Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simbaa schreef:Verder heb ik echt het idee dat de markt wat terugloopt? Ik zie verschillende paarden langer te koop staan en dat zag ik eerst echt niet.
Kan ook bijna niet anders met de inflatie etc. Hopelijk geeft dat alle zoekers wat meer kansen!
Julia schreef:Spannend en leuk Simbaa! Hopelijk voelt hij zich snel thuis. Fijn dat je aanpassingen kunt doen tbv het luchtzuigen.
Ik ben ook aan het kijken naar een springgefokt paard samen met een vriendin. Liefst tussen de 3/6 jaar en groter dan 1,63. Hoeft nog niet per se zadelmak te zijn of veel te kennen. Mag in principe groen uit de opfok komen. Wezen kijken bij een heel mooi paard. Vervolgens mag het paard dan niet gekeurd worden omdat huidige eigenaren dit onzin vinden en zelf nooit keuren. Dan gaan bij mij de alarmbellen af en houdt het al snel op.
Simbaa schreef:Ja ik ben tegen een heel leuk paard aangelopen![]()
We zijn er uit qua prijs, dit weekend langs om alles te regelen en dan over drie weken komt ie aan huis!
Het is dus een luchtzuiger, maar ik moest door mijn budget consessies doen. Hij is verder alles wat ik zocht, maar dacht niet te kunnen krijgen door mijn budget. Aangezien hij aan huis komt, heb ik geen moeilijkheden qua stalling en kan ik ook alles aanpassen aan een zuiger, dus dat maakt het wel makkelijker.
Het is een risico, maar dat durf ik in deze categorie en de omstandigheden dus wel te nemen.
Verder heb ik echt het idee dat de markt wat terugloopt? Ik zie verschillende paarden langer te koop staan en dat zag ik eerst echt niet.
Kan ook bijna niet anders met de inflatie etc. Hopelijk geeft dat alle zoekers wat meer kansen!
ikke schreef:Simbaa schreef:Verder heb ik echt het idee dat de markt wat terugloopt? Ik zie verschillende paarden langer te koop staan en dat zag ik eerst echt niet.
Je video klopt niet maar dat paarden langer te koop staan (die indruk begon ik ook te krijgen) daar begint het. De volgende stap is dat de prijzen gaan dalen. Hoe snel dat gaat, zal van een aantal factoren afhangen.
Julia schreef:Spannend en leuk Simbaa! Hopelijk voelt hij zich snel thuis. Fijn dat je aanpassingen kunt doen tbv het luchtzuigen.
Ik ben ook aan het kijken naar een springgefokt paard samen met een vriendin. Liefst tussen de 3/6 jaar en groter dan 1,63. Hoeft nog niet per se zadelmak te zijn of veel te kennen. Mag in principe groen uit de opfok komen. Wezen kijken bij een heel mooi paard. Vervolgens mag het paard dan niet gekeurd worden omdat huidige eigenaren dit onzin vinden en zelf nooit keuren. Dan gaan bij mij de alarmbellen af en houdt het al snel op.
anjali schreef:In het najaar worden ze altijd wat goedkoper omdat ze dan naar binnen gaan en stalruimte soms beperkt aanwezig is.
oji schreef:anjali schreef:In het najaar worden ze altijd wat goedkoper omdat ze dan naar binnen gaan en stalruimte soms beperkt aanwezig is.
Klopt, dat is elk jaar zo en dit jaar niet anders. Ik denk wel dat in het lagere segment de prijzen op een gegeven moment wel structureel gaan dalen door de gestegen energie prijzen, daardoor vaak gestegen stallingskosten en mensen die zelf ook minder te besteden hebben daardoor. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn voor wie de maandelijkse lasten dusdanig omhoog gaan, dat een paard erbij niet meer haalbaar is. Dus als ik op zoek zou zijn naar een leuk familiepaard zonder veel sportambities, dan zou ik nog wel even de markt aankijken.
Ik weet wel dat in de jonge 2-3 jarige gezonde springpaarden er echt wel schaarste is. Ik verwacht niet dat die gaan zakken. Andere categorieën heb ik minder zicht op, dus daar kan ik niet over oordelen. Heb wel het idee dat bv de Spaanse paarden nu goedkoper zijn als pak hem beet 7-8 jaar geleden. Toen was dat in mijn ogen echt een hype en iedereen grof geld neertelde voor dikke halsen en veel behang, zonder veel naar kwaliteit te kijken. Maar niet mijn segment dus misschien zit ik er naast, viel mij alleen op dat toen echt bijna iedereen op zoek was naar een spanjool en nu hoor ik daar eigenlijk nog maar weinig over.
Simbaa schreef:Wat vinden jullie dat luchtzuigen met de prijs zou moeten doen van een jong paard?
Betreft kribbebijten ontstaan na afspenen. Waarschijnlijk toen stress en nu dus ingeslepen. Paard is 3,5.
Lizenlotte schreef:Gefeliciteerd flevolander, vertel eens wat meer?
Flevolander schreef:Lizenlotte schreef:Gefeliciteerd flevolander, vertel eens wat meer?
Uiteraard afhankelijk van de keuring.. maar het betreft een grote(1.75 denk ik)5 jarige vosbles met 4 witte benen(dit de kleine meisjesdroom is na 3 paarden eindelijk gelukt) Charmeur x Painted Black. Beetje groen nog voor zijn leeftijd, maar hij heeft een goede instelling en een klein hartje, dus ik denk dat het goed moet komen
![]()
[ [url=m/GxuOPd.png]Afbeelding[/url] ]
Flevolander schreef:Phonix schreef:Leuk paardje. Wel een heftig afstamming kwa karakter volgens mij?
Charmeur geeft gezeurvolgens mij is Painted black bloed opzich prima..
We gaan zien wat de combinatie doet, hij gaf mij iig een erg vertrouwd gevoel