Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:00

Verkopers wilden niet zakken bij mij en eigenlijk zocht ik niet onbeleerd dus heel fijn dat ze bij jou terecht is gekomen .

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:05

Alja schreef:
boemel schreef:
Ah leuk! Jullie hebben Amy <3
Eindelijk weer een fijn thuis.

Amy was van onze overburen. Ik hielp wel eens mennen met de moeder van Amy. Die heeft ook zo’n fijn karakter

Nou dat paard heeft al wat bokkende eigenaren gehad, hopelijk is ze nu bij haar eindstation.

Ze is tegenover ons huis geboren en was van onze overburen tot ze naar Marjan ging.
Daarna ging het haar minder voorspoedig. Ben blij dat ze goed terecht gekomen is. Zal het goede nieuws ook aan mijn overbuurvrouw vertellen. Zij was te slecht ter been om Amy te kunnen houden, maar ze was er knettergek op.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:11

Alja schreef:
boemel schreef:
Ah leuk! Jullie hebben Amy <3
Eindelijk weer een fijn thuis.

Amy was van onze overburen. Ik hielp wel eens mennen met de moeder van Amy. Die heeft ook zo’n fijn karakter

Nou dat paard heeft al wat bokkende eigenaren gehad, hopelijk is ze nu bij haar eindstation.

Ik ben heel, heel slecht in verkopen. Beest van mijn zus staat er ook nog. Die heb ik in mijn hoofd al enige keer met Van Elteren meegegeven :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:11

boemel schreef:
Alja schreef:

Ze is tegenover ons huis geboren en was van onze overburen tot ze naar Marjan ging.
Daarna ging het haar minder voorspoedig. Ben blij dat ze goed terecht gekomen is. Zal het goede nieuws ook aan mijn overbuurvrouw vertellen. Zij was te slecht ter been om Amy te kunnen houden, maar ze was er knettergek op.

Wat een lieve reactie boemel!
Denk idd voor je buurvrouw ook heel fijn om te weten :)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:15

Lief dat jullie zo begaan zijn met haar, en fijn dat via bokt mensen op de hoogte gebracht kunnen worden. De power of social media!

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 09:17

Fijn om te lezen dat Amy nu zo goed terecht komt. Ga je een volgtopic openen? Dat lijkt me leuk.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 09:33

Inderdaad goed om te lezen dat Amy nu een fijne plek bij een bokker heeft gekregen! Ze is een type paardje waar ik voor val en ze raakte me erg, maar voor ons was de timing van een eigen paard nog niet correct toen ze te koop stond. Ik hoop dat we haar kunnen blijven volgen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 09:54

Ik ben heel slecht in het bijhouden van topics, maar ik zal hier af en toe eens een foto erin gooien. Ze heeft de eerste dag echt heel erg veel geslapen, en was 's avonds al een stuk alerter. Natuurlijk ook een hele reis gemaakt. Ik moet even een nieuw halster halen. Ze heeft nu het pony halster van mijn Welsh om, maar die had zo'n bizar klein hoofdje, die had ook combi hoofdstel met een ponymaat kopstok en een shetlandermaat neusriem. En dan haal ik gelijk een 0 grams deken. Ze heeft een flinke vacht, maar wij hebben geen beschutting op de wei en ik merk aan onze paarden dat ze blij zijn met een extra laagje op hun rug.

Was gisteren bezig met het pak hooi opensnijden. Dat is recht voor haar stal, dus ze kreeg af en toe een aai. Was helemaal vergeten hoe klein zo'n pony neusje is. Ze heeft een hoog aaah-gehalte <3
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:30

Je zult verbazen wat een knappe pony je straks hebt als ze helemaal mooi in conditie is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:42

boemel schreef:
Je zult verbazen wat een knappe pony je straks hebt als ze helemaal mooi in conditie is.

Dat denk ik inderdaad ook, als ik aan de oude foto's hier eerder in het topic terug denk.
Sowieso een heel lief hoofdje, fijn dat ze een goede plek heeft gevonden.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:57

Wat leuk dat je Amy gekocht hebt denisesilver! Gefeliciteerd! En ook heel fijn voor Marjan te weten dat Amy uiteindelijk toch nog een fijn huisje heeft getroffen!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:07

Bedankt iedereen voor de felicitaties! Ze is zo lief. Trekt zich helemaal niks van die andere twee van ons aan ondanks dat zij heeeeel nieuwsgierig zijn. Ben heel benieuwd hoe ze er over een paar maanden bij staat.

Ze krijgt nu nog een kwartje basisbrok van pavo. Van het weekend ga ik even kijken bij de diervoederwinkel wat ze aan voer aanbieden. Die hebben een heel arsenaal van verschillende merken, dus dan kan ik even kijken wat aansluit ter aanvulling.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 13:01

Met de dikke teddy vachten zijn ponys sowieso niet op hun mooist en een jaartje erbij doet veel want dit was nog een jonkies toch?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:03

Wat ontzettend leuk van en voor Amy! :+:

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:21

Gefeliciteerd Denisesilver. Mooie uitkomst zo.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 18:37

StalNollie schreef:
Met de dikke teddy vachten zijn ponys sowieso niet op hun mooist en een jaartje erbij doet veel want dit was nog een jonkies toch?

Ze wordt 4 in april.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 19:14

Ik weet waar ze vandaan komt en ze heeft t echt niet optimaal gehad en ik ben heel blij dat ze nu een fijn plekje heeft! Heb me er wel vervelend door gevoeld maar kreeg het er thuis gewoon niet door om dr maar gewoon op te halen.

Dus ben heel blij dat het nu uiteindelijk zo uitpakt en ze lekker tot rust kan komen en wat spieren er op krijgt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 20:50

denisesilver schreef:
StalNollie schreef:

Ze wordt 4 in april.

Is ze dan eigenlijk ook al beleerd?
Of alleen voor de kar?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 22:30

Ze hebben haar voor zover ik begreep een keer voor de kar gehad en ze hebben er een keer opgezeten. Ze kent het longeren en lange lijnen, dus dat is fijn. We zullen van het voorjaar eens kijken hoe of wat. Vooralsnog lekker even paard zijn, en misschien straks mee op wandelingen en naast de fiets (moet ik eerst een stalen ros kopen :D ). Mijn instructrice heeft heel lang jonge paarden zadelmak gemaakt, en bij deze durf ik dat zelf met haar begeleiding wel aan. Mocht ze nou heel erg veranderen in karakter, heb ik een fijn adresje, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 00:02

Gefeliciteerd!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 07:14

Wat leuk dat Amy nu van jou is. Geniet van elkaar

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:23

We gaan dit weekend bij totilas merrie kijken . Ze staat al tijdje stil dus wordt verkocht als fokmerrie. Helaas kan eigenaar haar niet voorrijden .

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:25

Zoek je een rijpaard ? wat ga je dan doen? Haar bekijken / wat longeren oid?

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:26

Mocht dat in Limburg zijn, erg leuk dier!

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:32

Getup schreef:
Zoek je een rijpaard ? wat ga je dan doen? Haar bekijken / wat longeren oid?

Rijpaard en fokmerrie. Longeren zeg me niks , ik kijk naar het paard hoe los die is met vrij bewegen. Jammer dat mijn stal ruiter op vakantie is die stapt overal op . Merrie is 14 dus verwacht niet dat ze gek gaat doen