Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:29

N0a schreef:
elinedeau95 schreef:
Ik denk dat mijn zoektocht ten einde komt! Heb echt een leuk paard gevonden. Alleen nog keuren. Kent iemand een goede dierenarts in de regio van Deventer?

Leuk wat voor 1? wil je op locatie of mag het ook op de kliniek zijn. Ik ga altijd naar Hellendoorn.

Liefst op locatie

Veeerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:06

Spannend al die bezichtigingen. Veel succes iedereen!

Ik ga deze week ook 2 haflingers bezichtigen. Heb nu nog niet mega veel last van spanningen, maar dat zal vast nog wel komen :')

Ik zou eerder ook 2 gaan bekijken, maar dat ging niet meer door. Ze hadden besloten om het paard toch niet (meer) te verkopen. Heel zuur voor mij, maar kan me er natuurlijk wel wat bij voorstellen. Nu fingers crossed dat de aankomende bezichtigen wel door gaan :j

Silly1972

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:25

Erik van Kliniek Hellendoorn, keurt ook op Lokatie, zelfs röntgen

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:32

Veeerr schreef:
Spannend al die bezichtigingen. Veel succes iedereen!

Ik ga deze week ook 2 haflingers bezichtigen. Heb nu nog niet mega veel last van spanningen, maar dat zal vast nog wel komen :')

Ik zou eerder ook 2 gaan bekijken, maar dat ging niet meer door. Ze hadden besloten om het paard toch niet (meer) te verkopen. Heel zuur voor mij, maar kan me er natuurlijk wel wat bij voorstellen. Nu fingers crossed dat de aankomende bezichtigen wel door gaan :j

Oeh spannend!! Heel veel succes, hopelijk zit er iets leuks tussen

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:55

elinedeau95 schreef:
N0a schreef:

Leuk wat voor 1? wil je op locatie of mag het ook op de kliniek zijn. Ik ga altijd naar Hellendoorn.

Liefst op locatie

https://www.dapoostnederland.nl/paarden/keuringen/

Deze komen ook aan huis. Verder geen ervaring mee.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:07

elinedeau95 schreef:
Ik denk dat mijn zoektocht ten einde komt! Heb echt een leuk paard gevonden. Alleen nog keuren. Kent iemand een goede dierenarts in de regio van Deventer?

Liefst op locatie[/quote]

Een stille meelezer hier. Ik zou keuren op een kliniek.
Het paard heeft dan al in de trailer gestaan en als die niet bezweet of angstig van de trailer af komt, weet je ook dat ie kan reizen.
Daarnaast als het paard op ander terrein is, kun je ook het gedrag zien. Voor hetzelfde geldt is het paard helemaal gestrest en geen vreemd terrein gewend.

Ik heb een paard laten staan tijdens een klinische keuring omdat zij bijna het licht uit de ogen van de DA sloeg, omdat ze helemaal gestrest was :=
Die hoefde ik dus niet :+

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:33

Net bij een paard wezen kijken dat onwijs zenuwachtig was tijdens het voorrijden, volgens de verkoper kwam dat door mij (??) dus ik mocht er niet op. Nu wilde ik dat toen ook al niet meer, maar echt een vreemde toestand.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:35

IndianSu schreef:
Net bij een paard wezen kijken dat onwijs zenuwachtig was tijdens het voorrijden, volgens de verkoper kwam dat door mij (??) dus ik mocht er niet op. Nu wilde ik dat toen ook al niet meer, maar echt een vreemde toestand.

Dus omdat jij keek en de ruiter erop zat werd het paard zenuwachtig? :')

Wat een grap

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:42

Dilan93 schreef:
IndianSu schreef:

Dus omdat jij keek en de ruiter erop zat werd het paard zenuwachtig? :')

Wat een grap

Dat dus :+ overigens hebben ze nu €1500 van de vraagprijs afgehaald... zegt ook wel wat.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:44

IndianSu schreef:

Dat is een nieuw excuus. Had ik nog niet eerder gehoord :')

Hopelijk niet te lang in de auto gezeten voor jandoedel.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:46

N0a schreef:
IndianSu schreef:

Dat is een nieuw excuus. Had ik nog niet eerder gehoord :')

Hopelijk niet te lang in de auto gezeten voor jandoedel.

Jammer genoeg wel ruim een uur -O- paard leek zo leuk in de advertentie en op het filmpje. Maar ben ik iig weer een ervaring rijker.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:49

Is wel een origineel excuus idd :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:11

Foei Indian! Zomaar dat arme paard enorm nerveus maken. Nu is het dier ook nog eens minder waar door jou. :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:37

kyrkelover schreef:
Gister toevallig medebokker Fly-High hier geweest en was echt een verademing. Zeer fijne ruiter en ze zou zo op ieder paard van mij mogen stappen :j . Mag ook eens gezegd worden na mijn geklaag over proefrijders :P

Oh dat is echt heel erg lief! Heel fijn om zoiets te lezen :D <3 en ik kan alvast verklappen dat er sowieso nog tweede bezichtiging komt 8-)

Ik moet zeggen dat ik tijdens mijn zoektocht vaker complimentjes heb gehoord over de manier waarop ik met drukke, bloederige paarden uit de voeten kan, ik ben er dus stiekem een beetje trots op ;) :o

Braaf gereden dressuurpaarden daarentegen kan ik niet zoveel mee :+ men moet er altijd om lachen hoe radeloos ik in een dressuurzadel ben :') Toen ik een paard bij een ZZ dressuuramazone ben wezen kijken (het paard werd wel als allrounder aangeboden) is mijn zit volledig afgebrand, waarschijnlijk niet helemaal onterecht ook :')
Ik vond haar paard echt dood voor het been (braaf he :+ ) en kon er eerst letterlijk niet op aandraven terwijl de verkoper van de mening was dat het volledig aan mijn hulpen lag omdat ik oa met langer been hoorde te rijden. Van een andere dressuuramazone heb ik begrepen dat het paard onder mij niet aangalopperen wilde omdat ik met te weinig teugeldruk reed, laten we dus zeggen dat de meningen over mijn rijkunsten verdeeld zijn :P

IndianSu schreef:

Het is wel leerzaam he, een paard zoeken, je komt gegarandeerd bijzondere mensen tegen :D
Maar ff serieus, zo'n flauw excuus heb ik nog nooit gehoord _/-\o_

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 06:50

Inderdaad hele bijzondere mensen. Ze hadden de paarden bij hun huis staan, beestjes stonden op een paddock ter grootte van een postzegel met een container er bij bij wijze van een uitloopstal. Geen weiland te zien. Een meisje van een jaar of 16 deed alles. Toen we er waren vertelde ze pas dat het om
Spaans import ging, nog heel kort (hier deed ze heel vaag over) in NL. Het gekke was dat ze me een filmpje had gestuurd waarop het paard heel los en ontspannen liep, maar nu bleek het beest ineens zo groen dat het amper los van de longe kon lopen. En ik had volgens haar dus niet in de bak mogen staan, want daardoor deed het zo zenuwachtig :+ en dat was hét bewijs dat ik niet met jonge paarden om kon gaan :+ oké.

Ik zou vandaag bij 2 paarden gaan kijken, maar 1 heeft al afgezegd -O- de frustratie neemt toe..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 07:13

Wauw, als een paard nerveus wordt van iemand in de bak (als iemand de longe vast heeft staat die toch ook in de bak?), dan is er ergens iets niet helemaal goed gegaan.

Oké, als er nou tig mensen de vogeltjesdans staan te doen in de bak kan ik me voorstellen dat een (jong) paard er nerveus van wordt. Maar 1 persoon lijkt me iets wat normaal zou moeten zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 07:20

Fly_high schreef:
IndianSu schreef:

Het is wel leerzaam he, een paard zoeken, je komt gegarandeerd bijzondere mensen tegen :D
Maar ff serieus, zo'n flauw excuus heb ik nog nooit gehoord _/-\o_

Nou, ja, aan de andre kant; ik ging eens bij een paard kijken: leuke, aansprekende foto's, verhaal erbij dat aannemelijk klonk bij de foto's, aansprekend paard.

Kom ik daar: mooi, leuk, aansprekend paard. Vriendelijke verkoper die handelde zoals afgesproken dus paard stond op stal. Ze haalt paard uit de stal, ik kijk eens goed naar dat paard en vraag haar kennis te maken. Dat ging al niet van harte.
Ik mocht aan haar zitten om te voelen, maar bij alles keek ze al bozig. Ze hield, met opgetrokken neusgat, in de gaten wat ik deed.
Vertel ik wat aan de eigenaar over wat ik zie en voel, geeft ze een grauw naar me. Oren in de nek, neus opgetrokken en dan zo'n hap-beweging. Sprak de verkoper het paard aan op haar gedrag, keek ze weer vrolijk en vriendelijk naar verkoper.

Dat paard is het dus niet geworden maar we hebben wel een leuke discussie paardengedrag en paarden lezen gehad. Was voor beiden heel leerzaam :j

Dus ja, je kunt het gedrag van een paard beïnvloeden door je aanwezigheid.
Maar of dat in het geval van IndianSu zo ingrijpend is?

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 07:36

Als het paard zo nerveus wordt omdat er iemand bij staat is het iig geen €6000 waard :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 07:41

IndianSu schreef:
Als het paard zo nerveus wordt omdat er iemand bij staat is het iig geen €6000 waard :+

Misschien heeft ie plankenkoorts :))

Maar wel een flink bedrag idd. Ook als ie misschien potentie heeft voor wedstrijden oid :=
Zit dan duidelijk nog een hoop werk aan

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 07:50

IndianSu schreef:

Nou ja, dat is lastig te zeggen zonder verdere info.

Maar stel nou dat dat paard gekocht is door die vrouw waarbij ze signalen zoals ik die beschreef, genegeerd heeft. Dus een paard gekocht dat niet bij haar wilde zijn.

Stel dat dat paard van jou denkt: hhmmm, dat is een leuk mens, die lust ik wel <3
Dan kan het zomaar zijn dat ie bij jou schaapmak wordt.

Ik had eens een toffe merrie, pittig maar top-braaf en betrouwbaar. Die werd door een kind van 4 op de wei gezet. Daar liep ze heel voorzichtig achteraan, want, oei, een kind, daar moet je voorzichtig mee zijn. Keek het paard ons aan: is dit wel verstandig? Ja, doe maar, meid.

Datzelfde kind reed er eens mee door de bak; ging ze heel voorzichtig lopen; heel geconcentreerd dat het kind wel netjes in balans bleef.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 07:58

Dilan93 schreef:
IndianSu schreef:

Misschien heeft ie plankenkoorts :))

Maar wel een flink bedrag idd. Ook als ie misschien potentie heeft voor wedstrijden oid :=
Zit dan duidelijk nog een hoop werk aan

Hij staat nu te koop voor €4500 “alleen bij snelle afhandeling” :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:00

Dat met die kinderen herken ik ikke. Vriendin heeft hele pittige merrie die echt wel lastig kan zijn. Maar haar kindjes van 3 kunnen ermee lopen en zelfs op rijden en ze zet geen pas verkeerd.
Heel mooi om te zien.

Heel raar verhaal van dat paard trouwens. Ze had ook kunnen zeggen dat je even buiten de bak moest staan, maar ergens klopte er toch iets niet als ze al weet dat je dat niet kan doen en in het echt paard minder ontspannen toont als op de film? Prijs kan je niks over zeggen als je paard niet gezien hebt, maar ze willen er dus wel snel vanaf :+

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:26

Misschien was ze zelf gewoon heel zenuwachtig omdat je erbij stond? Willen paarden ook nog wel eens op reageren :P

Maar raar verhaal inderdaad.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:46

LunarEclipse schreef:
Misschien was ze zelf gewoon heel zenuwachtig omdat je erbij stond? Willen paarden ook nog wel eens op reageren :P

Dat zou goed kunnen, want ze was ook vergeten aan te singelen, waardoor het zadel op een gegeven moment helemaal naar 1 kant schoof :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:09

LunarEclipse schreef:

Dat klinkt voor mij logischer idd.

Je wilt als verkoper een paard op zn best tonen. Dan hoop je natuurlijk dat ie ook fijn loopt. Maarja, dat werkt soms precies andersom :=