Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hannanas schreef:Wel is het interessant om te weten of de wolven meer geneigd zijn naar drukker bevolkt gebied te trekken ipv te blijven in afgelegen gebieden. Lastig tracken, je kunt het daar niet vol knallen met camera’s en de wolven dragen geen zender.
De theorie dat ze in oa de hoge venen en de Ardennen wel zijn maar geen overlast geven omdat het uitgestrekt en afgelegen is, is een theorie gestoeld op “wolven zijn schuw en vermijden mensen” waarover ik toch zo mijn twijfels heb.
Oakland1990 schreef:Hannanas schreef:Wel is het interessant om te weten of de wolven meer geneigd zijn naar drukker bevolkt gebied te trekken ipv te blijven in afgelegen gebieden. Lastig tracken, je kunt het daar niet vol knallen met camera’s en de wolven dragen geen zender.
De theorie dat ze in oa de hoge venen en de Ardennen wel zijn maar geen overlast geven omdat het uitgestrekt en afgelegen is, is een theorie gestoeld op “wolven zijn schuw en vermijden mensen” waarover ik toch zo mijn twijfels heb.
Ergens zou dat ook apart zijn om schuw te zijn en blijven. Vossen coyotes zwetfhonden en dingo’s zijn dat namelijk ook niet. Vossen gedijen in grote steden en dingo’s zoeken menselijke omgeving op. Straathonden idem. Waarom zou een wolf dit dan niet durven.
sterregoud schreef:Mist schreef:Gisteren weer een ezeltje gepakt nabij Oudsbergen, stond snachts altijd binnen is na het buitenzetten ik n de loop vd ochtend gepakt ws door meerdere wolven
Wat verdrietig!![]()
Als het gebeurt zonder nachtstalling zegt iedereen, had maar opstal gezet.
Maar dan gebeurt het ook overdag !
sterregoud schreef:Mist schreef:Gisteren weer een ezeltje gepakt nabij Oudsbergen, stond snachts altijd binnen is na het buitenzetten ik n de loop vd ochtend gepakt ws door meerdere wolven
Wat verdrietig!![]()
Wat verdrietig!![]()
hahahatsjoe schreef:Slmt9 schreef:Jeetje, kan iedereen gewoon gerespecteerd worden in zijn mening zonder afgebrand te worden als je iets relativeert? Leven en laten leven mensen.
Niet in het geval van wolven, dan valt er niets te relativeren.
Ook getekend.
Slmt9 schreef:hahahatsjoe schreef:
Niet in het geval van wolven, dan valt er niets te relativeren.
Ook getekend.
Wel of niet willen/kunnen relativeren is je eigen keuze. Dat doet niets af aan hoe wij hier met elkaar kunnen om gaan.