[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 10:28

Hey bontebillen wat leuk dat je nog steeds volgt. Het zou kunnen dat het nooit beter wordt. Dan passen we ons daar naar aan. Maar het zou ook kunnen dat het wel beter gaat op de nieuwe plek door de vele mogelijkheden die ik daar ga hebben. Het stikt er van de pensionstallen en maneges, 5 op minder dan 15km afstand, wat aangeeft dat het een paardvriendelijke omgeving moet zijn. Dat houdt in dat er mogelijk mensen in de buurt wonen met paarden. Ook woont er een nh-trainer in de buurt, wie weet ga ik hem wel vragen les te komen geven. En ik heb daar geen taluds waar tijgers boven op ons kunnen springen, maar golvende velden en wijngaarden. En ik ga daar een grotere trainingsplek krijgen. Dat zijn allemaal dingen die ik hier niet heb. Ik ben positief!

bontebillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:00

Als iemand die dat verdiend,zijn jullie dit

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:05

Idd het zou mooi zijn dat er straks meer postieve berichten komen. En face to face les is ook niet verkeerd. Dan word je direct gewezen op punten waar je nu via het delen van fimpjes wel op gewezen wordt. Dan kan je er sneller mee oefenen en bekijken of het ook resultaat heeft. Hopelijk si er daar wel een lesgever te vinden die aansluit (of fllexibel genoeg is om aan te sluiten) op de manieren die je nu Callas ook al aan het leren bent geweest. Anders kan dat ook wel weer voor verwarring zorgen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:13

Dat gun ik je zo Mo, een echt tof betrouwbaar paard, waar je mee lezen en schrijven kunt. Je inspanningen zijn nu al legendarisch te noemen om dat te bereiken met Callas.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:30

Ik denk ook echt dat als je met andere brave paarden gaat rijden, callas je zou verbazen. Zou zomaar kunnen dat ze dan de makkelijkste van de groep is :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 12:30

ha die dames, dank voor jullie harten onder de riem. Nog vier maanden wachten voor we verhuizen.

Vandaag nav Tinka's opmerking wat balkjes neergelegd op het erf. Het regende nog steeds, al drie dagen, en rijden had ik geen zin in in de regen, veldje te glad, erf dan dus maar. Er ligt een enorme stapel stammetjes te verzagen tot haardhout, dus daar wat balkjes uitgesleept en kriskras over het erf neergelegd, met alleen de bedoeling Callas eroverheen te laten stappen en haar te laten kijken naar waar ze overheen stapt.

De eerste keer liet ik haar volgen aan de lijn en madam ging er mooi langs, zo slim, hahaha, liever lui dan moe. De keren erna lette ik op dat ze achter mij volgde over de balkjes en naar mate we het vaker deden ging het beter en ging ze ook echt met de neus op de balkjes kijken waar ze moest stappen. Dat ging nog een aantal keren lekker lomp dus trapte ze de balkjes weg, wat voor mij makkelijk was want dan hadden we het volgende rondje weer een nieuwe uitdaging waarbij ze weer moest kijken. Toen het twee keer geheel goed ging, dat was na een minuut of tien ben ik gestopt. Altijd goed afsluiten en leuk om er weer een herontdekte oefening bij te hebben. Heb het een jaar niet gedaan, toen heb ik het veldje leeggeruimd voor de verkoop. Ik heb de balkjes op het erf laten liggen, de komende dagen doe ik het weer eens en zal ze dan naar het veldje en elders verplaatsen om ook daar weer eens te oefenen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 14:32

Vanmorgen regende het nog en we hadden afgesproken vandaag (11 wkn na de ladderval) te gaan paardrijwandelen, maar ja regen blech. En ineens zo rond enen klaarde het op. Zullen we toch nog dan? Paardjes waren wel al buiten en ik heb Callas eigenlijk nog maar heel weinig uit haar eten gehaald om te gaan rijden, dus ik was benieuwd hoe ze zou zijn. En och, geen mopper, gewoon netjes inparkeren op de poetsplaats en ze was superbraaf met poetsen en zadelen. Gewoon normaal zou ik zeggen. Opgestegen bij het opstapblok, wilde ze iets te vlot vertrekken dus op het bit genomen en gewoon netjes laten wachten tot ik alles vastgeclipt had.

Ze was enorm voorwaarts en had er verschrikkelijk veel zin in. Wat wil je, 11 weken geen rit gemaakt. Alleen een keertje gewandeld bij de voetbalvelden. En wat stapt ze dan heerlijk ruim. Niet gehaast dat mocht niet van mij, maar zo fijn een voorwaarts peerd te hebben. (Thor was namelijk alleen voorwaarts op de terugweg en moest ik zo drijven op de heenweg) Er was ineens wel een meneer die ook ging wandelen (ja confinementverklaringen op de app bij ons) en die was het bekijken meer dan waard, maar hij wandelde dezelfde kant op als wij, hij hoorde een poosje bij de kudde en ging langzamer dus lieten we hem langzaamaan achter ons.

Overgangen gereden, vooral om te voelen hoe mijn rug het doet en doorzitten gaat eigenlijk lekkerder dan lichtrijden. Het is het terugzitten bij iedere lichtrij wat een steekje nog geeft. Galop heb ik om die reden nog niet gedaan. En och, wat was ze braaf, zo goed luisteren naar de commando's. Ben wel op het bit blijven rijden, oude gewoonte in vastgeroest geloof ik en weer niet gedacht aan het kaakgekruist, had het wel aan het hoofdstel gemaakt en dus dubbele teugels, maar gewoon vergeten. Ik was zo in de zevende hemel dat ik echt weer reed, dat ik de rest vergat.

We hebben het hekkencheckrondje gedaan en Shadow was eigenlijk de klierigste, wat mij dan weer een glimlach geeft want mijn vriend ziet niet wat Shadow achter hem allemaal uitspookt. Stiekem blaadjes van bomen eten, geïrriteerd met zijn hoofdje zwaaien omdat hij er niet langs kan, omkijken naar Callas en zijn oortjes plat doen tegen haar. Het is zo'n druk mannetje, overal naar kijken, dribbelen want stap is veuls te langzaam en neusmodderen. En dat allemaal terwijl hij dan dribbelt.

Ook wat moeilijkere oefeningen met Callas gedaan, namelijk stilstaan terwijl zij verder wandelen. Oei moeilijk, en ik heb dan wel meer in de hand, maar ze doet het netjes. En dan ook nog achterwaarts, met tegenzin, maar ze doet het wel. Netjes van het groepje wegdraven doet ze ook braaf. Wel hoe verder ik van mijn vriend met Shadow wegrijd, hoe rustiger ze draaft, LOL. En ze heeft gebriest en (mede door het bit uiteraard) had ze haar hoofd mooi laag en zelfs nageven.

Thuis lagen de balkjes nog op het erf, dus even misbruik van gemaakt, geen een keer aangetikt. Top. Tijdens de rit geen schrik of deins en dan zweef je gewoon op een roze wolk. Me so happy. Heerlijk een buitenrit gemaakt na elf weken weer... Wat heb ik het gemist.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:44

O Mo daar teken je toch voor!
Zo heerlijk moest het eigenlijk elke keer gaan.
Ontspannen paard en zeer blij baasje +:)+.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:47

Genietennn *\o/*. Brave Callas. Het is gewoon echt geen heldin he. Steunt graag op anderen.. Zelfs al is dat boefje Shadow. Ow ow ow.

Ik had gister wel een aanvaring met m'n vptje, wou er opeens vol vandoor aan de longe. Maar ik hield haar nog, dus ik schrok me rot (ook vanwege m'n voet) en ben aardig tegen haar uitgevallen met een scheldpartij en een paar flinke rukken aan het touw :=. Ze had het duidelijk niet zo bedoeld, want daarna was het opeens weer het braafste paardje ooit.

Die blik van dat beest toen ik tegen dr uitviel en naar me keek was achteraf wel hilarisch. Echt zo'n oh, was dat niet grappig dan? :wow:. Gevolgt door een trillend voorbeentje en haar neus zo laag mogelijk naar me uitstrekken om te laten zien dat ze niet bedreigend /wel onderdanig is. Achja, daarna werd ze weer volop de hemel in geprezen en vol slobber gestopt dus ik denk dat we wel weer vriendjes zijn _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:09

Dat zijn fijne berichten en je ozo gegund!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 15:16

Hi girls, ik zou bijna zeggen, een ervaring als deze is het eraf vallen waard, OOOOOOOOH. Maar gelukkig was mijn laatste ellende geen val van haar maar van een ladder. Ik ga wel na de lockdown eens vragen of ik geen vitamine D-dinges kan krijgen voor sterkere botten. D8 geloof ik. Kun je geloof ik niet bij de pharmacie krijgen? Want ik heb wel veel gebroken in vier jaar. Ik geloof nooit dat iemand anders van mijn leeftijd zoveel zou breken in zo'n korte tijd. Been, stuitje 2x, ruggenwervel. Afijn, lief jullie reacties, ik ben écht zo happy, zit nog te glimlachen.

En Sintara streng optreden kan geen kwaad toch? Als het maar rechtvaardig is en als je paard maar snapt wat ze niet mocht doen. En als ze kauwend naar je toe komt, dan geeft ze heel duidelijk aan, sobby baasje.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:23

Inderdaad is zoveel breken niet normaal. Osteoporose? Zou zo maar kunnen. Standaard zou jij D getest moeten worden of dit wel of niet ok is. Doet mijn HA ook elk jaar.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 15:28

pien_2010 schreef:
Inderdaad is zoveel breken niet normaal. Osteoporose? Zou zo maar kunnen. Standaard zou jij D getest moeten worden of dit wel of niet ok is. Doet mijn HA ook elk jaar.

O standaard testen heb ik nog niet gehoord dat hij dat doet. Ik krijg wel automatisch van allerlei andere testen. Borstkanker uiteraard en darmkanker. Maar broze botjes nog niet. Toen ik ooit in het andere huis door mijn rug was gegaan en het na twee dagen nog zo erg was dat ik niet eens kon kruipen, hebben ze wel foto's gemaakt en toen zeiden ze beetje artrose en beginnende osteoperose. Mijn moeder heeft dat laatste ook, dus het is niet zo gek. Maar voor het een moet je het ander laten en voor het ander moet je het een doen. Dus lastig daarin een evenwicht te vinden en goed te luisteren naar je lijf. Ik slik wel kalkpillen en vitamine B12.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:37

Monique1963 schreef:
pien_2010 schreef:

O standaard testen heb ik nog niet gehoord dat hij dat doet. Ik krijg wel automatisch van allerlei andere testen. Borstkanker uiteraard en darmkanker. Maar broze botjes nog niet. Toen ik ooit in het andere huis door mijn rug was gegaan en het na twee dagen nog zo erg was dat ik niet eens kon kruipen, hebben ze wel foto's gemaakt en toen zeiden ze beetje artrose en beginnende osteoperose. Mijn moeder heeft dat laatste ook, dus het is niet zo gek. Maar voor het een moet je het ander laten en voor het ander moet je het een doen. Dus lastig daarin een evenwicht te vinden en goed te luisteren naar je lijf. Ik slik wel kalkpillen en vitamine B12.

Mo even met je HA overleggen en daarbij vertellen dat je op eieren na, veganistisch eet. Vraag of je getest kan worden en dan denk ik elke jaar behandeling.
Voor nu voorjaarszon is heel gezond en je verbrandt niet.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 15:49

eh welke zon? Hahaha. Dank voor je tip, zodra het risico op covid beetje voorbij is, ga ik hem eens benaderen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:54

Ok sorry, wij hebben 2 uurtjes uit de wind in de zon gezeten. Doet goed.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 16:12

Als het goed is gaan wij ook de zon weer in. Hebben 3 dagen regen gehad. Was voorspeld. Zou fijn zijn, dan droogt het veldje weer op en kan ik daar ook weer wat doen met Callas.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:17

Je mag de regen wel naar ons sturen,... Het is nu al veel te droog hier, en de zomer moet nog beginnen. :n

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 16:26

ai Senna dat wordt een slecht hooiseizoen dan in NL. Ik zal blazen, kijken of de wolken naar jullie willen ;-)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:14

Wordt hard blazen tegen de wind in Monique.. Maar idd regen zou niet verkeerd zijn hier. Al had ik dat 3 weken geleden nog niet gezegd ws.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 17:15

Jeetje, ik ben gewend hard tegen de wind in te moeten blazen ;-) Dingen gaan niet vanzelf in het leven...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 20:07

Ik heb denk ik fout geblazen, want het regent hier alweer. Hebben we dus net tussen de buien door gewandeld.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:47

Fijn Monique dat het zo goed ging, kun je weer even op teren *\o/* *\o/* , heb je ook wel verdient he na die vervelende tijd, geniet er lekker van :j
Nou de regen mag naar hier hoor, maar de wind niet, die hebben we hier te veel, man je waait bijna uit je hemd.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:19

Waneer komt het tweede deel van je boek eigenlijk.
Denk dat je al bijna weer genoeg materiaal hebt haha

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 21:25

Hi AfricanLady, long time no see. Deel twee komt er pas als het tij gekeerd is. En we zijn er nog steeds niet. En ik vrees ook dat het wel veel van hetzelfde zal zijn, schrikjes en uithuilen en overnieuw beginnen...

Assebassie ja dit was echt heel erg top, was wel fijn voor het zelfvertrouwen. Van mij. Ook van Callas ;-)