Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

nathe schreef:en daar komt "de klik" weer
in ieder geval ga je dat alleen bij een handelsstal tegen komen dat je het paard enkele weken op proef mag nemen. Particulieren/fokkers/goede handelsstallen beginner daar vaak niet aan hoor

Nee, maar stel dat ik in nederland een paard vind (dan niet persé van Jansen van den hout) dan is het wel vrij ver om elke keer een paard te gaan proberen. Zoals Fairway, die is hier van de buurt en daar zit ik niets mee in om naar toe te rijden. Maar holland is twee uur rijden!

Proef is veel gezegd, maar moet er zowiezo mee op verplaatsing geweest zijn, en eens op het straat.

Maar je hebt een punt. 

uryanne schreef:Ik ben op dit moment verkoper van een pony, particulier en wil juist wel een proefperiode omdat ik zeker wil weten dat ze goed terecht komt en het na een maand ook nog leuk heeft. Pure zuinigheid op mijn pony.
eens kijken hoe je je pony (heelhuids) terugkrijgt...
dat heeft niets met zuinigheid te maken, daarbij weet je toch niet wat mensen in de toekomst uit gaan vreten met je pony
zal niet de eerste zijn en zeker niet de laatste... equitation schreef:Arabiertje* schreef:Het verschil van een manege en LRV tornooi is wel heel erg groot.Maar je hebt een punt.
Als een paard winst heeft in de M lijkt me dat hij zich wel gedraagt op wedstrijd![]()
paard zou niet braaf zijn.....
Sundral schreef:NoOok paarden die geen winst lopen op concours kunnen braaf zijn dus dat is nogal een zwak uitgangspunt.
ZUCHT listiglistje schreef:uryanne schreef:Ik ben op dit moment verkoper van een pony, particulier en wil juist wel een proefperiode omdat ik zeker wil weten dat ze goed terecht komt en het na een maand ook nog leuk heeft. Pure zuinigheid op mijn pony.
Voor hetzelfde geld gaan ze een maand met je pony uren in het bos jakkeren of gooien hem in een kudde met niet al te vriendelijke paarden
met alle gevolgen van dien en dan na een maand zeggen ze "Bedankt maar we hoeven hem niet"eens kijken hoe je je pony (heelhuids) terugkrijgt...
No thanksdat heeft niets met zuinigheid te maken, daarbij weet je toch niet wat mensen in de toekomst uit gaan vreten met je pony
of dat ie misschien direct weer door verkocht wordt naar een of andere handelaar voor een beetje winstzal niet de eerste zijn en zeker niet de laatste...
. Geld heb ik dan al in de portomonnee. Arabiertje* schreef:Zo kan je het ook bekijken Uryanne, is ook best wel lief vind ik persoonlijk maar heb je geen schrik dan dat er iets gaat gebeuren?
Nathe: Nee, zo zeer niet maar misschien wel naar de LRV oefeningen of naar een oefenwedstrijd. Het is winter, en er is hier elk weekend wel eentje...
Equitation; Klopt, maar dan moet die ook wel winst hebben. Ze kunnen het ook '' zo maar '' verzinnen hé...

Citaat:Citaat:nathe schreef:
en daar komt "de klik" weer
in ieder geval ga je dat alleen bij een handelsstal tegen komen dat je het paard enkele weken op proef mag nemen. Particulieren/fokkers/goede handelsstallen beginner daar vaak niet aan hoor
Dat wil ik net zeggen! sterkte met de zoektocht want bijna nergens krijg je een paard op proef mee.....
. Zelf zou ik haar nu niet meer meegeven op proef om de eerder genoemde redenen.
.