[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:34

Dees schreef:
steinstein schreef:
Mijn nieuwe paard moet echt onder mijn zadel passen, anders helaas. Gelukkig heb ik een Wow. Gelukkig past/ligt dit zadel op alle paarden die ik rij super.

En ik maar denken dat een gezond paard al lastig genoeg was om te vinden...
Wil zij er ook nog eentje die dan ook nog onder haar zadel past :D
Heee, successssssss.....

O Ja en gezond moet ie ook zijn :D

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:38

Dees schreef:
steinstein schreef:
Mijn nieuwe paard moet echt onder mijn zadel passen, anders helaas. Gelukkig heb ik een Wow. Gelukkig past/ligt dit zadel op alle paarden die ik rij super.

En ik maar denken dat een gezond paard al lastig genoeg was om te vinden...
Wil zij er ook nog eentje die dan ook nog onder haar zadel past :D
Heee, successssssss.....

O Ja en gezond moet ie ook zijn :D[/quote]

Nou dan vind ik dat je best onrealistisch bezig bent.. nieuw paard = op zn minst een goede zadelcheck en als je het beestje gevonden hebt, dan ruil je je zadel toch gewoon in en koop je n nieuwe?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:42

blubdevis schreef:
steinstein schreef:

O Ja en gezond moet ie ook zijn :D

Nou dan vind ik dat je best onrealistisch bezig bent.. nieuw paard = op zn minst een goede zadelcheck en als je het beestje gevonden hebt, dan ruil je je zadel toch gewoon in en koop je n nieuwe?

Maar geloof je de bovenstaande tekst echt ,triest :+ . Dit is gekscherend bedoeld. Daarnaast heb ik een zadel die op bijna elk paard aanpasbaar is.

I
Laatst bijgewerkt door steinstein op 22-11-12 00:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:44

Soms moet ik even lachen :') Kom je je droompaard tegen, past je zadel niet.... Next paard dan maar? :')

"Gezocht: passend paard voor onder mijn zadel

Mijn achterste is zo verslaafd aan het zadel, het zadel ligt nu over een bok heen zodat ik er toch mijn gebruikelijke uren op kan zitten (Momenteel in de huiskamer, tijdens het tv kijken), maar het zou leuker zijn als er een echt paard onder kwam. Dus welk paard past mijn zadel?"

Ik zou me absoluut niet vastbijten op een zadel... Zadels genoeg, leuke, gezonde paarden een stuk minder!

Goos_Horses

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:19

Een paard kopen op een zadel of dat ie rondom beslagen is? Sorry moet daar best een beetje om lachen.

Cardy dat is goed nieuws, positief bijven!

Suelza dat is snel gegaan
Lastige combinatie om paard zowel Z springen als dressuur te kunnnen/ mogen starten.
Als ze er al zijn zullen ze heel erg aan de prijs zijn.

zie de advertentie's al komen "paard gezocht die dit zadel past"
Zadels zijn 2e hands nog best betaalbaar als je er nog een op kunt ruilen is het een "prikkie" wat je toe zal moeten leggen. Sta soms echt versteld van sommige reactie's, mag hopen dat het toch als grapje bedoeld is.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:40

Volgens mij zei Steinstein al dat dit een grapje was....

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 09:48

Ze nemen je echt serieus Sor :=
Steinstein meetn er niets van zoals ze al aangaf ze heeft net als ik een wow en die is vaak wel aan te passen.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:00

nee maar was ook meer op betadine dan op sor gericht, zijn genoeg mensen die het wel serieus menen.

Ik heb een Anky en die ligt ook nagenoeg op alle paarden goed, voor mij niet anders meer maar dat heeft ook meer een medische oorzaak

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 10:02

Er zijn inderdaad genoeg die het wel serrieus zouden nemen, het rare vind ik altijd dat als je aanbied dat het passende zadel er bij te koop is dat ineens onzin is :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:03

Hm, een goede en mooie fries vinden gaat nog niet zo makkelijk :=
Moet er toch meer geld aan uitgeven dan ik had gedacht :j

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:06

Seven schreef:
Er zijn inderdaad genoeg die het wel serrieus zouden nemen, het rare vind ik altijd dat als je aanbied dat het passende zadel er bij te koop is dat ineens onzin is :)

Laatst waren er kopers voor fries op stal en die namen ook eigen zadel mee kijken of past.. Zat stuk beter dan cheapy ding van der zelf.. :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:08

Ik pas meestal toch niet in het zadel dat er bij zit. :+

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:09

Nicole schreef:
Seven schreef:

Laatst waren er kopers voor fries op stal en die namen ook eigen zadel mee kijken of past.. Zat stuk beter dan cheapy ding van der zelf.. :')

Is die fries verkocht? Of is die er nog?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:11

Denk niet dat jouw type is, oude type fries.
Ze is er nog, zelfde mensen komen vandaag weer dacht ik..

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:11

Melanie waarom ga je niet gewoon de fokkers bij langs, hebben vaak ook erg leuk spul te koop staan en adverteren niet tot nauwelijk op mp ofzo

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:14

Bij een handelstal neem ik ook altijd een eigen zadel mee, maar niet om er een passend paard bij te kopen hoor :+

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:15

Ik moet toch echt een paard hebben dat onder mij zadel, of hetzelfde in een andere maat past ... Anders heb ik nl. ontieglijke rugpijn. Nu ga ik er wel vanuit dat mijn zadelpasser dat overal passend op krijgt dus ik heb daar nooit bij nagedacht ... :+

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:21

Goos_Horses schreef:
Melanie waarom ga je niet gewoon de fokkers bij langs, hebben vaak ook erg leuk spul te koop staan en adverteren niet tot nauwelijk op mp ofzo

Nou ik wil even kijken wat er zoal op diverse verkoopssites staan. En heb diverse stallen al gemaild, daar waar ik bij sommige ook een kijkje ga nemen. :j

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:23

je hebt ook van die hobby fokkers vaak wat oudere boertjes, hebben vaak leuk spul staan (laatst nog een erg leuk paard bij zo iemand weggehaald) en aanzienlijk goedkoper. Maar dan zal je gewoon een dagje moeten gaan toeren en bij mensen aanbellen klinkt best aso, maar je word vaak wel hartelijk ontvangen.

Wij hebben tot op heden nog nooit iemand gehad die een eigen zadel mee nam om een paard te proberen, zal ook wel even raar staan te kijken als dat zou gebeuren

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:25

Goos_Horses schreef:
je hebt ook van die hobby fokkers vaak wat oudere boertjes, hebben vaak leuk spul staan (laatst nog een erg leuk paard bij zo iemand weggehaald) en aanzienlijk goedkoper. Maar dan zal je gewoon een dagje moeten gaan toeren en bij mensen aanbellen klinkt best aso, maar je word vaak wel hartelijk ontvangen.

Wij hebben tot op heden nog nooit iemand gehad die een eigen zadel mee nam om een paard te proberen, zal ook wel even raar staan te kijken als dat zou gebeuren

Ja maar ik heb zelf altijd een, misschien verkeerd, apart beeld bij 'oude boertjes die wat friezen fokken'. Misschien verkeerd hoor, maar denk altijd dan gelijk aan van die lompe friezen, oude model en dat is nou net niet wat ik zoek..

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:27

dat is echt niet altijd waar hoor melanie, staan echt hele leuke tussen! Je kan al wel een beetje filteren, als je enkel maar van die lompe horken in het land ziet staan weet je dat je bij dat adres niet hoeft aan te bellen.

m_maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:28

*Spoed* 4 jr ruin van Royal Class x Wundermeyer. 1.78 m.
Staat op marktplaats te koop voor 1000 euro
iemand die mischien ervaring heeft met de stal vdhstables?
Ik persoonlijk vind het geen geld voor dit paard of legt dat aan mij?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:29

Is wel erg weinig. Ik zou ook mijn twijfels hebben..

m_maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:32

Dat dacht ik dus ook en dan heb ik ook me twijfels waarom maar 1000euro maar ik zit niet zo in de paardenhandel gebeuren maar weet wel dat voor 1000euro je weinig leuks kan kopen.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:38

tiedew, daar moet haast wel wat mee zijn.