Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:45

Lieser schreef:
carrie79 schreef:
Mijn dierenarts heeft de foto’s zojuist beoordeeld die bij mijn ( bijna) aankoop zaten, op basis van deze foto’s keurt hij het paard af… ppfff dacht dat ik nu eindelijk een leuke gevonden had.. nu kan ik wéér op zoek

Balen hè. Het voelt inderdaad als terug bij af.

Echt hoor, jij kent het ook natuurlijk:-(

Ben ook al flinke tijd op zoek maar ja, beter dit dan achteraf spijt dat besef ik me ook

MyWishMax

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:59

Zo is het carrie! Het ergste vond ik de paarden die ik heb gehad waar je binnen een paar maanden achter kwam dat ze al gewoon stuk waren en het sowieso aflopende zaak zou zijn. Zelfs in de goede tijden was het echt veel stress en nooit onbezorgd genieten. Naast al get geld

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:11

MyWishMax schreef:
Zo is het carrie! Het ergste vond ik de paarden die ik heb gehad waar je binnen een paar maanden achter kwam dat ze al gewoon stuk waren en het sowieso aflopende zaak zou zijn. Zelfs in de goede tijden was het echt veel stress en nooit onbezorgd genieten. Naast al get geld

Dat lijkt me misschien nog wel erger eerlijk gezegd. Ik ben namelijk ook nog zo’n druif die zich enorm hecht aan dr dieren… dan is het nog lastiger om de juiste beslissing te nemen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:16

Ja precies en het was te voorkomen geweest als ze op de foto waren geweest... Ik was op de ene echr stapelgek en had aan de ene kant hem niet willen missen, was echt mijn once in a lifetime, dacht ik toen. Maar het was echt zo pijnlijk.

Ik zou ook geen paard terug kunnen doen, dus bescherm ik mezelf door wel kritisch te zijn op gezondheid van te voren

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:18

Heel verstandig, dat doe ik nu dus ook.
Het is alleen opvallend hoeveel “ troep” ( sorry) er verkocht word momenteel, voor veel geld.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:42

Mijn vorige paard staat ook te koop :n ik hoop dat ze een goede thuis vindt… ze is pas een jaar bij deze eigenaar maar het meisje is helaas de interesse wat verloren… wie meer info wil mag altijd een pb’tje sturen

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:01

Kay_Kim schreef:
Mijn vorige paard staat ook te koop :n ik hoop dat ze een goede thuis vindt… ze is pas een jaar bij deze eigenaar maar het meisje is helaas de interesse wat verloren… wie meer info wil mag altijd een pb’tje sturen

Iets voor mij? 1.70 merrie/ ruin
Max 13jr beetje allrounder, koel karakter
Normale prijsklasse?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 20:49

xsensibel schreef:
Is dat iets van de afgelopen jaren dan? Ik heb mijn merrie in 2015 gekocht en die is niet rontgen gekeurd maar wel klinisch. Is gewoon geaccepteerd in de verzekering hoor :d

Was volgens mij altijd al zo, in ieder geval 10 jaar geleden wel.
Als je alleen een overlijdensrisico of een hele beperkte schadeverzekering hebt, dan is alleen klinisch keuren idd genoeg. Maar die keren alleen uit als een paard letterlijk dood neervalt (overlijdensrisico) of als een paard binnen een paar dagen na constateren overlijdt (bv slecht verlopende koliek of een ongeluk waarbij het paard acuut moet worden ingeslapen). Dat zijn dingen die je toch niet op x-ray terug ziet.

Wil jij dat je paard ook uitgekeerd wordt bij blijvende ongeschiktheid voor het doel waarvoor je verzekerd hebt, dan komen dus bij die bedragen de X-rays om de hoek kijken. Dan wil de verzekering weten of er al een aanleiding is die blijvende ongeschiktheid waarschijnlijker maakt, maar dat is ook precies waarom je zelf wilt keuren toch? Ook als je idd een ziekenkostenverzekering wil afsluiten zul je bij die verzekerde waarde X-ray moeten keuren.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 21:32

In 2011 hebben wij volgens mij onze haflinger in de verzekering gehad voor toen het enorme bedrag van 2500 euro. :+ Er kwam toen zelfs iemand van de verzekering een soort klinische keuring doen bij de haflinger.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 22:42

carrie79 schreef:
Röntgenfoto he, normaal gesproken selecteer ik daar niet op bij dit paard zaten vrij recente foto’s, geen rapport. Mijn da vind de spatgewrichtjes een verhoogd risico. Het is een jong paard en ik weet dat het geen probleem hoeft op te leveren, alleen ik wil eigenlijk niet op voorhand een probleem kopen.

Al is een bemerking geen beperking. Kan echt van alles zijn en sommige zaken zijn schoonheidsfoutjes.

Het is desalniettemin erg demotiverend tijdens de zoektocht..

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 09:17

xRivaldo schreef:
Al is een bemerking geen beperking. Kan echt van alles zijn en sommige zaken zijn schoonheidsfoutjes.

Hier waren de bemerkingen zodanig dat de dierenarts afraadde om met het paard te gaan springen. Tja, dan valt de helft van wat wij ermee willen (springen en buitenritten maken) al af ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 18:32

Ik heb vandaag een paard gekeken, was helemaal niks.
De eigenaresse was arrogant en rijdt zelf op hoog niveau, paard overigens niet. Ik kreeg het paard niet zo lekker aan het lopen, sowieso altijd een kwestie van wennen, nieuw paard en al die ogen op je gericht. Twijfelde al of dit het nou was, maar eigenaresse ziet het ook niet zitten.
Opzich dezelfde conclusie, maar niet goed voor mijn ego.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 18:38

Zonnebloem92 schreef:
Ik heb vandaag een paard gekeken, was helemaal niks.
De eigenaresse was arrogant en rijdt zelf op hoog niveau, paard overigens niet. Ik kreeg het paard niet zo lekker aan het lopen, sowieso altijd een kwestie van wennen, nieuw paard en al die ogen op je gericht. Twijfelde al of dit het nou was, maar eigenaresse ziet het ook niet zitten.
Opzich dezelfde conclusie, maar niet goed voor mijn ego.

Ik snap dat je dit rot vind, maar probeer dit niet als negatieve ervaring mee te nemen. Gewoon beide dezelfde conclusie en helemaal prima!
Je had trouwens begin dit jaar al een paard gekocht toch? Nu opzoek naar een voor erbij?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 18:43

Lieser schreef:
xRivaldo schreef:

Hier waren de bemerkingen zodanig dat de dierenarts afraadde om met het paard te gaan springen. Tja, dan valt de helft van wat wij ermee willen (springen en buitenritten maken) al af ;(

Dat is dan duidelijk...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:13

Wat vinden jullie dat luchtzuigen met de prijs zou moeten doen van een jong paard?
Betreft kribbebijten ontstaan na afspenen. Waarschijnlijk toen stress en nu dus ingeslepen. Paard is 3,5.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:51

Denk dat het in deze markt weinig uitmaakt.

Zelf zou ik er nooit 1 met een dusdanig gebrek kopen. Naast dat ik er zelf niet tegen kan wil ik m'n medestalgenoten dit niet aan doen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:57

Simbaa schreef:
Wat vinden jullie dat luchtzuigen met de prijs zou moeten doen van een jong paard?
Betreft kribbebijten ontstaan na afspenen. Waarschijnlijk toen stress en nu dus ingeslepen. Paard is 3,5.

vaak is het met een goed management wel aardig oké te krijgen, maar besef wel dat als je ooit wil verkopen, het zeker wel een beperkte factor gaat zijn. (zelfs al krijg je hem zo ver dat hij er mee stopt, zal je het wel moeten melden aan de nieuwe eigenaar, want op een andere stal, met een ander management kunnen ze zo weer beginnen)

En het hangt ook vaak samen met maagzweren etc. (wat je dan eigenlijk als eerste weer uit zou moeten sluiten met een scopie of dure medicatie)......
Het hangt natuurlijk ook wel af van de vraagprijs, of die al netjes is, of aan de hoge kant.

Ik heb vroeger altijd een paard gereden, die zowel lucht zoog, als weefde. Is 27 geworden. Dus het kan wel goed gaan, maar het is en blijft een verhoogd risico.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:00

Simbaa schreef:

Ik laat ze er ook op staan. Als het echt een onwijs talentvol paard is met goede beweging etc, dan kun je er echt nog een fijne prijs voor krijgen. Maar zelfs de aangeschreven sportstallen verkopen dergelijke paarden onder de marktprijs omdat het toch een irritatiefactor is en een verhoogd risico met zich meebrengt op koliek/ maagzweren etc.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:03

Hoi zoekende Bokkers........... Ik hoop dat ik maar heel tijdelijk aansluit in dit topic, maar na het lezen van 178 pagina's begin ik te twijfelen :D . Ben op zoek naar een paardje en ga aanstaande vrijdag voor het eerst een keuring in/aan.

Wat een zenuwslopend proces zeg. Ik wil echt weten of hij goed is, maar wordt echt triest van de gedachte dat hij afgekeurd wordt..... |( . Daarin was dit topic echt wel een hulp: stick to the plan (en laat hem dus echt staan als hij niet goedgekeurd wordt). Gelukkig gaan er mensen mee die nog niet op een roze wolk zitten, dus het moet goed komen.

Voor als het niet goedkomt: ik zoek wat (bijna) iedereen zoekt: een (heeeeel) braaf (gezond) recreatiepaard voor een redelijke prijs. Het liefst dan ook nog een Quarter (of vergelijkbaar karakter), om het nog wat gecompliceerder te maken :j . Met braaf (bij het buitenrijden) dus met stip op 1. Nog 1 harde eis: een ruin. Lijkt simpel, is stiekem toch best lastig. Voor nu volg ik al jullie zoektochten op de voet.........

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:03

Moderatoropmerking:
Deze post is leeggehaald omdat deze niet voldeed aan de regels uit de openingspost.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 31-10-22 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Post verwijderd

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:17

turtlelito schreef:
Hoi zoekende Bokkers........... Ik hoop dat ik maar heel tijdelijk aansluit in dit topic, maar na het lezen van 178 pagina's begin ik te twijfelen :D . Ben op zoek naar een paardje en ga aanstaande vrijdag voor het eerst een keuring in/aan.

Wat een zenuwslopend proces zeg. Ik wil echt weten of hij goed is, maar wordt echt triest van de gedachte dat hij afgekeurd wordt..... |( . Daarin was dit topic echt wel een hulp: stick to the plan (en laat hem dus echt staan als hij niet goedgekeurd wordt). Gelukkig gaan er mensen mee die nog niet op een roze wolk zitten, dus het moet goed komen.

Voor als het niet goedkomt: ik zoek wat (bijna) iedereen zoekt: een (heeeeel) braaf (gezond) recreatiepaard voor een redelijke prijs. Het liefst dan ook nog een Quarter (of vergelijkbaar karakter), om het nog wat gecompliceerder te maken :j . Met braaf (bij het buitenrijden) dus met stip op 1. Nog 1 harde eis: een ruin. Lijkt simpel, is stiekem toch best lastig. Voor nu volg ik al jullie zoektochten op de voet.........

D'r staan een stel leuke Fjorden op de Boktmarkt, zit vast iets tussen dat past en meer kans op een gezond paard.....

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 10:51

ikke schreef:
D'r staan een stel leuke Fjorden op de Boktmarkt, zit vast iets tussen dat past en meer kans op een gezond paard.....

Bedankt voor de tip! Ik wacht de lopende keuring af, want meer dan 1 lopend 'project' kan ik helemaal niet aan :D . Andere rassen sluit ik ook zeker niet uit hoor, maar je merkt toch dat sommige rassen net even iets harder trekken dan anderen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:51

grauwman schreef:
Denk dat het in deze markt weinig uitmaakt.

Zelf zou ik er nooit 1 met een dusdanig gebrek kopen. Naast dat ik er zelf niet tegen kan wil ik m'n medestalgenoten dit niet aan doen.

Het is een koopvernietigend gebrek dus je moet het er vantevoren bijzeggen.Die horen ook wat goedkoper te zijn.Ik heb er helemaal geen probleem mee en zou die als hij me verder bevalt zonder meer kopen,maar wel eerst op mijn pensionstalling vragen of hij geaccepteerd zou worden.Die moeten dan meestal in een buitenbox (luik met uitzicht op buiten).

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:43

Er zijn er zat die het niet van te voren vermelden ook als je er naar vraagt via de telefoon. Heb je uren in de auto gezeten en wordt het sneaky snel vermeld onder het mom van je ben er nu en verder is het toch een leuk paard.... Dat wij vinden dat paarden met een dusdanig gebrek goedkoper horen te zijn deelt momenteel niet elke verkoper helaas.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:02

Afgelopen woensdag bij een paard geweest die niet zo was als de advertentie.. ouder paard dus verwachte eigenlijk wel dat het zou kloppen. De dame die het paard ging voorrijden zei al ja dit zegt iedereen maar dit doet hij eigenlijk nooit :+
Heel erg loperig en zenuwachtig, voelde voor mij niet oke en dus konden we weer naar huis. Best jammer een uur heen en een uur terug voor niks gereden.

Zijn er nog mensen tegen leuke paarden aangelopen?