Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:01

Ja ik neem iemand mee die toch wat ervaring heeft, ze kan vrij goed dressuurmatig rijden en kan dus eigenlijk meer uit een paard halen als dat ik het zou kunnen. Ik kan wel wijken, maar net het begin van wijken... Af en toe krijg ik nog niet die achterhand mee, en dat doe ik dan liever gewoon niet. Zolang ik het niet ''deftig'' kan onder begeleiding dan, maar zij kan dat er dan wel uithalen. Ze ziet ook of een paard correct loopt of niet (in zo verre dat je dat zelf kan zien natuurlijk) En kent JVDH zelf vrij goed. Want ze heeft er zelf een paard van gekocht, heb dat paard ook ontmoet vorige week en moet zeggen dat het wel een heel braaf beestje is, koel in het kopje. En lijkt mij verder ook correct. Normaal ging ik er eens op rijden, maar het weer laat dat momenteel niet toe. :) Had ook al even gebeld naar mijn stalling, voor moest het zijn dat ik een paard op het oog heb zaterdag, of er nog een plekje is voor die twee weken proef periode. En dat zit normaal ook wel goed... Ik denk dat ik de trailer maar mee ga nemen voor de zekerheid.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:03

*zucht* zoveel goede paardjes en dan toch naar JvH gaan...

ik vind het echt jammer...

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:04

Ieder zijn keuze.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:06

nathe schreef:
*zucht* zoveel goede paardjes en dan toch naar JvH gaan...

ik vind het echt jammer...

Ja, ik ook. Maar goed als iemand eigenwijs blijft, kun je er verder ook niks aandoen.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:07

Inderdaad, ieder zijn keuze en heb eergisteren ook gezocht over JHV en ieder heeft er ook zo wat zijn eigen mening over. Uiteraard zijn er ook wat '' slechtere '' paarden tussen, maar ik denk dat je dat risico ook wel hebt als je gewoon bij mensen gaat kijken. Het verschil bij zo een handelstal is, dat er veel paarden zijn die je op dezelfde dag kan proberen. De voorwaarde, de twee weken gratis proefperiode en de 6 maand verzekering op verborgen gebreken spreken mij wel aan. Veel fout kan daar niet mee gaan vind ik dan persoonlijk, als ik een paard op het oog heb en neem die twee weken mee op proef dan kan ik die (moest het klikken) laten keuren door m'n dierenarts. Is die niet goed gekeurd, dan gaat die terug. Mijn zoektocht stopt niet omdat ik naar een handelstal ga, het kan gerust ook tegen vallen maar dat weet ik niet als ik er niet naar ga kijken.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:07

Als die handelstal zo slecht was had hij toch gewoon niet meer bestaan denk je niet?!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:08

Elke handelstal heeft negatieve reacties... Puur omdat veel mensen er tegen zijn, ik ontken ook niet dat daar paarden gaan zijn die allemaal één voor één 100% correct zijn. Daarom dat het ook belangrijk is dat je gaat kijken, dan kan je nog laten keuren.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:09

Overal staan goede en minder goede paarden. Ik denk dat het vast een kijkje waard is daar Arabiertje.
En je hebt keuze zat daar lijkt me :j .

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:09

als er altijd zo'n mensen gaan blijven kopen dan blijft hij bestaan ja...

ik snap nog altijd niet dat mensen koppig naar daar blijven gaan als er meer negatieve dan positieve ervaringen zijn. De kans is groter dat je later bij de negatieve terecht gaat komen he ;)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:11

Zoals je zelf zei, een paard kopen is een risico... En dat is het overal.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:12

Arabiertje* schreef:

Maar Arabiertje je gaat daar toch niet naar die zwarte merrie kijken met die 2 meiden op de foto, hoop ik?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:13

Een paard kopen is een risico, maar je kan wel dingen uitsluiten en het risico trachten zo laag mogelijk te houden ;)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:15

Equitation, ik ga op geen enkel paard af dat ik op de website van tegen gekomen. Ik ga naar daar, en ik zeg wat ik zoek. Ik zie dan wel wat hij mij voorstelt, en of er eentje is dat in aanmerking kan komen. :)

Randie: Persoonlijk, zou ik zo een paard niet naar een handelstal doen. Want dat is om problemen vragen, een handelstal staat er bekend voor dat ze geld uit een paard kunnen halen, wat logisch is. In principe, ik heb in de zomer mijn arabische volbloed verkocht, hij viel mij aan, was bij het rijden regelmatig geschift (steigeren, bokken) noem maar op. Maar eens je hem de baas kon, ging hij voor je door een vuur. Ik heb veel penny's over de vloer gehad, biedingen gekregen van iets rond de 500euro? En ik heb gewacht tot de jusite persoon kwam. En die heb ik ook gevonden, hij is daar dood braaf nu. En is daar verder ook gelukkig, moest ik hem naar een handelstal gedaan hebben... Ja, dan vraag ik mij af of hij nu nog geleefd zou hebben.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:16

die zwarte zal al wel lang weg zijn :)

@chanel helemaal mee eens!
je weet zelf dat je redelijk impulsief bent en dat de "kenner" die meegaat bij jou waarschijnlijk een vriendin is die in haar vrije tijd wat kan wijken met haar paard?

Denk goed na! Dit is GEEN goed idee!!!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:17

Arabiertje* schreef:
ik heb in de zomer mijn arabische volbloed verkocht, hij viel mij aan, was bij het rijden regelmatig geschift (steigeren, bokken) noem maar op. Maar eens je hem de baas kon, ging hij voor je door een vuur. ... En ik heb gewacht tot de jusite persoon kwam. En die heb ik ook gevonden, hij is daar dood braaf nu. .

zodus?
zoek een LEERpaard en niet 1 of andere knol die in een ruiter haar droom wel kan wijken, piaffke doen,....

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:21

Kom op zeg, oordeel jij altijd over mensen zonder dat je ze kent? Ik vraag mij af wie dan impulsief is. En weer een discussie die totaal nutteloos is. Anders moet je het topic van Stal jansen van den hout maar eens door lezen, ik heb ook slechte commentaar gelezen, maar ook positieve reacties. Moet ik alles laten staan waar één ding negatief aan is? Ja, dan heb ik binnen 10 jaar misschien nog geen paard want geen enkel paard is perfect. Het risico loop je altijd, en ik vraag mij eerlijk gezegd af wat er fout kan lopen als ik het paard laat keuren? Niks lijkt mij dus.

Mijn vriendin kent veel meer als wijken alleen, ik gaf enkel maar een voorbeeld. Ze heeft veel meer verstand van paarden, als ik nu heb. En dat zou ook wel mogen, want ze is ouder als mij. Zondag toen we naar de flemmingh merrie zijn gaan kijken, wist ze mij derekt te vertellen dat dat paard niks voor mij zou worden. Zonder dat ik er ook nog maar op gereden had, en ze had gelijk...

Tjezus Nathe, ik hoef jouw tips op deze manier absoluut niet te aanvaarden. Je kan gewoon mijn keuze niet aanvaarden, dat is dan jammer voor jou. Maar ik zal zelf dan wel tegen de lamp lopen als het zo zou zijn, bespaart jou een zorg minder toch? :')

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:25

wees blij dat er nog iemand moeite doet om jou eens voor 1 keer niet tegen de lamp te laten lopen.

Nu zwijg ik er over. Ik ben er echt helemaal klaar mee!
Het zal toch weer een impulsieve miskoop worden want je neemt GEEN ENKELE tip aan. En natuurlijk heel bokt.be vind jou impulsief dus niet alleen ik, maargoed dat is dan weer mijn mening.

Soit ik hoop dat hier snel andere potentiele kopers komen zodat niet ook dit topic alleen maar rond jou gaat draaien.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:27

Citaat:
Randie: Persoonlijk, zou ik zo een paard niet naar een handelstal doen. Want dat is om problemen vragen, een handelstal staat er bekend voor dat ze geld uit een paard kunnen halen, wat logisch is. In principe, ik heb in de zomer mijn arabische volbloed verkocht, hij viel mij aan, was bij het rijden regelmatig geschift (steigeren, bokken) noem maar op. Maar eens je hem de baas kon, ging hij voor je door een vuur. Ik heb veel penny's over de vloer gehad, biedingen gekregen van iets rond de 500euro? En ik heb gewacht tot de jusite persoon kwam. En die heb ik ook gevonden, hij is daar dood braaf nu. En is daar verder ook gelukkig, moest ik hem naar een handelstal gedaan hebben... Ja, dan vraag ik mij af of hij nu nog geleefd zou hebben.

Ik zou dat persoonlijk ook niet doen, ik zou zon paard een operatie achter zijn oren geven en zo veel mogelijk paard laten verwijderen :o . Tuurlijk kan een paard gevaarlijk worden door mensen, veel worden onterecht bestempeld als staatsgevaarlijk. Maar een aantal zijn dat ook echt..

Verder moet je gewoon doen waar je zelf achter staat, maar wat ik via PB ook zei. Neem naar JvdH iemand mee met VEEL verstand van paarden. En dan hopen wij met zijn allen dat je over een paar weken niet een probleemtopic hoeft te openen over het gekochte paard.
Laatst bijgewerkt door vencedor op 21-12-11 18:31, in het totaal 2 keer bewerkt

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:27

Arabiertje: als je maar wel voor ogen houdt wat je zoekt.
Als je dan toch naar VDH gaat, vertel dan de eisen van je lijstje en ga die paarden rijden.
Niet naar de andere kijken.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:29

Ik denk dat kijken nooit verkeerd is.
Probeer je niet te snel te hechten aan het paard wat je evt. op proef neemt.

Ook bij de particulier heb je "slechte" paarden, dat heeft jullie zoektocht wel laten zien
en dan doel ik even op Nathe en Adin.

Dus gewoon met een heldere blik naar JvdH gaan kijken en wie weet.
Nogmaals: iemand meenemen die er verstand van heeft.
Goed je ogen en oren open houden en paard ff googelen, wellicht kom je iets tegen.
Altijd zelf nog laten keuren (ook als paard al gekeurd is!!!!)
Handelen :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:30

Arabiertje* schreef:

Ja maar als je op de voorhand wéét dat iemand een paard verkoopt onder valse voorwendsels, dan ging ik er niet meer naar toe. Ik zelf zal altijd eerlijk zijn als ik een paard verkoop. Een vader en dochter kwamen ooit een merrie van mij uitproberen. Ze wilde er ook mee buiten rijden dus nam ik haar mee op buitenrit. Ik zelf op mijn ruin, en zij op die merrie. Dan kon ze het uitvissen.
Daarna heb ik de aankoop een beetje afgeraden bij haar omdat ze nog niet genoeg aan ervaring en behendigheid in huis had. Zij vond het echt heel jammer, want ze wilde tóch graag. Maar na een tijdje nadenken kwamen ze tot het besluit dat het beter was van niet.

Ik hoef niet dat iemand anders op ene door mij verkocht paard verongelukt. Ik zou me schamen. Dat geklets "dat paard komt daar en daar vandaan...", dat zoek ik niet.

Verder snap ik niet waarom je niet eens in het zuiden van Nederland eerst gaat kijken, wat meer in de buurt? WAarom bij een handelaar die voor jou zoveel noordelijker woont?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:31

Randie: Kan je die laatste zin herhalen? Ik heb geen enkel paard gewisseld, geen enkel... En er is hier ook geen enkel paard slecht terecht gekomen, behalve één waar ik veel spijt van heb. Maar zelf gewoon niet wist...

@Pion: Wat bedoel je? :-) Niet naar de andere kijken?
Laatst bijgewerkt door Noeka op 21-12-11 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:33

Citaat:
Randie: Kan je die laatste zin herhalen? Ik heb geen enkel paard gewisseld, geen enkel... En er is hier ook geen enkel paard slecht terecht gekomen, behalve één waar ik veel spijt van heb. Maar zelf gewoon niet wist...

Had het al verwijderd na je PB.

Maar misschien moeten we gewoon weer ontopic gaan voor diegene die ook hard op zoek zijn :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:35

Ja, zeker en vast. Ik lees ook graag andere mensen hun zoektocht! :)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:36

ja dan lees je mensen hun ervaringen en hoe rot de paardenhandel is onder de 6000 euro ;)