Het is omdat ik weet dat hij altijd daar gaat staan als Joy daar ligt want anders had ik hem waarschijnlijk niet gezien maar als je goed kijkt zie je hem staan.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het is omdat ik weet dat hij altijd daar gaat staan als Joy daar ligt want anders had ik hem waarschijnlijk niet gezien maar als je goed kijkt zie je hem staan.

Fijn dat het zo goed gaat nu, de rust is toch weer snel gekeerd. pien_2010 schreef:Fijn! Dan slaap jij ook goed.
jij snapt het.
Maar eentje is van mij maar ik laat om Leo even veel slaap als om Joy zolang hij zijn draai niet vind net als in de tijd met Sky. Ze zijn mijn ‘pleegveulens’ en mijn verantwoordelijkheid uiteindelijk. In samenspraak met de eigenaar en s een ontstekingsremmend zalfje op het wondje op het been gedaan. De kogel is licht gezwollen en ik wil niet dat er een ontsteking van het wondje in zijn gewricht zou komen. Dat het de 1e dag wat dik was is normaal maar dat het nog steeds vocht geeft wil ik geen risico mee nemen bij zo’n jong dier dat nu door de stress van de verhuis waarschijnlijk ook een beetje een verstoort immuunsysteem heeft. De andere wondjes die de eerste uren ook wat zwelling hadden wat een normale reactie is, zijn ook mooi dicht en niet meer gezwollen enkel die op zijn been nog. Dus even kort op de bal spelen. Hij laat het heel goed doen gelukkig. Gewoon terwijl hij eet. Het is een heel bedachtzaam dier.
)
Mars schreef:Guts met zo’n baby erbij lijkt Sky ineens een heel volwassen koppie te krijgenFijn dat het zo goed gaat nu, de rust is toch weer snel gekeerd.
) en dus niet graag alleen tussen de veulens loopt. Dus ze had hem even niet gezien en die was aangenaam verrast.
hij is plots echt ‘paardje’ geworden ipv dutske.
‘
alle paarden zijn autisten en die jonkies nog meer. Ik hou echt van jonge paarden. 
’

dus volgde er een goedmoedige discussie zonder dat ik op keek van mijn taak terwijl S de draad even van de grond haalde.

All is well.

pmarena schreef:Ach ik vermoed zo maar dat jij misschien wel handig genoeg bent om die spuit achter zijn kiezen hebben voor hij in de gaten heeft wat er gebeurt

petraaken schreef:Begrijp ik het goed dat hij sinds hij van zijn moeder weg is dat hij niet meer heeft buiten gelopen?![]()
Beter een keertje extra ontwormen dan. Mijn DA zei ook dat ik niet bang moest zijn om tot 50 kg boven het geschatte gewicht te gaan. Dat kon geen kwaad. Beter wat teveel ontworming geven dan te weinig zei hij.
Tot twee weken voor hij naar mij kwam. Ze wilden hem niet bij de kudde omdat hij uit brak (hun weide was "afgezet" met 1 draad). Daarom is hij ook naar mij verhuist. Toen ze haar opzeg deed konden ze hem ineens wel buiten zetten. Ze had een maand opzeg maar heeft hem na 2 weken naar ons verhuist. Hij wordt nu ergens een jaar dus sinds het afspenen tot twee weken voor wij hem zijn gaan halen heeft ie in zijn up in een stal gestaan.
Ze maken het iig niet moeilijk om het beter te doen.
Gelukkig zijn ze op deze leeftijd normaal gesproken nog wel flexibel genoeg om het in te halen.
Ze hebben dan "loopstallen" want "dat doen alle opfoks" maar dat zijn dan merrie-veulen boxen waar ze 6 veulens in duwen.

Sky lijkt nu begrepen te hebben dat Leo hem niet gaat op eten.