Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 19:36

Kan wel weer proberen :')

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 06:46

Ben er wel benieuwd naar. Maar of mijn ideeën van waarde kunnen zijn...... Ik ben zeker geen deskundige.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:55

Promisse schreef:
Nee de cursus van Rien ligt inderdaad helemaal stil. Ondanks meerdere beloften gebeurt daar niks meer. Kan daar best wel pissed over worden en op z'n minst teleurgesteld. Want het is niet door gebrek aan tijd, het is omdat de tijd van zowel Conny en haar team, als de tijd van Rien naar nieuwe producten van Conny gaan. Vind ik op z'n minst niet netjes. Ik heb er al een paar keer over aan de bel getrokken en krijg dan beterschap beloofd, maar er gebeurt vervolgens nog steeds niets. Heel jammer.
Nou moet ik zeggen dat de cursus me op meerdere vlakken tegen valt. Ik ben inderdaad ook lid van Jill Huijbregts. Dat abonnement kost me ik geloof minder dan 4 euro per maand en hoewel ze nog maar weinig filmpjes heeft geplaatst ( maar er komen er wel zeer regelmatig bij ) zijn alle filmpjes veel duidelijker dan die van Rien. Ze vertelt wat de bedoeling is, stap voor stap hoe je het voor elkaar kan krijgen en vaak ook nog eens wat er allemaal mis kan gaan. En dat allemaal in Jip en Janneke taal. Ook heel nuttig voor mensen die lesgeven.
Ik heb les van verschillende mensen. Niet zo vaak trouwens want ik kan me veel beter op mijn paard en mezelf afstemmen als ik alleen rijd. Ik ben ook geabonneerd op Dressage today. Daar kan je bij fimpjes van enorm veel grootheden over de wereld. Ook nog ouden zoals Henk van Bergen etc. Je kan filmpjes vinden op trainer of op oefening of niveau. Een hele bibliotheek aan kennis. Ik haal altijd wel ergens iets vandaan en breng dat terug in mijn eigen rijden.

Ik stoor me daar ook een beetje aan. Veel geld uitgegeven destijds (heb toen deze en die van TRT aangeschaft)en het ligt allemaal stil. Tegelijk lees ik heel veel van nieuwe dingen waar ze mee bezig is (bv nu weer equipreneurs)Dit vind ik dan niet zo netjes er is immers wat anders beloofd destijds (veel updates enz.) Ik gun haar haar succes van harte en uiteraard is dit haar inkomen, maar ik merk dat ik persoonlijk me een beetje begin te irriteren aan het feit dat overal een slaatje uit geslagen moet worden en zodra het geld binnen is lijkt er niet veel meer voor je gedaan te worden.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:14

enjoy86 schreef:
Ik stoor me daar ook een beetje aan. Veel geld uitgegeven destijds (heb toen deze en die van TRT aangeschaft)en het ligt allemaal stil. Tegelijk lees ik heel veel van nieuwe dingen waar ze mee bezig is (bv nu weer equipreneurs)Dit vind ik dan niet zo netjes er is immers wat anders beloofd destijds (veel updates enz.) Ik gun haar haar succes van harte en uiteraard is dit haar inkomen, maar ik merk dat ik persoonlijk me een beetje begin te irriteren aan het feit dat overal een slaatje uit geslagen moet worden en zodra het geld binnen is lijkt er niet veel meer voor je gedaan te worden.

Hier hetzelfde gevoel en ik ben bang dat ze uiteindelijk ten onder gaat aan haar eigen succes omdat ze heel veel nieuwe dingen start maar nergens enige continuïteit in heeft.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 00:32

[/quote]

Hier hetzelfde gevoel en ik ben bang dat ze uiteindelijk ten onder gaat aan haar eigen succes omdat ze heel veel nieuwe dingen start maar nergens enige continuïteit in heeft.[/quote]
Dat denk ik ook, ja

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 00:46

Door omstandigheden heb ik het pakket nog nooit gekocht. Daar ben ik achteraf blij mee, wel jammer want echt les is voor mij moeilijk te krijgen.

Ik Bree’s ook voor het bovenstaande.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 02:30

Door omstandigheden heb ik het pakket nog nooit gekocht. Daar ben ik achteraf blij mee, want ik was meer geinteresseerd vanaf de lichte toer, wel jammer want echt les is voor mij moeilijk te krijgen.

Ik vrees ook voor het bovenstaande.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:37

Ik heb hetzelfde gevoel als jullie. Ze blijft maar uitbreiden zonder eerst iets af te maken, lijkt het wel. Zonde.

Ik ga binnenkort weer eens op wedstrijd met deze dame, eerst even L2 proberen. Later M.
Afbeelding

Zorro blijft lastig, hij probeert nog steeds elke training over het tempo te lopen. Maar de ene training gaat al beter dan de andere. Laatste training zelfs kleine stukjes doorgezeten waarin hij kalm bleef.

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 20:08

Ik ben al drie en een halve week aan het herstellen van een blessure. Ik vermoed dat ze een sliding in de wei heeft gemaakt. Op zich maak ik me niet al te veel zorgen maar ik zal toch opgelucht zijn als ze weer helemaal goed is! Ik baal er wel enorm van want ze ging beter dan ooit.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 20:55

Oei, ze moet ook geen westernpaard spelen :(:)

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:33

Mirjam: Fijn plaatje komt er weer langs van je dame +:)+

Weet dat je niet alleen de mooiste beelden hier laat zien, maar heel eerlijk alles.

Mis je in je hoofd nog steeds je kanjer ?

-

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:00

Dank je! :o

Ja mis Kyara nog steeds erg. ;(

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:06

Heel fijn plaatje mirjamalvaro!

Hier alles even rustig, 2 weken geleden er heel banketstaaf vanaf gevallen (of laten vallen omdat de andere optie nog gevaarlijker was) op buitenrit. Waarschijnlijk gestoken door prikbeest en uit het niets recht overeind en naar achter lopen. Was als de dood dat we achterover zouden vallen en aangezien ik toch al 1 beugel kwijt was mij maar laten vallen. Gelukkig bleef hij super braaf staan en kon ik zo weer opstappen. Nu echter toch te veel last van mijn heup en ik kan aanstaande maandag pas naar de fysio.

Afgelopen weekend weer naar Drenthe geweest en was toch wel even kiezenbijten voor mijn houding, maar wel kunnen genieten van het bos zowel te paard als te fiets.

Paar weken terug heeft een kennis de moeite genomen om foto's te maken tijdens mijn les.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nog steeds niet tevreden, maar we gaan maar met kleine stapjes voorruit. Ik hoop dat de fysio voor mij misschien ook iets kan doen aan mijn onderrug.

Ik ben trouwens erg benieuwd hoe het nieuwe platform er uit gaat zien. Ik vind momenteel de website niet fijn om mee te werken. Ik merk dus ook dat ik er nog weinig naar omkijk op dit moment. Zeker op mobiel vind ik het kijken niet prettig.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:34

Dat is schrikken geweest, voor jullie beide. Hopelijk ksn de fysio iets betekenen. :(:)

Dank voor jullie lieve commentaar op foto. :D

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:25

Naar de DA geweest. Check ligament. Wordt dus een traject van maanden. Zo balen!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:27

Het herstel van het check ligament duurt inderdaad lang, maar hersteld meestal wel goed. Sterkte! Heb je wel een goed advies van de dierenarts mee gekregen?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 11:43

Ik heb ineens geen toegang meer tot de filmpjes. Hebben meer mensen hier last van? Ik krijg zeg maar de pagina met beschikbare trainingen. Slotje is open, die kan ik openen, maar daarna als ik een filmpje wil openen krijg ik melding dat ik moet inloggen of geen toegang heb...

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 19:46

ja Sussie, dat denk ik wel. Het is een goede paardenkliniek waar ik wel vertrouwen in heb. Maar ja, ook die maken fouten. Want ik moest haar bij het kreupelheidsonderzoek longeren en ze ging flink te keer. Bleef maar galopperen en druk doen. En wij maar wachten totdat ze rustig draven zou. Achteraf heb ik daar zo'n spijt van! Ik had haar gewoon moeten stoppen. Maar de DA zei niks en dus deed ik niks. Ik had de regie uit handen gegeven en dat had ik nooit moeten doen. Als ik ook maar even gedacht had dat het een peesblessure zou kunnen zijn had ik anders gehandeld. Ik ben bang dat het er erger door geworden is want de verdikking was nu wel duidelijk te zien en eerder niet. Hoewel ik daar ook weer over twijfel omdat een verdikking op een geschoren been duidelijker te zien is dan op een ongeschoren. Nou ja hoe dan ook ik baal echt als een stekker. Ook voor mijn paard want ze baalt zichtbaar van haar gevangenschap en weinige beweging. En dan te bedenken dat dat nog maanden zo blijft!

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:39

Hé Promisse, misschien is een second opinion toch geen slecht idee. Zowel een van mijn paarden als een paard van een stalgenootje hadden vorige zomer een check-ligament blessure en ze hebben geen van beiden op stal gestaan. Wel kleinere harde paddock voor zover mogelijk en rustig getraind zonder te veel bochten. Bij mijn stalgenootje was het erger dan bij die van mij, die heeft een heel schema gehad met eerst veel stap en daarna opbouw naar draf. Maar stilgestaan hebben ze geen van beiden...

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:05

Eli heeft haar checkligsment dwars door midden. Maar misschien is sat weer anders dan verrekt.
Zij heeft ook geen stalrust gehad. Gewoon op de weide, lekker veel rond gestapt. :o

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:18

Mijne heeft vorig jaar met een check ligament blessure in de paddock gestaan en werd daar niet beter van dus na 3 maanden proberen toch besloten om boxrust te geven en toen is ie heel snel genezen.

Paard stond al 6jr 24/7 in een paddock met schuilstal en wei dus was wel even schakelen maar hij is er wel echt van opgeknapt.

Helaas vorige week in het bos verstapt en nu toch weer een dik been, alleen dan z’n andere been. Donderdag gaan we scannen.

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:53

ze staat niet helemaal stil hoor. ik stap haar iedere dag 1x een ronde over het harde die 25 minuten duurt. Dit moet ik de komende 8 weken iedere twee weken opbouwen naar ongeveer 50 minuten. Zal dan 55 minuten zijn want de ronde die ik daarvoor in mijn hoofd heb duurt zo lang. De reden dat ze niet op stal staat is omdat ze dat ooit eerder heeft moeten doen en ze daar knetter gek van werd.
Na 8 weken een scan en als die goed uit pakt dan afhankelijk van hoe goed, 4 tot 6 weken opbouwen met wat drafwerk. Daar krijg ik dan een schema voor. Als dat goed gaat dan mag ik de pees sterker gaan maken met opbouwend werk. Die fase gaat vrij snel.
De opbouw van een blessure aan dit ligament hangt af van de leeftijd van het paard. En natuurlijk of er al eerder een blessure aan is geweest. Hij vertelde mij dat deze pees, in tegenstelling tot de andere pezen in het voorbeen, snel oud wordt. En hoe ouder het paard is, hoe rustiger de opbouw van de hoeveelheid beweging is. Wat je niet wilt is dat er toch nog een lichte beschadiging is en je te vroeg aan het werk gaat omdat dan de kans aanwezig is dat het hele peesje een blijvende beschadiging over houdt. En als dat het geval is dan vergroot dat weer de kans op herhaling en dus op een chronische blessure. Dus tja, het is niet anders.
Ik ben ondertussen mede door dit gedoe serieuzer dan ooit aan het nadenken over een tweede paard er bij. Ben nu 56 en zat te rekenen. Stel dat ik tot mijn 70ste een kan blijven dressuren en ik zou een paard kopen van ongeveer 4 jaar, dan zou dat paard 18 zijn als ik aan het einde van mijn sport rijden zit. Dan zouden we samen nog als bejaarden buitenritjes kunnen maken. Als ik langer wacht, dan loop ik een groter kans dat het paard nog te jong is om met pensioen te gaan als ik dat wel ben.
Ik heb voor mijn gevoel heel veel geleerd de laatste 2 jaar en zou het heel erg leuk vinden om dat toe te passen op een nieuw jong paard. Ondertussen natuurlijk verder gaan met mijn oudere paard want dat werk vind ik zeker zo leuk.
Er zijn natuurlijk verschillende mogelijkheden. Ik zou ook kunnen zoeken naar een paard van een ander. Dat geeft financiële voordelen maar er zitten ook weer nadelen aan. Maar ja, ook aan een eigen paard. Dus ik ben er nog niet helemaal uit.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:12

Dat zijn wel leuke plannen promisse.

Toch jammer van de super slechte kwaliteit door de scherpe lucht.
Dit is een 3 jarige D-pony. Vandaag een tikkie gespannen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zor gaat weer wat minder helaas. Morgen komt er een nieuwe zadelmaker, dan weer eens rustig kijken of het weer beterd. Anders eens serieus nadenken om startpas op te zeggen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:00

En kunnen jullie er bij de ruiterclub inkomen. Ik niet. Terwijl ze zei dat dit wel mogelijk zou zijn.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:03

Nee dus
Afbeelding