Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:17

Tuc schreef:
Shareek: ziet er goed uit, ik zou niet zeggen dat hij 1.47 is. Ik weet niet hoe jouw arabier rijdt, maar voor het uiterlijk stoort het niet erg.

ikke: haha, gelijk heb je, maar de lengte kan ook storend zijn voor een paard, dus een foto erbij zou inderdaad beter zijn.

Ik weeg 60 kg. Tijdens het rijden afgelopen vrijdag had ik niet het idee dat hij last had van mijn lengte en/of gewicht, maar dit zegt waarschijnlijk weinig. Wat je zegt, buitenritten zijn intensief, dus dit gegeven is wel belangrijk.

In welk opzicht zou jouw lengte storend zijn voor het paard? Daar heb ik niet helemaal beeld bij.

Tuc

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:32

Misschien valt het in deze situatie wel mee, maar vroeger reed ik nog op mijn welsh van 1.15 m. Later ben ik hier te groot voor geworden en door de lengte van je benen en je bovenlichaam kun je je pony uit zijn evenwicht halen (als je bijvoorbeeld veel wendingen maakt of er niet recht boven zit).
Het kan zijn dat ik er naast zit, maar volgens mij moet het bij de arabier niet een heel groot probleem zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:46

Tuc schreef:
Misschien valt het in deze situatie wel mee, maar vroeger reed ik nog op mijn welsh van 1.15 m. Later ben ik hier te groot voor geworden en door de lengte van je benen en je bovenlichaam kun je je pony uit zijn evenwicht halen (als je bijvoorbeeld veel wendingen maakt of er niet recht boven zit).
Het kan zijn dat ik er naast zit, maar volgens mij moet het bij de arabier niet een heel groot probleem zijn.

Als je niet recht boven je paard zit, deugd je balans niet. Dat heeft niks met het paard te maken maar alles met rijkunst. Datzelfde geldt voor wendingen rijden.

Ik kan jouw rijkunst niet beoordelen, dat zul je zelf moeten doen. Als jij van mening bent dat je eigen rijkunst onvoldoende is, dan is dat je eigen beslissing. Zo'n beslissing kan ik begrijpen en respecteren. Dat je een paard laat staan omdat anderen van mening zijn dat het niet kan, dat zou ik niet doen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:50

We gaan weer heerlijk offtopic met dank aan Ikke, Ikke, Ikke.

@annisatjj; Het paard wat jij bedoelde, is er inmiddels afgehaald zeker? Verder wel een betrouwbaar adres, in mijn ogen!

springen345x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:52

hoi allemaal!
ik ben ook op zoek naar een pony.
ong van 1.47 to 1.55
4 tot 8 jaar
wie weet er iets leuks?

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:57

Somebody_ schreef:

@annisatjj; Het paard wat jij bedoelde, is er inmiddels afgehaald zeker? Verder wel een betrouwbaar adres, in mijn ogen!

Het is van sporthorses gehaald maar op hun eigen site staat ze nog te koop

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:59

annisatjj schreef:
Somebody_ schreef:

Het is van sporthorses gehaald maar op hun eigen site staat ze nog te koop

Welke bedoel je precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:38

Ik heb bij virtual zone horses mijn vorige merrie gekocht. Prima adres!!

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:58

Nou, in ieder geval bedankt voor alle reacties en meningen (ikke: ik zei niets over míjn rijstijl, maar meer algemeen).
Ga er nog over nadenken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:05

Tuc schreef:
Nou, in ieder geval bedankt voor alle reacties en meningen (ikke: ik zei niets over míjn rijstijl, maar meer algemeen).
Ga er nog over nadenken.

Mijn opmerking was ook zeker niet persoonlijk bedoelt, ik haakte alleen in op de voorbeelden die je gaf.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:20

Mag ik me hier ook weer melden?

Vorig jaar ben ik in mijn zoektocht geslaagd, maar helaas is mijn paard beginnen kreupelen enkele weken geleden. Onderzoeken gedaan en daaruit is een OCD'tje in het kroongewricht gekomen, dat helaas niet behandeld kan worden. We zijn nu op zoek naar een weideplekje voor ons vriendje, en gaan op zoek naar een nieuw sportpaard..

Wat we zoeken: Merrie of ruin, tussen 5 en 10 jaar. Allround met voldoende aanleg voor dressuur, tussen 1.65 en 1.75 groot. Moet wedstrijdervaring hebben en vooral ook braaf zijn. Kleur maakt niet uit (geen bont). We proberen ook een paard te vinden in Belgie, zodat we niet alsmaar honderden kilometers moeten rijden..
Ik hoop dat we iets vinden!

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:22

Somebody_ schreef:

Het is van sporthorses gehaald maar op hun eigen site staat ze nog te koop[/quote]
Welke bedoel je precies?[/quote]

Ik bedoel Cilona
Merrie 1,68 2007 Zwart l/m

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:23

Die vos Mallotje?? Of was jij dat niet?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:54

Jup mn vosje :(

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:16

Ik ben weer opzoek naar een shetlander haha,
Heb ondertussen mijn oude shetlanders terug gevonden,
Die staan nog heerlijk bij hun eigenaar, en dat gaat echt super!
Nu kan ik op m'n gemak verder zoeken,
Wou eerst zeker weten, dat het met hun goed gaat,
Alleen alle shetjes die ik leuk vind, zijn zooo ver weg :(

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:08

Tuc, qua gewicht moet dat makkelijk kunnen in mijn ogen, 60 kg is niet veel. Qua lengte is het inderdaad erg lastig bepalen zonder foto..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:24

Cilona leek me een heel leuk paard wou er naar kijken had al afspraken gemaakt etc en toen bedacht ik me waarom is ze geen prok dus heb nog gebeld, helaas waren er 3 chippen verweiderd dat vond ik te veel van t goede en heb ik dr voor laten staan, want ook de moeder was niet vrij van chipjes. Jammer leek me namelijk een ontzettend leuk dier :j

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:32

Mallootje, wat een pech met je paardje. Ik hoop voor je dat je een leuke gaat vinden.

Ik heb voor mezelf een beslissing gemaakt, maar ik hou het even spannend....ha..ha.. :D
Heb teveel teleurstellingen meegemaakt en als ik dingen straks zekerder weet mogen jullie het horen. Duimen jullie mee dat het goed gaat ? :o

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:57

Ik duim Bertine!

Morgen ga ik 3 paarden kijken. Een ruin van 7, een merrie van 8 en een merrie van 10. 2 ervan zijn van 'bekenden' dus dat geeft al wat meer vertrouwen..

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:07

@ Mallootje; mooi balen vn je vos! Vond het een leuk dier!
Succes morgen!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:08

Het was inderdaad een heel leuk paard, heb er veel plezier mee gehad. Maar helaas, het heeft niet mogen zijn..
Hoe is het met die van jou Romanoff?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:29

Wat een pech zeg Mallootje!

Heeft er hier iemand ervaring met Stijn Bruisten?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:00

@ mallootje: ff offtopic hihi!
Maar gaat super nu met mn knollie! Helaas wel veel pech gehad. Ook gevallen en nu loop ik met n gebroken arm. Leuk zo'n paardenhobby!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:07

Ja ik, heb stijn eens een dier verkocht :D

En heb vaak nog eens contact met wat hij te koop heeft staan :j

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:17

Linni_ schreef:
Tuc, qua gewicht moet dat makkelijk kunnen in mijn ogen, 60 kg is niet veel. Qua lengte is het inderdaad erg lastig bepalen zonder foto..

haha, of het 60 blijft is natuurlijk altijd de vraag :P maar dat zien we dan wel weer.
Ik denk dat ik haar toch ga kopen. Echt wedstrijd rijden zit er niet in en met buitenritten ga ik natuurlijk niet alleen maar crossen oid.
Misschien dat als ze wat aankomt dat dat een hoop scheelt, want nu is ze gewoon mager.