Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gini schreef:CrazyCat schreef:
En dat begrijp ik dus nooit dat je rijpaarden gaat fokken uit een merrie die niet braaf is, tenzij je 100% zeker weet dat de oorzaak iets niet genetisch is.
1. Braaf is een heel ruim begrip.
2. Fokken is juist het spel van goede eigenschappen versterken en minder gewenste eigenschappen eruit fokken.
pol013 schreef:Joh, voor hetzelfde geld staat de fokmerrie gewoon op een adres waar (een ouder) iemand nog lekker paarden fokt. Die geen rijbak hebben of eentje die onder water staat. Geen (nood aan) een ruiter of bijrijder normaal gezien want je weet al dat je paarden prima rijpaarden zijn.
Dan heb je er ook nog niet zomaar een ruiter (en de gelegenheid) gevonden als je niet meer regelmatig op wedstrijden/clubactiviteiten etc komt.
Change3x schreef:Braaf is relatief, heb wel eens kijkers gehad voor een paard dat ik destijds te koop had staan, ook een mega braaf paard met een hart van goud, maar kijkers konden er echt niks van, klemmen; volledig uit balans zitten. Resultaat was dat paard totaal in de war was en hard ging lopen, niet veel later lag de ruiter ernaast. Had ze echt nog nooit gedaan. Arme paard kon daar dus ook echt niks aan doen, mensen overschatten zichzelf blijkbaar vaak en er zijn er maar weinig die met echt gevoel kunnen rijden.
Ik zou dus ook zeker voorzichtig zijn met zomaar op een paard stappen die je niet kent als die al maanden niks gedaan heeft.
Cioccolato schreef:Getup schreef:Waarom zo reageren ?
Bedoel je mij?
Ik vraag het me eerder af waarom je reageert met 'hoop dat de eigenaar goed is verzekerd'...
Lieser schreef:pol013 schreef:Joh, voor hetzelfde geld staat de fokmerrie gewoon op een adres waar (een ouder) iemand nog lekker paarden fokt. Die geen rijbak hebben of eentje die onder water staat. Geen (nood aan) een ruiter of bijrijder normaal gezien want je weet al dat je paarden prima rijpaarden zijn.
Dan heb je er ook nog niet zomaar een ruiter (en de gelegenheid) gevonden als je niet meer regelmatig op wedstrijden/clubactiviteiten etc komt.
Er is al aangegeven dat de eigenaresse er niet op durft.
Chichika schreef:Ik ben al geweest. Dat zijn gewoon handelaren die net als of doen … bekende verhalen geen tijd voor en paard verdiend meer aandacht dat ze kunnen geven. Gelukkig hebben we fb en Google . Ik ga dus veder kijken .
Change3x schreef:Weet je zeker dat het handelaren zijn? Of is het iemand die een paard heeft voor de handel? Daar zit nog best een verschil in. Het paard is namelijk nogal makkelijk te vinden op marktplaats, waar de voor en achternaam van de aanbieder ook bij staat. Voordat je iemand zwart praat omdat je zelf misschien een andere kijk hebt op iets.