Gaaf Moniek! Geen idee eigenlijk of ik die mail ook heb, nog niet gekeken. Komt zoiezo voor ons te vroeg om aan mee te doen, wil rustig aan opbouwen weer.
Pol, hahaha ja dat lijkt mij ook mooie ervaring voor ons beide
XUlyssesX
Geplaatst: 11-04-17 13:19
Ik heb de mail ook gekregen voor mijn springer haha Foutje van de knhs denk ik.. Ik ben nog maar L2 in het dressuur, Helaas moet je M2 zijn.. dus voor ons kan het mailtje in de prullenbak
Babootje
Geplaatst: 11-04-17 13:56
moniek21 schreef:
Volgend jaar zeker meedoen Babootje , super leuke ervaring . Hoe gaat het met hem Babootje ?
Volgende week terug naar de veearts. Hij is lekker fris aan de hand. Voelt zich kiplekker dus daar ligt het niet aan. Hoop dat ze mag opbouwen.
Fijn dat die zich lekker voelt Babootje Ben benieuwd naar de uitslag van de DA
Hier wat ijzer ellende gehad steeds aftrappen van hetzelfde ijzer waardoor die geen voet meer over houd Hij heeft 3 halve week vakantie gehad omdat zijn voorknie ook dik was om dan bij de smid een uur met je been omhoog te staan om er een ijzer onder te lijmen/drogen is ook niet verstandig Voor de zekerheid foto laten maken van zijn knie maar daar was gelukkig niets te zien
Inmiddels zit het ijzer er al 1 halve week onder En hebben we het werk weer opgepakt opstappen weg rijden op wat buiging na dan
oh ijzer ellende. Daar heb ik mijn portie ook wel van gehad. 50% van de keren een ijzer er onderuit. Om gek van te worden. Zo blij nu dat ze allebei goed gaan zonder.
Hier even stressen. Heel druk geweest op het werk en aanstaande verhuizing naar onze nieuwe woning. Deze week hebben we ook te horen gekregen dat het stalgeld echt fors omhoog gaat. Dat is opzich niet erg want de locatie is super en paard komt iedere dag op de wei maar ze voeren ook redelijk sober/arm hooi dus ik stop er zelf al € 50 extra aan voer in per maand om hem op gewicht te houden. Nu dus ook nog verhuizing voor paard geregeld per 1 mei...
Alles verhuizen is wel pittig zeg. Jammer van je stal.
Wij zijn lekker bezig. Wel rustig aan want zoals je de instructeur ook hoort zeggen; hij kan wat onzeker worden en is redelijk snel moe. Het is dus wel echt doseren. https://www.youtube.com/watch?v=K0DN1ROvHaQ
Dress, pff ik had Mn portie ook wel weer gehad.. Hudson ook net 3 dagen nieuwe ijzers hoppa 1 eraf en kreupel ... gelukkig na 3 dagen het ijzer er weer onder ( precies voor het weekend ) ik moet wel even zeggen dat ik wist dat hij door het net bekappen wat gevoelig was en het niet nodig vond om de smid gelijk te laten komen.. maar ijzer er weer onder en hij liep weer goed
Bianca, jeetje balen van je stal .. maar komt vast allemaal weer goed als je op je nieuwe stal staat, en ook nog zelf verhuizen .. succes brengt altijd een hoop stress met zich mee ...
Oei....ijzer ellende, hier trapt hum ok regelmatig ijzers eraf in de zomer vooral.
Bianca...dat is balen joh!
Pol.....Knap hoor, ziet er al fijn uit!
Hier inmiddels al 2x erop gezeten weer en was eigenlijk gewoon opstappen en gaan! Heb sinds van de week een micklem gekocht tweedehands wegens de goede verhalen erover. Vandaag even mee gereden maar merkte echt positief verschil in de aanleuning. Ze liep er veel minder achter en veel beter naar mijn hand toe.
Wat fijn Carmuh dat het zo goed ging Apart he dat niet een bit maar een hoofdstel het verschil kan maken
Hier zit er een hoefzweer aan te komen ach ja kon er ook nog wel bij
XUlyssesX
Geplaatst: 22-04-17 18:55
Wat sneu dresjoepie. Inmiddels zweer doorgekomen?
Hummer was afgelopen vrijdag jarig en is nu officieel 5 jaar. Heb zijn kleur van zwart aan laten passen naar schimmel. Kreeg commentaar van dres. jury dat ik zijn kleur moest wijzigen.
ulysses: die komt inderdaad niet meer weg met zwart.
Ik kijk steeds heel argwanend naar de witten haren bij die van mij in zijn liezen. Wee je gebeente dat je schimmel word Vermoed dat hij alleen een beetje stekelharig is.
Babootje
Geplaatst: 25-04-17 19:53
Nou hier eindelijk wat nieuws. Vandaag terug geweest bij de veearts. Het is 4 maanden na de operatie(s). Voor de botcysteoperatie staat 6 maanden tot een jaar (ook afhankelijk van hoe groot de cyste is). Hij heeft stamcel gehad en ook een schroef in het bot. De stamcel maar ook de reactie op de schroef (die ook nodig was voor stabiliteit in het bot) zorgt voor botaanmaak. Nu na 4 maanden was duidelijk de botaanmaak goed te zien en ook het kanaaltje naar het gewricht had zich mooi gesloten. Nu moet het bot allemaal nog dichter worden. Eigenlijk doet ie dat heel snel. Denk omdat hij nog jong is (en misschien ook wel omdat ik hem puur bot en acydum formicum bijvoer ) Echter omdat de schroef wat reactie geeft aan het botvlies op 1 kant vinden ze het toch beter om de schroef er weer uit te halen. Op zich vind ik dat eigenlijk ook wel fijn, want dan zie je er straks echt helemaal niks meer van. Veearts verwacht ook dat er straks niets mee van te zien (en voor hem van te voelen) is, dus totaal herstel. Maar wel weer een operatie (en de portemonnee was al leeg).
De peesblessure (collatoraal bandje aan 1 kant linksvoor) is niets meer van te zien. En de chip hoeven we het ook niet over te hebben: die is natuurlijk weg. Overigens was hij bij het klinisch onderzoek op de buigproeven nu ook helemaal goed.
Knap wat ze allemaal niet kunnen; vroeger bracht je je paard ervoor naar de slager. Veearts vertelde nog dat ze laatst een paard met een gebroken pijpbeen (in de lengte) staand hebben "geschroefd" omdat die bij ontwaken uit algehele narcose het been het niet zou hebben gehouden. Helemaal goed gekomen ook.