Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:08

Positief nieuws dus, Babootje.
Alleen idd wel jammer van nog een operatie.

Die is idd niet zwart meer nee, ulysses, dat is echt wel een schimmel.

Haha, Pol, jij houdt niet van schimmels?

IJzerellende is niet fijn. Ik moet het afkloppen, maar ik heb daar gelukkig zelden last van.

Och jeetje, Bianca, dat is even een hoop gedoe ineens zeg!

Hier gaat alles z'n gangetje. Ben lekker aan het trainen voor onze 2e wedstrijd, de 33 km in Laag Soeren half juni.

Tweede paasdag met een vriendin 37 km gereden. Nog niet op tempo, want de langste afstand tot dan toe was 28 km.
Dus lekker rustig aan gedaan, 5 uur te paard gezeten.

En een hoop nieuwe dingen in 1 rit, behalve dus de afstand.
Met een viaduct de snelweg over en ook weer terug. En verderop nog onder een laag tunneltje door (ik moest bukken).
Oja en we kwamen onderweg een (lege) partytent tegen op een parkeerplaats, behorend bij een hardloopevenement dat in het bos plaatsgevonden had.
Ik heb Elmo er naartoe gestuurd en hem er uitgebreid aan laten snuffelen. Het wapperende doek was wel even spannend, maar toen bleek dat de tent hem verder niet aanviel, vond hij dat ook wel prima.
En op de hei nog wat oponthoud door een blij stuiterende husky. Hond had ons van verre gespot en was enthousiast op ons af komen springen. En bleef ook elke keer net 5 cm buiten het bereik van de armen van zn baasjes.
De hond zelf was geen probleem. Dat we er door stil moesten staan was wel stomvervelend :'l

Al met al ontwikkelt hij zich prima, trots op mijn ventje.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:58

Lang niks meer geplaatst hier!
Momenteel lig ik zelf qua rijden even eruit, aangezien ik 31 weken zwanger ben. Gestopt met 24 weken. Gelukkig een lieve verzorgster die lekker met History aan de slag gaat en leuke dingen onderneemt!

Zo hebben hun beiden 2 weken geleden hun eerste dressuur wedstrijd gehad op vreemd terrein. Voor History zijn 2e wedstrijd pas, wel de eerste keer op vreemd terrein. Hij had heel netjes zijn rondjes gelopen, dus zéér tevreden! Kort daarna had meneer zich verstapt/aangetikt op weide.. dus liep hij een paar dagen onregelmatig. Maar was hij weer op tijd in vorm voor hun oefencross bij ons op stal.
Springen hebben we nog niet veel gedaan. Uiteraard is er een springlesje eerder geweest om te kijken of het beiden beviel. Dit ging niet slecht. Dus heb ik hun opgegeven voor de cross. Was geschikt voor kinderen en beginnende springers, dus ideaal. Sprongen gingen niet hoger dan 50 cm.

History was ook nu weer zeer cool en braaf. Hij werkte eerst heel goed mee, daarna begon het uittesten en ging hij regelmatig langs de sprong of werd creatief door via andere balken langs de sprong te springen. Dus hij heeft zijn verzorgster wel aan het werk gezet!

Kan niet wachten tot ik zelf weer erop mag en ook het springen kan gaan leren. Al met al, super trots op wat hun beiden toch maar allemaal doen!

Wedstrijd:

Afbeelding

Cross van vandaag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:37

Hij wordt idd wel een beetje grijs inmiddels Ulysses := Hij ziet er wel heel goed uit veel meer body gekregen

Goed nieuws Babootje hoe is History er zelf onder? Mag ze al wat meer?

Gefeliciteerd met de zwangerschap Orsje *\o/* Fijn dat je een oede verzorger hebt gevonden die rustig verder kan

Geen hoefzweer gevonden zijn hoef is gwn kort wat gevoelig is Hij is ook niet kreupel in de bochten iets voorzichtiger We hebben gister weer wat gereden iig Moet zeggen dat het gelijmde ijzer goed blijft zitten! Ze zijn deze week bij ons de wei weer op gegaan Dat was natuurlijk feest :):) maar het zit nog :D

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 08:17

Weer opzoek naar een nieuwe bijrijder .. pff wat een ellende is dat zeg.. ze stopt ermee omdat het in privé sfeer helemaal niet goed gaat ( ik ken haar al heel lang en weet er van ) en ze " opeens " toch wel wedstrijden wil rijden.. terwijl ze tegen mij zei dat ze dat niet wilde en alleen lekker wil rijden, het is een heel lang verhaal en dit is de korte versie ;)
Neemt niet wg dat ik weer opzoek moet naar iemand anders ..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:47

Oh dat is goed balen. Is toch een hele gedoe om iemand te vinden waar je je goed bij voelt.
Ik heb nu iemand voor mijn oud-maar-niet pensionado-paard. Via via iemand gevonden.

dj: alles nog goed met het gelijmde ijzer?

orsje: je bijrijder is er lekker mee bezig. Gefeliciteerd nog.

Marije: al lekker bezig op wedstrijden.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:25

Het ijzer zit er nog steeds onder Pol *\o/* Hij loopt inmiddels ook weer helemaal goed gelukkig! Ik heb zelfs een startkaart aangevraagd Spannend!!!!

Na 4 weken vakantie net zo braaf als altijd <3
https://www.youtube.com/watch?v=hiFUQnW ... e=youtu.be

Wat vervend Moniek dat je weer opzoek moet naar een nieuwe bij rijder Moet maar net en met je paard klikken en met jou! Zal voor Hudson ook wel weer even wennen zijn

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:34

Jeetje Dress wat een onwijze braverd is het zeg <3

Ja vervelend idd, een eis van mij is wel dat er gelest wordt bij mijn instructie 2 x in de maand.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:46

Zo hier is alles verhuisd. Heel typisch paard was meteen rustig terwijl hij bij de vorige verhuizing de eerste dagen bijna niet at en stond te roepen.

pol013 dat springen ziet er al fijn uit!

Dresjoepie fijn toch geen hoefzweer. Wat een braaf parad op het filmpje zo!!

XUlyssesX haha dat is inderdaad wel echt een schimmel, wel heel mooi kleurtje zo.

Babootje fijn dat het herstel zo goed gaat en succes met de volgende operatie.

Marije_jiplover ook goed bezig. Wat een braaf en dapper paard als ik dat zo lees.

Orsje gefeliciteerd met de zwangerschap. Fijn zo’n verzorgster!

moniek21 balen dat je weer op zoek kan naar nieuwe bijrijdster.

Volgens mij ben ik nu weer bijgelezen. Kreeg net een appje dat paard wederom heel rustig en braaf was en al lekker met zijn nieuwe vrienden op de wei staat. Dat is wel opluchting. Vanmiddag gaan we voor het eerst een rondje bos doen (nu we toch aan het bos staan). Ben benieuwd!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:53

dresjoepie schreef:
Hij wordt idd wel een beetje grijs inmiddels Ulysses := Hij ziet er wel heel goed uit veel meer body gekregen

Goed nieuws Babootje hoe is History er zelf onder? Mag ze al wat meer?

Gefeliciteerd met de zwangerschap Orsje *\o/* Fijn dat je een oede verzorger hebt gevonden die rustig verder kan

Geen hoefzweer gevonden zijn hoef is gwn kort wat gevoelig is Hij is ook niet kreupel in de bochten iets voorzichtiger We hebben gister weer wat gereden iig Moet zeggen dat het gelijmde ijzer goed blijft zitten! Ze zijn deze week bij ons de wei weer op gegaan Dat was natuurlijk feest :):) maar het zit nog :D

Gefeliciteerd met de zwangerschap Orsje. Ziet er goed uit met je bijrijdster dus daarover hoef je je geen zorgen te maken.
Marije gaat ook lekker lees ik.
Dresjoepie. Wel een oplossing zo'n plakijzer. Leuk filmpje! Fijn dat ie zo braaf is.
Moniek, jammer van je bijrijdster. Zeker niet makkelijk om iemand betrouwbaar te vinden die ook nog eens lekker kan sturen. Jammer dat we te ver weg zitten. Babette zou je vast graag hebben geholpen.

Volgende week dinsdag gaat History weer onder het mes. Spannend!

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 00:04

Dankjewel, ja ben héél blij met mijn verzorgster. Echt een gouden meid.

Eergisteren mezelf verwend met een shoot van His en mij. Mijn dikke buik moet natuurlijk ook samen met hem leuk op de foto komen!
Hoop namelijk dat de kleine meid net zo een paardengek wordt als haar mama!

Deze foto is me al toegestuurd:
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 07:33

Dat is idd jammer Baboo.

Mooie foto Orsje, mijn dochter van bijna 2,5 vind ze leuk om te aaien ...maar erop wauw dat is brullen hahahaha.. misschien komt het nog en anders maar niet ;)

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:05

Wij zijn inmiddels al 2 dagen naar het bos geweest. Paard was nog nooit mee geweest in het bos maar is zo ontzettend braaf en dapper! Hij kijkt zijn ogen uit, oren zitten naar voren geplakt en hij vindt het prachtig. Gisteren zelfs een stuk voorop gereden, hij lijkt heel makkelijk bij het andere paard weg te lopen. En hij begint toch te sjouwen in het bos <3 , lekker lang pad rechtuit en dan in draf het gas open. Voorlopig trainen wij lekker in het bos *\o/*

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:29

In het bos trainen is zo lekker. Zeker met die wat jongere paarden. Dan kunnen ze eerst wat meer kracht ontwikkelen rechtuit. Dan nog een beetje soepelheid er bij en ze lopen ook met veel balans door de bocht.
Lekker dat je dat nu kunt bianca

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:37

Heerlijk Bianca!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:55

Wat klinkt dat super fijn Bianca :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:56

Moniek.....Balen dat je weer op zoek moet naar een nieuwe bijrijder, lijkt me nog niet zo makkelijk.

Babootje....Spannend weer hoor onder het mes.

Orsje.....Gave foto's! Zo te zien red je bijrijder het prima met hem.

Dresjoepie.....Zo die is braaf haha heerlijk om te zien.

Bianca....Heerlijk joh, lekker genieten dus!

Hier is hum gisteren gemasseerd, wel wat kleine puntjes maar dat is niet vreemd na een bevalling. Gelijk mar even gemeten en ze meet nu 1.70, mooi maatje dus.
Rijden gaat super, ze pakt echt fijn aan, de oefeningen als wijken en schouderbinnenwaarts gaan wel weer fijn opzich, mist in galop nog wat kracht maar ben dik tevreden!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:24

Wat goed om te lezen dat Hum weer fijn gaat Carmuh, is niet niks voor haar ( en jullie natuurlijk ook ) wat er gebeurd is. Ga jij meedoen 3 juni met het pinkster concours in Barsingerhorn ?

Ik heb waarschijnlijk een nieuwe bijrijdster gevonden... moet natuurlijk wel nog kijken of het klikt met Hudson ;) maar ze werkt sinds kort bij ons op stal en start met haar Fries Z1 .. ben benieuwd, rijd hem de komende 1,5 week zelf ivm de WK selectie ( mijn god wat een sterke poule waar ik in rij Y;( ) en dan kijken we daarna even hoe het klikt tussen hun .

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:27

Zou fijn zijn Moniek. En succes met de voorbereidingen.

dresjoepje: zo fijn als je paard zo makkelijk is (gemaakt). Ik hou wel van iets coolere paarden. Dat hele hete en bange hoeft voor mij niet.

carmuh: fijn dat je weer aan een nieuwe start kunt gaan beginnen.

Mijn iets onzekere ei heeft het nu gelukkig heel goed gedaan bij de laatste cross training. Hij wil heel fijn aanpakken maar ik moet nu nog wel even oppassen dat we het werk en de prikkels een beetje gedoseerd aanbieden. Hij is vooral mentaal (maar ook fysiek) een beetje een laatbloeier die wat dichtslaat als je hem (voor zijn idee) overvraagd.
Voor mij niet zo erg. ik heb tijd. Ik geniet er ook van als het trager gaat. Als er maar vooruitgang in zit.
Maar er zijn natuurlijk veel paarden die al veel meer kunnen dus ik moet bij mijzelf maar zeker bij trainers er wel heel erg voor waken dat we zijn tempo aanhouden en niet 'achter de massa aan lopen'.
Ik geloof wel in dit paard. Ik denk echt dat hij graag voor je werkt en dat hij er met een omweg wel echt gaat komen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:08

Maar zo is het Pol, alles op zijn tijd .. niks overvragen, jij voelt en weet het beste wat hij aankan .

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:46

Moniek.....Dat zou fijn zijn! Ik heb nog geen idee wanneer ik weer ga starten. Ga hoogstwaarschijnlijk toch nog een keertje dekken en veulen dan aanhouden. Willen zelf ook no weer voor een kindje gaan dus dat zou mooi voegen dan.

Polo.....Ik denk dat jij heel goed aanvoelt en weet wat wel en niet kan, gewoon de tijd ervoor nemen die jullie nodig achten!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:50

Dat klinkt positief allemaal Carmuh.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:40

Nou de startlijst is bekend .. ik mag om 12.52 uur .. gelukkig start ik na Adelinde met Henkie hahahaha dat zal ons goed doen :')

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:55

Ik vond het echt heel dapper Moniek dat je het gewoon doet. Lekker van gaan genieten en trots zijn op je paard wat de uitslag ook is

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:42

hahaha moniek! wie weet?.. succes!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:56

Wat fijn dat het zo goed ging Bianca! Heerlijk voor die paarden om in het bos te rijden

Spannend Babootje succes alvast!

Heel verstandig Pol tijd zat Ik doe er ook liever wat langer over maar dan wel goed Ontspannen en gehoorzamen is voor mij de basis

Wat fijn dat het goed gaat met haar Carmuh en dat ze het weer zo makkelijk op pakt

Succes Moniek! Niet naar kijken naar die deelnemers gwn lekker met huds in je eigen bubbel En genieten!