Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HorsePassion schreef:De KNHS kan het geen moer schelen dat de wolf er is. Die promoten 24/7 buiten.
Lees hun standaard reactie maar eens onder alle berichten die verontruste paardenhouders plaatsen.
https://www.facebook.com/KNHSNederland
Dreamboy schreef:Het valt mij trouwens op dat er de laatste dagen meldingen op de app komen die al uren oud zijn of soms zelfs van de vorige dag. Worden deze pas zo laat door gegeven dan? Snap dat de beheerders van de app nog een gewoon leven ernaast hebben en niet de hele dag met de app bezig zijn. Het is ook absoluut geen verwijt richting hun maar ik vraag me af of het dan nog nut heeft om ze te plaatsen. Kan me zo voorstellen dat mensen direct actie willen ondernemen als er een wolf in hun buurt gesignaleerd is. Nu kan dat pas uren later, als het leed dan al niet geschied is. En dan heb ik het over meldingen die overdag of in de avond gedaan worden natuurlijk. In de nacht lijkt me niet haalbaar.
dierenfan schreef:Dreamboy schreef:Het valt mij trouwens op dat er de laatste dagen meldingen op de app komen die al uren oud zijn of soms zelfs van de vorige dag. Worden deze pas zo laat door gegeven dan? Snap dat de beheerders van de app nog een gewoon leven ernaast hebben en niet de hele dag met de app bezig zijn. Het is ook absoluut geen verwijt richting hun maar ik vraag me af of het dan nog nut heeft om ze te plaatsen. Kan me zo voorstellen dat mensen direct actie willen ondernemen als er een wolf in hun buurt gesignaleerd is. Nu kan dat pas uren later, als het leed dan al niet geschied is. En dan heb ik het over meldingen die overdag of in de avond gedaan worden natuurlijk. In de nacht lijkt me niet haalbaar.
Kennelijk is dat expres zodat hun niets verweten kan worden mocht iemand betreffende wolf vermoorden. Bij direct melden kan hun verweten worden aanleiding te hebben gegeven
Chantalla schreef:Stille meelezer hier, en in facebookgroepen. Vanavond een zichtmelding dat er een wolf gezien is in het bos direct achter het weiland+paddock waar mijn paard staat, aan het drents friese wold. Denk dat ik iets minder goed slaap vannacht…
sterregoud schreef:Nu een melding van 4 wolven in een weiland voor iemands huis.
Dit is toch niet meer normaal ? Hoezo is het voor mensen nog veilig ? En hoe kan je je dieren zelfs opstal nog beschermen.
Merlen schreef:Niet te geloven.Nou zouden volgens sommigen,eigenaars een boete moeten krijgen voor dierenverwaarlozing wanneer de wolf hun dieren aanvalt.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9098482986
tienus63 schreef:Dwingeloo, aan begin van de avond.
Uurtje geleden zijn er 1-2 gezien in omgeving Wittelte.
In de omgeving van Elim zijn er aan het eind van de middag drie tegelijk gezien.
Ik denk dat het niet de zelfde dieren zijn geweest, die van Elim en Deingeloo/Wittelte. Gezien de afstand tussen Elim en Dwingeloo.
Bovendien moeten ze dan de A37 ( en dan Hoogeveensche vaart) en A28 oversteken.