Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:15

Ze zitten daar wel hoor. Ook oa in de Hoge Venen :j

Oakland1990

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:20

En mollen ze daar ook zoveel weidedieren etc? Ik hoor daar echt geen woord over.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:35

Wel is het interessant om te weten of de wolven meer geneigd zijn naar drukker bevolkt gebied te trekken ipv te blijven in afgelegen gebieden. Lastig tracken, je kunt het daar niet vol knallen met camera’s en de wolven dragen geen zender.

De theorie dat ze in oa de hoge venen en de Ardennen wel zijn maar geen overlast geven omdat het uitgestrekt en afgelegen is, is een theorie gestoeld op “wolven zijn schuw en vermijden mensen” waarover ik toch zo mijn twijfels heb.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:38

Hannanas schreef:
Wel is het interessant om te weten of de wolven meer geneigd zijn naar drukker bevolkt gebied te trekken ipv te blijven in afgelegen gebieden. Lastig tracken, je kunt het daar niet vol knallen met camera’s en de wolven dragen geen zender.

De theorie dat ze in oa de hoge venen en de Ardennen wel zijn maar geen overlast geven omdat het uitgestrekt en afgelegen is, is een theorie gestoeld op “wolven zijn schuw en vermijden mensen” waarover ik toch zo mijn twijfels heb.

Ergens zou dat ook apart zijn om schuw te zijn en blijven. Vossen coyotes zwetfhonden en dingo’s zijn dat namelijk ook niet. Vossen gedijen in grote steden en dingo’s zoeken menselijke omgeving op. Straathonden idem. Waarom zou een wolf dit dan niet durven.
Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 23-10-22 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:40

Oakland1990 schreef:
En mollen ze daar ook zoveel weidedieren etc? Ik hoor daar echt geen woord over.

Nee want er zit daar heel veel wild.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:50

Gisteren weer een ezeltje gepakt nabij Oudsbergen, stond snachts altijd binnen is na het buitenzetten ik n de loop vd ochtend gepakt ws door meerdere wolven

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:55

Oakland1990 schreef:
Hannanas schreef:

Ergens zou dat ook apart zijn om schuw te zijn en blijven. Vossen coyotes zwetfhonden en dingo’s zijn dat namelijk ook niet. Vossen gedijen in grote steden en dingo’s zoeken menselijke omgeving op. Straathonden idem. Waarom zou een wolf dit dan niet durven.

Ja mee eens.
Mens = meer voedsel in omgeving

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 17:21

Mist schreef:
Gisteren weer een ezeltje gepakt nabij Oudsbergen, stond snachts altijd binnen is na het buitenzetten ik n de loop vd ochtend gepakt ws door meerdere wolven

Wat verdrietig! |(
Als het gebeurt zonder nachtstalling zegt iedereen, had maar opstal gezet.
Maar dan gebeurt het ook overdag !

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 17:39

sterregoud schreef:
Mist schreef:

Wat verdrietig! |(

Hij was om zes uur in de ochtend daar vlakbij gespot, maar die info is niet tot bij de eigenaren van het ezeltje geraakt…

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 17:44

sterregoud schreef:
Mist schreef:

Wat verdrietig! |(

Dat overdag is toch niets nieuws?

En van wat ik van veehouders uit de praktijk hoor, is die wolfwerende omheining niet altijd afdoende.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 17:46

Mijn veulen is daar los doorheen gegaan omdat ze paniek had. Laat staan als ze nagejaagd worden of bang zijn voor iets aan de andere kant…

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 18:32

sterregoud schreef:
Mist schreef:

Wat verdrietig! |(

De wolven worden steeds brutaler en brutaler.
Ze jagen nu gewoon overdag omdat ze toch niets van mensen te vrezen hebben.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 22:15

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 07:43

Ik heb getekend.
Maar jammer dat voornamelijk Drenthe aangehaald word.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:06

Slmt9 schreef:
Jeetje, kan iedereen gewoon gerespecteerd worden in zijn mening zonder afgebrand te worden als je iets relativeert? Leven en laten leven mensen.

Niet in het geval van wolven, dan valt er niets te relativeren.

Ook getekend.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:13

Idd loretta, ik vind dat die verandering van gedrag heel snel gaat, gevaarlijke ontwikkeling.
Duopenotti, laat Drenthe maar t voorbeeld zijn hoe t in heel Nederland kan gaan worden, dat er dus dringend iets veranderen moet aan die beschermde status van de wolf . Wat daar gebeurd kan toch niet?!! Zoveel mensen met stress en zorgen

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:50

hahahatsjoe schreef:
Slmt9 schreef:
Jeetje, kan iedereen gewoon gerespecteerd worden in zijn mening zonder afgebrand te worden als je iets relativeert? Leven en laten leven mensen.

Ook getekend.

Wel of niet willen/kunnen relativeren is je eigen keuze. Dat doet niets af aan hoe wij hier met elkaar kunnen om gaan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:58

Slmt9 schreef:
hahahatsjoe schreef:

Ook getekend.

Wel of niet willen/kunnen relativeren is je eigen keuze. Dat doet niets af aan hoe wij hier met elkaar kunnen om gaan.

Voor vele mensen wordt het bijna dierbaarste bezit aangevallen, kapot of dood gevreten of men moet het welzijn van zijn/haar dieren gigantisch verminderen door van 24/7 in 'vrijheid' binnen/buiten te lopen nu plots tot wel 10 uur per dag opsluiten.... en dan vragen om te kunnen relativeren....soms is die optie er gewoon niet!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 09:00

Ik doe niets af aan aan de ernst van de situatie. Ik geef enkel aan dat er ook mensen zijn die er nuchterder* mee om gaan, dan hoeft de sfeer in dit topic niet om te slaan.

Ik vraag niet of iedereen kan relativeren, ik vraag of we elkaar’s reacties kunnen respecteren.

*ik kan even geen goed woord hiervoor vinden. Ik heb hersenletsel, daardoor lukt verwoorden mij niet altijd goed. Ik bedoel dit in elk geval niet negatief of om iemand een slecht gevoel te geven.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:48

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:55

oh my :x :x
daar zou ik met mijn kinderen niet meer durven wandelen...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 11:03

ja echt schuw, duidelijk :j

En wat nu als je fikkie bij hebt die blaft?

verschrikkelijk, dat kan toch niet goed blijven gaan?!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 11:16

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 11:28

Gelukkig zijn ze schuw! :x

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 11:32

xDeena_ schreef:

Bizar eigenlijk, en die 'wolvenkenners' maar roepen dat de wolf zo schuw is en mensen uit de weg gaat.
Dit is wel heel erg dichtbij en zo te zien zonder onder de indruk te zijn van de mensen, bah bah, zou me heel onprettig voelen.