de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:38

Poeh vervelend zeg. Hopen dat je met zelf hooi bijvoeren het kunt oplossen!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:44

Toen ik nog in de randstad woonde had je zoveel pension stallen in de buurt met binnen baan en goede faciliteiten. Dat valt hier echt tegen in deze buurt.

Maw verhuizen doe je ook niet effe.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:10

@Crazygirl: lastig zo'n discussie met je instructie. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je het volle vertrouwen hebt in degene die je lesgeeft. Als je dat niet hebt, ga je dus twijfelen en wat heb je in wezen dan aan je les. Misschien heeft ze wel gelijk maar past deze manier niet bij jou en zou je eens moeten gaan kijken naar iemand die meer aansluit bij jouw wensen en het doel wat je voor ogen hebt (ik zag je topic ook voorbij komen).

Overigens las ik in de hoefslag weer een mooie quote van iemand die paarden beleerd. Ik zal even kijken of ik het kan uploaden.

Ik les 2x per week en 1x zelf rijden en 1x longeren.
Voor ons beginnen er nu echt kwartjes te vallen, zo leuk!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:11

Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:13

Voor degene die geïnteresseerd zijn; het is heel sprekend artikel en kan het ook wel helemaal uploaden. Geef dan maar even een seintje.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:34

Op 1 lijn staan met je instructeur/instructrise is heel belangrijk! Het moment waarop je merkt dat de samenwerking niet meer goed loopt moet je durven veranderen...
Vandaah wordt onze nieuwe vrachtwagen geleverd :) Guapa staat niet graag op onze oude vrachtwagen. Het laden gaat vlot, maar tijdens het transport is ze onrustig en is ook steeds bezweet als ze er afkomt. Hopelijk vindt ze deze aangenamer!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:40

Verwennerij voor Guapa, een nieuwe vrachtauto *D.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:41

Ja anneruth graag heel het artikel ! Is namelijk mijn instructeur en heb de hoefslag niet

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:37

Leuk een nieuwe vrachtwagen Nathie!

Kon na anderhalve week niet rijden zo opstappen en wegrijden met mijn merrie. In die anderhalve week had mijn moeder haar 3 keer lang en laag gelongeerd, en daar had ik alleen maar profijt van. Ze liep zo fijn dat ik na 20 minuten klaar was. Ben daarom, voor het eerst alleen ene stukje over de weg gegaan en in het bos gaan uitstappen :D .

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:52

Dat is lekker Eef dat je zo weg kon rijden.

Mijn jonkje vind het longeren ineens niet meer leuk. Dus gister toen ze weer geen zin had om te lopen maar zo opgestapt en ze liep heerlijk. Van de week was ze al helemaal heerlijk meewerkend toen ben ik na 10 minuten al afgestapt. Ze is nu echt perfect op gewicht terwijl ze een paar weken geleden nog wat te dik was. Vandaag met m'n zus en andere paard via de duinen even naar m'n ouders gestapt. Vond ze erg leuk. Helemaal dat ze een appeltje kreeg, ze ontspande op de terugweg helemaal. Fijn dier.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:57

maudenmarc schreef:
Ja anneruth graag heel het artikel ! Is namelijk mijn instructeur en heb de hoefslag niet

Ik stuur je een pb!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:57

maudenmarc schreef:

Knappe instructeur :9 :D

Oja ik heb het stuk ook gelezen, herkenbare dingen!

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:09

Hier ging het scheren heel goed .
Heb het laten doen door Onne verheul
Scheert heel mooi en met heel veel geduld.
Concours ging ook goed .
Nog veel punten waar we Nog hard voor moeten werken.
181 en 3 e

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:57

Phoebe is ook eindelijk klaar, pffff. Had nog heel wat voeten in aarde.
8 streepjes Tranquigel, praam, voetjes optillen. Maar uiteindelijk gelukt. En ze is supermooi. Helaas al te donker om foto's te maken en ze keek ook nog behoorlijk droopy. Dus die houden jullie van me tegoed!

Voor het scheren nog even samen met mijn dochter en haar shet met sulky een klein rondje naar buiten geweest. Was heel spannend, volgende keer als ik meer tijd wat langer.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:31

anonymous1 schreef:
Welkom nieuwelingen!

Knappe vos Urosa. Ik ben gek op vos en veel wit, en een knappe gelderse vind ik erg leuk. Knap ook dat je al zo actief met dr bent!

Guus gaat goed, linkergalop gaat ietsje pietsje beter. Echt millimeter werk, maar goed het is vooruitgang. Verder trekt ze in gewicht ook goed bij na het afspenen. En is ze ontspannen en braaf met rijden. Ik moet dr eigenlijk meer mee gaan nemen. Ze staat aan huis, ziet altijd dezelfde 2 paarden en ik rijd eigenlijk altijd alleen in de bak. 1 keer per week alleen een buitenritje. Dus het wordt tijd dat ik dr wat meer van de wereld ga laten zien. Maar het is zo makkelijk. Ik leg mijn kindjes op bed, zadel er op s'avonds en rijden maar. Het kost toch een stuk meer tijd om dr in de trailer te laden, naar locatie te rijden en weer terug etc etc. En ik heb daar ook waar Hulp nog bij nodig dus dan kies ik maar weer voor mijn eigen bakje....maar ik moet mezelf maar even motiveren...

Fijn dat het beter gaat!

Ketly, ga zo even in je topic kijken!

Abercrombie schreef:
Mijn 4 jarige krijgt als t mee zit volgende week of die week er op dr nieuwe prestige.

Wij zijn nu extra hooi gaan voeren. Ze wordt steeds chagrijniger en krijgt beetje voer nijd. Ze krijgt weinig krachtvoer omdat het onzin vind een jong paard op 3 kilo brok te zetten. Ruwvoer is belangrijker.
Helaas staan ze bij ons vanaf 15u tot de volgende ochtend zonder ruwvoer. Dat werkt niet. Om 21u nog een halfje brok en verder niets.

Hoop dat ze met mijn eigen gekochte hooi wat minder narrig wordt omdat ze verspreider over de dag ruwvoer kan eten.

Idioot eigenlijk om volpension je eigen ruwvoer te kopen maar goed de baas staat niet open voor ideeën/gesprek. Verschillende mensen hebben het al geprobeerd.

Jeetje dat is ook waardeloos zeg! En dan te bedenken dat het op mijn vorige stal voor mij de uiteindelijke druppel was dat ze met het binnen halen (rond 5/6 uur) 2 plakken hooi mochten en tot de volgende ochtend niet meer, of je moest zelf bijbetalen (wat me daar qua kosten te gek wordt aangezien je alles zo'n beetje zelf moest doen).
Hopelijk gaat het met extra hooi beter. :j

crazygirl, welkom terug! Ik les hier wekelijks, we plannen 3 kwartier maar het varieert tussen een half uur en een uur. Beetje afhankelijk van hoe het gaat.

Interessant stuk Anneruth!

Leuk een nieuwe vrachtwagen, wat een verwennerij voor Guapa. :D

Eef_Bam, wat fijn en wat braaf voor het eerst alleen de weg over!!

Gibbie doet het heel goed op haar nieuwe stal, ben er heel blij mee! Vrijdag voor het eerst gereden en dat deed ze echt ongelofelijk fijn. Zaterdag kon ik helaas niks en gisteren ook weer heel fijn gereden. :j

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:42

IwanLuver schreef:
maudenmarc schreef:

Knappe instructeur :9 :D

Oja ik heb het stuk ook gelezen, herkenbare dingen!

Hahaha hij heeft vooral gruwelijk veel verstand van paarden en ontzettend veel gevoel. Voordeel daarbij is dat hij het goed over weet te brengen en zo nu en dan wanneer nodig eens op mijn paard stapt om het een en ander te verduidelijken.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:16

Mijn zwarte parel wordt heel mooi donker nu en zit nog best dun in t vel. Hoop niet te scheren.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:59

wat een gedoe dan toch met staleigenaren, heb ze gelukkig zelf aan huis.

Golden Girl liep zaterdag mee op onze Interland Fokdag, liep echt super goed en kreeg een paar flinke pluimen.
Paard werd voorgesteld precies zoals ze wilden en zoals het hoorde.Leuke opsteker dus.
uiteindelijk net geen prijs, was vierde na 3 profs met een punten verschil, ze liep 77 punten( volgens pavo formulier) .
veel te zien aan spandoeken, bloemen enz enz maar ze keek weer nergens naar, de andere twee uit dr groep konden mooi achteraan rijden!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:06

Mooie score!

Wij voeren nu zelf in de avond hooi bij en ze veranderd echt overduidelijk in gedrag. Veel rustiger.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:38

peetje82 schreef:
wat een gedoe dan toch met staleigenaren, heb ze gelukkig zelf aan huis.

Golden Girl liep zaterdag mee op onze Interland Fokdag, liep echt super goed en kreeg een paar flinke pluimen.
Paard werd voorgesteld precies zoals ze wilden en zoals het hoorde.Leuke opsteker dus.
uiteindelijk net geen prijs, was vierde na 3 profs met een punten verschil, ze liep 77 punten( volgens pavo formulier) .
veel te zien aan spandoeken, bloemen enz enz maar ze keek weer nergens naar, de andere twee uit dr groep konden mooi achteraan rijden!

Nou inderdaad.. Had ik geweten wat een moeilijkheden en gedoe mijn vorige stal had gegeven dan was ik nooit weggegaan bij mijn eerste stal. :n Dacht echt dat ik een goede keus maakte voor Gibbie en het daarbij wat makkelijker maakte voor mezelf. Viel dat fiks tegen nadat er zoveel veranderd was!
Heerlijk de paarden aan huis, dat hoop ik ook ooit een keer te kunnen. :j

Wauw wat goed gereden zeg, en wat knap!! Heel gaaf, heb je ook foto's?

Abercrombie, wat fijn dat ze rustiger wordt nu ze meer hooi krijgt. :j

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:10

Elke stal heeft wel zijn minpuntjes maar je moet gaan waar jij je goed bij voelt. Vorig paard is 4x van stal veranderd op 1 jaar om uiteindleijk op mijn huidige stal te belanden. Is 30min van huis maar is 95% wat ik wil voor mijn paard. SOms twijfel ik wel eens, gezien de afstand in de winter (moet dan ook een stuk te voet door open veld) maar ik vind niets beter in de buurt dus we blijven met plezier daar :)

Interessant stukje Anneruth, zo voelt het inderdaad ook aan :) En, eerlijk, iedereen maakte me wat bang 'een jong paard is moeilijk, vraagt veel discipline, veel werk, veel geduld' maar tot nu toe vind ik het zalig! Ik zie hem elke keer evolueren en ben dan zo blij dat ik hem iets bijleer. Fier op mezelf dat ik de juiste hulpen geef en fier op hem dat hij het snapt :D En tot mijn verbazing, heb ik met hem veel meer geduld dan ik met mijn 10jarige had, daar had ik snel zo iets van 'pfff je kon het vorige keer wel!!!' terwijl als het nu niet lukt, ik mezelf in vraag stel 'wat doe ik verkeerd zodat hij het nu niet snapt?'

Lesgever moet je natuurlijk op gelijkaardige golflengte bijzitten. Ik heb al enorm van haar geleerd, ze legt heel goed uit. Zo zeide vorige lesgevers 'meer in je zadel zitten' terwijl zij zegt 'uw billen zijn uw schokdempers'. En dan ga ik automatisch anders zitten zodat ik die billen in mijn zadel voel :) E zen zegt ook wanneer iets correct is uitgevoerd. Voor mij is het belangrijk om te weten hoe iets moet aanvoelen, zodat ik dat kan opzoeken tijdens rijden.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:53

Ik zou ook wel graag heel artikel willen lezen! Interessant :)

Verder lees ik lekker mee, bij mij gebeurd er tot volgende week niet zoveel. Gisteren even gefietst in de omgeving waar ze naartoe gaat.. Heerlijk in de buurt, heel veel ruiterpaden! Maar het is nu bijna zover!! En ik hoop dat ze gewoon weer lekker bijtrekt van wei en meer rust.

Instructie heb ik nog niet, zodra ik meer met haar kan, ga ik wel eens per maand denk ik. Weet wel bij wie ik zou willen, is dan alleen wel veel verder rijden van de stal waar ik naartoe ga. Dan ben ik wel een uur onderweg. Maar ik wil dan gewoon echt bij haar, dus dat heb ik er wel voor over dan :)
Zal denk ik toch pas ergens in januari zijn, of als het slecht weer is dan pas later.
Zadels, ik doe het nog met een simpel wintecje. Boom verwisselbaar en qua geld was het net even iets aantrekkelijker voor mij. Ooit... Ooit komt er wel een mooi leren zadel :))

Nog 2 plaatjes hoe ze er nu uitziet, het kleine gupje... Dit is dus na ongeveer 6 weken niets doen.. Ze valt direct weer in op haar rug...

Afbeelding

Afbeelding

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:19

ja zie je jammer genoeg snel wanneer ze even niks doen.

Nog geen foto's, net even gekeken maar helaas!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:39

@Wendy, hierbij het hele artikel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:51

Ik heb vanavond met een vriendin een trainingsweek bij Academy Bartels geboekt! Ben helemaal hyperdepieper *\o/*. We gaan in mei 2016.