:):). 30 april was de verjaardag van Juliana en Koninginnedag.
Beatrix hield 30 april aan als Koninginnedag(zelf 31 januari jarig, winter,kou dus niet handig voor een feestje).
Na inhuldiging Willem-Alexander, 27 april jarig, is Koningsdag gekomen op zijn verjaardag.
Dus geen onzin, en de kalenders zal geen enkel probleem zijn geweest.
Monique1963 schreef:CharleyT schreef:Weinig meegekregen de laatste jaren zeker:):). 30 april was de verjaardag van Juliana en Koninginnedag.
Beatrix hield 30 april aan als Koninginnedag(zelf 31 januari jarig, winter,kou dus niet handig voor een feestje).
Na inhuldiging Willem-Alexander, 27 april jarig, is Koningsdag gekomen op zijn verjaardag.
Dus geen onzin, en de kalenders zal geen enkel probleem zijn geweest.
eh jawel, alle (verjaardags)kalenders waar gedrukt stond Koninginnedag 30 april, konden allemaal in de prullenbak.
En voor de rest, ja gelukkig hééél erg weinig meegekregen van wat er in NL gebeurt. Ben niet voor niets geëmigreerd. Maar ik vind het persoonlijk onzin om een landelijke feestdag die al twee koninginnen lang duurt, slechts 3 dagen eerder te verplaatsen. Ik zou het gewoon zo gelaten hebben. Maar het zal wel mannetjesgedrag zijn.
@Benthhh o wat jammer dat je nog zoveel geduld moet hebben! Maar houd vast aan je droom. Het gaat ooit lukken!
Nu weer even On Topic. Callas gisteren een rustdagje gegeven nav Pien haar opmerking. En vandaag heeft ze min of meer ook rust want we hebben haar achtervoeten geknipt en ik ga niet met haar werken als haar voeten net gedaan zijn. Morgen weer meer.
Jullie hebben nog 1 filmpje van me tegoed wat ik beloofd had, het kaakgekruist stappen. Dat ga ik nog maken en on line zetten. Misschien nog vandaag. (Dan hebben jullie ze alle drie gehad, ochtendritueel, grondwerkspelen en kaakgekruist stappen)
CharleyT schreef:Monique1963 schreef:
eh jawel, alle (verjaardags)kalenders waar gedrukt stond Koninginnedag 30 april, konden allemaal in de prullenbak.
En voor de rest, ja gelukkig hééél erg weinig meegekregen van wat er in NL gebeurt. Ben niet voor niets geëmigreerd. Maar ik vind het persoonlijk onzin om een landelijke feestdag die al twee koninginnen lang duurt, slechts 3 dagen eerder te verplaatsen. Ik zou het gewoon zo gelaten hebben. Maar het zal wel mannetjesgedrag zijn.
@Benthhh o wat jammer dat je nog zoveel geduld moet hebben! Maar houd vast aan je droom. Het gaat ooit lukken!
Nu weer even On Topic. Callas gisteren een rustdagje gegeven nav Pien haar opmerking. En vandaag heeft ze min of meer ook rust want we hebben haar achtervoeten geknipt en ik ga niet met haar werken als haar voeten net gedaan zijn. Morgen weer meer.
Jullie hebben nog 1 filmpje van me tegoed wat ik beloofd had, het kaakgekruist stappen. Dat ga ik nog maken en on line zetten. Misschien nog vandaag. (Dan hebben jullie ze alle drie gehad, ochtendritueel, grondwerkspelen en kaakgekruist stappen)
Beetje zuur typje? Alleen verjaardagkalenders kun je evt. weg doen en nieuwe halen. Gewone kalenders worden elk jaar opnieuw gedrukt dus geen enkel probleem. Er zijn meerdere feestdagen in het jaar die elk jaar van datum wisselen, dus 30 naar 27 april is niet zo'n ding voor de drukker.
In ieder geval fijn dat je geemigreerd bent, nu nog even niet zo zeuren over ''mannetjesgedrag'', Waar gaat het over.
En maar niets meer volgen uit Nederland anders ben je misschien weer ''boos''.