Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:07

Ze moeten wel. De sport staat onder vuur.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:32

En ook echt onder elk bericht hetzelfde antwoord. Lekker persoonlijk en meelevend.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 16:41

HorsePassion schreef:
De KNHS kan het geen moer schelen dat de wolf er is. Die promoten 24/7 buiten.
Lees hun standaard reactie maar eens onder alle berichten die verontruste paardenhouders plaatsen.
https://www.facebook.com/KNHSNederland

Echt erg he. En reactie van wolven en Nederland hebben ze verwijderd

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 16:48

Het lijkt wel een computerprogramma die standaard dit bericht plaats als er het woord wolf of wolven in voorkomt.
Wat een prutsers.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 17:01

Haha ja om zo neutraal mogelijk te blijven hebben ze een politiek correct antwoord geformuleerd waarmee ze overal op antwoorden. Dat gaat vaak zo bij grote organisaties, maar meestal valt het niet zo op.
Overigens kunnen ze het waarschijnlijk nooit goed doen, maar ze willen in ieder geval geen standpunt innemen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 17:01

Het valt mij trouwens op dat er de laatste dagen meldingen op de app komen die al uren oud zijn of soms zelfs van de vorige dag. Worden deze pas zo laat door gegeven dan? Snap dat de beheerders van de app nog een gewoon leven ernaast hebben en niet de hele dag met de app bezig zijn. Het is ook absoluut geen verwijt richting hun maar ik vraag me af of het dan nog nut heeft om ze te plaatsen. Kan me zo voorstellen dat mensen direct actie willen ondernemen als er een wolf in hun buurt gesignaleerd is. Nu kan dat pas uren later, als het leed dan al niet geschied is. En dan heb ik het over meldingen die overdag of in de avond gedaan worden natuurlijk. In de nacht lijkt me niet haalbaar.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:08

Dreamboy schreef:
Het valt mij trouwens op dat er de laatste dagen meldingen op de app komen die al uren oud zijn of soms zelfs van de vorige dag. Worden deze pas zo laat door gegeven dan? Snap dat de beheerders van de app nog een gewoon leven ernaast hebben en niet de hele dag met de app bezig zijn. Het is ook absoluut geen verwijt richting hun maar ik vraag me af of het dan nog nut heeft om ze te plaatsen. Kan me zo voorstellen dat mensen direct actie willen ondernemen als er een wolf in hun buurt gesignaleerd is. Nu kan dat pas uren later, als het leed dan al niet geschied is. En dan heb ik het over meldingen die overdag of in de avond gedaan worden natuurlijk. In de nacht lijkt me niet haalbaar.

Kennelijk is dat expres zodat hun niets verweten kan worden mocht iemand betreffende wolf vermoorden. Bij direct melden kan hun verweten worden aanleiding te hebben gegeven

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:14

Nu een melding van 4 wolven in een weiland voor iemands huis.

Dit is toch niet meer normaal ? Hoezo is het voor mensen nog veilig ? En hoe kan je je dieren zelfs opstal nog beschermen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:16

dierenfan schreef:
Dreamboy schreef:

Kennelijk is dat expres zodat hun niets verweten kan worden mocht iemand betreffende wolf vermoorden. Bij direct melden kan hun verweten worden aanleiding te hebben gegeven

Daar zit wat in maar wel sneu voor de mensen die hun dieren wellicht hadden kunnen redden als ze de melding eerder gehad hadden.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:17

sterregoud schreef:

Dit is toch niet meer normaal ? Hoezo is het voor mensen nog veilig ? En hoe kan je je dieren zelfs opstal nog beschermen.

Bijna niet. Veel schiet gebedjes doen.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:20

Stille meelezer hier, en in facebookgroepen. Vanavond een zichtmelding dat er een wolf gezien is in het bos direct achter het weiland+paddock waar mijn paard staat, aan het drents friese wold. Denk dat ik iets minder goed slaap vannacht… :(

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:30

Chantalla schreef:
Stille meelezer hier, en in facebookgroepen. Vanavond een zichtmelding dat er een wolf gezien is in het bos direct achter het weiland+paddock waar mijn paard staat, aan het drents friese wold. Denk dat ik iets minder goed slaap vannacht… :(

Sterkte. Ik duim voor je.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:32

Chantalla schreef:

Ik zou enkel slapen als ik in de auto erbij zou zijn. Heel veel sterkte wat afschuwelijk om in zo'n situatie te zitten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:34

sterregoud schreef:

Stel dat he stel dat wolven werkelijk schuw zijn....gezien de berg zichtmeldingen, hoeveel wolven zullen er dan al wel niet in totaal zijn..... zijn meestal al zichtmeldingen van meerdere wolven samen

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:36

Het is bekend in de stalapp en ik heb alle vertrouwen dat de stalhouders erop letten. Toevallig net sinds gister twee extra draden gespannen. Verder staat ze in een groep van 14, hebben ze veel ruimte om te rennen en eerder sloeg ze naar wel eens naar honden, dus ik hoop dat als er een wolf in de buurt komt ze zich niet inhoudt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:38

Niet fijn. Maar hier liepen ze zo'n beetje naast de paddock (15m) en ook op andere plekken dichtbij in een tuin. Ook in de omgeving worden ze vaak gezien en tot nu toe (nog) geen aanval op paarden in deze buurt. Maar snap het wel hoor, ik slaap ook niet zo best ondanks veel stroomdraden.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:35

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 22:14

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 22:47

Om er voor te zorgen dat dit ook weer “onder de pet” blijft.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 22:54

Geloof dat de mensen die dat roepen ver wonen van waar het probleem nu ligt.

Ook belachelijk dat er steeds word gezegd door meneer Loos dat er geen bewijs is dat het wolfwerende hek niet werkt...

Ver van hun bed show de mensen die het prachtig vinden. Dat je niet eens meer in je eigen tuin durft te komen maakt niet uit...

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 22:59

Nou me dunkt, hier in de buurt dode schapen ondanks het wolfwerende hek.

Och, ik moest maar gaan slapen ipv me op te laten fokken door zulke gasten.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 23:02

Dat is zonde van je energie maar wel begrijpelijk. Word er ook boos van maar het helpt je zo weinig.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 23:13

sterregoud schreef:

waar??

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 23:24

Dwingeloo, aan begin van de avond.
Uurtje geleden zijn er 1-2 gezien in omgeving Wittelte.
In de omgeving van Elim zijn er aan het eind van de middag drie tegelijk gezien.

Ik denk dat het niet de zelfde dieren zijn geweest, die van Elim en Deingeloo/Wittelte. Gezien de afstand tussen Elim en Dwingeloo.
Bovendien moeten ze dan de A37 ( en dan Hoogeveensche vaart) en A28 oversteken.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 23:37

tienus63 schreef:
Dwingeloo, aan begin van de avond.
Uurtje geleden zijn er 1-2 gezien in omgeving Wittelte.
In de omgeving van Elim zijn er aan het eind van de middag drie tegelijk gezien.

Ik denk dat het niet de zelfde dieren zijn geweest, die van Elim en Deingeloo/Wittelte. Gezien de afstand tussen Elim en Dwingeloo.
Bovendien moeten ze dan de A37 ( en dan Hoogeveensche vaart) en A28 oversteken.

die bij Elim zijn dus gisteravond ook gezien , mijn vriendin heeft om 23 uur nog haar merries van een veldje gehaald en binnen gezet