de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:52

Sodeknetter... 640 euro per maand voor twee paarden.. heb ik het nog goed met mijn 545 voor 2.
Succes met het zoeken naar een zadel, Kaitlyn!

@Peetje: geld was altijd een drempel om niet naar Bartels te gaan, ik kon altijd wel iets bedenken waar ik het beter aan kon besteden. Nu toch besloten en hopelijk is de ervaring en herinneringen het meer dan waard. Nu hopen dat het niet te goed bevalt, dalijk wil ik elk jaar :=.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:28

Zo'n een trainingsweek wil ik ook eens doen. Maar wil dit doen als ik met Guapa al wat verder sta :)
Gisteren les gehad met haar. Wat wordt ze sterk... Maar day gebruikt ze ook soms tegen mij spijtig genoeg! Volgens trainster wat meer regelmaat in mijn trainingen brengen en dan zou het moeten beteren.

Zaterdag doen we weer mee met een aanlegtest en hopelijk laat ze zich wat beter rijden dan gisteren. Vorig weekend liep ze wel fijn :j

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:51

je doet mee in Turnhout?
kan mss ook nog meedoen, weet morgen meer!

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:52

Dankje jullie wel! Ik heb een andalusier, en heb er vandaag voor het eerst thuis op gezeten. Hij is 4 jaar en ongeveer 1,5 maand zadelmak!

Ik zal zo eens wat foto's van vandaaf uploaden

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:08

Ik doe idd mee in Turnhout :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:14

Leuk die trainingsweek! Hoor er altijd goede verhalen over :)
Hebben jullie dus al een heel passend zadel? Ik heb nu nog het zadel van mijn andere paard erop liggen met een bontje. Aangezien Mickey dus breder is dan mijn 4 jarige Gismo.
Zit te twijfelen of ik dan al aan een zadel voor hem moet beginnen of nog even wachten tot ie wat meer uitgezwaard is.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:21

Ik heb een tweedehands zadel aangeschaft en laat geregeld even de zadelmaker ernaar kijken en aanpassen als het nodig is.
Misschien als ik volgend jaar naar een nieuw zadel moet dat ik er dan 1 aan laat meten. Ze is dan (bijna) 5 en zijn zadels zijn ook aan te passen (Sella zadel). :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:09

Superleuk Anneruth! :)
Ik heb er geen spijt van gehad, ik heb er een geweldige week gehad.
Misschien dat ik nog wel een keer voor een Friezenweek ga.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:29

Dat lijkt me ook gaaf zo n trainingsweek.
Alleen het bedrag , dat word hem helaas niet.
Wat een stalgeld.
Ik doe veel zelf .
Maar als je het optelt .wat je toch weer kwijt bent

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 00:20

Maar je hebt wel een onvergetelijke ervaring...

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 00:24

Gaaf zo'n trainingsweek inderdaad! Zijn alleen zulke hoge kosten aan verbonden vaak inderdaad...

Afbeelding
Een rij foto van m'n pup vandaag. Was niet ontevreden voor de eerste keer bij huis!

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:48

Leuke PRE estell! Officiële Carta erbij? Ziet er braaf uit zo voor het eerst!

Trainingsweek lijkt me ook geweldig, zou dat ook graag eens doen! Niet iemand hier die samen wil gaan :D

Ik gebruik ook mijn'oude' zadel nog. Ik wil even wachten tot guus wat meer body heeft en dan iemand er na laten kijken. Zadel ligt zo op het oog prima.

Even gemist, wat ga je doen in turnhout Nathiie?

Ik neem vrijdag Guusje mee naar mijn instructeur, tweede keer op vreemd terreinen wordt dat, vind dat altijd wel ff spannend hoor, krijg nu al buikpijn als ik eraan denk

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:57

ik moet het nog afwachten of ik mee kan doen in Turnhout, stond iemand op de lijst waarvan ze niet weten welk geslacht t paard is.
Ze krijgen die man niet te pakken.
Ik zie het dus wel,ze staat er in principe wel klaar voor na de Fokdag van zaterdag.

@ anonymous: reageert ze zo anders op een andere omgeving dan?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:04

Anonymous dat is ook wel een goed idee! Eventueel een trainingsweekend ergens dan. :j

Komt vast goed vrijdag, kan je haar eventueel nog longeren voordat je erop stapt daar?

Peetje nog even afwachten dus, hoop dat je mee kan doen!

Hier vind ik het nog heel erg spannend om op wedstrijd te gaan. Had daar met Velvet veel minder last van. Ik verpruts het dus ook zelf als we weg gaan, warmrijden gaat goed, maar dan moeten we de ring in en word ik 1 bom zenuwen omdat ik dan ineens aan mezelf twijfel. Gibbie is hier gevoelig voor en wordt dan onrustig waardoor het allemaal rommelig wordt en ik eigenlijk vergeet om te rijden zoals ik normaal wel doe. Nu bewust een tijdje niet weggeweest. Heb mezelf voor aanstaande zaterdag ingeschreven maar sta reserve. Ben heel benieuwd hoe het nu zal gaan, zaten elke keer dicht tegen de punt aan met die rommeligheid dus als we iets meer de rust erin houden moet het vast goed komen. :j

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:12

Zijn er ook plekken voor trainingweken met springen (en dan niet de KNHS weken)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:22

Ik ga elk jaar op cross weekend op de Veluwe. Ponykamp en crossen tegelijk. Super leerzaam en erg gezellig.

Ik ga 28 november met jonkie een clinic rijden in de buurt. Heel benieuwd!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:24

Ik heb ooit met mijn oude paard een crossweekend bij De Schalm gedaan. Dat was ook fantastisch.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:29

anonymous1 schreef:
Trainingsweek lijkt me ook geweldig, zou dat ook graag eens doen! Niet iemand hier die samen wil gaan :D

Wij gaan week 21, je mag wel aansluiten hoor. Is ook een soort van samen :D.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:05

Ik zit met een dilemma. In januari komt de zadelmaker... maar denken jullie dat een pony nog veel qua boommaat zal veranderen. Aangezien ik heel erg twijfel tussen gewoon een leer zadel of een kunstof. Liefst wil ik leer natuurlijk.. Maarja wil niet na een tijd weer een nieuw zadel gaan kopen.... lastig die zadels altijd..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:11

Kimberlyve: zelf zou ik voor een tweedehands leren zadel gaan. Niet te duur en daar maak je minder verlies op mochten je hem toch na een aantal maanden weer moeten verkopen. Met een nieuw zadel heb je natuurlijk veel meer afschrijving in de eerste maanden.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:58

Er zijn genoeg lederen zadels die goed aan te passen zijn.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:58

Ik heb voor een nieuw zadel gekozen, een Custom. Ze vertelde mij dat de boom heel ver aangepast kan worden waardoor ik naar alle waarschijnlijkheid gewoon heel lang met dit zadel kan doen. Hij is aangemeten toen Gideon amper onder het zadel was. In september heb ik hem laten controleren en hij ligt er nog steeds mooi op. Nu is Gideon ook nog niet heel veel in de breedte gegroeid.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:58

Ik rij ook nog met het zadel vam mij Z-paard, maar bij Guapa gaat er nog een bontje onder.

Zaterdag is er in Turnhout een aanlegtest voor jonge paarden.

Vandaag Guapa voor het eerst op de nieuwe vrachtwagen gezet. Ze liep er zonder porblemen een paar keer op en af :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:43

vandaag mijn laatste wedstrijd in de B gehad. Ging helaas niet zo als ik had gepland. Phoebe was wel hartstikke braaf, echt geen pas verkeerd gezet. Maar ik was zo dom om een man die langs de kant stond te vragen even na te singelen. Phoebe liep beide proeven met de rem erop, viel uit de galop, moest er echt hard aan werken. Niet echt fijn. Tweede proef ging wel iets beter, maar ook niet lekker voorwaarts. Stap ik bij de trailer af, zie ik dat de singel heel erg strak is aangesingeld. Wel 2 gaten strakker dan anders en ik heb hem altijd best strak! Arm paard. Wist nu wel waarom ze niet lekker liep. Maar baalde best wel. Ik had nog 181 en 192 punten, maar er had echt meer in gezeten.
Maar de B nu afgesloten met 30 winstpunten. Fijn vooruitkijken en in januari beginnen we in de L1!

Ik wil ook graag een ander zadel. Ik wil heel graag een Sella zadel aan laten meten, maar 1895 euro is best wat. Ga eens goed bekijken hoe ik dat ga doen

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 02:44

Ik kom me ook even melden!

Sinds anderhalve week ben ik het trotse baasje van Gaudi. Een 4 jarige KWPN ruin van Maestro x Lauries Crusador. Een heel lief maar brutaal boefje.
Heb er inmiddels 4x op gereden en hij is echt heel braaf. Ons doel is om komend jaar op BB niveau wat te gaan springen en SGW-en en ons debuut in de L1 dressuur te maken.