Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:04

Wat zoek je Tirzasarah10?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:14

Ja ik ben tegen een heel leuk paard aangelopen :D
We zijn er uit qua prijs, dit weekend langs om alles te regelen en dan over drie weken komt ie aan huis!
Het is dus een luchtzuiger, maar ik moest door mijn budget consessies doen. Hij is verder alles wat ik zocht, maar dacht niet te kunnen krijgen door mijn budget. Aangezien hij aan huis komt, heb ik geen moeilijkheden qua stalling en kan ik ook alles aanpassen aan een zuiger, dus dat maakt het wel makkelijker.
Het is een risico, maar dat durf ik in deze categorie en de omstandigheden dus wel te nemen.

Verder heb ik echt het idee dat de markt wat terugloopt? Ik zie verschillende paarden langer te koop staan en dat zag ik eerst echt niet.
Kan ook bijna niet anders met de inflatie etc. Hopelijk geeft dat alle zoekers wat meer kansen!
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 04-11-22 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:18

Simbaa schreef:
Verder heb ik echt het idee dat de markt wat terugloopt? Ik zie verschillende paarden langer te koop staan en dat zag ik eerst echt niet.
Kan ook bijna niet anders met de inflatie etc. Hopelijk geeft dat alle zoekers wat meer kansen!

Je video klopt niet maar dat paarden langer te koop staan (die indruk begon ik ook te krijgen) daar begint het. De volgende stap is dat de prijzen gaan dalen. Hoe snel dat gaat, zal van een aantal factoren afhangen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:06

Moderatoropmerking:
bericht verwijderd ivm niet voldoen aan OP

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:08

Spannend en leuk Simbaa! Hopelijk voelt hij zich snel thuis. Fijn dat je aanpassingen kunt doen tbv het luchtzuigen.

Ik ben ook aan het kijken naar een springgefokt paard samen met een vriendin. Liefst tussen de 3/6 jaar en groter dan 1,63. Hoeft nog niet per se zadelmak te zijn of veel te kennen. Mag in principe groen uit de opfok komen. Wezen kijken bij een heel mooi paard. Vervolgens mag het paard dan niet gekeurd worden omdat huidige eigenaren dit onzin vinden en zelf nooit keuren. Dan gaan bij mij de alarmbellen af en houdt het al snel op.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:35

Julia schreef:
Spannend en leuk Simbaa! Hopelijk voelt hij zich snel thuis. Fijn dat je aanpassingen kunt doen tbv het luchtzuigen.

Ik ben ook aan het kijken naar een springgefokt paard samen met een vriendin. Liefst tussen de 3/6 jaar en groter dan 1,63. Hoeft nog niet per se zadelmak te zijn of veel te kennen. Mag in principe groen uit de opfok komen. Wezen kijken bij een heel mooi paard. Vervolgens mag het paard dan niet gekeurd worden omdat huidige eigenaren dit onzin vinden en zelf nooit keuren. Dan gaan bij mij de alarmbellen af en houdt het al snel op.

Dat is raar ja. Ik neem aan dat jij de keuring zelf zou betalen? Ik vroeg altijd of keuren mag en als ze dan ja zeiden vertrouwde ik het en nam hem zonder keuren.Ook eens meegemaakt dat keuren niet mocht en op proef ook niet. Dat paard was voor mijn doen best duur dus maar laten staan. Een paar maanden later belden ze dat hij inmiddels flink was afgeprijsd! Maar toen had ik al een andere gekocht.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:48

Simbaa schreef:
Ja ik ben tegen een heel leuk paard aangelopen :D
We zijn er uit qua prijs, dit weekend langs om alles te regelen en dan over drie weken komt ie aan huis!
Het is dus een luchtzuiger, maar ik moest door mijn budget consessies doen. Hij is verder alles wat ik zocht, maar dacht niet te kunnen krijgen door mijn budget. Aangezien hij aan huis komt, heb ik geen moeilijkheden qua stalling en kan ik ook alles aanpassen aan een zuiger, dus dat maakt het wel makkelijker.
Het is een risico, maar dat durf ik in deze categorie en de omstandigheden dus wel te nemen.

Spannend! Ik heb ook een mooi paard zien staan die lucht zuigt maar ik twijfel er heel erg over of ik überhaupt moet kijken. Dier is 14 dus lijkt mij wat minder ernstig. Ik heb ze thuis dus kan heel veel aanpassen maar ik wil geen zorgen paard. Had hier al wat discussie zien staan of het wel niet handig was... ik heb gewoon veel ongeluk met paarden dus het zou zomaar kunnen dat zo een dier bij mij zich zelf een ongeluk zuigt. :Y)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:20

ikke schreef:
Simbaa schreef:

Je video klopt niet maar dat paarden langer te koop staan (die indruk begon ik ook te krijgen) daar begint het. De volgende stap is dat de prijzen gaan dalen. Hoe snel dat gaat, zal van een aantal factoren afhangen.

Klopt, wat je ook ziet is dat de jongere paarden nu wat goedkoper te koop staan.
Ook altijd wel omdat alles nu naar binnen komt. Maar een goede 3 jarige zie je nu ook onder de 20k veel voorbij komen, dat was een paar maanden geleden niet.
Bij de wat meer doorgereden paarden zie ik nog niet veel verschil in de prijzen, alleen dat sommige wat langer te koop staan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:26

In het najaar worden ze altijd wat goedkoper omdat ze dan naar binnen gaan en stalruimte soms beperkt aanwezig is.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:39

Julia schreef:

Niet mogen keuren is inderdaad een hele rode vlag.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:52

anjali schreef:
In het najaar worden ze altijd wat goedkoper omdat ze dan naar binnen gaan en stalruimte soms beperkt aanwezig is.

Klopt, dat is elk jaar zo en dit jaar niet anders. Ik denk wel dat in het lagere segment de prijzen op een gegeven moment wel structureel gaan dalen door de gestegen energie prijzen, daardoor vaak gestegen stallingskosten en mensen die zelf ook minder te besteden hebben daardoor. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn voor wie de maandelijkse lasten dusdanig omhoog gaan, dat een paard erbij niet meer haalbaar is. Dus als ik op zoek zou zijn naar een leuk familiepaard zonder veel sportambities, dan zou ik nog wel even de markt aankijken.

Ik weet wel dat in de jonge 2-3 jarige gezonde springpaarden er echt wel schaarste is. Ik verwacht niet dat die gaan zakken. Andere categorieën heb ik minder zicht op, dus daar kan ik niet over oordelen. Heb wel het idee dat bv de Spaanse paarden nu goedkoper zijn als pak hem beet 7-8 jaar geleden. Toen was dat in mijn ogen echt een hype en iedereen grof geld neertelde voor dikke halsen en veel behang, zonder veel naar kwaliteit te kijken. Maar niet mijn segment dus misschien zit ik er naast, viel mij alleen op dat toen echt bijna iedereen op zoek was naar een spanjool en nu hoor ik daar eigenlijk nog maar weinig over.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 09:25

M.b.t. de jonge paarden die nu naar binnen komen en dalende prijzen, dat is inderdaad best logisch. Al had ik twee jaar geleden een zelfde zoektocht in dezelfde categorie en toen merkte ik daar niets van in deze periode. We zullen zien hoe het verder gaat!

Gister even gekeken bij onze nieuwe aanwinst, hij moet nog een beetje opdrogen qua looks en om zijn lange hoofd heen groeien haha.

Het is een For Ferrero uit een elite merrie van Blue Horse Zack. Hij 2,5 en 1,67 m, ben benieuwd hoe groot hij wordt.

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 09:53

oji schreef:
anjali schreef:

Klopt, dat is elk jaar zo en dit jaar niet anders. Ik denk wel dat in het lagere segment de prijzen op een gegeven moment wel structureel gaan dalen door de gestegen energie prijzen, daardoor vaak gestegen stallingskosten en mensen die zelf ook minder te besteden hebben daardoor. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn voor wie de maandelijkse lasten dusdanig omhoog gaan, dat een paard erbij niet meer haalbaar is. Dus als ik op zoek zou zijn naar een leuk familiepaard zonder veel sportambities, dan zou ik nog wel even de markt aankijken.

Ik weet wel dat in de jonge 2-3 jarige gezonde springpaarden er echt wel schaarste is. Ik verwacht niet dat die gaan zakken. Andere categorieën heb ik minder zicht op, dus daar kan ik niet over oordelen. Heb wel het idee dat bv de Spaanse paarden nu goedkoper zijn als pak hem beet 7-8 jaar geleden. Toen was dat in mijn ogen echt een hype en iedereen grof geld neertelde voor dikke halsen en veel behang, zonder veel naar kwaliteit te kijken. Maar niet mijn segment dus misschien zit ik er naast, viel mij alleen op dat toen echt bijna iedereen op zoek was naar een spanjool en nu hoor ik daar eigenlijk nog maar weinig over.

Komt door het aanbod, er is verschrikkelijk veel Spaans geimporteerd..veel cruzado's ook. De markt is ermee overspoeld. Nu lees je juist vaak dat mensen geen Spaanse willen. :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 09:56

Simbaa schreef:
Wat vinden jullie dat luchtzuigen met de prijs zou moeten doen van een jong paard?
Betreft kribbebijten ontstaan na afspenen. Waarschijnlijk toen stress en nu dus ingeslepen. Paard is 3,5.

Die zijn en blijven altijd een paar duizend euro goedkoper dan dat ze zouden zijn zonder dat gebrek. Luchtzuigers verkopen ook echt een stuk moeilijker tenzij ze echt op hoog niveau lopen. Er zijn ook bepaalde lijntjes die het vererven.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:46

Ik bevind mij veel in het recreatie segment/lagere prijsklasse en ik zie het nog niet terug Oji. Ik heb 4 mensen op de wachtlijst staan voor pensionstalling die een leuk recreatiepaard zoeken en mij op de hoogte houden van hun zoektocht( is altijd zo rot, geen paard hebben nog maar wel een stal nodig hebben) . Echt brave, gezonde recreatiepaarden zijn er eigenlijk ook gewoon niet zoveel :o . Daar is denk ik nog wel een tekort aan. Ben wel benieuwd hoe groot dat tekort is en of wat er nu op de markt komt omdat mensen het niet meer kunnen betalen dan oplost?

Wat ik wel zie is dat er meer projecten langer te koop staan.

Wat ik ook zie is dat een aantal klanten vertrekken naar goedkopere stalling, maar daarvoor terug krijg ik er ook weer net zoveel in aanbod die op een goedkopere stalling staan en het of financieel toch vinden tegen vallen( als je alles zelf moet inkopen valt het soms tegen) , of die bijna tegen een Burn out aanlopen omdat ze elke dag moeten mesten/buiten doen etc en dan toch weer terug komen. Ik hoor wel veel klanten doe echt veel laten nu, ik denk dat er heel veel 'gewone mensen' zijn die nu echt dubbeltjes tellen om hun paard te houden... ik vraag mij af hoe lang mensen dat volhouden.

Het is een rare situatie, vorige crisis hadden we mensen die ineens zonder baan zaten en daarom hun paard weg moesten doen. Nu zijn het gewoon modale tweeverdieners die het niet meer redden.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 16:28

Ik ben inmiddels tot overeenstemming gekomen over het paard waar ik 1,5 maand geleden ben gaan kijken..

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:49

Gefeliciteerd flevolander, vertel eens wat meer?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:58

Lizenlotte schreef:

Uiteraard afhankelijk van de keuring.. maar het betreft een grote(1.75 denk ik)5 jarige vosbles met 4 witte benen(dit de kleine meisjesdroom is na 3 paarden eindelijk gelukt :+ ) Charmeur x Painted Black. Beetje groen nog voor zijn leeftijd, maar hij heeft een goede instelling en een klein hartje, dus ik denk dat het goed moet komen :j

Afbeelding

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 15:01

Flevolander schreef:
Lizenlotte schreef:

Uiteraard afhankelijk van de keuring.. maar het betreft een grote(1.75 denk ik)5 jarige vosbles met 4 witte benen(dit de kleine meisjesdroom is na 3 paarden eindelijk gelukt :+ ) Charmeur x Painted Black. Beetje groen nog voor zijn leeftijd, maar hij heeft een goede instelling en een klein hartje, dus ik denk dat het goed moet komen :j

[ [url=m/GxuOPd.png]Afbeelding[/url] ]

Proficiat! Mooi paard.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 15:39

Prachtig
Succes met de keuring

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 15:56

Wat een knapperd! Succes met de keuring:-)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 15:56

Prachtig paard zeg! <3

Ik droom nog steeds van een vos, iemand zin om te ruilen...? :P

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 16:00

Leuk paardje. Wel een heftig afstamming kwa karakter volgens mij?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 16:50

Phonix schreef:

Charmeur geeft gezeur :j volgens mij is Painted black bloed opzich prima..

We gaan zien wat de combinatie doet, hij gaf mij iig een erg vertrouwd gevoel

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:17

Flevolander schreef:
Phonix schreef:

Charmeur geeft gezeur :j volgens mij is Painted black bloed opzich prima..

We gaan zien wat de combinatie doet, hij gaf mij iig een erg vertrouwd gevoel

Mooi paard! En ik blijf erbij dat afstamming niet zoveel zegt, die van mij moet dan staatsgevaarlijk zijn en dat is een halve penny pony, bij mij dan iig :Y)