Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 13:57

DubbelFun schreef:
Maar als je iets bij een winkel koopt zul je niet snel geïntimideerd/bedreigd worden omdat je daar iets koopt, terwijl dat bij alles wat anti-wolf is tegenwoordig meer 'normaal' is. Dus ergens begrijp ik wel dat mensen niet met adres/email bekend willen zijn.

Je moet je gegevens achterlaten, maar openbaar kan je anoniem tekenen. Dus als degene die de petitie organiseert betrouwbaar is, is er geen risico.
Mocht een pro wolvers zo’n petitie online zetten, ja dan hebben ze je e-mailadres. Het kan, nog niet aangedacht. Maar hoe kunnen we een vuist maken om nog iets van het buitenleven te behouden als mensen een petitie al niet meer zouden durven tekenen?

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:39

Vrienden van ons wonen in Radio Kootwijk. Zagen gistermiddag 2 of 3 wolven voorbij sjeezen met een super hoog tempo. Kon niet goed zien ,maar ze zaten achter een wildzwijn aan. Jeetje wat kunnen die beesten hard rennen zeg,het ging zo mega razendsnel

Sanet

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:05

Ik zag net filmpje voorbij komen op Italiaanse piste waarbij een persoon op skies “achter” een wolf aan ging, jeminee dat leek ook echt heel snel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:17

Beter zo dan andersom...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:33

sterregoud schreef:
Niet echt geruststellend om te zien dat er gisteravond in Havelte 4 wolven gesignaleerd zijn.
Elke dag twijfel ik nog wel of niet meer gaan wandelen ?

Ik wandel overdag nog prima hoor, bij schemer niet meer.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:35

tienus63 schreef:
Loslopende KBH Hooghalen

Citaat:
Hooghalen kamp Westerbork Drenthe
18-02-2024
11.30uur

Melding van een loslopende kuddebewakingshond.
Melder is bang, zo wordt gezegd.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

[ [url=m/Px0cmX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/heJY6p ... tid=K35XfP

Crisis, heb je geen wolven dan een loslopende kbh, je wordt van beide niet vrolijk.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:09

tienus63 schreef:
De uitzending op tv Drenthe van gisteravond is ook op YouTube te zien.
Citaat:
Tegenkrachten, spectaculaire momenten, een kind gepakt?

Gaan we dit echt afwachten?

Aan het woord Gijsbert Six. Schapenhouder en lid van de wolvencommissie Drenthe.

Overige leden van die commissie zijn:Caroline Warmerdam (Staatsbosbeheer), Diederik Sleurink (LTO Noord), Albert Kerssies (Stichting Behoud Drentse schaapskudden), Gijsbert Six (Platform kleinschalige schapen- en geithouders) en Harry Oosterman (voorzitter).

Bron:
https://www.provincie.drenthe.nl/onderw ... ierhouders.

Fragment uit de documentaire Wolvendrift.

Bron:
https://youtu.be/dvxpDBpyKGk?si=u6cPLrPuWJnmXNHb

Wolvendrift:
https://youtu.be/dvxpDBpyKGk?si=fAcNDyqxbyUTj48u

De uitzending/documentaire is ook gewoon op RTV Drenthe te bekijken:
https://www.rtvdrenthe.nl/tv/aflevering ... B4004BECAA

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:31

Ik heb hem vandaag gekeken. Ik kreeg jeuk van die Hans. Die andere man van die rasters vond ik ve realistischer. Die man had een brede visie en voor beide kanten begrip.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:32

Zichtmelding 2 wolven De Krim ov

Citaat:
18 februari 2024
Zichtmelding: De Krim, gemeente Hardenberg, provincie Overijssel
Tijd: 16.45 uur
2 wolven gespot ad Drentseweg. Een hele grote en een kleinere. Ze gingen samen het Sneeuwklokjesbos in.

Op 17 februari 2024 is er in de middag en in de avond wolvengehuil gehoord.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Meldingen wolven in Westerveld en ruime omgeving (Noord Nederland)
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

Afbeelding

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/DJVn9P ... tid=WC7FNe

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:44

SusanH schreef:
Ik heb hem vandaag gekeken. Ik kreeg jeuk van die Hans. Die andere man van die rasters vond ik ve realistischer. Die man had een brede visie en voor beide kanten begrip.

Ik heb de helft gezien en heb hetzelfde gevoel bij die Hans. Dat begluren van de schapenhouders was ongemakkelijk.
Kreeg op momenten ook het idee dat hij stijf van de zenuwen stond tijdens de opnames. Hij begon dan duidelijker te stotteren.

Gijsbert Six bedoel je denk ik. Die kwam op mij ook over als genuanceerd en goed ingelezen op het onderwerp.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:21

Zichtmelding Arnhem/Oosterbeek

Citaat:
Arnhem - Oosterbeek
Gelderland
18-2-2024
Tijdstip onbekend
Zichtmelding wolf bij Rijkswaterstaat in de Rosandepolder, net over de grens tussen Oosterbeek en Arnhem.

Wolvenmeldpunt GW 31617018889
#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/hYtnRp ... tid=K35XfP

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:55

BrankaZ schreef:
SusanH schreef:

Ik heb de helft gezien en heb hetzelfde gevoel bij die Hans. Dat begluren van de schapenhouders was ongemakkelijk.
Kreeg op momenten ook het idee dat hij stijf van de zenuwen stond tijdens de opnames. Hij begon dan duidelijker te stotteren.

Gijsbert Six bedoel je denk ik. Die kwam op mij ook over als genuanceerd en goed ingelezen op het onderwerp.

Ja hoe later de docu vorderde hoe meer dat stotteren begon. Vond hem ook erg veroordelend wbt de omheining. Maar ben wel benieuwd wanneer het precies gefilmd is. Want misschien denkt hij er nu wel anders over. Vond hem ergens ook best wel naïef in zijn tentje tussen die roedel. En dan "denkend" dat je opgenomen en geaccepteerd bent door die roedel. Maar dat is dan wel weer zo'n "wolvendeskundige"...

Maar idd die andere was gewoon netjes en realistisch.

Je hoort 1 Boer ook zeggen: als ze 1 schaap pakken om hem gewoon op te eten dan vind ik dat minder erg. Maar die hele moordpartijen zijn zinloos en is niet meer om te eten.

En dat is wat ik ook meermaals heb gezegd. Ook de wolf moet eten. Maar die massale slachtpartijen zijn vreselijk.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:03

Tenenkrommend inderdaad die docu. Leuk dat je zoveel kennis hebt, en dat je dan met je autootje zo rondrijd en boeren belachelijk maakt is te sneu voor woorden.. allemaal nog veel te positief neergezet naar mijn idee

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:01

Fitzroy schreef:
Ik vind de petitie nog niet erg lopen. Nog geen 4000 mensen in heel Nl die tegen de wolf zijn. Dat moeten er toch veel meer zijn. Nou weet ik wel dat deze petitie toch geen zin heeft omdat het Europese regels zijn maar toch. Een signaal in Den Haag kan geen kwaad.

Ik denk dat er nog een oorzaak is, als je de petitie deelt op je tijdlijn op Facebook, wordt ie niet of in ieder geval heel slecht zichtbaar voor je vrienden. Ook al is de status openbaar van het bericht.
Petitie is dan wel voor je vrienden te zien als ze op jouw tijdlijn gaan kijken, maar dan moet men dus specifiek zoeken.
De petitie wordt simpelweg niet gezien door anderen op de overzichtspagina.

Dus hierbij nogmaals de link en ik hoop dat ie veel gedeeld en op vele manieren gedeeld wordt:
https://wegmetdewolf.petities.nl/?fbcli ... gLL-xse1Tk

Ps ondertekenen is anoniem tenzij je uitdrukkelijk toestemming geeft om je naam en woonplaats te tonen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:37

Ik vond vooral storend dat hij ook namen geeft aan wolven. En idd ervan uitgaan dat je geaccepteerd wordt door de roedel. Daar ging het al mis bij mij. Dan ben je niet 1 met de natuur imo, maar dicht je dieren menselijke eigenschappen toe.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:42

SusanH schreef:
Ik vond vooral storend dat hij ook namen geeft aan wolven. En idd ervan uitgaan dat je geaccepteerd wordt door de roedel. Daar ging het al mis bij mij. Dan ben je niet 1 met de natuur imo, maar dicht je dieren menselijke eigenschappen toe.

Vind het voornamelijk hypocriet eigenlijk.
Het wel natuur noemen maar idd wel namen geven. Dan is het dus op het moment dat het jou uitkomt om je verhaal te laten kloppen natuur... en wanneer je je eigen fascinatie de vrije loop laat ineens vermenselijking en ga je namen geven.

Net als dat clubje die de aanklacht deed. Je bent tegen dierenleed, maar wel op jou manier en op jou manier alleen. Als ze die illusie nou eens zouden loslaten dat er geen "gehouden" dieren meer komen.
Bedoel hoe wil je alle "gehouden" dieren dan nu laten "verdwijnen". Maar allemaal lekker loslaten?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 14:03

Klopt hij doet zelf wat hij anderen verwijt.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 14:14

Ben ik de enige die een hoog hobby-/autodidactisch niveau bij hem ervoer?

Hettieheks schreef:
Tenenkrommend inderdaad die docu. Leuk dat je zoveel kennis hebt, en dat je dan met je autootje zo rondrijd en boeren belachelijk maakt is te sneu voor woorden.. allemaal nog veel te positief neergezet naar mijn idee

De documentaire op zich vond ik niet tenenkrommend. Er werd geprobeerd om vanuit alle invalshoeken de aanwezigheid van de wolf te belichten.
Maar het gedrag van een aantal van de mensen die er aan hebben meegewerkt vond ik wel tenenkrommend. Niet alleen van de zogenaamde wolvendeskundige. Ook de schapenhoudster die dacht dat ze na sluiting van een rechtszitting nog wel even persoonlijk de rechter kon gaan informeren vond ik tenenkrommend. Daar vroeg ik mij echt even van af waar haar verstand zat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 14:20

Zichtmelding Braamt

Citaat:
Zichtmelding, Braamt Gelderland, 19-02-2024, 00:30u.

Aan de Hooglandseweg in Braamt is afgelopen nacht een wolf gezien.

Mocht u aanvullende informatie hebben over deze melding dan kunt u dat sturen naar Wolvenmeldpunt GW via een whatsappbericht op nummer +31617018889.
Hier kunt u zich ook aanmelden voor onze alertgroepen.
#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/vpVzs5 ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 14:22

Zichtmelding Uddel

Citaat:
Zichtmelding, Uddel Gelderland, 19-02-2024, 08:15u.

Wolf gezien aan de Einderweg t.h.v nr. 12.
Ik was de honden aan het uitlaten toen de wolf door de weilanden richting het bosje liep in de meervelder eng kon hem niet filmen omdat ik de honden bij me moest houden

Mocht u aanvullende informatie hebben over deze melding dan kunt u dat sturen naar Wolvenmeldpunt GW via een whatsappbericht op nummer +31617018889.
#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/zPyCBM ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 14:25

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 14:59

tienus63 schreef:
Zichtmelding Uddel

Citaat:
Zichtmelding, Uddel Gelderland, 19-02-2024, 08:15u.

Wolf gezien aan de Einderweg t.h.v nr. 12.
Ik was de honden aan het uitlaten toen de wolf door de weilanden richting het bosje liep in de meervelder eng kon hem niet filmen omdat ik de honden bij me moest houden

#geenwolf

[ [url=m/T7FfJU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/zPyCBM ... tid=K35XfP

Hier heb ik em ook gezien 2 dagen terug.

Ik heb ook maar een melding doorgegeven.

Ik twijfelde eerst... ik bedoel, het zijn onderhand zoveel... je blijft bezig. Los daarvan, ik probeer het soms maar een beetje los te laten.... zodat je jezelf niet gek maakt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:03

Weliswaar in Italië, maar vermiste man is ernstig gewond en onderkoeld gevonden nadat hij is aangevallen door zeer waarschijnlijk wolf of wolven.

Citaat:
19 februari 2024/Italië
"Albert Stockner, de 73-jarige boer die gisteravond verdween uit Velturno (een gehucht van Bressanone) en vanochtend ernstig onderkoeld werd gevonden in een weiland in de regio Pinzago, is vermoedelijk aangevallen en gebeten door een wolf."
"De man verdween uit Bressanone en werd vanmorgen gevonden in een ernstige toestand: men denkt dat hij gebeten is door een wolf.
Albert Stockner verdween gisteren 18 februari en werd vanmorgen gevonden in een ernstige staat van onderkoeling en met verwondingen die overeenkomen met een aanval door een wolf
door Massimiliano Bona
19 februari 2024
BRIXANONE. Albert Stockner, de 73-jarige man die gisteravond verdween uit Velturno (gehucht Bressanone) en vanochtend zwaar onderkoeld werd gevonden in een weiland in de omgeving van Pinzago, is aangevallen en gebeten door een wolf.
Volgens de artsen die hem al hebben onderzocht, komen de meerdere diepe wonden die hij heeft opgelopen overeen met een aanval door een wolf
De boer werd ter plekke gereanimeerd en naar het ziekenhuis van San Maurizio gebracht, waar hij in zeer ernstige toestand blijft. De wolf was al verschillende keren gesignaleerd in de regio Pinzago en rond Bressanone. "
https://www.giornaletrentino.it/cronaca ... ljfPJRPQ0M

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/EGp165 ... tid=WC7FNe

En giornaletrentino
https://www.giornaletrentino.it/cronaca ... ljfPJRPQ0M

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:04

Antwerpse Kempen? Is dat een natuur gebied? Ik krijg via Maps geen locatie.
Ter info voor wie het aan gaat: deze melding niet gekregen in de Wolf app groep van Tholen. Misschien komt ie nog maar tot daar gaat hun meld gebied dus niet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:07

Een streek ten zuiden van Eindhoven-Tilburg.

Google maar op de plaatsen Balen, Retie, Herentals.