[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:41

Krijg er een naar gevoel bij Tiedew.. jong paard, volgens advertentie braaf en geen stalgebreken. Staat niks vermeld over gezondheid en dan ook nog eens 1.78m.. In combi met de prijs krijg ik al snel het gevoel dat ie lichamelijk niet in orde is.

Edit: even hun site bekeken en ze hebben veel paarden in een goedkopere klasse staan (ook eentje die 2x wordt aangeboden op hun website. Met twee verschillende vraagprijzen :Y) ).
Laatst bijgewerkt door Cardy op 22-11-12 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

m_maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:43

Dat denk ik persoonlijk ook want het zou wel heel erg weinig geld zijn vind het wel een erg leuk paardje om te zien niet dat ik echt op zoek ben hoor maar ik kijk wel altijd een beetje rond

Goos_Horses

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:46

heb het idee dat het paard lichamelijk niet goed is en voor die prijs laten mensen niet keuren uiteraard en dat je zo met een slecht paard opgezadeld word. lagere prijsklasse hoeft niks mis mee te zijn, maar dit is wel heel apart

m_maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:50

staat een heel kort filmpje bij.

http:youtu.be/VIJNEixWvP4

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:53

Ik ken Jorn van vdh stables persoonlijk. Hij is wel een eerlijke handelaar, maar je moet altijd zelf goed blijven opletten.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:54

tiedew ik vertrouw het voor geen meter.
Maar de enige manier is als je eventueel interesse hebt is gaan kijken en zeker laten keuren als je overgaat tot serieuze koop.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:59

Ik zou het ook niet vertrouwen + het filmpje is zo kort en hij springt dan ook nog verkeerd aan, als een verkoper zo de beste kant van zijn paard wil laten zien dan wil ik zijn slechtste kanten nog veel minder zien

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:01

Goos_Horses schreef:
heb het idee dat het paard lichamelijk niet goed is en voor die prijs laten mensen niet keuren uiteraard en dat je zo met een slecht paard opgezadeld word. lagere prijsklasse hoeft niks mis mee te zijn, maar dit is wel heel apart

Of hij is staatsgevaarlijk en je zult hem eerst moeten (laten) trainen. Zal niet de eerste zijn. Zulke paarden kosten tijd en tijd is geld.

MAar het kan ook in een kissing spine zitten of meer van dat soort ellende.

Gewoon eens bellen en op de man af vragen waar de prijs op is gebaseerd omdat je het 'bijna niet kunt geloven'. En daarna eens goed nadenken of het een geloofwaardig verhaal was (en ons daar even over laten oordelen :') ).

Een brutaal mens, heeft de halve wereld :j

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:05

betadine dat het paard verkeerd aanspringt zegt helemaal niks. paard loopt los en dus niet in lengtebuiging noch stelling dus sorry die opmerking slaat kant nog wal.

Soms zijn dingen te leuk om waar te zijn en ik vind dit er één van.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:07

Goos_Horses schreef:
Suelza dat is snel gegaan
Lastige combinatie om paard zowel Z springen als dressuur te kunnnen/ mogen starten.
Als ze er al zijn zullen ze heel erg aan de prijs zijn.

Hmmm valt wel mee. Als ik een paard vind met genoeg gummi en lef, dan rij ik de klassering er zelf wel op. Dat is het probleem niet zo. Ik zit alleen met het punt dat ze oud genoeg moeten zijn (jaar of 5) zodat ik genoeg tijd heb ze te trainen en ze ook daadwerkelijk kan uitbrengen ipv dat ik er weer een paar jaar om moet gaan passen.

Ik zoek geen paard wat al Z dressuur of Z springen is nl. Dan ben je al een jaar bezig met zo'n dier om te scholen (sommige zijn zo slecht gereden). Doe mij dan maar een jonger, onervaren dier en dan beleer ik hem zelf wel, scheelt een hoop tijd en frustratie.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:07

Goos_Horses schreef:
betadine dat het paard verkeerd aanspringt zegt helemaal niks. paard loopt los en dus niet in lengtebuiging noch stelling dus sorry die opmerking slaat kant nog wal.

Nee daarom en kan bij een jong dier, zeker van dat formaat, ook een gebrek aan balans zijn.

Ik zou eens goed naar het gedrag/karakter van het paard kijken :j

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:09

Suelza sorry dan heb ik dat verkeerd begrepen, dacht dat je een paard wou dat al Z springen en dressuur was.
inderdaad klassering kan heel gauw gaan. Dan word de zoektocht ook weer wat makkelijker

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:13

Wundermeyer zou schijnt ook niet zo leuke karakters geven, ik heb de enige lieve :-D

Maar 1000 euro is echt geen geld :-\

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:15

Gewoon even bellen of gaan kijken, dan weet je het.
Met speculeren kom je nergens.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:20

Belsje schreef:
Wundermeyer zou schijnt ook niet zo leuke karakters geven, ik heb de enige lieve :-D

Maar 1000 euro is echt geen geld :-\

Mja en Jazz ook niet en Ferro niet, Gribaldi niet, Zeoliet niet, Cabochon niet etc. etc. etc.

Ik denk altijd eerder dat die paarden soms wat teveel kwaliteit hebben voor de mensen die er op rondhobbelen, niet zozeer dat ze slechte karakters hebben...

Ik heb als paardentrainer heel veel paarden getraind en zie dergelijke afstammingen met regelmaat voorbij komen om te beleren, maar om nu te zeggen dat ik ze lastig vind? Daarnaast presteren er toch wel heel veel van in de absolute top.

Ik kan heel goed autorijden en Formule 1 autos zijn goed in elkaar gezette wagens, maar zet mij in een Formuli 1 auto en dikke kans dat ik de bocht uitvlieg omdat ik niet capabel genoeg ben om met het vermogen van die auto om te gaan.

En geloof mij, ik kan best aardig autorijden :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:21

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:25

Suelza ik heb altijd gezegt dat ik de eerste vrouwelijk F1 coureur word hahaha kan heel goed snel autorijden.

tja slechte karakters? Tuurlijk heb je karakters waar menig mens niet mee om kan gaan, dat heeft inderdaad te maken met de kwaliteiten van het paard maar zeer zeker ook met de opvoeding.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:27

Goos_Horses schreef:
Suelza ik heb altijd gezegt dat ik de eerste vrouwelijk F1 coureur word hahaha kan heel goed snel autorijden.

tja slechte karakters? Tuurlijk heb je karakters waar menig mens niet mee om kan gaan, dat heeft inderdaad te maken met de kwaliteiten van het paard maar zeer zeker ook met de opvoeding.

Haha ja ik kan ook wel autorijden, ik heb toch wel heel veel bijzondere rijopleidingen gehad in het verleden ;) Maar goed Formule 1 rijden is niet voor iedereen weggelegd :j

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:05

Goos_Horses schreef:

Vind de video gewoon geen goed beeld geven. Een goed paard heeft trouwens van nature een goede balans (zonder ruiter). Als deze video het paard moet promoten...
Voor mij lijkt het net of ze zijn beginnen filmen en het enige stukje waar hij deftig liep (3 sec) eruit hebben geknipt. Ben je helemaal niets mee.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:19

even een vraagje een kennis van mij zoekt gewoon een leuk paardje.
en zij had een paardje gezien die erg leuk klinkt.
en is op z niveau getraind en is zelf m1 dressuur en m springen geweest maar heeft in een lichte vorm ataxie
en is 8 jaar oud.
zouden jullie hier aan beginnen?
hier is de prijs ook wel na.
zelf ben ik niet heel erg bekend met ataxie (ken wel een paar paarden) maar of dit erger kan worden enz dat weet ik niet.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:25

Melanie_B schreef:
Is wel erg weinig. Ik zou ook mijn twijfels hebben..

Hij staat niet voordelig op foto 1 is gewoon slecht gemaakt.. maar als ik 2 zie kan ie goed bewegen
http://link.marktplaats.nl/614205177

Weet de prijs ervan niet..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 12:27

Ik ben mn mooie merrie kwijt geraakt door ataxie ik zal er dus nooit aan durven beginnen, ze was eerst enkel wat onregelmatig daarna niets te zien. Helaas ging ze daarna zo achteruit dat ze niet eens meer om hoog kon komen naar het liggen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:28

Ik zou er ook niet aan beginnen.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:31

Nicole schreef:
Melanie_B schreef:
Is wel erg weinig. Ik zou ook mijn twijfels hebben..

Hij staat niet voordelig op foto 1 is gewoon slecht gemaakt.. maar als ik 2 zie kan ie goed bewegen
http://link.marktplaats.nl/614205177

Weet de prijs ervan niet..

Bedankt Nicole, alleen deze is onbeleerd. Ik wil graag een beleerde :)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:33

ja ik zat er ook al erg over te twijfelen maar het gaat dan wel over een bedrag van 1000 euro of minder.
mijn kennis zij dat ze het nooit in de gaten hebben gehad en reden er nog m1 dressuur mee en waren voor het z aan het trainen en kwamen er toen pas achter.
maar al is 1000 euro weinig geld als je niks aan het paard heb is het wel weggegooid geld
wel jammer want is echt een mooi paard