Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:10

tienus63 schreef:
Dwingeloo, aan begin van de avond.
Uurtje geleden zijn er 1-2 gezien in omgeving Wittelte.
In de omgeving van Elim zijn er aan het eind van de middag drie tegelijk gezien.

Ik denk dat het niet de zelfde dieren zijn geweest, die van Elim en Deingeloo/Wittelte. Gezien de afstand tussen Elim en Dwingeloo.
Bovendien moeten ze dan de A37 ( en dan Hoogeveensche vaart) en A28 oversteken.

vanmorgen is hij ook alweer 2 keer gespot in Wittelte
Zijn idd niet dezelfde.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 16:45

dierenfan schreef:
sterregoud schreef:
Nu een melding van 4 wolven in een weiland voor iemands huis.

Dit is toch niet meer normaal ? Hoezo is het voor mensen nog veilig ? En hoe kan je je dieren zelfs opstal nog beschermen.

Stel dat he stel dat wolven werkelijk schuw zijn....gezien de berg zichtmeldingen, hoeveel wolven zullen er dan al wel niet in totaal zijn..... zijn meestal al zichtmeldingen van meerdere wolven samen

Als het is zoals bij muizen ben je echt gezien, als je er 1 ziet moet je maal 8 tot 10 doen.
Ik ben vannacht er 3x uit geweest om mijn merrie na te kijken vanwege koliek. Ik dacht eigenlijk dat ik minder gerust van en naar de paddocks zou lopen. Vraag me ook af hoe snel je een niet-jagende wolf afschrikt met bv een flitslicht.

Ook heel dubbel trouwens, veulen van 4 maanden apart hebben staan omdat de merrie medicatie heeft gehad die ze in de melk doorgeeft. Veulen in wolfwerend hek en de merrie er naast achter 2 draadjes...

Kalea

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 18:18

Eerst springen ze in over elke omheining die er bestaat, dan gaan ze praktisch door een stalwand en nu zijn ze ook nog eens met 10 x zoveel dan gedacht. Sorry maar soms gaat dit topic nogal ver..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 18:58

Kalea schreef:
Eerst springen ze in over elke omheining die er bestaat, dan gaan ze praktisch door een stalwand en nu zijn ze ook nog eens met 10 x zoveel dan gedacht. Sorry maar soms gaat dit topic nogal ver..

Als dat laatste van dt grote aantal dan waar zou zijn zou jet ja juist goed nieuws voor het pro wolvenkamp zijn.
Nu geeft het toch te denken, dat zo weinig wolven zoveel schade aanrichten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:05

Ik vind die muizen theorie zo gek nog niet hoor. Ik zou ook denken, dat je ze pas gaat zien naarmate er steeds meer komen. Maar dat is puur gevoelsmatig.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:43

Kalea schreef:

Ze springen zeker hoger dan pro wolf beweert, en nee, ze schuwen stallen niet zoals pro wolf ons voorhoudt en ze zijn zonder twijfel meer in aantal aanwezig dan ons voorgelogen wordt.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:55

Lukasje schreef:
Kalea schreef:

Ze springen zeker hoger dan pro wolf beweert, en nee, ze schuwen stallen niet zoals pro wolf ons voorhoudt en ze zijn zonder twijfel meer in aantal aanwezig dan ons voorgelogen wordt.

Al een aantal keer in de app melding Drenthe van 3 wolven die samen op pad zijn, gisteren zelfs 4 samen gezien.
En dan verbaas ik mij ook dat de overheid dit blijkbaar nog veilig acht ?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:59

Dat is gewoon typisch Nederlands. Alles is veilig tot het fout gaat. Oftewel zodra er een kind of volwassene gepakt is worden ze pas wakker in Den Haag en dan moet alles nog officieel geregeld worden en zo ben je vele levensgevaarlijke situaties verder

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:59

Ze komen vanuit Duitsland. Alleen in de deelstaat Niedersachsen, wat grenst aan Groningen en Drenthe, zijn er al ruim 400 geteld. Dus dat het er steeds meer worden in Drenthe is niet zo vreemd. Zijn ze trouwens in Groningen ook?

https://www.facebook.com/groups/9338546 ... 845803908/

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:58

Kalea schreef:

nee , dit topic gaat niet ver ... de realiteit gaat veel te ver.

Wat Sterregoud ook al zegt, hier in het bos zijn ze al met 3 stuks gezien en zo zijn er meer meldingen in de omgeving waarin ze met meer waargenomen worden.
Vind vooral dat er door 'buitenstaanders' nogal laconiek soms word gereageerd.
tot je er zelf middenin zit.... -O-

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:36

inderdaad Mel, zodra ze door je straat lopen en ergens in je omgeving dieren afslachten, dan gaan er soms wat oogjes open

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:44

jolandje schreef:
inderdaad Mel, zodra ze door je straat lopen en ergens in je omgeving dieren afslachten, dan gaan er soms wat oogjes open

Helaas is dat wel zoals het werkt. Toen de eerste berichten kwamen over de terugkomst van de wolf. Geloofde een groot deel van bokt nog dat het allemaal wel mee zou vallen. Toen kon je al zien wat ons te wachten stond. Want in Duitsland waren ze al veel verder met de wolf.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:54

Kalea schreef:

Als er al gesproken word over een exponentiële groei van 40% per jaar, waarin gaat dit topic dan ‘nogal ver’ volgens jou?

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:53

Vooral in de eigenschappen die ze toegeschreven krijgen, lijken soms wel superwezens.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 23:00

2 jaar geleden is hier vlakbij over de grens in Duitsland een hele roedel afgeschoten omdat ze teveel problemen veroorzaakten.
Pakten ook huisdieren zoals honden en katten en achter mensen aan lopen.
Duitsland kent gelukkig wel uitzonderingen wanneer het de verkeerde kant op gaat.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 23:17

Kalea schreef:
Vooral in de eigenschappen die ze toegeschreven krijgen, lijken soms wel superwezens.

Superwezens? Die term komt niet direct in me op wanneer ik dit topic lees / aan een wolf denk. Echter zijn ze wel bijzonder atletisch, wat feitelijk is vastgesteld met beeldmateriaal en documentatie over de wolf en haar eigenschappen. Daarbij hoef je je niet in deze materie verdiept te hebben, het volgen van de huidige ontwikkelingen is genoeg, om te weten dat deze wolven gedrag vertonen die niet direct vallen onder de noemer schuw en de aantallen die gezien worden geeft aan dat de groei exponentieel is en de aantallen dus harder groeien dan verwacht…

Ik respecteer een ieders mening maar jou opmerking doet dit topic, haar discussie alsmede de mensen met dierenleed inherent aan de wolf in mijn ogen tekort.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 08:31

Dat mag je vinden :) Ik heb ook respect voor ieders mening, daarnaast hecht ik ook belang aan nuchterheid / realiteitszin. Ik volg het topic om op de hoogte te blijven en zo hopelijk tijdig maatregelen te kunnen nemen. Als het dan lijkt alsof er geen maatregelen bestaan die helpen of dat ik opgegeten zal worden als ik het dier zou proberen wegjagen stel ik mij vragen.
Dat mag ook gewoon gezegd worden, zonder de bedoeling mensen tekort te doen.
Ik mag er niet aan denken je dier zo te vinden..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 08:40

Superwezens :D
In vergelijk Wat Loos en Lelieveld ons voor wil houden wel ja.
Die doen of de wolf een Chihuahua is. Ze weten ook wel dat als ze de echte waarheid over de wolf zeggen we vanaf dag 1 geen draagvlak meer was geweest.
De echte waarheid die je gewoon in het buitenland ziet.

* Waar hij met gemak over de hoogte van het wolf werend hek springt. Plus stukken hoger. Zijn genoeg filmpjes van.
Dus een opmerking is kijk hoe ze in een dierentuin gehouden worden is gewoon terecht.

* Dat de kudde bewakingshonden met grote prikbanden naar buiten toe lopen omdat ze die ook aanvallen.
Dat er genoeg van die honden nog steeds dood gaan.

* dat ze alleen via keelbeet doden.
Dat zien we in Nederland al voor de helft niet. Dus niets geen snelle dood.

* dat ze niet in stallen komen.
Ja hoor ook beeldmateriaal van dat ze over halve stal deuren springen.

* dat ze schuw zijn.
De herder die hier in Nederland stond te schreeuwen, overdag! En zo een schaap uit zijn kudde werd getrokken.
De tientallen filmpjes, ook weer overdag dat ze met een trekker meelopen enz.

* dat ze geen grote dieren pakken.
In Duitsland al lang bekend dat ze koeien maar ook grote paarden pakken.
Ondertussen ook hier al meerdere malen gebeurt.

* dat ze geen mensen grijpen.
In het buitenland ook niet voor het eerst. Daarom hier ook verjaagd 150 jaar terug.
Gezien bovenstaande leugens, vertrouw je dat statement dan nog?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 09:02

Wat ik me afvraag. Ze komen uit Duitsland. Nu woon ik in Duitsland, echt pal op de grens met Drenthe. Overal aan de Nederlandse grenskant zijn ze zo ongeveer al gezien. Maar bij ons zie je ze (nog) niet. Ik hoor of lees hier ook helemaal geen verhalen van aanvallen. Er loopt hier ook gewoon nog allemaal vee buiten zonder extra maatregelen. Zouden ze bepaalde vaste routes hebben? Iets Noordelijker en verder van de grens zijn wel aanvallen bekend.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 09:54

Kalea schreef:

Ja, 15 dieren doden van 1 eigenaar op 1 nacht vlakbij de bebouwde kom begint in de buurt te komen. Of, bedoelde je wat anders met “superwezens” ??

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:53

Jeetje, kan iedereen gewoon gerespecteerd worden in zijn mening zonder afgebrand te worden als je iets relativeert? Leven en laten leven mensen.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 11:15

Afbeelding
Afbeelding

Ik woon ook net over de grens maar dan ter hoogte van Groningen. Hier valt het gelukkig ook mee. In Niedersachsen is het voornamelijk in de regio Hannover waar veel rund en paard wordt gepakt. En in Brandenburg schijnt veel overlast te zijn.
Net de lijst met aanvallen bekeken maar dan blijken hier in de buurt toch ook weer schapen te zijn gepakt. Niets over gehoord in media. Dus zolang je zelf niet zoekt, weet je van veel ook niets af, helaas. Ik weet iig van 1x dat er hier een wolf is gepasseerd. Mijn paarden waren ontzettend nerveus, schrokken van onze eigen honden, wilde met buiten rijden niet langs een loslopende herdershond, echt totale paniek. Even later kwamen er berichten in de media dat er een wolf was gespot in het dorp hier over de grens in Nederland.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:15

Kalea schreef:

Het blijft wel een slim opportunistische apex roofdier, die liefst met zo weinig mogelijk energie te verbruiken zoveel mogelijk energie verkrijgt. Opzich is dat geen probleem tot je ze in een dicht bevolkt gebied krijgt waar je ze bij een lopend buffet zet, ze worden nog net niet geserveerd.

Hier hoor je niks over wolven in de Ardennen. Zijn ze daar niet? Lijkt me sterk, eenmaal de taalgrens voorbij hebben ze namelijk plek zat om ongestoord(er) op te gaan in de omgeving zonder dat mensen daar veel last van krijgen zoals bv in Drenthe.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:18

Oakland1990 schreef:
Hier hoor je niks over wolven in de Ardennen. Zijn ze daar niet? Lijkt me sterk, eenmaal de taalgrens voorbij hebben ze namelijk plek zat om ongestoord(er) op te gaan in de omgeving zonder dat mensen daar veel last van krijgen zoals bv in Drenthe.

Ik denk dat je er daarom niets over hoort. Ze hebben meer ruimte in een natuurlijke omgeving. Waardoor ze minder in aanraking komen met mensen en vee.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:32

Is ook ergens logisch. Als je naar bv Malmedy of Verviers rijdt, richting Eifel, daar is het zo landelijk en uitgestrekt, daar is echt “niks”. Maar gezien wolven blijkbaar terug op zoek gaan naar een omgeving die lijkt op wat ze hadden, zullen de Limburgse wolven niet snel daar heen gaan. De Franse en Italiaanse blijkbaar wel.