Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:52

anjali schreef:
Liiesjjj schreef:
Ben net weer wezen kijken bij de jonge tuiger merrie. Ze is nog jong, onervaren en ze vind het allemaal nog best spannend. Maar zo braaf, werkwillig en mensgericht.

Volgende week vrijdag laat ik haar klinisch en röntgenologisch keuren. Ben nog nooit bij zo’n keuring geweest, ben benieuwd hoe dat gaat. Als ze daar doorheen komt, rijdt de verkoper meteen met haar door naar de stal die ik heb uitgekozen. Hoop het zo! Fingers crossed.

Is dat het paard waar je onlangs een filmpje van verstuurd had per pb?

Nee, daar ben ik niet voor gegaan. Vertrouwde het niet met haar achterhand. Ik heb ook filmpjes van deze merrie. Zal ze je eens sturen.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:17

Even een egopost.
Vandaag een buitenritje wezen maken met de 4 jarige. Wat een relaxt paardje zeg. Door het dorp met best wat verkeer, over weilanden en bos. Exact wat ik zoek. Omdat hij nog maar net onder het zadel is trainen ze hem deze maand nog door en sordt hij eind van de maand voor mij gekeurd. Zo spannend!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:50

Esther_r20 schreef:
Even een egopost.
Vandaag een buitenritje wezen maken met de 4 jarige. Wat een relaxt paardje zeg. Door het dorp met best wat verkeer, over weilanden en bos. Exact wat ik zoek. Omdat hij nog maar net onder het zadel is trainen ze hem deze maand nog door en sordt hij eind van de maand voor mij gekeurd. Zo spannend!

Wat een ontzettend leuke ego post :)) ik duim voor je mee dat hij goed wordt gekeurd

Liiesjjj

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:18

Wat leuk Esther! Zo’n paard is goud waard

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 06:19

Succes met de keuringen Esther, Liiesjjje en Cheyenne. Zo leuk en spannend!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:50

Met dank aan de discussie hier in het topic over hoe uitgebreid je een bericht stuurt naar een verkoper,
Heb ik superleuk contact gehad met een verkoper.
Deze week even tijd zoeken om bij haar paard te gaan kijken, vanaf de advertentie lijkt het me een ideale match :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:00

Kijk, dat is nog eens leuk om te horen! Ik hoop voor je dat het klikt met het paard :)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:11

Wat leuk Gerlindie :j .
Zal voor je duimen dat de klik er is.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:54

gerlindie schreef:
Met dank aan de discussie hier in het topic over hoe uitgebreid je een bericht stuurt naar een verkoper,
Heb ik superleuk contact gehad met een verkoper.
Deze week even tijd zoeken om bij haar paard te gaan kijken, vanaf de advertentie lijkt het me een ideale match :D

wat ontzettend leuk! :)) succes!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:07

Spannend heel veel succes en plezier natuurlijk!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:44

Fijn dat je er wat aan gehad hebt. Ik hoop dat wat wordt.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:34

Spannend hoor !

Ik merk sinds dat ik fanatiek aan het zoeken ben, dat mijn budget echt te weinig is.. hier baal ik wel van omdat ik het zelf al veel geld vind.

Dit word veel geduld hebben ben ik bang :o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:45

Lavitabella schreef:
Spannend hoor !

Ik merk sinds dat ik fanatiek aan het zoeken ben, dat mijn budget echt te weinig is.. hier baal ik wel van omdat ik het zelf al veel geld vind.

Of je eisen te specifiek.
En wellicht moet je je niet te gek laten maken door alle l*lverhalen.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:56

Lavitabella schreef:
Spannend hoor !

Hmm lastig hoor. Waar ben je naar op zoek en wat is je budget erbij?

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:05

Liiesjjj schreef:
Lavitabella schreef:
Spannend hoor !

Hmm lastig hoor. Waar ben je naar op zoek en wat is je budget erbij?

Ik denk dat het wel mee valt hoor ikke. Brave paarden zijn in deze tijd gewoon duur. Enigste nadeel is dat ik PRE zoek en daar is het budget wat laag voor. En ik zoek denk ik wat de meeste zoeken dus staat er niet veel.

- tussen 3 en 9 jaar
- vanaf 1.63 ( wat kleiner mag met flinke body )
- braaf!!!
- goed doorgereden. Dus stap draf en galop goed bevestigd.
- ruin of merrie
- geen voorkeur kleur
- ik kijk tot €7500
- grote voorkeur PRE

Ik wil graag in Nederland, België of begin Duitsland bezichtigen dus dat is ook nog redelijk ruim.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:13

Over het keuren: ik heb in februari een ontzettend leuk paard gekocht, ze was niet duur, pas 4 jaar, onbereden, en ik heb alleen klinisch laten keuren om die reden. We zijn nu 8 maanden verder en ze is voorlopig niet meer te rijden, mijn osteopaat noemde haar al een revalidatieproject. Ik denk dat ik er 10x opgezeten heb...
Een volgende keer ik echt binnenstebuiten en laat ik volledig op de foto zetten. Het maakt niet uit hoe duur of goedkoop een paard is, het verdriet dat je ervan hebt is verschrikkelijk. Liever wat centen extra neerleggen voor een goede keuring met foto’s.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:30

Juist een jonger dier zou ik altijd laten keuren. Daar weet je nog niks van en kan dus ook van alles mis mee zijn. Een twaalfjarige die al zijn halve leven prijsuitreikingen loopt, vind ik dan 'veiliger' om ongekeurd te kopen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:32

@Unseen,wat naar.Toch klinisch gekeurd.Wat mankeert er dan aan?

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:37

Leuke berichten weer!

Geduld hebben is lastig Lavitabella maar wel belangrijk. Je moet niet iets kopen wat niet naar je zin is of wat te snel gaat omdat je zo graag wil.

Ik heb weer een match. Nu nog laten keuren!

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:38

Kenzo schreef:
Leuke berichten weer!

Geduld hebben is lastig Lavitabella maar wel belangrijk. Je moet niet iets kopen wat niet naar je zin is of wat te snel gaat omdat je zo graag wil.

Ik heb weer een match. Nu nog laten keuren!

Zeker belangrijk ! Ik ga ook niks haasten.

Ik zal duimen ! *D

Dat is minder unseen. Snap dat je daar verdrietig van word.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 06:53

Ik kom even binnenvallen na veel meelezen. Wij waren ook op zoek. Heb alle verkoopsites afgespeurd en niks kunnen vinden. Wij zoeken wat iedereen zoekt....

Nu heb ik een omgekeerde aanpak bedacht. Post op Facebook gezet: paarden paradijs zoekt bewoner-idee.

Kreeg zo veel reacties van ponypaarden die precies waren wat wij zochten! 1 sprong eruit en die zijn we gisteren gaan bekijken. En toen waren we binnen twee dagen klaar. Liefde op het eerste gezicht!

Misschien een tip voor jullie? Via social en je eigen netwerk kunnen er verrassende paarden op je pad komen is mijn ervaring.
Mijn advertentie is nog wel te vinden hier op Bokt markt. Facebook post was iets aangepast, maar strekking hetzelfde. Misschien kan het iemand van jullie helpen?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:19

Dank voor de tip Olympia, dat ga ik dan ook maar eens proberen.

Wordt nu nl. een beetje moe van verkopers die helemaal niet reageren.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:30

Olympia96 schreef:
Ik kom even binnenvallen na veel meelezen. Wij waren ook op zoek. Heb alle verkoopsites afgespeurd en niks kunnen vinden. Wij zoeken wat iedereen zoekt....

Nu heb ik een omgekeerde aanpak bedacht. Post op Facebook gezet: paarden paradijs zoekt bewoner-idee.

Kreeg zo veel reacties van ponypaarden die precies waren wat wij zochten! 1 sprong eruit en die zijn we gisteren gaan bekijken. En toen waren we binnen twee dagen klaar. Liefde op het eerste gezicht!

Misschien een tip voor jullie? Via social en je eigen netwerk kunnen er verrassende paarden op je pad komen is mijn ervaring.
Mijn advertentie is nog wel te vinden hier op Bokt markt. Facebook post was iets aangepast, maar strekking hetzelfde. Misschien kan het iemand van jullie helpen?

Via mijn gezocht-advertentie op de Bokt-markt ben ik ook aan mijn paard gekomen :D
Had nooit verwacht echt reacties te krijgen, had ook gewoon nuchter geplaatst waarom ik op zoek was en wat we te bieden hadden. Dit sprak de verkoopster zo aan dat ze mij belde en zo geschiedde. Echt heel blij dat ik dat gedaan heb! Zo kom je ook paarden tegen die in de wat stillere verkoop staan en waar je de tijd hebt om een paar keer te gaan kijken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:33

Ik plaatste ook altijd gezocht-advertenties,en dan kreeg ik wel veel reacties maar van paarden die helemaal niet aan het profiel voldeden.Niet erg overigens want ik vind de zoektocht wel avontuurlijk.Ik leerde ook veel van gesprekken met verkopers.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:02

Uiteindelijk heb ik ook mijn twee veulens gevonden via een 'gezocht oproep'. Ik heb daarin wel heel duidelijk afgekaderd wat ik precies zocht en de toon heel zakelijk gehouden. Wel aangegeven dat de veulens bij ons een blijvend en goed thuis krijgen.
Daarop heb ik wel veel reacties gehad, maar eigenlijk geen één die buiten mijn zoekgebied lag.
Denk dat de toon van mijn oproep wel zodanig was dat het duidelijk was dat het zinloos was om iets daarbuiten aan te bieden.