Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 21:17

Ziet er gezellig uit berdien :)

Ik vind de vliegerfoto van malik geniaal _O-

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:46

Wat goed van Roos, Malenka!
Gewoon veel van dat soort dingen doen dan wordt alles steeds normaler :j

Prachtige foto's weer Berdien! Wandelen is ook fijn, zeker in een mooie omgeving!

Candalisa, mooi zadel en ook mooie pad er onder!
En je hebt ook nog eens een overwinning op jezelf, top! +:)+

Ik heb ons opgegeven voor een "oefen-TREC" , feitelijk allen het onderdeel PTV, tussen kerst en oud en nieuw. Om alvast voorbereid te zijn heb ik afgelopen vrijdag maar even een slalom, mrt pionnen, geoefend en wat balkjes neergelegd.
Behalve dat Joya de pion in haar mond optilde toen ik haar even liet kijken en ruiken, ging het prima :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:12

Berdien, heerlijk dat wandelen! <3

Candalisa, mooi zadel en gave pad! :wow:
Ze hebben het ook gelijk door he, als je denkt, misschien ligt het zadel niet helemaal goed dan reageren ze al. :D
Goed dat het toch lukte!
Paard in de gang.. :')

Sizzle ja was echt tof dat mijn man mee was voor de actiefoto. :D

Oh leuk Fransje een oefen trec!
Tja ze vreten gelijk alles op he, Malik had van de week aan een bigbag zand getrokken die we onderweg tegenkwamen, maar hij schrok van zijn eigen handelingen en schoot achteruit.. :+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:29

Malik vindt zichzelf belangrijker dan het verkeer waardoor verkeer moet wachten, hilarisch :)) Leuk zo'n ego :D
Die vliegerfoto blijft echt geweldig ja _O-

Het is ook niet niks wat je moet verwerken Noisy, pffff :(:)

Wat weer een geweldige foto Fransje, tof zo in het donker! Vet stoer van Joya ook :j Wat leuk zo'n oefen-TREC! Dat lijkt mij ook wel wat :j

Dappere Roos :j

Heerlijke gezellige foto's Berdien <3 Zo is wandelen echt de beste ontspanning die je maar kunt hebben!

Knappe Syd trots met haar mooie nieuwe zadel 8-) Gave pad inderdfaad ook!

Gisteren een primeur....voor het eerst met een stevige kater op Pinda gereden :+ _O- In de modder en regen, dacht f*ck it ik heb toch al sopsokken van het longeren dus waarom ga ik er niet gewoon even op zitten :# :')

Pinda was met eerste rondje stappen wel even weer heeeeel gespannen (en loopt ook weer touwen, hout en deuren te snaaien...) dus ik twijfel of ze toch niet wat last heeft van haar nu doorkomende nieuwe snijtand (ondanks dat die ver weg zit van het bit natuurlijk). Maar kon na een rondje de spanning zowaar rustig afvloeien, heb 10 minuutjes wat stapwerk gedaan en het daar maar wel bij gelaten. Vanavond weer les, kunnen we kijken of ik me wel of niet terecht zorgen maak. Of dat ze vooral last had van mijn kater en daardoor trage reactievermogen :+

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:15

Ik heb 2 merries die dit jaar zadelmak zijn gemaakt of nog worden.

Irvina (v Davino x Ronaldo) een 7 jarige donkerbruine drachtige merrie (febr 2021) waarmee we eind augustus zijn begonnen met het zadelmak maken, we doen alles rustig aan met haar. Doen nu veel buitenritjes met de barebackpad.
Onwijs lieve en eerlijke merrie maar wel nog erg onzeker. Ze mag straks lekker genieten van haar verlof.

En mijn andere merrie Lynn die ik sinds oktober heb. Lynn (v Glamourdale x Andretti) is een 4 jarige zwarte merrie, die ik vorige week weggebracht heb om beleerd te worden. Het is een super aanhankelijk paard maar wel eentje met pit :j
Ze pakt alles super op nu en er is al een aantal keer op haar gehangen/gezeten. Ben erg benieuwd hoe zij het verder gaat oppakken.

Vind het leuk om hier mee te lezen naar andermans paarden die beleerd worden :o
En ook wel nieuwsgierig naar andere Glamourdaletjes die beleerd worden en naar hun karakter :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:27

Haha Vientje, dan weet je vast dat goed feesten de nacht voor een wedstrijd geen probleem is voor jullie _O-

Welkom Michele, wat een prachtige paarden heb jij daat staan!

Hier staan ze vanwege veel regen en sneeuwval deze week niet op de wei helaas, het is echt te zompig.
Vandaag een beetje gewandeld en nog wat energie eruit gedraaft aan de longe. Het wordt nu bijna zomaar een echt paard. Voor de grote warmbloed eigenaren is het geen bijzonder plaatje maar als ik bedenk dat ze een jaartje terug enkel met de neus omhoog en een dikke onderhals erop met krabbelpasjes en zonder rug liep ben ik hier maar wat trots op. Zelfs in galop maakt ze zich nu lang en vliegt niet meer de bocht uit _O-

Afbeelding
Afbeelding

Onder het zadel gaat het gewoon echt heel goed, kan niets anders zeggen. Enorm alert op de hulp is ze.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:26

Vientje haha ik drink al jaren eigenlijk niks meer, maar ik heb sowieso nooit een kater! :D
Wel goed dat de spanning er snel weer uit was. :j

Hier zijn ze alledrie ook weer aan het hout begonnen, dan vraag ik me af of ze tekorten hebben maar daar komt eigenlijk nooit wat uit.
Vrijdag komt er een nieuw iemand voor Malik zijn apk, dierenarts en naaldjesprikker dus eens kijken wat zij denkt.

Michelle, welkom!
Leuke paarden, welke stokmaat hebben ze? (ze zien er enorm uit! :D )
Leuk ook een veulentje op komst!

Sizzle, wat een regen he!
Hier is de wei altijd wel nog te doen dus Malik gaat gewoon heen.
Hij mag dan wel zijn regenjas aan.
Met sneeuw weet ik nog niet, want ik moet er ook nog zien te komen. :')
Ze loopt fijn zeg!
Super zo actief en over de rug. +:)+

Malik was vandaag niet te doen.
Dus het was laagvliegeren en ik was blij dat we nog heel waren na afloop. :+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 16:15

Hallo Michelle, leuk om Irvina hier ook terug te zien :D Ben benieuwd wat ze aan het bakken is. Je andere paard ziet er ook leuk uit!

Bjelle loopt lekker zo Sizzle, mooi ruim en ontspannen! Ze klinkt als een heel fijn paard om mee te werken :)

Malik weer aan het vliegeren :)) Hopelijk gedraagt hij zich nu weer beter....ach ja soms moet dat er ook uit met die guppies hè. Hopelijk ligt het knagen niet aan tekorten idd, gek dat ze dat tegelijkertijd doen!

Wij hebben gisteravond weer een leerzame les gehad, ik heb een welverdiende schop onder mijn kont gehad van instructrice :P Zodra ik ga twijfelen aan tanden/zadel/een haar wat scheef zit/whatever ga ik onbewust toch weer afwachtend en onduidelijk rijden, en daar reageert Pinda op. Dan wordt zij meteen heel onzeker en/of neemt het dan maar over en komen we in een vicieuze cirkel terecht van spanning en gedoe.

Dus er viel gisteren wel wat recht te zetten, niet omdat Pinda last ergens van heeft of stout is maar omdat ik toch weer liep te mutsen. Dus nadat ik ophield met halfzacht mutsen en we alle mogelijke spatjes van staken, sjezen, rodeo en kaboutertjes tellen weer gezien en gecorrigeerd hadden ging ze weer fijn aan het werk :) Maar heb wel voor mijn doen gewoon dapper en geconcentreerd door gewerkt en problemen opgelost, ondanks dat alle fratsen die ze maar ooit bedacht heeft langskwamen en ik dus echt wel even wat voor de kiezen kreeg :7 Ook geen moment bang geweest, er zit vooruitgang in. Er is dus hoop dat ik wat ik zelf veroorzaak ook weer op kan lossen :+ Nu nog zorgen dat ik het niet meer veroorzaak :o

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 16:26

Fijne les dus Vientje! Goed van je hoor!

Ik haak effe af in het topic, wellicht lees ik af en toe wat bij, maar Tim is er echt in de verste verte nog niet aan toe dat ik er op ga zitten, we wandelen lekker verder en ik verwacht dat we dat een groot deel van 2021 ook nog gaan doen. Fijne feestdagen alvast iedereen, en veel plezier toegewenst met de edele viervoeters!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:24

Vientje ja dat is een stuk beter dan jouw gevoelige tanden Pinda ;) Over het rollen in de modder: ik heb Koda gister zijn reservedeken omgedaan omdat hij niet alleen had liggen rollen maar ook had liggen slapen in modder. Hoewel de binnenkant van de deken niet nat voelde was de deken enorm zwaar. Goed bezig met je les!

Fransje ik doe niet meer alles bitloos, ben bitloos begonnen en nu wissel ik af en kijk ik wat werkt voor ons. Ik merk met bakwerk dat hij veel lekkerder loopt op een bitje, wanneer ik bitloos in de bak rijd lukt het me nauwelijks stelling te vragen en met bit loopt hij lekker ontspannen met weinig druk. Buiten rijd ik wel bitloos want dan laat ik de teugels gewoon lang en het links/rechts en stoppen gaat bitloos prima, maar de fijner hulpen pakt hij bitloos niet fijn op.

Wat een gave foto met Joya! Echt sinterklaasgevoel :D En een oefen-TREC is leuk! Lekker wat behendiger worden samen :)

Malenka wat goed van Roos! Als de basisstapjes straks helemaal goed gaan gaat de rest opeens vanzelf straks :j

Oh wat een heerlijk topic van Malik, wat zijn jullie ook een hilarisch stel :D Geweldig die vliegerfoto en alle andere!

Lekker aan de wandel met Feyre, heerlijk! Ik kan niet wachten tot de dagen weer langer zijn en ik ook weer meer kan wandelen (en hardlopen) bij daglicht :)

Goedzo Candalisa, jezelf overwinnen kan vaak behoorlijk lastig zijn.

Welkom Michelle!

Sizzle misschien niet zoals sommige grote warmbloedpaarden maar toch een superfijn beeld! Liever een ontspannen lekker over de rug lopend paard dan een showwarmbloed met de hoeven in zijn neus :)
Grappig dat hier meerdere weer op alles kauwen, Koda heeft daar afgelopen weken ook weer last van (ondanks onbeperkt hooi en vitaminebrok). Morgen komt de tandarts dus ben benieuwd wat/of die wat vindt :)

Mrs_Midnight hoe is het nu verder met Tim? Is hij nu op zijn plek op de stalling en heeft hij minder stress?

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:11

s1993 ja Timmie is helemaal een happy pony hier! Hij heeft een fijne kudde, met twee andere ruinen die ook wel willen spelen, en drie merries, dus ook een hele mooie balans. Ik merk dat hij overal veel sterker in wordt, hij kan inmiddels een aardig aantal rondjes in galop aan de longe, hij is stabiel van karakter (altijd vrolijk maar ook ietwat voorzichtig, dat zit wel in zijn karakter), we wandelen ook veel en ook daarin begint hij de rust te vinden (eerst was het toch wel pittig in zijn kokosnoot) dus we gaan lekker zo. Maar voorlopig dus nog niet toe aan opstappen, we zijn nu zachtjes bezig met over hem heen leunen, laatst heb ik mijn been opgetild (alsof ik op ging stappen zeg maar) maar dat leverde toch weer een (te) heftige reactie op, dus op het gemak dan breekt het lijntje niet. Ik ben dus nu ongeveer waar ik begin van de zomer had willen zijn, maar het is goed zo.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:02

Jammer midnight dat het zo loopt met Timmy maar alle grondwerk die je doet is alleen maar goed.

Vientje wat fijn dat he het weer goed op heb kunnen pakken met pinda!

Sizzle ik ben jaloers op jouw binnenbak! Hier staan ze ook niet meer op de wei alles is nat... can mij mag het straks even goed vriezen dan kunnen ze alsnog lekker de wei op.

Hier even een flinke terugslag... voor morgen staat een afspraak bij de fysio voor syd en ik heb gebeld dat het zadel niet past ...
Maandag kreeg ik een en al verzet van haar en gister was ze toch nog behoorlijk dwars nadat ik been gaf kreeg ik een flinke bok waardoor ik op dr nek terecht kwam voor ik recht kon zitten kwam de volgende en de derde kon ik niet meer uitzitten dus eraf... ik kwam precies op mn rechterkant terecht en was even door de klap mn adem kwijt waardoor ik effe in paniek was... even komt dan alles terug van de val van sal .... mn vriendin heeft me meteen geholpen om uit de bak te komen want alles was nat en de kou was niet echt bevordelijk ... nu vooral veel spierpijn en zitten is niet zo fijn maar het had erger kunnen zijn ...
Ik ben nu alleen bang dat ik straks helemaal terug bij af ben mijn zelfvertrouwen heeft weer een flinke deuk gemaakt ... maar even morgen afwachten wat de fysio zegt en dan maar even wat grondwerk gaan doen ...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:17

Sorry mensen, niet alles bijgelezen vanwege decemberdrukte.
Ik zie vliegergedrag van Malik. Mooie foto's voorbijkomen van Berdien met Feyre, Pinda die weer wat neuzelt met zijn tanden, Foto van Bjelle waarbij haar mooie rugspieren goed te zien zijn. Timmy die wacht op het voorjaar
@ Candalisa, tja als een paard zo extreem reageert kun je er wel vanuit gaan dat je zadel het probleem is.
Best lastig altijd met die western zadels. Ik vind het altijd enorme dingen en lijken me vaak comfortabeler voor de ruiter dan het paard. Lastig hoor. Hopelijk heb je snel je zelfvertrouwen terug maar het helpt als je weet wat de oorzaak is.
@ Michelle, welkom. Mooie paarden heb je. En een veulentje op komst. Wat gaat er komen qua afstamming?
W.b. Glamourdale. De paarden die ik ken van Glamourdale zijn best pittige (kijkerige) paarden onder de ruiter. Dus ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:25

Vientje, jij gaat wel met pieken en dalen zeg. Maar het goede eraan is dat je een tijdje terug dan nog helemaal van de kaart was en je nu alleen maar positief bent. Ik denk dat dit duidelijk zien dat jullie samen groeien.

MsMisdnight, altijd naar je gevoel luisteren inderdaad. Als je denkt dat hij nog tijd nodig heeft dan is het super dat je hem die tijd geeft. Het 2021 topic is al open zag ik :)

Candalisa, wat een vervelend incident :(:)
Je was juist zo lekker zelfverzekerd bezig de laatste tijd. Eerst maar weer even je eigen lijf herstellen. Kun je iemand vragen om je te helpen met rijden weer oppakken als dadeljk het zadel aangepast is?

Op onze bak hoef je niet jaloers te zijn, die is horror.
Het is natuurlijk wel fijn dat we een stukje dak hebben (20 meter) maar de bodem is ruk. Het zand is verpulverd en daar onder liggen paddock matten die omhoog komen. Galop blijft gewoon een risico, vorige week is ze nog uitgegleden aan de longe. Onder de man galoppeer ik voornamelijk buiten of een hele enkele keer in de bak als zowel het overdekte en niet overdekte stukje beide in redelijke toestand zijn. Het buitenstukje is nu gewoon spekgladde soep.
Ik ga binnenkort ergens anders een buitenbak bij huren, een binnenbak die mensen van buitenaf neemt is er niet in de buurt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:36

Sizzle schreef:
V
Op onze bak hoef je niet jaloers te zijn, die is horror.
Het is natuurlijk wel fijn dat we een stukje dak hebben (20 meter) maar de bodem is ruk. Het zand is verpulverd en daar onder liggen paddock matten die omhoog komen. Galop blijft gewoon een risico, vorige week is ze nog uitgegleden aan de longe. Onder de man galoppeer ik voornamelijk buiten of een hele enkele keer in de bak als zowel het overdekte en niet overdekte stukje beide in redelijke toestand zijn. Het buitenstukje is nu gewoon spekgladde soep.
Ik ga binnenkort ergens anders een buitenbak bij huren, een binnenbak die mensen van buitenaf neemt is er niet in de buurt.

Dat kan ik wel zien aan het zand dat er ligt. Lijkt wel gewoon stof. Als ik het zo lees zou ik er niet durven longeren om eerlijk te zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:39

Je wordt er handig in zullen we maar zeggen :+
In deze regio een stal vinden met een fatsoenlijke bak en dan ook nog fatsoenlijk hooi, weide en goed management is niet zo vanzelfsprekend helaas.
Ik ben ook bij een stal gaan kijken waar ze enkel houtsnippers op klei hadden liggen :')

Er is in de buurt een verenigingsrijbak waar ik huur voor wil gaan betalen om af en toe te rijden. Kwa tijd kan ik dat echter niet altijd inplannen. Deze bak heeft verder geen stallen en ligt in een industrieterrein aan de doorgaande weg vol in de wind. Echter is de bodem wel goed.

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:19

Dankjewel sizzle!

Miranda haha ze lijken op de foto judge. De davino is 1m64 zoiets dus niet groot, en de glamourdale is nu 1m70 hopen dat die nog wat gaat groeien, lijkt er wel op.

Vientje ik ben ook zeer benieuwd wat eruit gaat komen over 2.5 maand O:)
Hopen op een knappe merrie.

Babootje ze is drachtig van Milford. Een Millenium x Sir donnerhal I. En de Glamourdale is indderdaad een paard met pit maar wel super lief en aanhankelijk.
Gisteren voor het eerst op ijzers, dat was wel even een gedoetje haha. Verder pakt ze het beleren goed op.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:05

Even een lange bijleespost, excuses voor mijn afwezigheid, net zoals Babootje en Granoek ook even verdwenen onder een steen :+

Ik zag een knappe Syd voorbij komen met gekke bekken! Wat een prachtig zadel! Ach lees nu dat het niet past, balen zeg -O-

Mooi zadel Fransje! Wat een prachtige foto <3

Oh nee Noisy wat heftig -O- Hopelijk ondertussen al een beetje bekomen?

Fijn dat het met Pinda al iets beter gaat! Goed dat je er ondanks de spanning toch bent op gaan zitten, ook al is het maar even om te stappen. Marie en Pinda lijken toch op elkaar hoor als ik het zo altijd lees. Beide zeer gevoelige paardjes. Ik muts zelf ook altijd 8)7

Fijn dat Malik braaf was :) Mooi jaaroverzicht ook, dat vliegen _O-

s1993, knap hoor met een neckrope! Moet helemaal geweldig voelen.

Leuk Malenka dat ze zo flink is!

Knappe Feyre is wéér aan het groeien las ik :')

Welkom Michelle! Mooie paarden :)

Ziet er netjes uit Sizzle!

Veel succes met Tim Midnight, gewoon lekker op jullie eigen tempo verder doen!

--------------------------------------------------------------------------

Hier staat alles op een laag pitje. Het vriest hier ondertussen waardoor Marie lekker fris is. Ik heb haar maandag nog wat gereden en vorige week ook nog 1x maar verder gewoon geen tijd en energie gehad. Ik zit enorm in de knoop met alles en school, tijd te weinig en heel moe. Hierdoor ga ik vaak met frustraties naar stal wat ook niet goed is voor Marie. Maandag ook een schop onder mijn kont gehad van mijn instructrice, maar die heeft ook mijn gevoel bevestigd. Ik zit zelf niet goed in mijn vel en heb enorm mijn plezier verloren, dat merkt Marie ook, dus mijn instructrice neemt het de komende tijd even van me over...

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:15

Ik zit ook al een tijdje onder een steen. Mijn moeder is ernstig ziek.
De dag dat ik (met hulp) op Lisette zou klimmen moest zij opgenomen worden in het Ziekenhuis.
Dus hier gebeurt ook niet veel, gewoon te druk en te moe.
Gelukkig staat ze in een grote groep en vermaakt ze zich wel, dus haar zal het niet deren.
We knuffelen wel wat af :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:24

Sizzle schreef:
Je wordt er handig in zullen we maar zeggen :+
In deze regio een stal vinden met een fatsoenlijke bak en dan ook nog fatsoenlijk hooi, weide en goed management is niet zo vanzelfsprekend helaas.

Nou bij ons dus ook niet hahahaha.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:34

@CL en Sosha sterkte beide. CL fijn dat je instructrice het van je over kan nemen.

Hier niet veel nieuws te melden dan dat ik nu echt hard op zoek ben naar een andere stal. Maar dat is ook helemaal niet gemakkeijk in deze omgeving. De paarden doen het echt goed nu. Zo jammer wel dat we nu niks kunnen qua wedstrijden/meetmomenten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:56

Stallen zoeken is gewoon ruk. Ik hoop dat je snel wat vind.
Ik heb mijn prioriteit gezet op goed management zodat ik geen zorgen hoef te maken bij ziekte of vakantie.
Dat dan de bak echt slecht is was dan maar zo, ik rij toch geen wedstrijden. Een hoop stallen hebben niet eens een bak heb ik gemerkt en inmiddels heb ik genoeg tempo en richtingscontrole dat ik hier ook wel gewoon veilig kan rijden (zonder galop dan). Galop doen we dan maar lekker rechtuit op het moment.

Finesse heeft hier ook gestaan maar toen was ik al veel verder in de opleiding en dan kon ik ook wel een verzameld galopje doen zonder gevaar. Als het dan heel stoffig was in de zomer reed ik stap tot ik tegen de wind in kwam, aangalopperen en dan op tijd voor de stofwolk weer stap _O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:27

Op elke stal mankeert wel wat, dus als je weggaat bij een stal terwijl je weet wat je hebt, krijg je er bij de andere stal altijd wel iets voor terug wat ook niet bevalt.
Ik heb ze gelukkig thuis, heb vroeger altijd op pension gestaan en je wil niet weten wat ik daar allemaal heb meegemaakt. :+

Sosha, sterkte..
Knuffelen is ook fijn. :knuffel:

Calipso, fijn dat je instructrice het over kan nemen.
Hopelijk binnenkort weer wat betere tijden.

Michelle ja ik vind het al snel groot, Malik is nog onder de 1.50. :D
Heerlijk een veulentje op komst!
Vertel eens wat meer van het beleerproces, wat doen jullie?

Owjee Candalisa, hoe gaat het nu?

Mrs Midnight, fijn dat Timmie op de goede plek staat.
En goed dat je de tijd neemt, de dingen die Timmie moeilijk vindt zijn juist voor Malik makkelijk maar andere dingen vindt hij weer lastig, ik neem ook gewoon de tijd, dat is waarschijnlijk korter op de lange termijn.
Jammer dat je hier stopt, ik vind het wel leuk om te horen hoe het met jullie gaat!

S1993 als het met bit lekkerder gaat is dat toch ook prima, geen idee nog hoe dat met Malik verder gaat, maar dat zien we vanzelf.

Vientje Pinda zorgt er wel vooor dat je bij de les blijft! ~~}>

Malik heeft vandaag massage, accupunctuur en lymfedrainagebehandeling gehad.
Hij vond het niet allemaal even leuk. :')
Maar even kijken hoe hij zich voelt hierna.
En de tandarts moet ook weer even kijken, hij schudt en eet wat traag.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:22

MirandaMalik schreef:
Op elke stal mankeert wel wat, dus als je weggaat bij een stal terwijl je weet wat je hebt, krijg je er bij de andere stal altijd wel iets voor terug wat ook niet bevalt.

Ik ken de meeste stalling in mijn omgeving best goed na zo'n 30 jaar paarden.
Veel vallen er af omdat mijn idee over paardenwelzijn over de loop der jaren veranderd zijn. Enkele zijn best oke, maar drukker dan ik nu gewend ben. Ik weet heel goed dat je overal wel wat hebt, maar het wordt me nu echtte gortig.
Zoals de stal waar ik meer dan 1000 per maand aan stalling betaal voor 2 paarden en waar ik een half uur of langer enkele reis voor over heb zich nu ontwikkelt kan ik net zo goed weer op een stal bij mij in de buurt gaan staan, waar ik minder betaal en waar ik nog eens een keer extra langs kan om mijn paard eruit te halen of extra hooi te geven. Niet optimaal maar ook niet heel slecht. En dan zoeken we vandaar uit wel weer naar iets beters.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:22

Babootje ik weet natuurlijk niet wat er aan de hand is bij jullie, ik doelde meer op Sizzle dat de bak geen goed zand had, als dat overkomelijk is dan is dat zo erg nog niet, als je verder naar alle tevredenheid staat.