Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:42

We hebben een leenzadel van de zadelpasser gekregen! Er zat echt nog te veel stress om goed te kunnen oordelen. Dus we gaan nu hier mee aan het werk en dan over een maandje komt hij weer terug. Deze lijkt best goed te liggen! Service was wel top, heel blij mee.

Mevrouw heeft al een medium-wide boom, vetzakje _O-

Nu lekker hier mee aan de slag en die stress er uit krijgen.

gea_thora

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:15

Excuses allemaal.. Ik heb me hier een tijdje terug geïntroduceerd, samen met mijn paardje. Daarna weinig/niks meer gepost. Ga ik ook voorlopig even niet meer doen. Ik ben er 'moe van' dat alles wat ik op bokt post, door iemand anders wordt opgevat dan dat ik het bedoel.
Tevens wordt het sowieso niet voor 2019 dat ik eens ga proberen of ik op Donny kan kruipen, dus misschien meld ik me tegen die tijd wel weer, als er dan een nieuw topic is.
Succes allemaal met het inrijden/doorrijden van jullie paarden! Ik lees stiekem nog wel mee, want het blijft interessant om meer te lezen over dit onderwerp!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:25

Geen probleem hoor Gea, niks moet alles mag!!!

Afbeelding
Hier zojuist terug gekomen van een heerlijke week Veluwe. Half gewandeld (wandelingen van 2,5 u) en half gereden (3 kwartier/uurtje stappen en drafje) Fantastisch braaf geweest, ook op de trailer top gedaan.

Ze hadden ook prachtige 20x60 baan. Kon het niet laten, op de laatste avond toch even erop gesprongen. We hebben immers alleen een opstap krukje en een touwhalstertje nodig... :D Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:51

Lekker!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:20

Het was genieten! Hoe gaat het bij jou mirjam?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:06

Vreselijk -O-
En weet niet wat haat dwars zit. Dus het is echt klote.
Ze wil opeens niet meer voorwaarts denken. En dan niet in de zin qua tempo maar echt de voorwaartse drang, het op de hulpen reageren, het zelf voorwaarts denken.
Ga nog even naar zadel kijken.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:41

Wat balen zeg. Maar kan heel goed gewoon puberen zijn! Soms helpt een korte vakantie ook even!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:01

Denk ook wel beetje puberen want ze is ook opeens veel kijkeriger. :=

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:15

Se krijgt niet meer voer of juist te weinig vitamine? Daar heb ik ooit last van gehad. Nu zo mak als lammetje.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:46

Krijgen gehele dag goed ruwvoer, 2x daags handje biks en sportsfit en bij zweten elektrolyten erbij.

Misschien roep ik wel te snel. Ze heeft nu 2x zo gelopen, keer daarvoor liep ze juist zo geweldig dat ik met 10min alweer afgestapt was. Maar tis opeens zo'n omslag >;)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:49

Als je oplet dat er niet te veel suiker in gaat hoef je je daar geen zorgen over te maken. Alleen begrijp ik de sportfit niet helemaal? Ik zou die vervangen door een handje structuur.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:25

Die krijgen ze allemaal eigenlijk voor het lekkere, die heb ik namelijk voor mijn subtop paard die daar dus ook meer van krijgt. :P

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:03

Sbravour dat klinkt en ziet eruit als een heerlijke week veluwe! Waar op de veluwe zijn jullie geweest?

Mirjam wat balen zeg dat ze totaal niet op de hulpen reageert.. Zult idd denken dat haar iets dwars zit..
Misschien ook gewoon even een dipje/uitprobeer fase? Zijn ze natuurlijk ook jong voor.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:31

Heb even volledige check gedaan. Ze lijkt wat gevoelig oo onderkaak, dus misschien toch het wisselen
Ook hebben de dames hier duidelijk last van de weersovergang van warm naar koud, wat een energie in die lijfjes :oo

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:50

Hier ook even frips van het weer! Gelukkig niet onder het werk maar wel in de wei hihihi.
Fijn dat je iets hebt gevonden mirjam! Misschien is bitloos een tijdelijke optie?

We zaten in Vierhouten! Was fantastisch. Fien is alles aan het verwerken: Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:53

SBravour wat een heerlijke foto's! Genieten!

Balen mirjamalvaro, beetje puberen in combinatie met de tandjes zou heel goed kunnen...

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:53

Heb geen bitloos hoofdstel -O-
Dus ben bang weer vakantie voor haar. Nou ja ze is jong zat. :')

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:36

Wat heerlijk @sbravour! Volgend jaar wil ik ook!

@Mirjam zal ook wel met de kou te maken hebben denk? Sommige worden daar fris van.

Ik heb gisteren en vandaag heerlijk gereden. Heb voor Jack zijn eerste dekje gekocht hij is er super blij mee haha. Beiden dagen super braaf liep echt zo fijn. Ben zo benieuwd hoe hij het volgend weekend op een andere locatie gaat doen!
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:24

Nouklime ik zou ook gewoon gaan hoor! Zoveel mogelijk zien en beleven, dus ook op ander terrein. Ik heb ervaring met paarden die te weinig ander terrein gezien hadden en dat was zo'n drama!
Wat een leuke foto's van jullie wandeling!

Pattypaard ziet er goed uit hoor, je filmpjes. Wat een mooie bak ook trouwens! Ik herken wel wat uit je les (voorwaarts denken, schakelen, bij een hapering ook voorwaarts).

Melissa gelukkig gaat de galop steeds beter!

Zo leuk om jullie filmpjes en teksten te zien, ik herken echt veel erin. Het lijkt alsof de meeste jonkies een beetje dezelfde fases doorlopen.

Paljaslaura hoe gaat het nu met de hoest? Vervelend is dat. Hoop dat het snel beter gaat.

XApple dikke knuffel en vooral gewoon doen waar je je goed bij voelt! Dat geeft toch echt helemaal niks, jullie moeten het samen nog minstens 20 jaar leuk hebben onder het zadel dus het moet echt niet nu ff binnen een paar maand gebeuren. En hier niet meer wegblijven daarom hoor, helemaal niet nodig!

Mirjamalvaro ah, weer herkenning. Dit hadden wij een paar weken geleden precies zo! Niet aan jezelf twijfelen, rust bewaren en duidelijk blijven. Gaat weer over hoor!

Ik heb ook vaak wat spanning voor het opstappen nog steeds. Als ik eenmaal zit is het goed, maar daarvoor brrr.

Ah leuk Melissa, 10 november, ga je b doen?

XSanneee ah mooi nou kan je toch aan de slag. En mocht het zadel nou niet geweldig zijn dan kun je over een maand vast veel beter passen!

SBravour oh wat heerlijk! Jullie hebben vast genoten. Wat is zo'n bak groot he?

Nouklime komt vast goed volgende week!

Wij hebben vanmorgen onze vuurdoop gehad. De trailer ging super! Dat is alvast stap 1. De binnenbak vond ze wel heel spannend. Er zijn daar spiegels, er was best wat drukte in het gangpad naast de rijbaan en er kwamen ook mensen bij ons in rijden waaronder een jongen met een witte pony. Nou DAT was een heel vreemd weze volgens Veroon. Mijn instructeur heeft er eerst op gezeten (was ik erg blij mee, want ze was eerst heel nerveus en dan met mijn eigen spanning erbij was niet gezond) en ik daarna. We kwamen de hoeken nog niet helemaal vloeiend door maar verder was ik erg blij ermee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:56

Wat goed Murosch! Goede oefening voor haar!
Knappe Jack met zijn nieuwe dekje :)
Heerlijk zeg SBravour! Veluwe is prachtig om te zijn.
Vervelend dat het even niet meezit mirjamalvaro maar ook de mindere dagen horen er bij helaas.
Fijn dat je een leenzadel hebt xSanne! Mijn twee midgets hebben ook beide MW boom (158 en 162) en ik denk dat Harvey gaat uitkomen op een wide :').

Hij kucht nog steeds wat. Staat nu op een kuur prednisolon (of had ik dat al gemeld? haha). Leek vandaag wel wat beter dan afgelopen twee dagen. Morgen weer even aan de longe kijken hoe het gaat.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:38

Ik duim voor je Laura!!

Murosh, wat wordt ze knap. Wat goed zeg zo de trailer op! Terug ook?

Nouk wat een gaaf dek!!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:47

Wat goed murosch!!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:23

Mirjam kan natuurlijk goed dat ze wat last heeft van het wisselen.

Nouklime chique dekje! Staat hem goed :D
super dat hij zo lekker ging!

Murosch we doen BB. Ze doen alleen proef 1 en 2 :)
Super dat je op andere locatie geweest bent! Prima toch dat je eerst even je instructeur hebt laten rijden, als je er zelf met teveel spanning opgaat werkt het alleen maar averechts. Nu hebben jullie beide er een goede ervaring aan over gehouden!
Zo heb ik ook mijn zusje eerst op ander terrein erop gelaten :P
Hahah heel herkenbaar die schimmel, Ken keek daar vorige week ook zo raar van op :')

Laura balen dat ie nog steeds wat kucht.. Hopelijk slaat de kuur gauw goed aan!

Ken heeft volgens mij ook wat last van de tanden/wisselen. Wil op moment het bit wat minder goed aannemen en op links laat ze wat moeiliijk los. tandarts is een half jaar geleden dus maar even een nieuwe afspraak maken, even checken.
Gisteren even gereden, ondanks de kou en wind deed ze het braaf. Twijfelde of ik toch even zou longeren maar toch niet gedaan. Was ook niet nodig, net zo als altijd gewoon braaf. Wel goed voorwaarts, maar dat is wel fijn :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:15

Paljaslaura gets nog niet beter?

SBravour dank je wel! Ze krijgt wat meer body/spiertjes de laatste tijd he? Heen stond ze er meteen op en terug zou ze haar steigerkunstje even laten zien maar mijn instructeur was daar kort maar duidelijk over en ze koos snel eieren voor haar geld. Terugweg stond ze wel heel mooi rustig trouwens. De heenweg was nog iets meer van het hotsieklotsie-gevoel zeg maar.

Melissa mooi dat Ken ook bij frisser weer braaf is. Ik wissel af welk paard ik rij (de ene dag moeder en de andere dag dochter). Vandaag was moeder aan de beurt maar ik laat dochter morgen mooi even staan hoor met windkracht 6-7 in de voorspelling.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:04

Gaaf dekje Nouklime!

Murosch je ziet dat ze het spannend vind! Maar toch een supergoede ervaring weer!
Stoer! En super dat de trailer goed ging!

Haha Paljas Laura heb ik niet als enige een bolletje! Denk dat zij zodra ze echt spieren gaat krijgen ook naar een wide boom moet hoor.
Wat balen van de hoest! Inmiddels al beter?

Hier komt de tandarts ook over 2 weken, even een checkup, beetje bijwerken!

En ik ben een heeeeeel trots & blij baasje <3
Net voor het eerst les gehad (grondwerk) en ze heeft het zoooo goed gedaan!
M'n voorbereiding afgelopen maand heeft echt duidelijk geholpen.
Zijn bezig geweest met schouderbinnenwaards, travers (nog nooit geoefend, ik geef de hulp en hoppa! Pony netjes kont naar binnen... topper!), keerwending om de voorhand, stap & draf naast mij, in stap al een stukje verzamelen/op het achterbeen zetten.
Heel veel huiswerk en d'r koppie was wel echt vol daarna, maar óh wat ben ik blij!

Verder van de week geoefend met het zadel, ook daar maakt ze stappen in dus wil van het weekend weer hangen e.d.

En hoe ze me aanstaart als ik van de wc afkom :')
Afbeelding